luxe met beperkt budget

13-09-2013 13:25 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het ene na het andere topic wordt geopend over zo goedkoop mogelijk op vakantie gaan. Wel met alles er op en er aan, dat dan weer wel.

Ik snap best dat wanneer hotel A op site X 100 euro meer kost, dat je boekt via site Y.

Ik snap ook dat wanneer je een budget hebt waar je je aan moet houden, dat je keuzes beperkt zijn.

Wat ik alleen niet snap, is dat je denkt voor een paar honderd euro met je hele gezin all in vakantie te kunnen vieren in het hoogseizoen.

Word je niet enorm teleurgesteld als blijkt dat je de halve reissom te kort komt? Baal je als blijkt dat zo'n vakantie er niet in zit? Hoe kwam je er bij om te denken dat zoiets haalbare kaart was?

En.... welke vakantie is het nou uiteindelijk geworden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik begrijp dit ook niet, de prijs varieert ook al met de dag waarop je boekt en wanneer je vliegt.... hoe moeten wij nou voor een ander uitzoeken wanneer het goed is?
Lorem Ipsum
Tja.... en dan zeuren als het eten niet goed is, het zwembad vies of te weinig luxe.

Mensen verwachten op een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar wel klagen als het toch niet zo luxe is.
Goed onderzoeken hoe je de meeste waar voor je geld kunt krijgen, lijkt mij logisch. Maar meer dan dat kun je niet doen.

Ik heb ooit de fout gemaakt een heel goedkope vakantie te boeken. Tijdens die vakantie werd dan ook heel duidelijk waarom dat zo goedkoop kon

Ik doe het nooit meer! Als mijn budget zo beperkt is dat ik me niet de luxe kan veroorloven die ik op vakantie hebben wil, dan blijf ik lekker thuis.
quote:Tuorrebout schreef op 13 september 2013 @ 13:51:

Tja.... en dan zeuren als het eten niet goed is, het zwembad vies of te weinig luxe.

Mensen verwachten op een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar wel klagen als het toch niet zo luxe is.Precies... En die mensen zie je dan weer terug bij 'Red mijn vakantie' omdat ze voor 400 euro een 11-daagse all inclusive reis naar Spanje hebben geboekt maar het eten niet goed is....
Het hoogseizoen is gewoon belachelijk duur. Als je dan een beperkt budget hebt mag je inderdaad niet veel verwachten anders kan je beter helemaal niet op vakantie gaan.

Ik ben in juli afgestudeerd en zit dus eindelijk nie meer vast aan dat dure hoogseizoen. Dus ik ga straks wel all inclusive op vakantie voor een paar honderd euro.
.
Overigens gaan wij vaak met Touroperator A terwel de zelfde reis soms bij Touroperator B ¤1000,- duurder is!
quote:slwhisper schreef op 13 september 2013 @ 14:01:

[...]

Precies... En die mensen zie je dan weer terug bij 'Red mijn vakantie' omdat ze voor 400 euro een 11-daagse all inclusive reis naar Spanje hebben geboekt maar het eten niet goed is....Ik verdenk sommige mensen ervan dat ze juist door 'Red mijn vakantie' op zoek gaan naar gelegenheden waarvan ze kunnen bedenken dat het er niet fris is, om zo op een betere plek te kunnen komen en hun deel van het geld terug te krijgen. En met hun kop op tv.

Zo gewiekst zijn sommige mensen wel.
Ik vind dat elke accommodatie schoon hoort te zijn. Of het nu 1 of 5* heeft. Maar je snapt toch ook wel dat je voor 400 euro geen Michelin eten krijgt in een 3* hotel in het hoogseizoen.

Buiten het hoogseizoen zijn er soms wel goede aanbiedingen.
Ik ga vaak met beperkt budget, maar de luxe maak ik dan zelf wel hoor.

Goedkoop appartement in Griekenland bijvoorbeeld mét schoonmaak elke dag. Wel sober, maar je zit dan toch de hele dag buiten. Eten kan zo duur als je wilt: zelf koken, borrelen tussen de middag, uit eten, sjiek dineren.
Ik ga ook graag met weinig geld op vakantie maar regel dan wel veel dingen zelf. Inderdaad met een goedkoop ticket naar Griekenland, of naar minder toeristische streken in Spanje of Italie. Een appartementje regel ik dan daar wel, of vantevoren maar zonder tussenkomst van een reisbureau. Dat moet immers ook winst maken. Nadeel van mijn methode is wel dat je niet precies weet waar je terecht komt en hoeveel het vantevoren precies kost. Maar een voorgekauwde vakantie lijkt me verschrikkelijk, dus ik zorg dan wel ter plaatse dat ik niet van alles ga doen dat ik niet kan betalen.
quote:Del_Speciaal schreef op 13 september 2013 @ 14:25:

[...]

Ik verdenk sommige mensen ervan dat ze juist door 'Red mijn vakantie' op zoek gaan naar gelegenheden waarvan ze kunnen bedenken dat het er niet fris is, om zo op een betere plek te kunnen komen en hun deel van het geld terug te krijgen. En met hun kop op tv.

Zo gewiekst zijn sommige mensen wel.Denk je dat echt? Ik vind dat niet gewiekst maar juist heel erg dom! Hoe groot is de kans dat je geselecteerd wordt voor zo'n programma. De kans is vele malen groter dat je gewoon een kut-vakantie hebt.
Ik snap überhaupt niet dat je op vakantie gaat als je een beperkt budget hebt. Ik zou dat geld juist sparen totdat je het echt nodig hebt. Er zijn voldoende leuke uitjes in eigen land die nog gratis zijn ook!
quote:NummerZoveel schreef op 13 september 2013 @ 14:40:

[...]

Denk je dat echt? Ik vind dat niet gewiekst maar juist heel erg dom! Hoe groot is de kans dat je geselecteerd wordt voor zo'n programma. De kans is vele malen groter dat je gewoon een kut-vakantie hebt.

Ja dat denk ik echt.

En dan vooral onder de jongeren.
Ik klikte dit topic aan omdat ik bij de titel dacht 'huh, dat is toch juist tegenstrijdig???' dus eens met je OP.

Wanneer wij luxe op vakantie gaan hangt daar een bijbehorend prijskaartje aan. Ik geniet er wel van, heerlijk! Wij gaan dan gewoon wat korter dan een goedkopere vakantie, 1 week in plaats van 2 of 3 weken bijvoorbeeld, want ja wij hebben geen eindeloos budget. Maar het is kiezen of delen, niet en en.
quote:NummerZoveel schreef op 13 september 2013 @ 14:40:

[...]

Denk je dat echt? Ik vind dat niet gewiekst maar juist heel erg dom! Hoe groot is de kans dat je geselecteerd wordt voor zo'n programma. De kans is vele malen groter dat je gewoon een kut-vakantie hebt.Tja.... dat veel van die mensen dom zijn, lijkt me ook wel duidelijk. Totaal onvoorbereid op vakantie en voor een appel en een peer een hotel boeken en dan ter plaatse hoogst verbaasd zijn dat het niet een 5 sterren accommodatie is waar elke avond een door een chef kok bereidde maaltijd klaar staat...
Eens met blijekip. Wij hebben zowel ervaring met budgetvakanties als met luxe vakanties, maar we kiezen niet voor een luxe vakantie die zo budget mogelijk moet zijn. Als we eens een jaartje een wat minder dure vakantie willen dan stellen we onze wensen/eisen bij. Gaat eigenlijk altijd goed, nooit wat te klagen gehad.
Luxe kost geld. Meer dan 500 euro pp all inclusive 10 dagen. Een beetje denken weet dat je er niet veel voor kunt krijgen. Is het eten al goed is het wel een inmense vreetschuur of zit er meer dan 2000 man in dat onpersoonlijke massale hotel. En je zit in zo'n chartertje met je knieen in je nek wegens sardientjes effect en weet ook niet wanneer je vliegt tot een paar dagen van te voren. Veel klachten komen daarover. Maar he, dat weet je nu eenmaal, als et allemaal zo cheap mogelijk voor zoveel mogelijk moet

Feit is ook dat je best beter op vakantie kunt voor dat geld als je een beperkt budget hebt natuurlijk. Maar men wil alles. EN vliegen, en hotel, en eten en zuipen. Tja en dan boet je in opkwaliteit en service. Gewoon een feit.

Ook zijn er heel veel mensen die niet even op tripadvisor kijken voor ze een hotel boeken. De meeste 'red mijn vakantie' hotels staan daar ongelofelijk slecht op. Eerst inlezen. DAN boeken.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Het heeft er volgens mij gewoon puur mee te maken dat mensen die minder te besteden hebben van dezelfde luxe willen genieten als mensen die veel te besteden hebben. Er wordt dus van alles bedacht door de reis/vakantiemarkt om voor elke portemonnaie hetzelfde te kunnen bieden, wat uiteraard niet kan.
Verder kijken in je opties wil ook nog wel eens helpen.

Manlief en ik zijn een lang weekend naar Barcelona gegaan met vlucht en appartement via wimdu voor 400,- met zijn tweeën.

Het appartement was van een particulier, naast de dierentuin echt leuk wakker worden van de wilde dieren.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Is ook zo. Laten we eerlijk zijn, een 5* hotel in Turkije staat zwaar in een hele dikke schaduw vergeleken met echt 5* hotels

In turkije zijn het onpersoonlijke megafabrieken met een beperkte service, in echte 5*hotels wordt je daadwerkelijk als 'vorst' behandeld. De 5* in turkije hebben niks met de echte sterrenkwalifikatie te maken. Ook dat begrijpen veel mensen niet.
Nou één van de hotels die wij in Turkije bezocht hebben was echt heel erg goed. Het personeel boog als knipmessen voor je.
Niet eens met adorabull.

Heb een aantal keren in een superdeluxe 5 sterren hotel in Turkije mogen verblijven. Zowel service, eten en interieur echt uitstekend!

Daarnaast ook enkele malen in een regulier 5sterren hotel (oa in het Hilton) mogen overnachten waar ik veel minder tevreden over ben. Kamers stoffig, of ontbijten in een ongezellig bedrijfskantineachtige sfeer en personeel ook niet je van het...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Beiden toeval. De sterrencategorisatie in turkje wordt door de overheid gedaan en niet door de instantie die dat in de andere landen doet. Overigens is hilton een zakenhotel, ik zou het niet kiezen als vakantiebestemming. Standaard zakenmeuk.

Bedoel dus niet de ketens, maar de echt 'chique' hotels op de seychellen, de caraiben (en dan niet de nederlandse maar de engelse eilanden) en de malediven waar ze nog net je reet niet voor je afvegen en het eten simpelweg echt noemenswaardige culinaire hoogstandjes zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven