Koffie op de camping
donderdag 19 juli 2012 om 12:38
Een vraag aan alle kampeerders: hoe zetten jullie je koffie tijdens het kamperen? Tot nu toe heb ik steeds oploskoffie gedronken, maar aangezien een lekkere kop koffie me heilig is wil ik wat beters. Ik heb wel dingen gelezen over cafetieres of Bialetti, maar geen idee hoe dat werkt of het handig/praktisch is en of dat natuurlijk zorgt voor lekkere koffie! Hopelijk zijn hier een aantal ervaringsdeskundigen. Misschien wel handig te vermelden dat ik niet op zoek ben naar een 'apparaat' dat stroom nodig heeft. Gaspitten zitten natuurlijk wel bij onze kampeeruitrusting.
donderdag 19 juli 2012 om 13:10
Echt ideaal op de camping zijn de 'filters' van Rombouts.
Per 10 in een doos.
Neem de 'dessert'.
Het zijn plastic bakjes waarin je water voor 1 kopje doet.
Het water zakt door het filter heen.
Echt lekkere koffie!
Online te koop, of in een Belgische supermarkt.
Per 12 dozen ook bij de Nederlanse Hocras.
Zie:
http://onlineshop.rombout ... 62f8431ee11c3b469aee4897b
Per 10 in een doos.
Neem de 'dessert'.
Het zijn plastic bakjes waarin je water voor 1 kopje doet.
Het water zakt door het filter heen.
Echt lekkere koffie!
Online te koop, of in een Belgische supermarkt.
Per 12 dozen ook bij de Nederlanse Hocras.
Zie:
http://onlineshop.rombout ... 62f8431ee11c3b469aee4897b
donderdag 19 juli 2012 om 13:29
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Perculator is hier wel favoriet zo te lezen. Is dat dan wel 'gewone' koffie of meer espresso? Cafetiere gebruikt niemand? Heb wel wat dingen gelezen over de koffieprut die achterblijft en dat dat lastig schoon te maken is. Maar begrijp dat dat bij een perculator niet zo moeilijk is.
donderdag 19 juli 2012 om 13:39
quote:Maja82 schreef op 19 juli 2012 @ 13:00:
[...]
We werken van achter naar voor. Dit moet je met 2 doen.
- Alle bogen er door.
- De bogen spannen.
Dat ligt dan op een stapel op de grond.
- De achterste 2 haringen van het grondzeil er in.
- Bogen recht op zetten. (je hebt dan ongeveer de halve tent in je handen.)
- 1 voor 1 de bogen op de plek zetten. (Dus stuk tussen achterste haringen en achterste boog op spanning. Die boog loslaten. En dan de resterende bogen oppakken en naar voren lopen. Volgende boog plaatsen, enz enz)
- Als alles op de plek staat de 2 haringen van de voorste scheerlijnen er in zodat de tent echtop blijft ztaan
- Het grondzeil op spanning met de voorste 2 haringen.
- De luifel op spanning.
- hoofdscheerlijnen vastzetten (middenachter, op de hoeken en bij de stokken
- Als laatste de alustangen aan het dak maken en de scheerlijntjes bij de slaapcabine.
-en dan nog eens er omheen lopen kijken of t klopt.
Snappie?
Dit lijkt er op (eerste deel) alleen is de tent te zwaar om naar voren te trekken dus moet je hem optilllen.
http://www.youtube.com/watch?v=nBRYC0w01pw
deze is beter:
http://www.youtube.com/wa ... screen&v=lpg8LqRSWWw&NR=1
Als het trouwens gaat regenen vergeet niet om die flapjes bij de 'drempels'van de deuren naar binnen te vouwen. Anders heb je een badkuip ipv een kuip. Helaas is t er niet op gemaakt want de haakjes zitten ook aan de binnenkant. Dus t is een beetje freubelen. (bij ons tenminste, misschien is dat in de nieuwe versies beter)Haske duidelijk! Dan hebben we het volgens mij per ongeluk nog goed gedaan ook Dank voor je uitgebreide reactie, zal de filmpjes nog even bekijken...
[...]
We werken van achter naar voor. Dit moet je met 2 doen.
- Alle bogen er door.
- De bogen spannen.
Dat ligt dan op een stapel op de grond.
- De achterste 2 haringen van het grondzeil er in.
- Bogen recht op zetten. (je hebt dan ongeveer de halve tent in je handen.)
- 1 voor 1 de bogen op de plek zetten. (Dus stuk tussen achterste haringen en achterste boog op spanning. Die boog loslaten. En dan de resterende bogen oppakken en naar voren lopen. Volgende boog plaatsen, enz enz)
- Als alles op de plek staat de 2 haringen van de voorste scheerlijnen er in zodat de tent echtop blijft ztaan
- Het grondzeil op spanning met de voorste 2 haringen.
- De luifel op spanning.
- hoofdscheerlijnen vastzetten (middenachter, op de hoeken en bij de stokken
- Als laatste de alustangen aan het dak maken en de scheerlijntjes bij de slaapcabine.
-en dan nog eens er omheen lopen kijken of t klopt.
Snappie?
Dit lijkt er op (eerste deel) alleen is de tent te zwaar om naar voren te trekken dus moet je hem optilllen.
http://www.youtube.com/watch?v=nBRYC0w01pw
deze is beter:
http://www.youtube.com/wa ... screen&v=lpg8LqRSWWw&NR=1
Als het trouwens gaat regenen vergeet niet om die flapjes bij de 'drempels'van de deuren naar binnen te vouwen. Anders heb je een badkuip ipv een kuip. Helaas is t er niet op gemaakt want de haakjes zitten ook aan de binnenkant. Dus t is een beetje freubelen. (bij ons tenminste, misschien is dat in de nieuwe versies beter)Haske duidelijk! Dan hebben we het volgens mij per ongeluk nog goed gedaan ook Dank voor je uitgebreide reactie, zal de filmpjes nog even bekijken...
donderdag 19 juli 2012 om 16:14
donderdag 19 juli 2012 om 16:22
quote:Ivetje schreef op 19 juli 2012 @ 16:14:
Voor iedereen die over de smaak van senseo valt. Ik drink geen koffie, dus zou het niet weten haha! Is dus alleen voor 1 of 2 kopjes per dag voor mijn man, en dan is het wel handig. De nieuwe kan je overigens je eigen bonen op draaien, dus dat zou de smaak wel ten goede moeten komen denk ik
Ha Ivetje, ja vind het echt heel vies. Wat mij betreft kun je Senseo-'koffie' vergelijken met sperzieboontjes uit blik versus verse sperziebonen... Ook niet zo leuk voor je bezoek...
Ik denk dat als je man normaal gesproken wel van koffie houdt, je hem of hij zichzelf een groot plezier doet met zo'n opzetfilter boven de koffiekan. Gewone, lekkere, gemalen koffie in het filter, heet water opgieten en je hebt normale koffie. Senseo is vooral een goede marketingstunt, met lekkere koffie heeft het niets te maken
Voor iedereen die over de smaak van senseo valt. Ik drink geen koffie, dus zou het niet weten haha! Is dus alleen voor 1 of 2 kopjes per dag voor mijn man, en dan is het wel handig. De nieuwe kan je overigens je eigen bonen op draaien, dus dat zou de smaak wel ten goede moeten komen denk ik
Ha Ivetje, ja vind het echt heel vies. Wat mij betreft kun je Senseo-'koffie' vergelijken met sperzieboontjes uit blik versus verse sperziebonen... Ook niet zo leuk voor je bezoek...
Ik denk dat als je man normaal gesproken wel van koffie houdt, je hem of hij zichzelf een groot plezier doet met zo'n opzetfilter boven de koffiekan. Gewone, lekkere, gemalen koffie in het filter, heet water opgieten en je hebt normale koffie. Senseo is vooral een goede marketingstunt, met lekkere koffie heeft het niets te maken
vrijdag 20 juli 2012 om 18:34
De percolator! Gebruik ik thuis ook. Ik ben nu voor een paar maanden in de VS en heb hem in mijn rugzak gestopt. Pech dat ie zwaar is. Ik MOET en ZAL lekkere koffie drinken en niet van dat vieze slootwater dat ze hier koffie durven te noemen!
Als ik op mijn werk koffie zet, drinkt niemand hem, of er gaat de helft water bij.
Als ik op mijn werk koffie zet, drinkt niemand hem, of er gaat de helft water bij.
vrijdag 20 juli 2012 om 18:56
zaterdag 21 juli 2012 om 10:29
quote:blinkiebill schreef op 20 juli 2012 @ 19:17:
Ah ik kampeer altijd zonder stroom. Maar goed ik verwar de percolator met de cafetiere. Die laatste geeft heerlijke koffie maar is lastig schoon te krijgen.
Ik gebruik de cafetiere. Is helemaal niet lastig schoon te maken. Gewoon even afspoelen onder de kraan.
Het is even zoeken naar de juiste verhouding koffie/water. Maar als je die eenmaal gevonden hebt, is de koffie prima.
Ah ik kampeer altijd zonder stroom. Maar goed ik verwar de percolator met de cafetiere. Die laatste geeft heerlijke koffie maar is lastig schoon te krijgen.
Ik gebruik de cafetiere. Is helemaal niet lastig schoon te maken. Gewoon even afspoelen onder de kraan.
Het is even zoeken naar de juiste verhouding koffie/water. Maar als je die eenmaal gevonden hebt, is de koffie prima.