Leeftijd problemen boeken Thalys

27-08-2012 23:02 9 berichten
Hoe werkt het precies met de leeftijden op een Thalys ticket?

Ik wil voor 2 personen retour parijs boeken. Ik val nog onder jongere (t/m 25 jaar) en vriend is ouder dan 25. Die moet ik dus als volwassene selecteren.

Maar dit kan niet! Ik kan alleen of 2 volwassenen, of 2 jongeren selecteren. De prijs maakt niks uit, dus ik neig ernaar gewoon voor 2 volwassenen te boeken. Kan dit? Ik weet dat met een vliegticket de persoonsgegevens precies moeten kloppen, maar hoe zit dit bij de thalys?

Ik heb al gegoogled en het probleem van de site is bekend. Op de site van Thalys stond dat je dan 2x moet boeken, maar dan zit je hoogstwaarschijnlijk niet bij elkaar. En dat is nou niet echt een leuk begin voor een romantisch weekendje parijs...

Het is overigens op alle sites hetzelfde: Ns Hispeed, Thalys.nl en TGV europe.

Iemand die weet hoe dit zit?

I
Wat gek dat je dat niet zo in een keer kan boeken. Mijn ervaring is dat ze alleen maar kijken of je een geldig ticket hebt en niet eens vragen om een paspoort of controleren of je op de juiste stoel zit.

Ik weet niet of je twitter hebt anders zou je NShighspeed eens kunnen twitteren. Heb ik ook een keer gedaan toen ik een vraag had en er niet uit kwam.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 2 volwassenen boeken, ze kijken alleen naar de tickets (wij zijn 2 mnd geledn geweest, niemand heeft naar een paspoort gevraagd)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik had hetzelfde met volwassene en senior. Heb bij het Internationale loket geboekt op het station. Was goedkoper.
Ze kijken wel of je op de juiste stoel zit, je moet niet voor niets precies op de juiste instapplek staan op het station, bovendien zijn de stoelen gereserveerd. Als er een station in de buurt is waar je een internationaal ticket kunt boeken zou ik dat doen als ik jou was, scheelt een hoop ergernis.
verba volant, scripta manent.
Hmm dan lijkt het me geen probleem om 2x volwassen te boeken.

Achnein: Ik woon in een durp in het noorden.. Helaas heb ik geen station in de buurt met een internationaal loket.
andesr even bellen, kunnen ze niet telefonisch voor je boeken? of in ieder geval alles regelen?
Heb ze net toevallig aan de lijn gehad. Ideaal je kan alle vragen stellen die je hebt. 0900-9296
Gewoon een echt reisbureau inschakelen, waar MENSEN werken. Dat doen wij nog steeds als we tickets nodig hebben. Meestal is dat iets duurder, maar het scheelt een hoop geklooi.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven