Keulen (2 nachten)

10-03-2017 17:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je echt doen in Keulen?

We verblijven er twee nachten, dus zeg maar 2,5 dagen.

De cathedral en de brug met de slotjes staan op het programma. Zo ook het nationalistisch museum.

En een (of meer) Brauhaus.

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een curiosity shop. Hoe zeg ik dat. Een winkeltje met vreemde dingen zoals taxidermy en botten etc.

Tips, tips! Alles is welkom.

Hoe gekker hoe better!

Dank je wel!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Keulen is geweldig! Wij vonden het museum over de Tweede Wereldoorlog indrukwekkend. Ik weet de naam even niet meer, maar als je googlet vind je het zo. Beneden hebben ze jodencellen en andere dingen die goed bewaard zijn gebleven. Maar goed, dat moet je maar net interessant vinden.
Absoluut Hotel Windsor!

Wij hebben er heel veel hotels gehad en geloof mij, de recensies die je overal leest kloppen vaak voor geen meter.

Zo hebben wij in 5* hotels geslapen met bijbehorende prijzen en schandalig slecht.

Windsor ligt op loopafstand van de kathedrale, vanuit daar kun je echt alles lopend doen.

Musea, shoppen, restaurants, Rhein...alles ligt op dezelfde plek.

Denk dat je daar twee dagen max kan vertoeven.

Botten vindt je in het Ludwig museum, van oude Germanen
Girls compete with each other, women empower one another
Vikhu, dat museum (naam ook kwijt) staat ook op het lijstje.

Nini, ik moest zo lachen om de botten! Denk je dat ze me raar aankijken wanneer ik vraag of ik ze kan kopen? :D
Ik vond het Käthe Kollwitz museum heel indrukwekkend. Je wordt er niet vrolijk van, maar ze heeft zulke mooie dingen gemaakt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ontbijten (of lunchen) bij Miss Päpki: http://www.xn--miss-ppki-02a.de. Sowieso is de Belgische wijk erg leuk!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het Ludwig is moderne kunst, geschiedenis vind je in het römisch-germanisches museum. Lekker eten bij de Bier-Esel of Im Walfisch. Gooi een muntje in de Klimperkasten bij Papa Joe's Biersalon, aan de Alter Markt.
Lang niet gezien, TO! Welcome back. Veel plezier in Keulen.

Ik vond het Radisson Blu bij de Messe ook fantastisch, Nini. Met vier sterren beter verzorgd dan het Hilton in de stad met vijf sterren, bijvoorbeeld.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Chocolademuseum is een aanrader als je van chocolade houdt.
Chocolademuseum wilde ik ook zeggen.

Fietstour met een gids is ook leuk. En het Kölnisch wasser museum vond ik wel grappig.
Ik ben toen ook de slotjesbrug overgelopen naar de overkant. Daar staat een kantoorgebouw waar je op het panoramaterras uitzicht hebt over de stad.
Burgers eten bij Hans im Glück!
Yep, chocolademuseum is verrassend uitgebreid en interessant.

Het strandje en de luie ligstoelen bij Rheinpark zijn ook leuk. Biertjes (nou je -tje, halve liters) kun je aan de bar bestellen. Uitzicht op de Rijn en de kathedraal.

In zo'n 100% gidsje, tegenwoordig 'Time to Momo' genaamd, staan ook veel leuke winkeltjes en hippe cafeetjes.

De stad is heel goed te fietsen, ik had ook een keer mijn vouwfiets mee.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Wat een leuke tips! Ik ga ze allemaal even Googlen!
O.L.L.A.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesssssssss
Wilde even vertellen dat we een fantastische tijd hebben gehad. Heerlijk eten, leuke cafeetjes, we zijn naar het Gestapo museum geweest. Erg indrukwekkend!

Ons hotel was geweldig! We hadden een kamer met een zolder die ze ingericht hadden als tv kamer. Super!

We hebben vooral veel gewandeld en genoten. Een slot gehangen aan de brug. Ook fantastisch om te zien, al die slotjes met namen en data.

Het was heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven