Lapland
dinsdag 8 december 2020 om 21:39
Goedenavond,
Wie is er wel eens in Lapland geweest?
Zo ja, wil je er wat over vertellen?
Hoe lang ben je geweest, wat heb je gedaan, hoe is de omgeving en het eten enzo?
Ik vind het er altijd zó mooi uit zien, dus terwijl ik mij nu eens echt ga verdiepen, vraag ik ook hier alvast aan mensen die er zijn geweest.
P.s ik zou wel alleen met partner willen reizen, niet met een groepsreis oid.
Wie is er wel eens in Lapland geweest?
Zo ja, wil je er wat over vertellen?
Hoe lang ben je geweest, wat heb je gedaan, hoe is de omgeving en het eten enzo?
Ik vind het er altijd zó mooi uit zien, dus terwijl ik mij nu eens echt ga verdiepen, vraag ik ook hier alvast aan mensen die er zijn geweest.

P.s ik zou wel alleen met partner willen reizen, niet met een groepsreis oid.

woensdag 17 februari 2021 om 16:36
Kan ter plaatse, maar hou er rekening mee dat de excursie van je keuze vol kan zitten.Rubble schreef: ↑17-02-2021 16:34Wij zouden volgende maand naar Fins Lapland gaan, maar dat gaat helaas niet door.
Ik had geboekt voor 4 dagen via V.oigt, maar jullie verhalen lezende zou ik toch liever alles los boeken.
Als je lokaal de excursies wil regelen, moet je dit dan van tevoren doen of kan dit ook ter plaatse? Dit met oog op de drukte en dat excursies vol kunnen zitten.
Hopelijk kunnen we in maart 2022 alsnog gaan.

woensdag 17 februari 2021 om 17:08
Wanneer ga je? Ik ben twee keer met de kerstdagen geweest en altijd alles nog kunnen doen. Soms niet op de dag dat ik wilde, maar dan wel op een andere dag. Veel excursies zijn dagelijks/meerdere keren per dag.
Husky, doe een langere tocht. Rondje van twee km dat je veel ziet is erg kort.

woensdag 17 februari 2021 om 17:42
Die ervaring heb ik niet, maar ik ga ook buiten de vakanties.
Husky is erg leuk, maar dan inderdaad wel langere tocht.
Sneeuwschoenwandelen vond ik erg leuk, wij hebben zelf sneeuwschoenen.
Alles ter plekke geboekt, zo konden wij veel beter inspelen op het weer.

woensdag 17 februari 2021 om 17:59
Er zijn vele aanbieders, en je zit dan niet echt in het hoogseizoen (wat wel het geval is in december).
Maar heel veel mensen gaan hun reis gaan verzetten naar 2022, dus misschien speelt dat nog wel mee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 17 februari 2021 om 19:59

woensdag 17 februari 2021 om 20:06
Ja, precies. Het is koffiedik kijken.
Dat maakt het ook lastig te beslissen. Ik had dus alles in een pakketreis geboekt, maar nu dat niet door gaat twijfel ik of ik toch niet zelf alles zal boeken en samenstellen.

woensdag 17 februari 2021 om 20:27

donderdag 18 februari 2021 om 11:36
De eerste keer ging ik 6 dagen de 2e keer 10. Ik vond 6 dagen te kort

donderdag 18 februari 2021 om 14:56
Het is een verrassingstripje voor manlief, toen ik een bepaalde leeftijd bereikte heeft hij mij verrast met een tripje naar een stad waar ik graag heen wilde en nu is het andersom.
De vliegtijden die we hadden waren heen vroeg, aankomst hotel 10.30 uur en terug in de middag. Dus effectief 3 hele dagen. Dat leek me prima gezien we niet gaan skiën.
donderdag 18 februari 2021 om 15:14
Rubble schreef: ↑18-02-2021 14:56Het is een verrassingstripje voor manlief, toen ik een bepaalde leeftijd bereikte heeft hij mij verrast met een tripje naar een stad waar ik graag heen wilde en nu is het andersom.
De vliegtijden die we hadden waren heen vroeg, aankomst hotel 10.30 uur en terug in de middag. Dus effectief 3 hele dagen. Dat leek me prima gezien we niet gaan skiën.
Lijkt me prima, zie het als een stedentrip. Ook dan ben je er een paar dagen en dan zie je ook niet alles.
Je kunt googelen op de plaats waar je heen wil en dan ‘husky tour’, dan zie je ongetwijfeld verschillende aanbieders en kun je zien wat het daar kost. Als je maar een paar dagen gaat en je wil veel doen, dan zou ik denk ik wel dingen van te voren boeken. Veel mensen stellen hun trip uit tot volgend jaar, dus grotere kans dat het dus druk wordt. En dan zou het zonde zijn als je iets niet kunt doen want ‘vol’ op de dag/tijd dat je wil.
Er zijn ook wat Lapland FB pagina’s, daar worden ook veel tips gegeven. Ook over lokale accommodatie/aanbieders etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 18 februari 2021 om 17:44
Wat een tof kadoRubble schreef: ↑18-02-2021 14:56Het is een verrassingstripje voor manlief, toen ik een bepaalde leeftijd bereikte heeft hij mij verrast met een tripje naar een stad waar ik graag heen wilde en nu is het andersom.

Niet overslaan: huskytocht en sneeuwscooters. Rendieren vond ik minder interessant.
zaterdag 20 februari 2021 om 16:52
Ik zou er niet op gokken dat er dan plek is, of dat ze voldoende andere mensen hebben. Dan kan er weer zo 3 dagen overheen gaan.
Ik vond het ideaal om van tevoren een complete pakketreis te hebben geboekt inclusief 6 excursies. Terwijl ik normaal nooit pakketreizen boek. Maar als ik alles los had geboekt dan was het minstens 2x zo duur geweest en/of was het nooit gelukt zoveel excursies in 8 dagen (7 nachten) te proppen. Bijvoorbeeld alleen al een hondernsleerit was €142 als je het los ter plaatse boekte in Finland. Nu met die pakketreis had ik voor €200 per dag: de vlucht, transfers van/naar vliegveld, 2-3 maaltijden per dag, privéhotelkamer (dus met zijn tweeën was het nog goedkoper per persoon geweest), 6 excursies, sauna, gebruik van speciale winterkleding, laarzen en helm en sneeuwschoenen. Van die kleding en laarzen is het ook handig om gewoon je eigen setje te hebben voor de hele tijd van je verblijf, in plaats van dat je dat dan pas bij aankomst bij het hondensleekamp krijgt (als je het los boekt), bijvoorbeeld.
You can never have too many hats, gloves and shoes