Met de auto naar Frankrijk

25-05-2020 11:14 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik liever niet met het vliegtuig ga, willen we dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie. Ik zat zelf te denken aan Frankrijk. Ik ben een complete leek, dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. We houden van zon, strand, shoppen, maar ook van cultuur en natuur.

Hebben jullie tips voor hotels (het liefst met een (Tesla)laadpaal), of in welke streken ik het beste kan kijken? Andere nuttige tips qua reis oid zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
26-05-2020 23:23
Er wordt steeds meer geopend.

Genoeg bossen/meren en mooie dorpjes.
Aantal kastelen /kasteeltuinen worden geopend.
Fontainebleau /vaux le vicomte/chantilly /breteuil.

Versailles is nog onbekend
Grappig dat je dat noemt. We gaan dus juist voor Versailles, omdat mijn dochter daar graag eens heen wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Frankrijk ♡
Wij zijn vooral dol op de kust, dus mijn lievelingsstreek is de Cote d'Azur. Prachtige dorpjes, Ramatuelle, st .Tropez, Agay , st.Raphael, Frejus, Antibes, ...De kustweg vanaf zeg maar st.Tropez richting Monaco vind ik echt prachtig!
Ook heb je het prachtige Esterel gebergte , daar kun je geweldig wandelen. Toen wij nog nooit naar Frankrijk waren geweest kon ik me niet voorstellen dat mensen zo gek op dat land konden zijn. Inmiddels ben ik ook verliefd, voelt echt fijn om er te komen.
Met de auto is het echt heel goed te doen, wij hebben trouwens een tolbadge, altijd doorrijden bij de poortjes. Voordeel van eigen auto mee: je kunt er heel makkelijk op uit trekken.
Als de grenzen open gaan en de toeristen zijn welkom, dan wens ik je heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De grenzen gaan open en toeristen zijn welkom vanaf 15 juni.
Alle reacties Link kopieren
Voet op het gaspedaal.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
28-05-2020 20:44
De grenzen gaan open en toeristen zijn welkom vanaf 15 juni.
Áls de omstandigheden het op dat moment toelaten.

Hij (premier Edouard Philippe) zei er voorstander van te zijn dat Europese landen hun onderlinge grenscontroles per 15 juni weer opheffen. ,,Als de gezondheidssituatie het dan nog steeds toelaat.’’ De reisbeperkingen vormden tot nu toe de belangrijkste belemmering voor de buitenlandse toeristen.
Reizigers van binnen de EU hoeven ook niet in quarantaine, behalve mensen uit landen die op hun beurt Fransen in quarantaine plaatsen, zoals Spanje en Groot-Brittannië.



Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
28-05-2020 21:46
Áls de omstandigheden het op dat moment toelaten.
Uiteraard! (Maar daar gaat men hier wel vanuit, althans hier in het dorp)
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
28-05-2020 20:44
De grenzen gaan open en toeristen zijn welkom vanaf 15 juni.
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Er moeten nog eerst nog Europese regie en grensafspraken komen tussen Frankrijk en het Schengenland waar de reiziger vandaan komt.

Ook moet het virus niet ineens weer oplaaien natuurlijk en Nederland moet Frankrijk weer even groen kleuren.. www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frank ... reisadvies
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan weer slecht overgenomen/vertaald door de Nederlandse pers. Philippe heeft het niet over Schengen gehad, alleen over l'interieur de l'Europe' en de grensafspraken zijn voor de heropening van de buitengrenzen van Europa, niet voor de binnengrenzen:

"À l'intérieur de l'Europe, l'épidémie est en train de ralentir. C'est pourquoi la France sera favorable à une réouverture des frontières intérieures de l'Europe, à compter du 15 juin, si la situation sanitaire le permet"
Concernant les frontières extérieures à l'Europe, Edouard Philippe a indiqué que la France devra s'harmoniser avec ses pays voisins et prendre des décisions communes en fonction de l’état et de l’évolution des risques.
Ik denk niet dat er hier veel zijn die vloeiend Frans zijn maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik.
Schengen of niet; Frankrijk heeft het in ieder geval over een Europees land als Nederland gehad. Ik denk dat we in de komende week meer informatie krijgen van Rutte.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
30-05-2020 18:24
Ik denk niet dat er hier veel zijn die vloeiend Frans zijn maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik.
Vandaar mijn korte samenvatting erboven.
mayou schreef:
30-05-2020 19:35
Vandaar mijn korte samenvatting erboven.
Sorry, was niet kwaad bedoelt en ik spreek gelukkig wel een beetje Frans. Pff ben ik een partij aan Frankrijk toe zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom ik er achter wat verder nog maatregelen zijn in Frankrijk? Wij hebben een camping geboekt voor augustus. Manlief durft het eigenlijk nog niet aan nu op dit moment bekeken , totaal zonder onderbouwing, gewoon gevoel. Het is een hele rustige camping waar we geboekt hebben, ik denk vele malen rustiger dan als we hier nog een camping in NL zouden boeken.
Maar als we overal waar we heen gaan een mondkapje op moeten, dan heb ik er ook niet zoveel trek in.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bericht dat "ons" restaurantje weer opent. In de buurt van Céret en Maureillas las Illas, de Pyreneeën. Een gehuchtje genaamd Riunogues.

Een hel om er met de auto te komen, maar een heel authentieke kaart.

Oh, ik heb zó'n zin in Frankrijk! Maar goed, Bad Hintergarten wordt vast ook wel gezellig.

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... tanie.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
31-05-2020 11:49
Hoe kom ik er achter wat verder nog maatregelen zijn in Frankrijk? Wij hebben een camping geboekt voor augustus. Manlief durft het eigenlijk nog niet aan nu op dit moment bekeken , totaal zonder onderbouwing, gewoon gevoel. Het is een hele rustige camping waar we geboekt hebben, ik denk vele malen rustiger dan als we hier nog een camping in NL zouden boeken.
Maar als we overal waar we heen gaan een mondkapje op moeten, dan heb ik er ook niet zoveel trek in.
Dat is ook niet nodig. Officieël zijn ze alleen nodig in het OV en musea maar het verschilt ook per regio en bedrijf. Bijv bij de Carrefour hoef je geen mondkapje op en mag je met meerdere uit 1 gezin naar binnen, maar bij de Intermarché is een mondkapje verplicht en mag er maar 1 naar binnen, althans in mijn regio. Bij de buur regio is het net andersom.

Hier staat vrij betrouwbare informatie: https://www.frankrijk.nl/2020/05/corona ... s-winkels/
Alle reacties Link kopieren
Wacht het nog even af tot 21 juni, dan gaat fase 3 in, maar zo als het er nu al voor staat zou ik gewoon hierheen op vakantie gaan, helemaal wanneer je naar een rustige plek gaat.

Blankepit, no worries! Bij mij is het juist andersom. Ik heb zin in Nederland, maar dat duurt nog even...
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel mayou! Heb jij enig beeld hoe de Fransen er zelf in staan? Vinden ze het oké als er buitenlandse toeristen komen, of kijken ze je liever zo het land weer uit?
mayou schreef:
31-05-2020 14:04
Wacht het nog even af tot 21 juni, dan gaat fase 3 in, maar zo als het er nu al voor staat zou ik gewoon hierheen op vakantie gaan, helemaal wanneer je naar een rustige plek gaat.

Blankepit, no worries! Bij mij is het juist andersom. Ik heb zin in Nederland, maar dat duurt nog even...
Ik ga begin juli en hoop stiekem dat de meeste buitenlandse toeristen thuisblijven. :sun:

Zin in Nederland? Kan ik me gewoon niet voorstellen weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het eigenlijk met je rechten als Frankrijk zegt ‘kom maar’, maar België houdt alles dicht? Dan krijg je van je Franse accommodatie geen voucher, want zij willen hun dienst wel leveren. Wie gaat er dan betalen?
KamilleT schreef:
31-05-2020 16:38
Hoe zit het eigenlijk met je rechten als Frankrijk zegt ‘kom maar’, maar België houdt alles dicht? Dan krijg je van je Franse accommodatie geen voucher, want zij willen hun dienst wel leveren. Wie gaat er dan betalen?
Dan rij je een stukje om via Duitsland. F**k de Belgen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je dan met tonen van je reservering door België rijden. Zonder stoppen was het op een gegeven moment. Geen idee hoe dat nu is.
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
31-05-2020 16:41
Volgens mij kun je dan met tonen van je reservering door België rijden. Zonder stoppen was het op een gegeven moment. Geen idee hoe dat nu is.
Ah, dat is prima mogelijk, dus dat zou mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet moeilijk om door België te rijden, althans nu. Geen idee hoe dat in juli zal zijn, maar ik neem aan ook niet te ingewikkeld en idd anders rij je door Duitsland, zo ver om is dat ook weer niet.

De Fransen zitten en hetzelfde in als de Nederlanders. De meesten blijven hier tijdens de zomervakantie. Ze balen vrijwel allemaal van afstand houden en er zijn er dan ook vrij veel die dat ook niet meer doen, althans hier waar ik zit. Verbaas me daar eerlijk gezegd best wel over. Kan wellicht ook komen omdat er hier vrijwel geen corona is, maar toch.
Ze staan positief tegen buitenlanders hoor. Ze kunnen het geld natuurlijk ook goed gebruiken. Hele dorpen zijn hier afhankelijk van toerisme.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
31-05-2020 16:30
Ik ga begin juli en hoop stiekem dat de meeste buitenlandse toeristen thuisblijven. :sun:

Zin in Nederland? Kan ik me gewoon niet voorstellen weet je dat?
Is alweer even geleden voor mij en heb zin in Nederlandse dingen: patat met, bitterballen, familie en vrienden zien, en in de Thaise toko (die is hier ook wel maar op 1.5 uur rijden) :proud:
Alle reacties Link kopieren
mimi32 schreef:
28-05-2020 12:55
Ik hou van Frankrijk ♡
Wij zijn vooral dol op de kust, dus mijn lievelingsstreek is de Cote d'Azur. Prachtige dorpjes, Ramatuelle, st .Tropez, Agay , st.Raphael, Frejus, Antibes, ...De kustweg vanaf zeg maar st.Tropez richting Monaco vind ik echt prachtig!
Ook heb je het prachtige Esterel gebergte , daar kun je geweldig wandelen. Toen wij nog nooit naar Frankrijk waren geweest kon ik me niet voorstellen dat mensen zo gek op dat land konden zijn. Inmiddels ben ik ook verliefd, voelt echt fijn om er te komen.
Met de auto is het echt heel goed te doen, wij hebben trouwens een tolbadge, altijd doorrijden bij de poortjes. Voordeel van eigen auto mee: je kunt er heel makkelijk op uit trekken.
Als de grenzen open gaan en de toeristen zijn welkom, dan wens ik je heel veel plezier!
Wij hadden dit dit jaar al geboekt en als ik dit lees dan wil ik zo ontzettend graag. Maar omdat ik in de risicogroep val van corona ga ik het echt niet doen. Bovendien lijkt het me ook een stuk minder relaxed met allerlei regels en mondkapjes. Dus dit jaar slaan me maar over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven