London
zaterdag 24 september 2011 om 14:34
zaterdag 24 september 2011 om 14:51
Zoveel moet je gaan bekijken. Londen is echt super. Het is heel veelzijdig en een prachtige stad.
Maar let op: de prijzen van het eten en andere dingen zijn erg duur.
Al zijn de musea volgens mij gratis ( tenminste toen ik er was wel ) waarvan de Britsch museum voor mij de mooiste was.
Ook leuk is Picadilly Circus, The Tower Bridge, Westminster Abby, het paleis en alle andere cliche dingen.
Vond Londen echt een super stad, echt prachtig en lieve mensen
Maar let op: de prijzen van het eten en andere dingen zijn erg duur.
Al zijn de musea volgens mij gratis ( tenminste toen ik er was wel ) waarvan de Britsch museum voor mij de mooiste was.
Ook leuk is Picadilly Circus, The Tower Bridge, Westminster Abby, het paleis en alle andere cliche dingen.
Vond Londen echt een super stad, echt prachtig en lieve mensen
zaterdag 24 september 2011 om 14:54
Het British Museum vond ik juist helemaal niks. Allemaal oude spullen en rommel. Ik ga liever kunst bekijken. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Let er ook wel op dat het best veel geld kost om ergens in of op te gaan (Tower Bridge, Westminster Abbey, London Eye).
Het eten vond ik zelf wel meevallen, het is maar net wat je uitkiest.
Let er ook wel op dat het best veel geld kost om ergens in of op te gaan (Tower Bridge, Westminster Abbey, London Eye).
Het eten vond ik zelf wel meevallen, het is maar net wat je uitkiest.
zaterdag 24 september 2011 om 15:00
Ja ik hou van geschiedenis dus voor mij was het British museum juist erg boeiend. Ik hou helemaal nie van kunst haha.
Nou ja ik ben ook al 3 jaar niet meer in londen geweest dus misschien is het eten nu wat goedkoper geworden, ik heb het over gewoon een broodje halen bij een soort kiosk, vond dat best duur.
Nou ja ik ben ook al 3 jaar niet meer in londen geweest dus misschien is het eten nu wat goedkoper geworden, ik heb het over gewoon een broodje halen bij een soort kiosk, vond dat best duur.
zaterdag 24 september 2011 om 15:00
zaterdag 24 september 2011 om 15:17
zaterdag 24 september 2011 om 15:33
www.booking.com
Aan te raden: Hotel Meridiana, maltese familie, desondanks heel brits (english breakfast bij prijs inbegrepen). het zit bij charing cross, het enige metrostation waar alle lijnen samenkomen. Heel handig! Wel wat rumoerig, maar goedkoop, schoon en vriendelijke mensen.
Aan te raden: Hotel Meridiana, maltese familie, desondanks heel brits (english breakfast bij prijs inbegrepen). het zit bij charing cross, het enige metrostation waar alle lijnen samenkomen. Heel handig! Wel wat rumoerig, maar goedkoop, schoon en vriendelijke mensen.
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
zaterdag 24 september 2011 om 16:41
Neem zo'n hop on hop of kaart langs de bezienswaardigheden.
Als ik in London ben ga ik altijd even een kijkje nemen in Covent Garden, de diverse artiesten wisselen.
Heb tot nu toe altijd een mooie musical weten te zien.
Vind de sfeer daar toch altijd geweldig.
Je kan het altijd aan de kassa proberen of er nog kaartjes zijn.
Naar een pub in één van de buitenwijken,
met de echte inwoners,
inplaats van met allemaal toeristen om je heen.
Er zijn zoveel musea,
het is maar net waar jullie van houden.
Mag zelf ook altijd graag even in één van de parken vertoeven,
even niets doen, broodje eten en vooral mensen kijken.
Heet die bus niet Eurostar,
begint in Scandanavie en
via Ned. oa. via Groningen naar London.
.
Als ik in London ben ga ik altijd even een kijkje nemen in Covent Garden, de diverse artiesten wisselen.
Heb tot nu toe altijd een mooie musical weten te zien.
Vind de sfeer daar toch altijd geweldig.
Je kan het altijd aan de kassa proberen of er nog kaartjes zijn.
Naar een pub in één van de buitenwijken,
met de echte inwoners,
inplaats van met allemaal toeristen om je heen.
Er zijn zoveel musea,
het is maar net waar jullie van houden.
Mag zelf ook altijd graag even in één van de parken vertoeven,
even niets doen, broodje eten en vooral mensen kijken.
Heet die bus niet Eurostar,
begint in Scandanavie en
via Ned. oa. via Groningen naar London.
.
maandag 26 september 2011 om 00:30
Ik lees ook even mee. Heb al een aantal dingen nagekeken.
Maar ben nog op zoek naar een goede site waar je hotel en vlucht kan boeken.
Heb al www.gasamen.nl gevonden, maar ben benieuwd of jullie misschien nog een goede hebben...
Maar ben nog op zoek naar een goede site waar je hotel en vlucht kan boeken.
Heb al www.gasamen.nl gevonden, maar ben benieuwd of jullie misschien nog een goede hebben...
maandag 26 september 2011 om 00:43
Je vraagt nu heel specifiek naar een site waar je vlucht en hotel tegelijk kan boeken, maar waarom doe je dat niet apart? Vaak ben je dan gewoon ook goedkoper uit. Zo zijn er genoeg acties van maatschappijen die voor een schijntje naar Londen vliegen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld schaf je een Oyster-card aan (een soort van OV-chipknip) waarmee je heel Londen kunt doorreizen met de metro, tram en bus (en volgens mij ook een paar spoorlijnen).
Qua hotel kan je het best rechtstreeks een hotel benaderen en reserveren. Zo ben ik erg te spreken over Dolphin House in de wijk Pimlico. Ligt aan de Theems, waarbij bijvoorbeeld de Big Ben makkelijk te voet te doen is (ongeveer een half uurtje wandelen), maar natuurlijk is er ook een metrostation in de buurt.
Leuk joh, Londen!! Weet je al wanneer je gaat?
Qua hotel kan je het best rechtstreeks een hotel benaderen en reserveren. Zo ben ik erg te spreken over Dolphin House in de wijk Pimlico. Ligt aan de Theems, waarbij bijvoorbeeld de Big Ben makkelijk te voet te doen is (ongeveer een half uurtje wandelen), maar natuurlijk is er ook een metrostation in de buurt.
Leuk joh, Londen!! Weet je al wanneer je gaat?
maandag 26 september 2011 om 01:00
quote:Ste_ schreef op 24 september 2011 @ 14:54:
Het British Museum vond ik juist helemaal niks. Allemaal oude spullen en rommel. Ik ga liever kunst bekijken.
Antieke kunst is geen kunst? En 19de eeuws art nouveau design? Japanse kunst?
(mocht je het Museum of London bedoelen kan ik me nog iets voorstellen bij je uitspraak, maar om te zeggen dat the British museum geen kunst bevat gaat wel heel erg ver)
Eten in de toren van Tate Modern vond ik erg leuk (het museum ook), British museum vond ík erg leuk: de steen van Rosetta, de Elgin marbles, de Lewis Chessmen, verdere musea die waar ik een dag bezig geweest ben: the V&A, Saatchi gallery.
Maar misschien is het handig om te vertellen wat jullie interessant vinden, je ziet dat er hier al verschillen van idee over wat je moet zien naar voren komen. Misschien gaan jullie wel liever winkelen dan musea bezoeken.
Het British Museum vond ik juist helemaal niks. Allemaal oude spullen en rommel. Ik ga liever kunst bekijken.
Antieke kunst is geen kunst? En 19de eeuws art nouveau design? Japanse kunst?
(mocht je het Museum of London bedoelen kan ik me nog iets voorstellen bij je uitspraak, maar om te zeggen dat the British museum geen kunst bevat gaat wel heel erg ver)
Eten in de toren van Tate Modern vond ik erg leuk (het museum ook), British museum vond ík erg leuk: de steen van Rosetta, de Elgin marbles, de Lewis Chessmen, verdere musea die waar ik een dag bezig geweest ben: the V&A, Saatchi gallery.
Maar misschien is het handig om te vertellen wat jullie interessant vinden, je ziet dat er hier al verschillen van idee over wat je moet zien naar voren komen. Misschien gaan jullie wel liever winkelen dan musea bezoeken.
anoniem_68995 wijzigde dit bericht op 26-09-2011 01:13
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
maandag 26 september 2011 om 12:10
Aangezien wij in Rotterdam wonen, vliegen we altijd met City Jet (voorheen VLM) van Rotterdam-The Hague airport naar London City airport. Wij kiezen een pakketreis, omdat het hotel waar we altijd komen, duurder uitkomt als we ""los" boeken.
De buurt rond Camden Lock Market op zondag vind ik altijd heel gezellig. Beetje hippie/artisan-achtig in het oude stallencomplex.
Ga er met een lege maag naartoe, de eettentjes zijn er heel goed.
Ga wel
Covent Garden is altijd gezellig. Er treden altijd straatartiesten op en conservatoriumstudenten proberen hier hun repertoire uit.
Verder natuurlijk de vele gratis musea. De National Gallery vind ik de mooiste. De bekendste schilders van de wereld. (behalve Dali, mijn persoonlijke favoriet, maar dit terzijde). Neem er een tour. Er wordt dan van alles uitgelegd over bep. werken. Je gaat er met andere ogen naar kijken.
Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis en/of archeologie is het British Museum een aanrader. Bezoek op z'n minst de begane grond met de enorme Egyptische en Assyrische beelden. Het plafond van de grote hal is een architectonisch hoogstandje.
De Tate Modern is ook leuk om te zien. Een gigantische collectie in een omgebouwde electriciteitscentrale.
Ook het Science Museum is altijd leuk om te bezoeken. Er zijn verschillende "doe-attracties".
Een attractie op zich vormen de museumwinkels. Mooie boeken en reproducties. Vooral de sieraden en zijden shawls in het British Museum.
Tip voor een lange, leuke busrit langs veel attracties: neem buslijn 9 vanaf het beginpunt bij Hammersmith Station naar het eindpunt Aldwych, dichtbij Covent Garden.
PS: ik ben al ca. 25x in Londen geweest en het gaat me nooit vervelen !
De buurt rond Camden Lock Market op zondag vind ik altijd heel gezellig. Beetje hippie/artisan-achtig in het oude stallencomplex.
Ga er met een lege maag naartoe, de eettentjes zijn er heel goed.
Ga wel
Covent Garden is altijd gezellig. Er treden altijd straatartiesten op en conservatoriumstudenten proberen hier hun repertoire uit.
Verder natuurlijk de vele gratis musea. De National Gallery vind ik de mooiste. De bekendste schilders van de wereld. (behalve Dali, mijn persoonlijke favoriet, maar dit terzijde). Neem er een tour. Er wordt dan van alles uitgelegd over bep. werken. Je gaat er met andere ogen naar kijken.
Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis en/of archeologie is het British Museum een aanrader. Bezoek op z'n minst de begane grond met de enorme Egyptische en Assyrische beelden. Het plafond van de grote hal is een architectonisch hoogstandje.
De Tate Modern is ook leuk om te zien. Een gigantische collectie in een omgebouwde electriciteitscentrale.
Ook het Science Museum is altijd leuk om te bezoeken. Er zijn verschillende "doe-attracties".
Een attractie op zich vormen de museumwinkels. Mooie boeken en reproducties. Vooral de sieraden en zijden shawls in het British Museum.
Tip voor een lange, leuke busrit langs veel attracties: neem buslijn 9 vanaf het beginpunt bij Hammersmith Station naar het eindpunt Aldwych, dichtbij Covent Garden.
PS: ik ben al ca. 25x in Londen geweest en het gaat me nooit vervelen !
maandag 26 september 2011 om 16:26
Ik vond het british museum ook erg leuk, lekker een paar uur doorgebracht.
Verder wandelen door mooie parken, chinatown is erg leuk om te ontdekken, wandelen langs de Theems, London Eye, lekker eten bij kleine buitenlandse restaurantjes.
Even kijken in Oxford Street. Piccadilly circus is leuk, gewoon al om er op een bankje te ziiten en mensen kijken
Wij zijn met de bus geweest, reis en hotel ineen, verder geen excursies.
De bus was prima, niet helemaal vol dus ruimte zat...maar nooit meer.
Vooral op de verzamelplekken moesten we erg lang wachten.
Op de heenreis misten we de boot ( de boottocht was wel erg leuk, attractie op zich), konden we een uur later met de boot, maar die boot had dan weer vertraging....Pfff
En op de terugreis anderhalf uur op andere bussen moeten wachten bij het verzamelpunt aan de belgische grens.
Als ik nog eens ga, ga ik gewoon vliegen
Verder wandelen door mooie parken, chinatown is erg leuk om te ontdekken, wandelen langs de Theems, London Eye, lekker eten bij kleine buitenlandse restaurantjes.
Even kijken in Oxford Street. Piccadilly circus is leuk, gewoon al om er op een bankje te ziiten en mensen kijken
Wij zijn met de bus geweest, reis en hotel ineen, verder geen excursies.
De bus was prima, niet helemaal vol dus ruimte zat...maar nooit meer.
Vooral op de verzamelplekken moesten we erg lang wachten.
Op de heenreis misten we de boot ( de boottocht was wel erg leuk, attractie op zich), konden we een uur later met de boot, maar die boot had dan weer vertraging....Pfff
En op de terugreis anderhalf uur op andere bussen moeten wachten bij het verzamelpunt aan de belgische grens.
Als ik nog eens ga, ga ik gewoon vliegen
maandag 26 september 2011 om 18:38
Ik ben op dit moment ook aan het rondkijken voor een betaalbare en makkelijke reis naar londen,ik denk zelf dat ik met de trein ga.
Dit duurt voor mij maar 4 uur en 45 min ong,ik stap op het station in mijn plaats op en met 2 overstappen stap ik in londen centrum uit voor maar 180 euro incl ov kaart,ipv 50 min met trein naar schiphol,2 uur wachten ,1 uur vliegen,ong 30 min tot uur om van het vliegveld te komen en dan nog naar het centrum toe.
Nu heb ik ook nog redelijke tijden waar ik uit kan kiezen.
Dit duurt voor mij maar 4 uur en 45 min ong,ik stap op het station in mijn plaats op en met 2 overstappen stap ik in londen centrum uit voor maar 180 euro incl ov kaart,ipv 50 min met trein naar schiphol,2 uur wachten ,1 uur vliegen,ong 30 min tot uur om van het vliegveld te komen en dan nog naar het centrum toe.
Nu heb ik ook nog redelijke tijden waar ik uit kan kiezen.
woensdag 28 september 2011 om 13:38