Marokko: Essaouira tips

08-01-2012 21:46 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Binnenkort willen we op vakantie in Essaouira, Marokko.

Dit stadje stond al heel lang op mijn lijst en met kleine kinderen lijkt het me wel de juiste keuze ivm rust enzo, schijnt erg rustig te zijn.

Maar ondanks dat ik zelf Marokkaanse ben, weet ik eigenlijk niet wat ik mag/kan verwachten.

Wat is er allemaal wel te doen en welke luchthaven is het beste om erheen te gaan?

Denk zelf Agadir vanwege de afstand, maar daarna?

Is er een goede taxi verbinding?

En welke Riad/ hotel/ appartement zou je aanraden?

Zag een aantal zeer prachtige riads online ( wow!) maar misschien heeft iemand ook ervaring met een hele goede of juist niet goede Riad.

Hoop op een aantal redacties want weet dat deze stad erg in trek

is bij sommige Marokko kenners.

Edit: vind het ook erg exiting omdat dit onze reis naar mijn geboorteland is met het hele gezin.

Normaal weet ik wel wat te doen, maar vind het zo spannend dat ik het even niet meer weet
Love...miss..will never forget you..
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Bedankt Isiss, daar heb ik wat aan! 5 uur dacht ik inderdaad ook al, maar dat hebben we er wel voor over denk ik.

Tiznit niet specifiek om die plaats, komt gewoon zo uit met rijden en overnachten. Het gaat ons de 2 dagen daarvoor vooral om de route, die is ons zo aangeraden door iemand (eigenlijk zoals jij), getrouwd met een Marokkaan en heeft zelf een reisbureautje, betere combi voor advies kan ik niet bedenken, haha! Dat was alleen via via en nu kan ik geen contact met haar vinden, ken haar niet persoonlijk, dus dat was lastig advies vragen ;).

Maar dan weet je waar het idee vandaan komt dus.. wij gaan van Marrakech naar Ait Ben Haddou, vervolgens Zagora, dan Taliouine en dan via Tafraoute naar Tiznit, daar overnachten en dan was het de keuze tussen Agadir en Essaouira.
Leuke route denk ik, al ken ik Tafraoute en Tiznit niet, maar ik vind zelf het zuiden het leukst. Regio Ouarzazate en Zagora erg mooi. Ga je de woestijn niet in? Ongeveer 100 km ten zuiden van Zagora kan dat, bij M'hamid. Ben zelf nooit daar geweest maar iemand die ik ken in Essaouira neemt haar toeristen daar altijd mee naar toe, volgens haar is het minder toeristisch dan Merzouga.

Waar slaap je in Essaouira? Ik heb nog wel wat tips Dit is een supermooie: riad baladin (niet de goedkoopste). Ook leuk is dar afram, soort jeugdhostel-achtig, niet duur, veel backpackers, alleen geen eigen badkamer.
Ik slaap bij Riad Alech als het goed is, goedkoop en met supergoede beoordelingen, dat moet dus wel goed komen.

Ik had graag de woestijn in gegaan bij M'hamid, maar daar hebben we niet genoeg tijd voor, dus worden het de zandduinen bij Zagora, om er toch een beetje van geproefd te hebben.

Tafraoute en Tiznit waren dus een tip, ipv Taroudant wat de meeste toeristen in deze route zouden pakken. Ik ben dus heel erg benieuwd! Hoop eigenlijk ergens onderweg ook iets van de productie van arganolie te kunnen zien.
Hoi Lydiam,

Mag ik vragen wat jullie precieze route is en hoe lang jullie dan op de verschillende bestemmingen blijven? Ik wil ook heel graag met mijn gezin naar Marokko. Plan was eigenlijk aankomende kerstvakantie, maar bij nader inzien vinden we het toch wel lekker om wat hogere temperaturen te hebben. Uiteindelijk deze herfstvakantie naar Mallorca gegaan om daar nog heerlijk na te zomeren. Daardoor is Marokko wat naar de achtergrond verschoven. Maar als de financiënhet toestaan, overwegen we nude meivakantie en dan ca. 10-12 dagen. Rondreisje Marrakech, uitlopers Atlas, woestijn, kust paar dagen en dan weer terugvliegen vanaf Marrakech. Kinderen zijn dan net/bijna 5 en 7 jaar. Ik heb contactgegevens van een gids met 4wd. Nu nog de route.... Zoveel moois, zo moeilijk kiezen! Wil per dag ook niet langer dan 3 uur in de auto zitten, gezien de kinderen. Tips welkom!
Forum nu mobiel dus zal de exacte route later posten, maar wij zitten wel een paar dagen langer dan 3 uur in dr auto hoor! In marrakesh zijn we drie nachten, dr rest allemaal maar 1. Maar anders is een rondreis ook niet echt te doen denk ik zon korte tijd.
Ah fijn! Bedankt alvast.

Onze rondreis zal, gezien de afstanden, wat minder uitgebreid zijn dan die van jullie. 12 dagen, hooguit 13 is wel het maximale, want kinderen hebben maar 2 weken vakantie in mei. Lijkt me leuk wat ideeën op te doen van jullie route. Verder scheelt het dat we zelf niet rijden, dus niet de weg hoeven zoeken en de kinderen wat kunnen vermaken als we een keer wel een langere reisdag hebben.
Wij gaan ook maar 9 dagen hoor ;).
Net terug en het was echt superleuk en supermooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven