Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Ja, de singepore laksa . God, wat mis ik het eten...



Mijn zoon weet echt bijna alles nog. Mijn dochter daarentegen bijna niets meer.
[quote]mayou schreef op 24 augustus 2016 @ 01:31:

Bloesem, als je even terugbladert zie je dat wij juist zeggen 2 nachten CH en niet 3 (wat jij eerst wilde), 1 nacht CH is gekkenwerk!



Klopt, ik was abuis!
Zie een vlucht naar Singapore voor 520 euro p.p en met de A380!! Als zoon dit hoort Die is gek van vliegtuigen en de A380 is zijn missie :-)

Helaas is vliegen naar Singapore niet praktisch; geen tijd dat er nog bij te pakken en doorvliegen vanaf daar naar KL vind ik ook een mijl op zeven. Dus we wachten weer af.



Ok, Redang dus minder mooi dan perhentians. Dan wordt het toch coral view, tenzij Tuna bay met een mooie aanbieding komt (is nu meer dan 2x zo duur dan coral view)
Alle reacties Link kopieren
Van Singapore naar KL is nog geen uur, hoezo mijl op 7? Je stapt uit de ene kist, wacht een uur of 2 en stapt in de volgende. En ook veel lekkerder om eerst 11 uur te vliegen en dan nog maar een uurtje, ipv 2x 6 uur met een tussenstop van een paar uur, helemaal voor kinderen die dan beter door kunnen slapen (indien mogelijk). Ik zou het wel weten!
quote:mayou schreef op 26 augustus 2016 @ 01:23:

Van Singapore naar KL is nog geen uur, hoezo mijl op 7? Je stapt uit de ene kist, wacht een uur of 2 en stapt in de volgende. En ook veel lekkerder om eerst 11 uur te vliegen en dan nog maar een uurtje, ipv 2x 6 uur met een tussenstop van een paar uur, helemaal voor kinderen die dan beter door kunnen slapen (indien mogelijk). Ik zou het wel weten!Ja, maar ook al een overstap in Londen; reis is al 16 uur en dan nog wachten en door wordt me echt te gortig. Als hij rechtstreeks was naar Singapore was het uiteraard geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook alweer een paar dagen terug na onze zes weekse reis! Maleisië is echt super mooi Wij zijn wel uitgeweken na Thailand na een tijdje en ik vond het eten extreem tegen vallen.
I haven't been everywhere, but it's on my list
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem1977 schreef op 23 augustus 2016 @ 22:11:

[...]





denk niet dat we overnachten in Bako, maar 2x een dagtocht doen (je kunt diversen wandelroutes doen heb ik begrepen)



2x een dagtocht zou ik niet doen, je moet met de boot heen en weer dan, kost je twee 40 rm per persoon (retour). Entree betaal je bij overnachten maar een keer, bij twee dagtochten ook keer (ook weer 40 rm per persoon per keer). Overnachten is 100 rm voor een kamer met 4 bedden en ik was er in de zomer en het was prima. Schoon, ruim en helemaal niet zo erg als iedereen zegt. Wij hadden lodge 5 terrace type, van te voren boeken op hun site.



Ik zag ergens ook dat je Damai overwoog; doe het NIET. Wat een vreselijke plek, vooral cultural village. Kuching is echt heel leuk en gezellig!



Vlucht in a380 naar singapore met overstap in Londen hadden wij ook, dag erna gelijk met de bus naar Melakka gegaan, prima te doen. Misschien met kinderen iets te veel. Is met british zeker? Wel heel fijn vliegtuig :p Singapore vond ik zelf echt niet leuk, dus gewoon zonde van je tijd.. Mis je niks aan als je alleen maar zou vliegen via Singapore
I haven't been everywhere, but it's on my list
Ja klopt, met Britisch! Singapore hoeft ook niet per se, dus ik zit nu inderdaad te denken aan de bus naar Melakka de dag na aankomst, maar ik vind het wel een beetje een mijl op zeven. Liever vlieg ik rechtstreeks naar KL. Maar aan de andere kant, de A380 is ook wel een ervaring :-)

We denken nog even na...



Bedoel je met Damai ook het Permai Beach resort? Want daar lees ik toch wel veel goede ervaringen over. Of bedoel je Damai Beach an sich?



En inmiddels inderdaad besloten te overnachten in Bako in type 5. Dankzij ander forum er achter gekomen dat dat type best ok is. En jij bevestigt het nu ook :-)
quote:Karbonkel95 schreef op 29 augustus 2016 @ 16:31:

[...]





2x een dagtocht zou ik niet doen, je moet met de boot heen en weer dan, kost je twee 40 rm per persoon (retour). Entree betaal je bij overnachten maar een keer, bij twee dagtochten ook keer (ook weer 40 rm per persoon per keer). Overnachten is 100 rm voor een kamer met 4 bedden en ik was er in de zomer en het was prima. Schoon, ruim en helemaal niet zo erg als iedereen zegt. Wij hadden lodge 5 terrace type, van te voren boeken op hun site.



Ik zag ergens ook dat je Damai overwoog; doe het NIET. Wat een vreselijke plek, vooral cultural village. Kuching is echt heel leuk en gezellig!



Vlucht in a380 naar singapore met overstap in Londen hadden wij ook, dag erna gelijk met de bus naar Melakka gegaan, prima te doen. Misschien met kinderen iets te veel. Is met british zeker? Wel heel fijn vliegtuig :p Singapore vond ik zelf echt niet leuk, dus gewoon zonde van je tijd.. Mis je niks aan als je alleen maar zou vliegen via Singapore

Ik vond singapore met kinderen juist wel heel gaaf.

De night zoo vond ik echt heel gaaf! Maar ook de gewone zoo overdag. Heb je ook een groot soort van zwrmbad gedeelte voor de kinderen dus wel zwemkleding mee nemen.

Voor de a380 zou ik het niet doen. Mis je niets aan.
Inderdaad, de Zoo lijkt ons geweldig. Wat lastig allemaal. Dilemma's :-)
Alle reacties Link kopieren
De zoo is gaaf en sentosa is ook leuk. En verder heb je nog veel leuke plekken. Ik vind Singapoe leuker dan KL . Maar snap heel goed dat je er niet op zit te wachten hoor, als Maleisië je doel is.



(Vanuit Singapore kun je ook een dag legoland doen: ook erg leuk!)
Alle reacties Link kopieren
En hoé kan het eten in Maleisië nu tegenvallen ... Dat is wat ik het meeste mis van alles (naast mijn vrienden)!
quote:roque schreef op 29 augustus 2016 @ 21:43:

De zoo is gaaf en sentosa is ook leuk. En verder heb je nog veel leuke plekken. Ik vind Singapoe leuker dan KL . Maar snap heel goed dat je er niet op zit te wachten hoor, als Maleisië je doel is.



(Vanuit Singapore kun je ook een dag legoland doen: ook erg leuk!)



Klopt, legoland ook al vaker de revue laten passeren, maar die tijd he....we hebben maar 3 weken. Keuzes keuzes keuzes.

Of ik zou CH moeten overslaan en na de Perhentians vanaf Kota Bahru vliegen naar KL. Maar CH is toch wel een must seen heb ik het idee.
mmm, toch weer excel erbij gepakt en inmiddels op tabblad 5 routemogelijkheid 5 gemaakt



Stel dat we vliegen op Singapore. Dan kunnen we van daar uit door naar Johor Bahru. Is 40 minuten zoiets? Zie dat er bussen heen gaan. Daar een hotel nemen voor 3 nachten en dan 2 dagen legoland doen. In plaats van Singapore dus.

Van Johor Bahru via Malakka naar KL. .
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens bij China Southern. Die hebben goeie prijzen van Amsterdam via Guangzou naar KL. Ik heb onlangs met ze gevlogen, niets mis mee. 11 uur naar China, anderhalf uur overstaptijd en toen nog 3.5 uur naar KL.



Legoland lijkt mij zonde van je tijd. A) Kun je ook in Europa naartoe. B) Veel te heet.
Alle reacties Link kopieren
Ach Mayou, wij zijn in Japan ook naar Disneyworld geweest . Ik vond legoland voor de kinderen wel echt leuk. Maar als je op KL kan vliegen zou ik dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar jij woonde er, dat vind ik een verschil met ergens op vakantie zijn en dus beperkt de tijd hebt. Maar goed, ik weet er niet zoveel van want heb geen kinderen.



Studeer je nog trouwens?
Wij zijn in hongkong ook naar disneyland geweest. Waarom niet? (Dochter was alleen teleurgesteld in het kleine kasteel van doornroosje )
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde niet in Japan hoor



Studeren staat op een laag pitje; weinig tijd meer voor met gezin, 32-urige werkweek en man die regelmatig in het buitenland zit...
Alle reacties Link kopieren
Nee, duh
De kinderen zouden legoland fantastisch vinden en op zich vind ik het geen gek idee. Vliegen op Singapore, meteen door naar Johra Bahru voor 2 of 3 nachten (1 of 2 dagen legoland)

Dan vliegen naar Kuching of met de bus via Malaka naar KL. We denken voor de verandering er nog maar even over na.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Singapore juist geweldig met kinderen. Veel leuker dan Kuala Lumpur. 1e dag acclimatiseren op het strand bij Sentosa. 2e dag Universal Studio's en toen helaas al weer door. Zo zie je maar dat iedereen andere dingen leuk vindt. En dat het lastig varen is op wat anderen leuk vinden. Ik had hier de tip gekregen voor een hostel op het strand. Diegene vond het echt hemel op aarde. Ik vond het een vieze, afgelegen en saaie plek. Na 2 dagen gauw vertrokken.

Volgens mij komt er rechtstreeks naar Kl ook nog wel een vlucht voorbij. Vorig jaar was dat voor ons goedkoper geweest dan naar Singapore. Maar ik wilde dan juist weer via Singapore vliegen...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Singapore ook vele malen leuker dan KL, Dali. Schoner, beter geregeld, veiliger en kindvriendelijker.
Dat is ook zo, iedereen vindt andere dingen leuk en mooi.

Kl willen we 1 dag bezoeken (de twintowers en het aquarium onder andere) en verder KL gebruiken als uitvalsbasis (kuala gandah, batu caves, malakka)

Hoe meer je leest , hoe meer ideeën je krijgt en hoe moeilijker het wordt om keuzes te maken
Dali78: je hebt mijn man op een idee gebracht

Hij heeft zijn zinnen gezet op Universal Studios, wat een vlucht naar Singapore weer logischer maakt.

Maar zijn de universal studios in Singapore te vergelijken met die in de VS? Of is het meer gewoon een pretpark (wat ik uit de website op maak) Of is het echt wel film gerelateerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven