Leuke Nederlandse stadjes

16-10-2018 16:08 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend zijn mijn vriend en ik naar Deventer geweest. Wat een onwijs leuke stad is dat zeg! Heel veel leuke kleine straatjes met allerlei snuisterij-winkeltjes, tweedehands kledingzaken etc. Ook het enige prachtige oude pand na het andere. We kregen er helemaal een vakantiegevoel van.
Heel anders dan onze eigen stad, waar voornamelijk de grote ketens gevestigd zijn en er weinig leuk straten omheen zitten.

Wie weet welke steden nog meer zo'n onwijs gezellig centrum hebben met veel mooie gebouwen en kleine winkels?
Alle reacties Link kopieren
Hij kwam al vaker voorbij, maar ik kan beamen dat Delft echt heel leuk is! Woon er sinds twee jaar en dat was een goede beslissing. Veel leuke winkeltjes, koffietentjes, mooie grachten en oude panden. In het 'nieuwere' deel bij Bastiaansplein zijn de ketens, die kun je skippen. Beestenmarkt is leuk om te terrassen (ook nu nog zit het vaak vol, met heaters). Ik ga er binnenkort zelfs trouwen in het prachtige oude stadhuis!
Heb ook een tijd in Leiden gewoond, maar vindt Delft mooier. Ook leuk: Maastricht, Arnhem (veel vintage en mode winkeltjes), Dordrecht, Haarlem, Utrecht, Rotterdam, Amersfoort.

Door dit topic krijg ik veel zin om weer eens een dagtrip te doen! Geloof dat ik Den Bosch en Nijmegen eens op mijn lijstje moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
Best wel trots dat veel steden uit mijn provincie zo vaak worden benoemd. Ik kan absoluut Groningen ten zeerste aanraden en ook Leeuwarden en Sneek zijn heel gezellig! Daarnaast kan ik alle elf steden van Friesland aanbevelen, het is er ontzettend charmant. Een Elfstedentocht per auto is dus een aanrader! (Al kun je het natuurlijk ook op de sportieve manier doen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven