Kleve

25-10-2011 13:22 19 berichten
Volgend weekend wil ik graag naar Kleve om etenswaren,goedkope drank en drogisterijspullen te halen. Waar moet ik wezen?

Ik hoorde over de Kaufland en DM zit dat dicht bij elkaar?
Google het eens, gewoon, voor de grap. Kleve is geen wereldstad....
Ik heb al gezocht op google, het hoeft geen wereldstad te zijn. Ik kan toch niet meer als 3 a 4u winkelen
Alle reacties Link kopieren
Famila is een grote supermarkt, hij ligt net buiten Kleef. Het is mogelijk dat hij inmiddels een andere naam heeft. In het centrum heb je ook een Blokker, net alsof je thuis bent.
verba volant, scripta manent.
DM en supermarkt zitten bijelkaar in een soort van mini winkelcentrumpje. Er zit ook een mac bij. Zoek maar even op de site van DM of van de mac. Dan vind je het adres zo.
Edeka supermarkt is een hele grote en goedkope supermarkt. Langs de Edeka zit ook Aldi Sud dus daar kan je ook nog heen. De Edeka ligt vlak bij het centrum ( 5/10minuten lopen) en er zitten ook een goedkope textielwinkel genaamd Kik en een Tedi winkel, die kun je vergelijken met action, die zit 2 minuten lopen van de Edeka winkel. Laatste keer dat ik bij Edeka was kocht ik een bos lente ui voor 0,27 cent! En geloof me hij was in goede staat. En de Edeka is ook een hele grote supermarkt waar je een hele drogisterij afdeling hebt, je kan er gewoon make up kopen enal dus denk niet dat je dan vanuit daar nog naar een drogist hoeft.
Ik heb even gegoogled voor het adres van het plein waar dat allemaal zit. De straat heet Hoffmannallee. Veel plezier in Kleve, ben benieuwd als je naar het plein gaat wat ik bedoel of je het leuk vind! Wij gingen altijd naar dat plein, en als je het daar gezien had loop je gewoon even naar het centrum!
Drogisterij artikelen zijn duurder bij de supermarkt dan bij de DM. Die is bovendien op kruipafstand van de super, dus ik zou gewoon daarheen gaan.
Bij de kaufland is de drank vele malen goedkoper. Ik zou allereerst daarheen gaan. Er zitten er twee bij kleve in de buurt dus ik zou even kijken.

Ook drogisterij artikelen zijn hier stukken goedkoper, en ze hebben heel veel lekkere dingen die ze in NL. Niet hebben.

Ik woon er heel dichtbij dus ik ga er standaard wel één keer in de twee weken heen voor grote boodschappen.
Als je met de auto bent is het goed te doen. Ik ga altijd naar de Kaufland die aan de weg naar Emmerich zit. De DM vind ik geweldig, o.a. de douchegels, de volumeshampoo, de maskertjes en de dag-en nachtcrème.
I choose happy!
quote:sammieee schreef op 25 oktober 2011 @ 14:01:

Edeka supermarkt is een hele grote en goedkope supermarkt.

Sorry maar de Edeka is voor Duitse maatstaven echt niet goedkoop hoor. Vooral voor drank en vlees kun je beter naar Kaufland (voorheen famila) gaan. Je hebt er een aan de weg naar Emmerich, maar ook een aan de flutstrasse (dichterbij het centrum). In de buurt van die laatste heb je ook een Fressnapf: een grote dierenwinkel.

De DM heb je ook in het stadscentrum evenals meerdere schoenenwinkels waar je Duitse merken -volgens mij- goedkoper kunt kopen. En tevens is er een grote mediamarkt.
Ik ben vorige week geweest, maar ik vond de Aldi heel erg tegenvallen. Ik heb ook eens ergens gelezen dat ze daar merkartikelen verkopen maar ik heb er geen gezien.

Ben ik misschien bij de verkeerde Aldi geweest? Deze zat 2 straten verder als de Kaufland in de Olmerstrabe.

En de DM vond ik ook tegenvallen, de nivea douchegel en shampoo zijn even duur als hier bij kruidvat
Ben je ook naar de Kaufland geweest?

Aldi ben ik ook niet van onder de indruk, maar de famila/kaufland zijn altijd veel goedkoper met bepaalde producten dan Nederland. Philadelphia kost daar bijvoorbeeld 1 euro. Hier 2,25. Bovendien hebben ze nog eens meer smaken ook.

DM ook altijd top. Haarverf Garnier hier 14 euro daar 3,45. Dat geldt voor heel veel producten en al helemaal voor bijvoorbeeld de echt Duitse merken zoals Balnea/balneum. Denk dat je echt pech hebt gehad met je producten.

Ik ga trouwens zelf vooral voor de lekker naar Duitsland. Heel veel producten die ze daar hebben, en ik erg lekker vind, zijn hier gewoon niet te koop. Zo jammer!
Ja kaufland ben ik geweest. Idd producten die ze hier niet hebben dat is wel leuk. Maar de sterke dranken vond ik ook niet bijzonder goedkoop.

Verder de haarverf idd super goedkoop in de kaufland, alleen sinds een jaar verf ik mijn haar niet meer dus daar had ik niet veel aan.
quote:Silky schreef op 30 oktober 2011 @ 14:41:

[...]

Sorry maar de Edeka is voor Duitse maatstaven echt niet goedkoop hoor. Vooral voor drank en vlees kun je beter naar Kaufland (voorheen famila) gaan.dat was ook mijn idee. Edeka is juist een dure supermarkt, soort ah van hier. Wij gaan zelf altijd naar de hit, maar weet niet of die daar zit. Maar elke supermarkt is goedkoper dan edeka zowat. En de lidl en aldi verkopen in duitsland ook fatsoenlijke merken zoals coca cola enzo. Ga zelf ook vaak naar de lidl dus. Dm vind ik een fijne winkel en ik neem altijd wasmiddel en wasverzachter mee uit duitsland. Dat scheelt zoveel! En ik neem altijd van maggi van die zakjes fix & frisch mee. Heerlijke ovenschotels die je in 10 minuten klaar maakt! Mijn ouders wonen in duitsland, dus ik kom er gelukkig regelmatig. Heerlijk!
Sterke drank kan je beter bij een getränkemarkt kopen. Is goedkoper dan bij de supermarkt.
En als je belang hebt bij Playmobil, dat scheelt echt enorm als je dat in Duitsland koopt. Wij gaan geregeld naar Kleve en gaan dan vaak eerst even de stad in om te lunchen en naar de speelgoedwinkel te gaan en daarna naar de Kaufland.
quote:flowerbombje schreef op 06 november 2011 @ 15:23:

Ben je ook naar de Kaufland geweest?

Ik ga trouwens zelf vooral voor de lekker naar Duitsland. Heel veel producten die ze daar hebben, en ik erg lekker vind, zijn hier gewoon niet te koop. Zo jammer!

Ja wij (mijn ouders, zusje en ik) ook. Heb echt net mijn laatste Lebkuchherzen opgegeten. Jammie. Mijn moeder ik zijn zoetekauwen en nu met de kerst 'bijna' voor de deur is het topseizoen. En mijn vader en zusje zijn voor het hartig, dus naast alle vlees(waar) ook lekkere heringhappen of heringsalat.

Verder halen wij er ook Duitse tijdschriften; hebben (muv. mijn zusje) allemaal in Duitsland gewoond en spreken dus prima Duits. Ik vind de Duitse tijdschriften iedere keer weer een feest. (Ik lees oa. Brigitte en für Sie en mijn moeder de Tina, Lisa en Lea: voor de kenners onder ons.)

Afgelopen zaterdag waren we er nog (Kleve) en zijn we ook bij de DM geweest. Voor de eigen merk WC-blokjes, alufolie, geurstaafjes, kledingspray, ossengal stick (echt een aanrader), WCspray. Maar de nivea producten (bijv.) zijn echt veel goedkoper dan hier in NL. Bijv. douchespul voor bij het scheren, kost daar 1,45 euro en hier iets van 3 euro zoveel. Idem voor de SOS bodylotion.

Wij zijn al 30 jaar fan van Kleve en mijn ouders komen er vaak meerdere keren per maand!
Oh Silky, ik ben jaloers. Wou dat ik er zo dichtbij kon wonen dat je gewoon elke week even langs kan gaan.

Ben zelf gister even in Oldenburg boodschappen wezen doen. Heb nu weer heerlijk beleg, brood en een hele stapel kerstkoekjes. Duitse tijdschriften heb ik niet echt vaak. Zal ik de volgende keer aan denken. Ik lees altijd wel graag de Bild. Heerlijke pulp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven