Kledingzakken backpack

10-01-2012 21:07 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga een halfjaar backpacken en nu ben ik op zoek naar van die gaasvormige kledingzakken zodat ik alle kleding apart kan houden. Tot nu toe heb ik alleen van die te kleine gevonden...

Iemand tips? Thanks!
Heb ik volgens mij ooit bij de JOHO winkel gezien. Even googlen.

Btw, vraag je af of je echt van die zakken wilt gebruiken. Ze zijn reteduur en daarnaast worden je kleren er nog altijd niet lichter door. Dus sleep je met veel te veel kleren rond. Ik weet niet waar je heen gaat, maar iig in Azië hebben ze op elke straathoek een wasserette, kost weinig en is ideaal. Niet je beste kleren meenemen natuurlijk... Mijn stelregel was: kleren voor 8 dagen meenemen, dan zit je altijd goed.

In Zuid-Amerika trouwens hetzelfde, al zit je daar vaak met meer weertypen en moet je zowel kleren voor warm als kouder weer meenemen.
Ben je al bij Bever zwerfsport of aanverwante zaken geweest? Daar verkopen ze die dingen in alle maten denkbaar.
Oh wacht, ik dacht dat je van die zakken bedoelde waarin je kleren zo'n beetje kan vacuum trekken. Vergeet dus de helft van mijn post.
Je kan trouwens als alternatief ook lingeriezakjes gebruiken.... Idee?
Bij Ikea verkopen ze van die nylon tasjes met een trekkoord bovenin, ook handig.

Anders zelf maken, lapje stof dichtnaaien, bovenin een trekkoord, klaar.
Dapperedoda; Dat is ook een idee, alleen denk ik niet dat die het heel lang houden.. Gebruik ze inderdaad zelf ook & na drie keer in de wasmachine begaf de rits het al..

Loulouise; Bever had niet wat ik zocht helaas. Misschien bij een ander filiaal, maar die heb je niet in Groningen.
Ik zag deze week bij Kruidvat een set van drie waszakken van gaas met een rits (2 medium voor t-shirts e.d. en 1 small) voor 2,99 euro.

Die zakken gebruik ik zelf ook altijd. Al tien jaar ofzo
Bij de Hema hebben ze ook kledingzakken. Zijn niet van gaas, maar is dat erg belangrijk?
Maar je gaat die zakken toch niet in de was gooien? Is toch puur om je kleren te scheiden in je rugzak? Dan maakt de kwaliteit bij/na wassen ook minder uit.......
Ik heb ze ooit bij beversport gehaald. Een voor t-shirts en truien en een voor broeken. Van dat merk toen ook een handige schoenenzak gehaald.

Zo'n vacuümzak heb ik ook, maar die gebruikte ik uiteindelijk alleen voor vuile was.
Ik gebruik altijd de waszakken van de Zeeman in mijn backpak. Twee voor 0.99 en onverwoestbaar.
Waarom van gaas? Ik zou ze van plastic nemen, blijven je kleren gelijk droog. Niet met een rits maar die je moet rollen en dan omvouwen en vastzetten. Je krijgt niet alle lucht eruit maar het scheelt wel flink wat ruimte in je backpack.
Bijna helemaal onderaan: http://www.bootschappen.nl/contents/nl/d903.html
(haha dat plaatje van die poncho! Net Quasimodo!)
Ik heb ze bij zo'n Expo-achtige winkel gekocht, een paar jaar geleden. Mooie glimmende paars/roze/oranje

Overigens had ik mijn kleding niet in die zakjes, alleen kleine dingen als ondergoed en sokken, zodat ze niet in de backpack gaan zwerven.

Nog een (ongevraagde) kledingtip: zorg dat alle kledingstukken die je meeneemt met elkaar gecombineerd kunnen worden.

Veel plezier!
@Habibti: voordeel van de gaaszakken vind ik dat je kunt zien wat erin zit (en ze zijn lekker goedkoop). Om je spullen droog te houden kun je een simpele vuilniszak gebruiken als een soort binnenzak/'packliner'.
Ik gebruikte trouwens gewoon plastic tasjes die je daar overal in de winkel krijgt als kledingzakken. Kost niets!
Ik had ze bij de action gekocht. Ik vond het ideaal, zelfs een sloddervos als ik heeft dankzij de zakken gewoon de hele reis een overzichtelijk ingepakte backpack gehad :-)
Ik wil inderdaad kunnen zien wat waarin zit:)

Maar bedankt voor de tips iedereen!
Ik zweer bij vacuum zakken. Scheelt echt veel ruimte, en bovendien gaan je kleren niet zo kreuken en stinken.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Maar voor zo'n vacuum zak heb je toch een stofzuiger nodig?
Ik gebruikte altijd gewone plastic zakken en rolde dat wat op (zodat het lucht eruit gaat) en dat ging in mijn rugtas. Handig want je hebt zo alles apart (t-shirts, ondergoed etc) en soms gaat het stinken en dan ik een plasticzak ook beter en die kun je weer weggooien.

Maar wat iemand al schreef je kunt daar overal je kleding laten wassen.

Trouwens bij de Xenos hebben ze vaak ook handige "backpackzaken". Ook bij perrysport hebben ze veel van zulke dingen en die zijn goedkoper als Bever. En (je komt uit de buurt van Groningen?) bij de vrijbuiter in Roden ook.
Ik had ook gewone wasnetjes van de AH geloof ik, 3 grote met een rits, 1 voor opgerolde shirtjes/hempjes, 1 voor ondergoeden sokken en 1 voor bh's, bikini en badpak. Erg handig omdat je ze zo uit je tas trekt zonder alles mee te nemen.

Voor mijn fleece vest had ik wel zo'n plastic zak die je vacuuem kan rollen, Deze deed ik dan aan de voorkant van mijn tas, zodat als de tast mocht gaan lekken bij hevige regenval, deze zak de rest nog droog houd! Maar dit was vooral om mijn vest in mijn tas te kunnen doen zonder dat deze uit zijn naad ging barsten, scheelt echt veel ruimte (helaas geen gewicht maar fleece hoeft niet zwaar te zijn!).
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Die vacuuem zakken moet je oprollen waardoor je de lucht eruit perst, geen stofzuiger nodig dus!

Ik had trouwens een 'schjoenezakje' (ooit gekregen in een hotel ofzo, maar zo'n stevig stoffen sakje met een trekkoord) als was zak, hier ging dus alle vuile was in. was deze bijna vol dan was het een teken dat ik moest gaan wassen omdat ik bijna door mijn kleding heen was haha!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven