Lang parkeren op Schiphol

11-06-2012 14:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb ik zelf ook al wel gegoogeld en er een paar gevonden, maar ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met langer parkeren op Schiphol.

A.s. donderdag gaan mijn man en ik 2 weken op vakantie en hebben besloten om met de auto naar Schiphol te gaan en die daar te parkeren.

Nu zijn er verschillende bedrijven die parkeren + transfer naar de luchthaven aanbieden voor verschillende prijzen. (bij de 1 ben je al voor 60 euro klaar, de ander vraagt ruim 90 euro)

Wie heeft er misschien ervaring en kan ons een goede parkeergelegenheid aanraden op Schiphol?

Alvast bedankt
Trein of taxi is misschien goedkoper? Ligt er natuurlijk aan waar je vandaan moet komen...
Nee, in ons geval niet. Wij komen vanuit midden-Duitsland, dat is met de trein echt duurder. daarnaast komen we op de terugreis relatief laat aan en rijden er geen treinen meer.

Ow, ik ben dan 25 weken zwanger en heb geen zin in eindeloos gezeul met koffers. (noem me rustig lui hoor! :-))
Wat grappig 'iedereen' vliegt tegenwoordig vanuit Duitsland en jullie vanaf Schiphol.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ah, nee duidelijk :-) logisch dat je dan wil parkeren. Maar midden duitsland hè... Vliegen vanaf Weeze geen optie??

Ik laat me altijd wegbrengen, betaal dan de benzine en ook terug weer zelfde verhaal. Scheelt parkeergeld want het rijden betaal je toch wel...
quote:nouschi schreef op 11 juni 2012 @ 14:20:

Wat grappig 'iedereen' vliegt tegenwoordig vanuit Duitsland en jullie vanaf Schiphol.Haha, is helemaal waar. maar ik heb een reis gewonnen, dus vlucht hebben we niet zelf geboekt. Is ook geen probleem, willen alleen graag dat auto ergens goed geparkeerd komt te staan. Misschien is het onzin, maar nu tijdens het EK je auto met duits kenteken midden in Amsterdam zetten.......
Ken je niet iemand die in de buurt van Schiphol woont? Misschien dat je daar je auto kan parkeren (mits niet betaald parkeren) en diegene je dan brengt en haalt? Of een taxi voor dat laatste stukje?

Zo regel ik het altijd, auto bij een vriend (die zelf geen auto heeft), hij brengt ons en komt ons ook weer ophalen (met mijn auto) en heeft in ruil daarvoor in de periode dat ik op vakantie ben, de beschikking over mijn auto.

Over langparkeren: Die 60 euro die je in je OP noemt, is echt heel goedkoop! Als ik op schiphol.nl jouw vakantieperiode intoets, is de goedkoopste parkeermogelijkheid ¤ 104! Maar dat komt misschien omdat je op korte termijn vertrekt, hoe vroeger reserveren, hoe goedkoper parkeren.
Wij hebben gewoon op de site van Schiphol geboekt. (vrijdag vliegen)

Was geloof ik ¤75 voor 11 dagen en dan staan we op P2.

Shutlle bus is 5 minuten dan , maar we hebben toch vakantie dus wat maakt het uit!
quote:Miesteph schreef op 11 juni 2012 @ 14:27:

[...]

Haha, is helemaal waar. maar ik heb een reis gewonnen, dus vlucht hebben we niet zelf geboekt. Is ook geen probleem, willen alleen graag dat auto ergens goed geparkeerd komt te staan. Misschien is het onzin, maar nu tijdens het EK je auto met duits kenteken midden in Amsterdam zetten.......Daar heb je een goed punt
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Google is your friend:

http://www.parkerenschipholvergelijker. ... rgelijken/

en lees hier http://ervaringen.langparkerenschiphol.net/ ervaringen over het bedrijf wat je uit kiest

"Ow, ik ben dan 25 weken zwanger en heb geen zin in eindeloos gezeul met koffers. (noem me rustig lui hoor! :-))"

Blijkbaar hebben ze hier ook iets voor uitgevonden genaamd valet parking. Schijnt duurder te zijn dan het normale parkeren http://www.parkerenschipholvergelijker. ... rkeren-nl/

zie dat stuk "Het werkt als volgt, u komt aan bij de vertrekhal en u geeft u auto en sleutels af aan de ervaren chauffeurs van Bijschipholparkeren.nl en u haalt u bagage uit de auto en u gaat vervolgens genieten van u vakantie. U auto wordt naar het parkeerterrein gereden door de medewerker van Bijschipholpakeren.nl."
WIj hebben de laatste keer bij Happy Parking geparkeerd; keurige service en stukken goedkoper dan op Schiphol zelf.

Je rijdt naar Happy Parking, laat daar auto + reservesleutel achter en wordt meteen weggebracht naar de vertrekhal. Bij terugkeer bel je naar Happy Parking zodra je je koffers hebt, en binnen 5 minuten rijden ze weer voor om je op te halen.

Je auto staat dan op het parkeerterrein van Happy Parking al startklaar om weg te rijden .....

Prima service en vriendelijke mensen.

Afgezien van het voordeel van het kostenplaatje: geen gesleep met je koffers in de Schiphol shuttlebus én je auto staat op een afgesloten terrein, waar niemand anders dan de medewerkers van Happy Parking komen.

Als je wilt kun je je auto (tegen betaling uiteraard) ook nog tijdens je vakantie laten wassen.
quote:Joyce48 schreef op 11 juni 2012 @ 14:35:

WIj hebben de laatste keer bij Happy Parking geparkeerd; keurige service en stukken goedkoper dan op Schiphol zelf.

Je rijdt naar Happy Parking, laat daar auto + reservesleutel achter en wordt meteen weggebracht naar de vertrekhal. Bij terugkeer bel je naar Happy Parking zodra je je koffers hebt, en binnen 5 minuten rijden ze weer voor om je op te halen.

Je auto staat dan op het parkeerterrein van Happy Parking al startklaar om weg te rijden .....

Prima service en vriendelijke mensen.

Afgezien van het voordeel van het kostenplaatje: geen gesleep met je koffers in de Schiphol shuttlebus én je auto staat op een afgesloten terrein, waar niemand anders dan de medewerkers van Happy Parking komen.

Als je wilt kun je je auto (tegen betaling uiteraard) ook nog tijdens je vakantie laten wassen. ik krijg daar heel andere beelden bij.
quote:Son1982 schreef op 11 juni 2012 @ 14:30:

Wij hebben gewoon op de site van Schiphol geboekt. (vrijdag vliegen)

Was geloof ik ¤75 voor 11 dagen en dan staan we op P2.

Shutlle bus is 5 minuten dan , maar we hebben toch vakantie dus wat maakt het uit! 5 minuten is heel kort voor Schiphol hoor!!
Dank jullie wel Elsschip en Joyce48!

Happy parking had ik ook al gevonden, was heel nieuwsgierig of het echt zo gaat als beschreven. Ja dus! Fijn, een afgesloten terrein vind ik best belangrijk.

Ervaring site van Elsschip ga ik eens rustig doorlezen.
Happy Parking.. Hebben zeker ook een ballenbak
quote:_origami_ schreef op 11 juni 2012 @ 14:41:

Happy Parking.. Hebben zeker ook een ballenbak Ik dacht meer aan gratis condooms
quote:nouschi schreef op 11 juni 2012 @ 14:44:

[...]

Ik dacht meer aan gratis condooms Oh ieuwks, zo ver was ik nog helemaal niet! Nee, mijn auto gaat néver naar Happy Parking, alleen door jouw condooms! (Het idee, straks krijg je je auto terug met vlekken op de achterbank.)
quote:nouschi schreef op 11 juni 2012 @ 14:44:

[...]

Ik dacht meer aan gratis condooms Dan toch maar parkeren bij Skypark, hebben ze ook een bloemenservice. Klinkt iets aantrekkelijker
quote:luni schreef op 11 juni 2012 @ 14:38:

[...]

5 minuten is heel kort voor Schiphol hoor!!

Hmm dat werd door vrienden verteld die het ook zo geregeld hadden

Maar wat langer geeft ook niet want heb toch vakantie
Bij valetparking: Kijk je auto wel even na op schade (met name de portieren) als je hem terugkrijgt. Ze hebben de neiging de auto's bij de valet erg dicht op elkaar te parkeren (om er zoveel mogelijk kwijt te kunnen) en dit kan schade veroorzaken. Fijne vakantie in elk geval!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Je hoeft niet te zeulen met koffers als je kiest voor 'gewoon' langparkeren van schiphol. Zet je man af met koffers bij de vertrekhal en rij zelf door naar de P2 (paar minuutjes, vrij makkelijk). Als je een beetje handig parkeert (even weer richting uitgang rijden ipv net als iedereen in het eerste het beste gaatje bij de ingang willen duiken...) sta je op spuugafstand van het busstation en loop je zo de shuttlebus in. Met 5 minuten ook weerbij die zelfde vertrekhal om je weer bij man te voegen.

Zelf meermaals zo gedaan, laatstelijk met 27 weken zwangerschap .
@TiaDalma, dat is ook nog een tip! Dankjewel!
Als je een beetje handig google't vind je ook vast nog wel kortingscodes voor Schiphol Smart Parking. Stond er in april voor een habbekrats
ik stond bij vliegtickets.nl geparkeerd, scheelde mij 20 euro, op vier dagen parkeren!

http://www.vliegtickets.nl/parkeren/schiphol

en ze brengen en halen echt super super snel en zijn aardig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven