Met de auto naar Frankrijk

25-05-2020 11:14 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik liever niet met het vliegtuig ga, willen we dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. Ik zat zelf te denken aan Frankrijk. Ik ben een complete leek, dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. We houden van zon, strand, shoppen, maar ook van cultuur en natuur.

Hebben jullie tips voor hotels (het liefst met een (Tesla)laadpaal), of in welke streken ik het beste kan kijken? Andere nuttige tips qua reis oid zijn ook welkom!
Snouth schreef:
02-06-2020 23:09
Wij hadden dit dit jaar al geboekt en als ik dit lees dan wil ik zo ontzettend graag. Maar omdat ik in de risicogroep val van corona ga ik het echt niet doen. Bovendien lijkt het me ook een stuk minder relaxed met allerlei regels en mondkapjes. Dus dit jaar slaan me maar over.
Ik kan het me goed voorstellen. Thuis heb je toch veel meer controle over de mate waarin je met mensen in contact komt.
Het is mij nog onduidelijk welke regels er allemaal gaan gelden deze zomer in Frankrijk en in hoeverre dan ons gaat beperken.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
27-05-2020 17:14
Grappig dat je dat noemt. We gaan dus juist voor Versailles, omdat mijn dochter daar graag eens heen wilde.

Vanaf zaterdag open

https://www.sortiraparis.com/arts-cultu ... -ouverture
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
03-06-2020 09:03
Ik kan het me goed voorstellen. Thuis heb je toch veel meer controle over de mate waarin je met mensen in contact komt.
Het is mij nog onduidelijk welke regels er allemaal gaan gelden deze zomer in Frankrijk en in hoeverre dan ons gaat beperken.
Ik dacht nu enkel nog mondkapjes bij openbare gelegenheden zoals musea (voor ons niet heel interessant, want met een hond toch niet te doen, dus ik weet dat niet helemaal exact) en openbaar vervoer. En winkels mogen dat verplicht stellen. Verder ook de afstand zoals bij ons.
Ik dacht niet dat het verder heel andere maatregelen zijn dan in NL.