Met kind naar Londen?

12-04-2013 16:17 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil met mijn zoon van acht een paar dagen naar Londen. Maar er is zo veel informatie op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie en bang ben dat ik iets belangrijks over het hoofd zie. Ik zoek dus naar tips.

Dit is wat ik zou willen:

- 3-4 dagen waaronder een weekend (of misschien tweede week meivakantie)

- geen vliegtuig, en heb ook geen auto

- afwisseling kinderdingen (wat is leuk voor kideren?) en dingen voor ook volwassenen (culturele hoogtepunten)

- leuke buurt, ben niet bekend

- eventueel musical

- kosten zo laag mogelijk houden. Hoeveel zal ik kwijt zijn ongeveer?

Hebben jullie adviezen/tips waar te boeken?

Alvast hartelijk dank!

PS We gaan dus met z'n tweeën.
O ja: de zoon in kwestie is zeer energiek en heeft veel behoefte aan (veel) bewegen, terwijl ik zeer rustig van aard ben.
Ik denk dat de M&M's winkel heel leuk is voor kinderen. En Hamley's . En met de metro gaan.
Ga je trouwens op hotel? Dan kan ik je het novotel hotel in greenwich aanraden, heel kindvriendelijk, en van daaruit kan je met de waterbus naar. Hartje london en dat is echt heel leuk
Natural History Museum!
Je kunt naar de London Zoo, aanrader is dan wel om met een taxi te gaan in plaats van met de bus/underground.

En dan nog:

Natural History Museum, en dan de oude ingang nemen

Tower / Tower Bridge

Hamley's is inderdaad leuk, is een hele grote speelgoedwinkel die heel veel heeft. Zoek je nog een autootje van Cars, die kun je ongetwijfeld daar vinden.

Qua vervoer: wij zijn twee jaar geleden in de meivakantie met de trein gegaan, dat was prima te doen. En vanaf het eindpunt met de underground.

In Londen zelf zijn we de eerste dag met de underground gegaan, de rest van de week eigenlijk met de bus. Juist omdat je dan gewoon veel meer ziet van de stad. Maar de underground reist iets sneller.
Ik heb er ook wel eens over gedacht om onze zoon mee te nemen naar Londen. Maar toch maar niet gedaan. De dingen die wij leuk vinden, doen we hem geen plezier mee. Pub pakken, musical, shoppen. Ik vraag me af of er iets in Londen te vinden is (buiten the eye) wat leuk is voor een 8-jarige. Lijkt een musical je wat voor een energieke stuiterbal?

Maar misschien kan iemand uit Londen zelf je op ideetjes brengen? Er wonen vast wel forummers in Londen.
quote:Star schreef op 12 april 2013 @ 16:24:

Natural History Museum!

En het Science museum - zit daarnaast. Heel erg leuk voor kinderen!

En musea in Londen zijn graaotis.
Komt hiernaast gelijk 'n advertentie te staan van Stenaline met prijzen vanaf slechts 49 euro voor de overtocht.

Maar dan heb je daar nog geen vervoer naar Londen natuurlijk. Is 'n goedkoop Easyjet/Ryanair ticket scoren geen optie?
Geen vliegtuin en geen auto? Dan Eurolines (goedkoop) of met de trein door de tunnel.
Dank voor je reactie! Heel prettig, want van alles wat je noemt heb ik nog nooit gehoord. Hotel is wel de bedoeling.
Al die culturele dingen in 'n stad lijken me vrij saai voor 'n kind trouwens.

Maar ze hebben er wel ghost tours.

Volgens mij is 'n weekend Eurodisney leuker voor 'n jong kind.
Mwa, met 8 is London echt wel leuk hoor. Wij zijn geweest toen onze dochter ruim 3 was en die vond het prachtig.

Zoo, British Museum, picknicken in Hyde Park (of welk park dan ook), boottochtje over de Thames en wat uitzoeken in Hamley's.

Voor 8-jarige misschien nog London Dungeon en London Eye erbij en hartstikke leuk.
Zo! Dat gaat ineens snel! Zoon houdt wel degelijk van theater en film. Ook lezen is een grote hobby, dus niet alleen maar stuiterbal. En Elninjoo, hoewel zeker veertig keer gevlogen in m'n leven, lijd ik (weer) aan een milde vorm van vliegangst. Liever even niet dus.
Tower of London is leuk. En verder alle bezienswaardigheden: de Big Ben, Trafalgar Square, Buckingham Palace.

Overigens zou ik Eurolines niet doen met een energieke jongen van 8. Het duurt nogal lang en in tegenstelling tot een trein kan je niet even een stukje lopen. Ik ben er wel gezinnen tegengekomen vanwege de lage prijzen maar zelf zou ik het niet aandurven. Trein of boot is een veel betere optie.
Heel erg bedankt voor al jullie snelle reacties! Hoeveel ben ik kwijt ongeveer denken jullie?
Hoeveel uur duurt Eurolines? En trein en boot lijkt me wel wat leuker trouwens.
Wat is een paar dagen?
quote:Nelladella1 schreef op 12 april 2013 @ 16:31:

Heel erg bedankt voor al jullie snelle reacties! Hoeveel ben ik kwijt ongeveer denken jullie?Londen is duur, dus meer dan je wilt waarschijnlijk . Maar het hangt echt van jezelf af, je kunt het zo gek maken als je wilt. Een bed&breakfast levert een ander kostenplaatje op dan een luxe hotel. Veel musea die eigendom zijn van de overheid zijn gratis. Als je naar een musical wilt zal dat best een extra uitgave zijn. Ik kan er eigenlijk geen zinnig woord over zeggen.
Wij waren in 2010, meivakantie, trein en hotel, 2 volwassenen, kleuter (wel zitplaats in trein) en peuter (geen zitplaats) alles bij elkaar ongeveer 1500 euro kwijt. Voor een trip van donderdag tot en met dinsdag. Hoop geld, maar wel heel leuk.

Overigens was het voor ons dat jaar de hoofdvakantie. Dat weerhoudt me er wel van om binnen afzienbare tijd met 3 kinderen (7, 5 en 2) en man naar Parijs te gaan: het kost meteen zo'n smak geld
Ik denk dat je per nacht ongeveer 125 euro kwijt bent aan 'n hotelkamer, waarschijnlijk meer als je in 't centrum wil zitten.
Je kunt beter maandag t/m vrijdag gaan dan in 't weekend, omdat hotels in de weekenden hun prijzen opdrijven.
Eurolines zo lang:

Vertrek zaterdag 27 april 2013 8:30

Aankomst zaterdag 27 april 2013 17:45
Oei Eurolines is wel erg lang. Trein is vijf uur ben ik inmiddels achter. Het wordt nog best prijzig ben ik bang. Maar ik wil zo graag! Nog tips voor aanbiedingen?
Wij betaalden voor een simpele b&b 170 pond (200 euro). Musicaltickets (bijv. Charley and the chocolatefactory) zijn verkrijgbaar vanaf 30 pond.(35 euro). Wat een overtocht per boot en trein naar Londen kost, weet ik zo niet. Maar dat is makkelijk te googelen. Londen is niet goedkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven