Leuke Nederlandse stadjes

16-10-2018 16:08 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend zijn mijn vriend en ik naar Deventer geweest. Wat een onwijs leuke stad is dat zeg! Heel veel leuke kleine straatjes met allerlei snuisterij-winkeltjes, tweedehands kledingzaken etc. Ook het enige prachtige oude pand na het andere. We kregen er helemaal een vakantiegevoel van.
Heel anders dan onze eigen stad, waar voornamelijk de grote ketens gevestigd zijn en er weinig leuk straten omheen zitten.

Wie weet welke steden nog meer zo'n onwijs gezellig centrum hebben met veel mooie gebouwen en kleine winkels?
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
17-10-2018 09:07
Sommige sites beweren van wel.
Dat is vooral omdat Dordrecht de eerste stad in Holland (dus niet heel Nederland) was die stadsrechten kreeg.
Bij de bewering dat steden als Nijmegen, Maastricht etc de oudste stad zijn, wordt vooral gekeken naar hoe lang een plek al bewoond is, niet naar stadsrechten.
Ahhhh oké :). Bedankt voor de informatie.
minnimouse schreef:
16-10-2018 23:56
Er zijn heel veel mooie plaatsen in Nederland.
Ik vind Arnhem en Nijmegen hele mooie en leuke steden. Ook in de omgeving rondom die steden is het mooi en heb je leuke dorpjes.
Wijchen is heel charmant en al eens uitgeroepen tot het leukste winkelhart van gelderland. Verbaas me altijd over de drukte op de terrassen hier. Ik kom uit een dorp dat even groot was en daar was geen fluit te doen. En ben je Wijchen zat, dan sta je met de trein zo in Ravenstein of Nijmegen.
anoniem_366940 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 09:29
1.10% gewijzigd
De meest verschrikkelijke stad is Amsterdam. Maastricht vind ik ook niet zo'n fijne stad. En ook zou ik nooit naar Zoetermeer of Lelystad gaan. Breda vind ik een nogal kille stad.

Juweeltjes daarentegen zijn Dordrecht, Zutphen, Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Den Bosch, Uden, Weert, Sneek, Enkhuizen.
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:28
De meest verschrikkelijke stad is Amsterdam. Maastricht vind ik ook niet zo'n fijne stad. En ook zou ik nooit naar Zoetermeer of Lelystad gaan. Breda vind ik een nogal kille stad.

Juweeltjes daarentegen zijn Dordrecht, Zutphen, Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Den Bosch, Uden, Weert, Sneek, Enkhuizen.
Grappig dat je Den Bosch en Eindhoven juweeltjes noemt in vergelijking met Maastricht. Ik kom liever in Maastricht dan in Den Bosch en Eindhoven (ik kom in alledrie veel). Leuk om de verschillen zo te lezen.
Coconuts12 schreef:
17-10-2018 09:32
Grappig dat je Den Bosch en Eindhoven juweeltjes noemt in vergelijking met Maastricht. Ik kom liever in Maastricht dan in Den Bosch en Eindhoven (ik kom in alledrie veel). Leuk om de verschillen zo te lezen.
Ik weet niet wat het met mij een Maastricht is. Ik kan wel zien dat mensen het leuk kunnen vinden, alleen om één of andere duistere reden liggen Maastricht en ik elkaar niet zo. Ik ben er ook vaak geweest, maar anders dan Den Bosch en Eindhoven nooit het idee gehad dat ik er nog een keer naartoe zou willen. Maarja... studie... werk... relaties...
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:38
Ik weet niet wat het met mij een Maastricht is. Ik kan wel zien dat mensen het leuk kunnen vinden, alleen om één of andere duistere reden liggen Maastricht en ik elkaar niet zo. Ik ben er ook vaak geweest, maar anders dan Den Bosch en Eindhoven nooit het idee gehad dat ik er nog een keer naartoe zou willen. Maarja... studie... werk... relaties...
Dat heb ik met precies zo met Eindhoven. Den Bosch staat bij mij op nummer twee.
Den Bosch is inderdaad erg leuke en mooie stad.
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:38
Ik weet niet wat het met mij een Maastricht is. Ik kan wel zien dat mensen het leuk kunnen vinden, alleen om één of andere duistere reden liggen Maastricht en ik elkaar niet zo. Ik ben er ook vaak geweest, maar anders dan Den Bosch en Eindhoven nooit het idee gehad dat ik er nog een keer naartoe zou willen. Maarja... studie... werk... relaties...
Eindhoven vind ik niet echt sfeervol. Wat vindt jij er zo mooi/leuk aan? Den Bosch vind ik dan weer wel heel leuk. Net als Delft, Den Haag, Breda, Utrecht, Maastricht, Leiden.
Alle reacties Link kopieren
Vast al genoemd...

Haarlem, Zutphen, Kampen, Hattem, Heusden, Thorn, Medemblik, Middelburg, Den Bosch en nog zoveel meer plaatsen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:28
De meest verschrikkelijke stad is Amsterdam. Maastricht vind ik ook niet zo'n fijne stad. En ook zou ik nooit naar Zoetermeer of Lelystad gaan. Breda vind ik een nogal kille stad.

Juweeltjes daarentegen zijn Dordrecht, Zutphen, Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Den Bosch, Uden, Weert, Sneek, Enkhuizen.
Weert? Wat vind je daar dan mooi aan? Ik heb nog nooit een mooi stukje Weert kunnen ontdekken. Eindhoven vind ik ook echt geen mooie stad. Het is een functionele stad, maar compleet zonder karakter.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:28
De meest verschrikkelijke stad is Amsterdam.
Zeker nooit verder gekeken dan je neus? Alleen blijven plakken in Damrak, Kalverstraat, Leidsestraat, Rembrandtplein, Leidseplein?

Nooit eens gekeken hoe leuk Utrechtsestraat is, en de Plantagebuurt, Prinseneiland, Prinsenstraat (niet te verwarren met Prinsengracht), Flevopark, Da Costabuurt, NDSM-werf, Nieuwendammerdijk en Schellingwouderdijk, etc etc?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
17-10-2018 19:39
Eindhoven vind ik ook echt geen mooie stad. Het is een functionele stad, maar compleet zonder karakter.
En veel te weinig groen en water, zoals wel bleek toen het van de zomer de heetste plek van het land was.
You can never have too many hats, gloves and shoes
watdachtjehiervan schreef:
17-10-2018 11:54
Eindhoven vind ik niet echt sfeervol. Wat vindt jij er zo mooi/leuk aan? Den Bosch vind ik dan weer wel heel leuk. Net als Delft, Den Haag, Breda, Utrecht, Maastricht, Leiden.
Eindhoven is superlelijk, maar wel een gezellige lelijkheid.
patsy--stone schreef:
18-10-2018 09:34
Zeker nooit verder gekeken dan je neus? Alleen blijven plakken in Damrak, Kalverstraat, Leidsestraat, Rembrandtplein, Leidseplein?
Ik heb er zelfs jarenlang gewerkt (en niet in het centrum). En nog altijd moet ik er eens in de zoveel tijd zijn. Ik vind het gewoon geen leuke stad.
patsy--stone schreef:
18-10-2018 09:34
Nooit eens gekeken hoe leuk Utrechtsestraat is, en de Plantagebuurt, Prinseneiland, Prinsenstraat (niet te verwarren met Prinsengracht), Flevopark, Da Costabuurt, NDSM-werf, Nieuwendammerdijk en Schellingwouderdijk, etc etc?
Op de dingen in Noord na ken ik de meeste plekken vrij goed. Ik heb op het Prinseneiland zelfs een tijdje gewoond (en ook in Westerpark). Ik was altijd bang dat ik Amsterdam zou missen wanneer ik zou vertrekken, maar eerlijk gezegd hoef ik er niet meer naar toe.
patsy--stone schreef:
18-10-2018 09:34
Zeker nooit verder gekeken dan je neus? Alleen blijven plakken in Damrak, Kalverstraat, Leidsestraat, Rembrandtplein, Leidseplein?

Nooit eens gekeken hoe leuk Utrechtsestraat is, en de Plantagebuurt, Prinseneiland, Prinsenstraat (niet te verwarren met Prinsengracht), Flevopark, Da Costabuurt, NDSM-werf, Nieuwendammerdijk en Schellingwouderdijk, etc etc?
Ik heb er gewoond en gewerkt en woon er nu vlakbij. Ik vind het ook geen leuke stad. Ook niet als 'toerist'.

Niet iedereen is lyrisch over Amsterdam. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal leuke plaatsjes genoteerd en vandaag ben ik naar Heusden, Woudrichem en Gorinchem geweest . Woudrichem viel tegen, daar is niks te zien, de rest was leuk, onwijs genoten. Op naar de volgende leuke plaatsjes uit dit topic, leuk!
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
18-10-2018 09:34
Zeker nooit verder gekeken dan je neus? Alleen blijven plakken in Damrak, Kalverstraat, Leidsestraat, Rembrandtplein, Leidseplein?

Nooit eens gekeken hoe leuk Utrechtsestraat is, en de Plantagebuurt, Prinseneiland, Prinsenstraat (niet te verwarren met Prinsengracht), Flevopark, Da Costabuurt, NDSM-werf, Nieuwendammerdijk en Schellingwouderdijk, etc etc?



De grachtengordel is vooral leuk en bijzonder voor buitenlandse toeristen denk ik. Ik heb de meeste delen van de sta die jij noemt gezien. Amsterdam heeft vele minpunten vind ik. Erg vermoeiende stad. Met veel lelijke en verpauperde stukken. Massa toerisme, arrogantie, krankzinnige drukte, torenhoge prijzen, en extreem veel drugsmisbruik vind ik niet zo aantrekkelijk
Maastricht. En het centrum van Amersfoort vind ik ook leuk en mooi.
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:28
De meest verschrikkelijke stad is Amsterdam. Maastricht vind ik ook niet zo'n fijne stad. En ook zou ik nooit naar Zoetermeer of Lelystad gaan. Breda vind ik een nogal kille stad.

Juweeltjes daarentegen zijn Dordrecht, Zutphen, Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Den Bosch, Uden, Weert, Sneek, Enkhuizen.
Breda kil? Ik vind het juist een mooie, gezellige stad, waar zo'n 'bourgondisch', relaxed sfeertje hangt. Ben altijd een beetje jaloers op mensen die er wonen.
Dordt daarentegen is erg mooi, maar 'leeft' niet echt naar mijn idee. Ik kom er heel vaak, maar vind het gewoon een wat saaie stad.

Zelf vind ik Haarlem erg leuk en gezellig: leuke boetiekjes, mooie huizen en hofjes en lekker sfeertje.
En als je net over de grens kijkt: Gent en Leuven. Supermooi, levendig, maar niet te druk.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
20-10-2018 17:55



De grachtengordel is vooral leuk en bijzonder voor buitenlandse toeristen denk ik. Ik heb de meeste delen van de sta die jij noemt gezien. Amsterdam heeft vele minpunten vind ik. Erg vermoeiende stad. Met veel lelijke en verpauperde stukken. Massa toerisme, arrogantie, krankzinnige drukte, torenhoge prijzen, en extreem veel drugsmisbruik vind ik niet zo aantrekkelijk
Sorry maar dit hele verhaal klinkt toch meer alsof je dingen citeert die je in de krant of online hebt gelezen, niet als iemand die daadwerkelijk door de Plantagebuurt of Prinseneiland heeft rondgebanjerd. Extreem hoge prijzen merk jij als dagjesmens toch niks van? Alleen degenen die huur en hypotheken moeten betalen, of een hotelkamer. Verpauperd, huh? Dan moet je wel echt ver buiten de ring gaan kijken hoor, en daar is weer geen sprake van die krankzinnige drukte waar jij het over hebt. Creatief aan elkaar geknoopte flarden van klok en klepel.
Drugsmisbruik: ook niet te zien in die buurten die ik noemde.
Kortom leg die Telegraaf weg en kom gewoon zelf eens langs, en dan nee niet op een zaterdagmiddag in de Kalverstraat of op de Prinsengracht blijven hangen natuurlijk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dokkum :heart:
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
20-10-2018 17:55



De grachtengordel is vooral leuk en bijzonder voor buitenlandse toeristen denk ik. Ik heb de meeste delen van de sta die jij noemt gezien. Amsterdam heeft vele minpunten vind ik. Erg vermoeiende stad. Met veel lelijke en verpauperde stukken. Massa toerisme, arrogantie, krankzinnige drukte, torenhoge prijzen, en extreem veel drugsmisbruik vind ik niet zo aantrekkelijk
Nee hoor, ik vind de grachtengordel ook prachtig!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik trap komend weekend af met zutphen! :D
En leeuwarden wil ik in ieder geval dit jaar nog doen, omdat het dan nog de culturele hoofdstad is. Andere stadjes kunnen ook tot 2019 wachten ;)
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:28
De meest verschrikkelijke stad is Amsterdam. Maastricht vind ik ook niet zo'n fijne stad. En ook zou ik nooit naar Zoetermeer of Lelystad gaan. Breda vind ik een nogal kille stad.

Juweeltjes daarentegen zijn Dordrecht, Zutphen, Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Den Bosch, Uden, Weert, Sneek, Enkhuizen.
Uden? :rofl:
Wat vindt je daar zo mooi aan dan? Ik heb er gewoond en het is best een aardig plaatsje maar niet heel bijzonder ofzo.

En Den Bosch is idd leuk. Ik ben er getrouwd :love: in het stadhuis midden op de markt, zo mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven