Leuke Nederlandse stadjes

16-10-2018 16:08 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend zijn mijn vriend en ik naar Deventer geweest. Wat een onwijs leuke stad is dat zeg! Heel veel leuke kleine straatjes met allerlei snuisterij-winkeltjes, tweedehands kledingzaken etc. Ook het enige prachtige oude pand na het andere. We kregen er helemaal een vakantiegevoel van.
Heel anders dan onze eigen stad, waar voornamelijk de grote ketens gevestigd zijn en er weinig leuk straten omheen zitten.

Wie weet welke steden nog meer zo'n onwijs gezellig centrum hebben met veel mooie gebouwen en kleine winkels?
Als je nog naar Harderwijk gaat, is het ook leuk om Elburg (vestingstadje) te bekijken. Verwacht niet veel van het winkelen daar, maar het is zeker een mooi plaatsje.
Als je nog naar Middelburg gaat, is Veere ook leuk om even te bekijken. Natuurlijk ook geen groot winkelaanbod, maar wel een mooi plaatsje.
Over Doesburg hoor ik ook veel goeds, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Verder zijn al mijn tips al genoemd.
Brielle
Joure vind ik erg leuk (vooral ook het museum daar), maar daar kun je je geen hele dag vermaken. In die categorie is Appingedam ook schattig. Groningen, sowieso.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
16-10-2018 19:16
Joure vind ik erg leuk (vooral ook het museum daar), maar daar kun je je geen hele dag vermaken. In die categorie is Appingedam ook schattig. Groningen, sowieso.
Ja, Appingedam. Een keer verdwaald geraakt in de provincie en we kwamen daar terecht. Prachtig, die huizen aan de gracht. Deed me denken aan Frankrijk.

In die categorie is Dokkum ook leuk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Delft.
Alle reacties Link kopieren
Wat kleiner:

Hoorn
Doesburg
Zutphen
Maastricht
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Breda! Den bosch, haarlem, zwolle, groningen.
Kleiner maar erg gezellig of mooi: woudrichem, heusden, oisterwijk
Valkenburg ,Hoorn en Dordrecht.
En Volendam ook heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Zutphen en Den Bosch.
Ook blij met de andere tips voor als ik weer eens in NL ben. :-)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
16-10-2018 16:18
Omdat Amsterdam voor mij geen “stadje” is.

Verder vind ik het een grote, drukke bouwput en sta je in het centrum tussen de grote ketens. Niks “gezellig”. Een grote toeristische ramp.

Sommige wijken kunnen nog wel aardig zijn.
Het is maar net waar je loopt. Drie zijstraten in, weg van de massa, en Amsterdam kan opeens bijna dorps zijn. De Jordaan, Bickerseiland...

Ik belandde laatst met de stoomtram in Medemblik en vond het een verrassend schattig stadje. Veel leuker dan Hoorn, dat hier ook genoemd is.
.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
16-10-2018 19:16
Joure vind ik erg leuk (vooral ook het museum daar), maar daar kun je je geen hele dag vermaken. In die categorie is Appingedam ook schattig. Groningen, sowieso.
Jaa App'mdam is ook heel leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor Dordrecht, mooie havens, oude bruggetjes, hofjes, en was pas nog het decor voor filmopnames
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Valkenburg in Z-Limburg.
Zutphen (toevallig dit weekend voor het eerst geweest, het is veel kleiner dan Zwolle en Deventer, maar heeft een leuk centrum en veel kleine steegjes)
Breda (o.a. het Begijnhof)
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen zou ik zeker bezoeken. Prachtige stad, de oudste stad van Nederland.
Dordrecht (ben er geboren), Breda, Middelburg.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
16-10-2018 19:16
Joure vind ik erg leuk (vooral ook het museum daar), maar daar kun je je geen hele dag vermaken. In die categorie is Appingedam ook schattig. Groningen, sowieso.



Net in Joure geweest, ik vond het tegenvallen. Slechts 1 lange winkelstraat, beetje verpauperd, leegstand, kwam armoedig op mij over. Sneek lijkt mij een betere keuze
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Alkmaar verrassend leuk!
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Doesburg.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel mooie plaatsen in Nederland.
Ik vind Arnhem en Nijmegen hele mooie en leuke steden. Ook in de omgeving rondom die steden is het mooi en heb je leuke dorpjes.

Maastricht is een hele gezellige en mooie stad, net zoals de binnenstad van Den Bosch.

Middelburg is ook leuk om een keer te bezoeken.

Sittard is wat kleiner maar daar zitten ook leuke zaakjes en je kunt er lekker eten, net zoals in Roermond.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een paar keer Doesburg...
Als inwoner van denk ik echt "met veel moeite kun je hier een uurtje vullen"
Maar wellicht zien jullie iets dat ik niet zie?
Alle reacties Link kopieren
Groningen, Kampen, Zutphen, Doesburg en dan combineren met Bronckhorst, Roermond combineren met Thorn, Valkenburg, Maastricht.
koko67 schreef:
16-10-2018 22:16
Nijmegen zou ik zeker bezoeken. Prachtige stad, de oudste stad van Nederland.
Ik dacht dat Dordrecht de oudste stad was ?
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
17-10-2018 07:55
Ik dacht dat Dordrecht de oudste stad was ?
Maastricht, Nijmegen, Voorburg strijden om die plek. Dordrecht volgens mij niet eens in de top 10
Sommige sites beweren van wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven