Kroatië en Slovenië

22-07-2019 10:56 8 berichten
Ja, het is bijna zover, 3 weken naar Kroatië en Slovenië!

Heeft er iemand dolfijnen gezien in Kroatië en zo ja waar? Heeft er iemand ervaring met zeilen en surfen daar? Waren jullie bij de plitvice meren en was dat de moeite? We hebben delen geboekt, maar nog niet alles.

Bedankt 😄
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik ben daar vorig jaar geweest en heb dolfijnen gezien in Pula.
Wij gingen met een bootje naar ze toe ( geboekte tour ) en later heb ik ze ook vlak voor de kust in park Kamenjak gezien. Erg mooi !!
Aantal keer geweest.

Nooit dolfijnen gezien en nooit gesurft of gezeild.

Plitvice meren zijn mooi maar wel vroeg heengaan, super heet en altijd ook wel druk,. Tweede keer hoeft van mij niet maar om een keer mee te maken, vooral ook voor de afwisseling.
Sinds 2002 een keer of 10 geweest. Dolfijnen nooit gezien, wel vaak tours aangeboden gekregen op strand, ze zijn er dus blijkbaar wel. Maar dat hebben we nooit gedaan. Zeilen en surfen niet gedaan, vooral het eerste kan echt heel erg goed daar. Plitvice meren: prachtig, maar erg druk. Het is in het hoogseizoen echt voetje voor voetje schuifelen. Zorg dat je er vroeg bent anders moet je ook heel ver weg parkeren en misschien ben je dan voor de bussen met Chinezen, dus overnachten in de buurt denk ik. Mijn man heeft het geluk dat hij er in 1990 is geweest voor de burgeroorlog, toen was er bijna niemand en mocht je ook nog zwemmen in de meren. Hij wist niet wat hij zag, toen wij er in 2013 weer kwamen.
We gaan ook naar Mljet nationaal park, dus we twijfelden een beetje over Plitvice gezien de drukte.
Mljet ken ik niet, dus even gekeken. Maar zo zuidelijk zijn wij nooit in Kroatië geweest. Het ziet er op foto's ook mooi uit, maar denk niet te vergelijken. Plitvice kun je, ondanks veel minder bekend, in hetzelfde rijtje zetten als bijvoorbeeld Grand en Bryce canyon qua schoonheid en bijzonderheid. Dat vind ik in ieder geval, heb ze alledrie gezien. Hoewel de drukte dat inderdaad wel een beetje te niet doet. Ik denk vooral heel vroeg gaan en ik meende ergens gelezen te hebben dat je tickets tegenwoordig ook online kunt bestellen, dan ben je toch ook gauw weer een uurtje eerder binnen. Ik denk dat wij destijds wel een uur bij de kassa gestaan hebben. Dus zorgen dat je er gelijk bent als het open gaat en je al tickets hebt, dan ben je er voor de ergste drukte.
Naar aanleiding van dit bericht even gegoogeld en zie dat online reserveren tegenwoordig (sinds april 2019) zelfs verplicht is en ze met timeslots werken waartussen je naar binnen kunt, dat zou de drukte wel wel beter moeten spreiden denk ik. Ik vond deze site wel heel informatief: https://www.reisroutes.nl/blog/kroatie/ ... -reistips/
Zij raden ook aan een hotel in de buurt te nemen en 7 uur voor de deur te staan.
Bedankt voor deze informatie 😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven