Leuke bestemming met Oud&Nieuw

21-10-2013 12:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit met de jaarwisseling midden in zijn chemo en om al het feestgedruis (waar ie toch niet aan mee kan doen) te ontvluchten willen we dan lekker een paar dagen weg.

MAAR waarheen?!

Het liefst iets waar:

- we met de auto heen kunnen

- we niet alsnog middenin de grote feesten zitten (ik snap dat dat niet helemaal te vermijden is, maar de grote steden vallen dus in principe al af)

- we toch wat dingen kunnen ondernemen

Eh ja, een beetje vaag dus maar ik hoop dat jullie het idee snappen en wat tips voor ons hebben!
Lekker naar de Ardennen? Niet te ver weg en bijna altijd sneeuw rond de kerst/nieuwjaar. Heelijk genieten van de prachtige natuur. Geen hektiek en alleen maar rust.

Bovendien kun je mooie uitstapjes maken naar steden in de buurt.
Er zijn een aantal parken van Landal die een vuurwerkloos park aanbieden. Misschien is dat een optie?
Ardennen is een goeie inderdaad! Zal ook eens kijken naar die landal parken.
Misschien wat laat om nog te boeken, maar een gezellige B&B in Durbuy bijvoorbeeld. Of een hotel met gastronomisch/wellness arrangement.
vriend en ik zijn een paar jaar geleden naar postillion hotel gegaan aan het veluwe meer, heerlijk rustig, weinig vuurwerk wel wat mensen die een vuurwerk potje of iets dergelijks hadden meegenomen, zelf hadden we sterretjes.

heb een hekel aan met oud en nieuw in zo'n kring zitten afwachten tot het 12u is...
Jeetje wat heftig, die chemo's, ik hoop dat het hem uiteindelijk ten goed komt.

Ik zou ook de Ardennen aanraden, Durbuy is inderdaad heel leuk. Ook Spa is mooi, voor zover ik me herinner, en de watervallen van Coo en de grotten van Han. Heb je wel winterbanden?

In Duitsland heb je ook veel van die kuuroord-stadjes, alles met Bad in de naam. Bijvoorbeeld Bad Bentheim is een schattig dorp met een saunacomplex, en net over de grens.

Ik heb een keer oud en nieuw in Gent gevierd, daar doen ze al het vuurwerk als een show bij de rivier. Leuk dat je met iedereen naar hetzelfde kijkt en ik vond het helemaal niet zo druk. Ja er waren aardig wat mensen maar om ons heen meters ruimte.

Of bedoel je iets anders met dat je geen feestgedruis wilt? Geluid ofzo?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Ja met feestgedruis bedoel ik vooral het stappen e.d. Wij zijn nog jong en oud en nieuw vinden we eigenlijk alleen leuk als je het met zijn allen in de kroeg viert. Maar bezatten in de kroeg of op een groot feest gaat gewoon niet, dus dat vermijden we liever door gewoon lekker samen op een mooie plek een borrel te drinken. Thuisblijven is anders ook zo naar!
Wij hebben het ook even gehad met de feesten rond oud en nieuw en gaan zelf naar de Efteling het park is dan snachts geopend met verschillende shows ect. Voor de rust zou je dan een hotelkamer bij kunnen boeken. Je moet er van houden maar ja wij zaten ook elk jaar met de drukte en dit wordt het eerste jaar dat wij helemaal nergens bij zijn alleen maar samen met ons gezin.
Vorig jaar zijn wij naar center parcs geweest. Heerlijk was dat! We hadden de openhaard aan en hebben lekker op de bank gelegen.

Er was wel een feest in het hoe noem je dat gebouw ook al weer waar alles zit

Maar daar zijn wij niet naar toe geweest, we gingen ook bewust weg met oud en nieuw.

We hoorde wel wat vuurwerk maar dat was na en half uur ook klaar. En dat hoorde we via de schoorsteen.

De volgende morgen hing ons ontbijt aan de deur.

Je betaald wel meer geld om dan weg te zijn.

Maar wij hebben er van genoten!

Toen we na een paar dagen thuis kwamen waren we extra blij dat we lekker weg waren.

De straat zag er uit als een oorlogsgebied.
Een vriendin van me gaat altijd naar een van de Waddeneilanden, lekker uitwaaien en met helder weer kun je mooi het vuurwerk in de verte zien!
Wij gaan oud en nieuw vieren op Ameland, vanwege de rust.

Wij gaan hier naar toe

http://www.kleinvaarwater ... illa/villa-met-zwembad-8p

maar wellicht is een 8 persoons huisje iets teveel van het goede (of je moet met nog een ander stel gaan).

Als je daar de deur uitstapt sta je midden in de duinen, heerlijk!
Ik hoorde iemand over O&N vieren in Disney Paris en de kosten vielen wel mee, zei ze (geen idee hoeveel). Misschien is dat leuk, de sfeer en ik vermoed ook geen mensen die zich helemaal "lam zuipen".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven