London

24-09-2011 14:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een weekendje naar london met een vriendin, maar weet niet waar ik nu het beste een vlucht met hotel kan boeken. Heeft iemand tips of ervaring met een stedentrip naar london. We willen op zaterdag weg en komen maandag terug. Wat moet je echt zien in London?
quote:Dwergje schreef op 04 oktober 2011 @ 13:04:

Waar mee reis je het voordeeligst in Londen?

De Oystercard of een Visitor Travelcard.

En waar is deze te bestellen?

volgens mij is de Oystercard het goedkoopste, deze kun je via internet bestellen. grote voordeel is dat je hem bij een volgend bezoek aan de stad gewoon weer kunt gebruiken.

Tips voor Londen zijn er genoeg, ben er al vaak geweest en krijg er geen genoeg van! Notting hill vind ik altijd erg leuk, de Londen Eye is wel toeristisch, maar ook een belevenis. Daarnaast zijn in Londen verschillende markten die zeker de moeite waard zijn.
Ik hou ook erg van londen! Heb er een paar maanden gewoont en mis het nog elke dag! Nog een paar weekjes en dan ga ik ook lekker!

Kleding: topshop natuurlijk.

Govent garden en dan moet je maar candy cakes gaan voor de lekkerste en mooiste cupcakes!

Londem eye is duur en moet je lang wachten, alternatief: beklim de dome van de st pauls cathedral, stuk goedkoper en je kan ook vandaar veel zien, en je verbrand gelijk een hoop calorieen

Gratis de westminster abbey of st. Pauls binnen, elke dag om 17:00 hebben ze een evensong, is zeker de moeite waard als je daar een beetje van houd!

Metro: reizen doe je met de tube, koop een kaart bij het metro station voor het aantal dagen dat je er bent, je kan daar ook mee de bus in.

Als je nog iets wilt weten, just ask!
Het schijnt ook weer voordeliger te zijn als je op bepaalde dagen en tijden je vliegticket boekt. Op Weekend Londen kwam ik wat handige tips tegen voor een stedentrip Londen en hoe je kunt besparen op een stedentrip. Londen is namelijk best prijzig...maar wel te gek!

Veel plezier in Londen!
quote:Ikje86 schreef op 08 oktober 2011 @ 22:05:

Ik hou ook erg van londen! Heb er een paar maanden gewoont en mis het nog elke dag! Nog een paar weekjes en dan ga ik ook lekker!

Kleding: topshop natuurlijk.

Govent garden en dan moet je maar candy cakes gaan voor de lekkerste en mooiste cupcakes!

Londem eye is duur en moet je lang wachten, alternatief: beklim de dome van de st pauls cathedral, stuk goedkoper en je kan ook vandaar veel zien, en je verbrand gelijk een hoop calorieen

Gratis de westminster abbey of st. Pauls binnen, elke dag om 17:00 hebben ze een evensong, is zeker de moeite waard als je daar een beetje van houd!

Metro: reizen doe je met de tube, koop een kaart bij het metro station voor het aantal dagen dat je er bent, je kan daar ook mee de bus in.

Als je nog iets wilt weten, just ask!Ik ga volgende week naar londen. Is het goedkoper om een kaart bij het metro station te kopen? En aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken?
Je kan je Oyster gewoon op het station kopen.

Dan betaal je 5 pond, das is 3 pond voor de kaart (krijg je terug als je de kaart inleverd) en heb je al 2 pond om van te reizen, maar das niet zoveel, dus zet er gelijk 20 pond bij op, dan kom je een heel eind.

Het is hier droog en redelijk koud, eigenlijk heerlijk voor een steden trip.

Mijn tip is om naar Monument te gaan, en die toren te beklimmen. Is 3 pond, en je krijgt nog een certificaat na die tijd ook!

Ook mooi uitzicht over London van de top.

Qua winkels, ligt er net aan waar je van houdt.

Ik ben geen fan van Top Shop.

Jane Norman en Oasis vind ik fijn, maar is wel prijzig.

Primark is geweldig, super goedkoop, en de kwaliteit is echt oke.

Als je goedkope merkkleding wil, ga dan naar TK Maxx, allemaal designer spul tot 70% afgeprijsd.

Google op coupons/vouchers en je hebt allemaal kortings bonnen voor restaurants.

Ik ga nooit meer ergens heen zonder kortings bon. 2e Hoofd gerecht gratis, of 20% korting op de rekening.

Altijd fijn.

Ik vind London geen dure stad, alleen huur en hotels.

Ik vind over het algemeen London/Engeland, goedkoper dan Nederland. Supermarkten zijn echt goed te doen, uit eten is goedkoper, vervoer ook, kleding ook, musea zijn gratis.

Veel plezier
Vivagirl,

Hoeveel tegoed zou ik nodig hebben op een oystercard voor 5 dagen ? Waaronder heen en terug van Bayswater naar City Airport. Overige ritjes (een paar per dag) binnen zone 1 en 2.

Vraag 2: klopt het dat er een nieuw shopping center geopend is in Chelsea/Fulham ? Net zoiets als het grote Westfield bij Shepherds Bush ?

Wat heerlijk toch dat de musea gratis zijn ! Alleen al daarom wil ik ieder jaar een paar dagen naar Londen.
Wat je ook op je Oyster zet, je krijgt het allemaal weer terug als je de kaart weer inleverd, dus het is niet zo dat je het kwijt bent.

Maar zet er £15 op, en dan zit je wel goed, en je kunt er altijd op bij storten.

Is inderdaad een 2e Westfield geopend, en deze zit in Stratford, dat is gewoon op de Central Line.

Je zit bij Bayswater zeg je. Die zit op de circle/district line (geel/groen), maar in dezelfde straat (2 minuutjes verder lopen), zit Queensway en daar zit je gelijk op de central line (rood).

Je zit in een geweldig leuke wijk daar. Vlakbij Notting Hill ( ga niet op zaterdagochtend, zo druk! Op zondag is er ook markt), Hyde Park, Bayswater zelf. In Whitleys zitten ook leuke winkels. Je zit op loopafstand van Oxford Street, maar is ook altijd zo druk daar, en gewoon overal dezelfde winkels.....
Hoi,

Ik ga ieder jaar met'n zusje iets van 5 dagen. Wij gaan altijd met de trein omdat je dan namelijk gelijk in het centrum van Londen zit. het hotel van ons zat ook in een zijstraatje van het station King Cross ( dit is het grootste metrostation) elke lijn vertrekt daar. Het is een vrij rustige buurt en als twee jonge vrouwen voelde wij ons heel erg veilig.

dit is het hotel

http://www.booking.com/ho ... 3f4cce4efd7e79ab7;checkin=2012-02-14;checkout=2012-02-15;srfid=4780c1dc5c770a584262c583badc2d1fX13

Covent Garden is echt een super leuke buurt, wandelen langs de thems zie je de big ben, de londen eye en westminster abbey en st. paul, millenium bright en noem maar op. alle musea's in Londen zijn gratis. Je moet alleen vaak betalen als er speciale tentoonstellingen zijn. gewoon lekker naar de oxford street. en wij hadden ook een overdekt winkelcentrum gevonden in Westfield. Super mooi en veel plekjes om te drinken of gewoon om lekker even uit te rusten.
Trein komt inderdaad gelijk in het centrum aan, maar vanaf Heathrow ben je ook zo in het centrum.

Kings Cross heeft veel lijnen, maar lang niet alle.

Ik lees dat inderdaad vaker, maar dat is dus niet zo.

Het winkelcentrum zit niet in Westfield, maar heet Westfield,

en zit bij Shephers Bush/White City en er is net een nieuwe geopend bij Stratford.

Oxford Street is mij veel te druk. Uren in de rij staan voor pashokjes en afrekeken, nee dank U. En zulke bijzondere winkels vind je er niet. Die vind je ook allemaal in Westfield, en daar is het een stuk aangenamer winkelen.

Langs de Thames wandelen doe ik ook graag.

Je kunt bij Buckingham Palace beginnen, door de tuinen, via Parlement, langs 10 Downing STreet (waar de Prime Ministere woont), kon je zo bij de Big Ben uit en dan langs de Thames.

Dan kun je of helemaal door naar de Tower Bridge (lange wanderling), of de brug over en naar Piccadilly/Regent Street/Oxford Street.

London is allemaal goed te voet te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven