Met kind naar Londen?
vrijdag 12 april 2013 om 16:17
Hallo,
Ik wil met mijn zoon van acht een paar dagen naar Londen. Maar er is zo veel informatie op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie en bang ben dat ik iets belangrijks over het hoofd zie. Ik zoek dus naar tips.
Dit is wat ik zou willen:
- 3-4 dagen waaronder een weekend (of misschien tweede week meivakantie)
- geen vliegtuig, en heb ook geen auto
- afwisseling kinderdingen (wat is leuk voor kideren?) en dingen voor ook volwassenen (culturele hoogtepunten)
- leuke buurt, ben niet bekend
- eventueel musical
- kosten zo laag mogelijk houden. Hoeveel zal ik kwijt zijn ongeveer?
Hebben jullie adviezen/tips waar te boeken?
Alvast hartelijk dank!
PS We gaan dus met z'n tweeën.
Ik wil met mijn zoon van acht een paar dagen naar Londen. Maar er is zo veel informatie op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie en bang ben dat ik iets belangrijks over het hoofd zie. Ik zoek dus naar tips.
Dit is wat ik zou willen:
- 3-4 dagen waaronder een weekend (of misschien tweede week meivakantie)
- geen vliegtuig, en heb ook geen auto
- afwisseling kinderdingen (wat is leuk voor kideren?) en dingen voor ook volwassenen (culturele hoogtepunten)
- leuke buurt, ben niet bekend
- eventueel musical
- kosten zo laag mogelijk houden. Hoeveel zal ik kwijt zijn ongeveer?
Hebben jullie adviezen/tips waar te boeken?
Alvast hartelijk dank!
PS We gaan dus met z'n tweeën.
vrijdag 12 april 2013 om 16:50
Bij Kras heb je goedkope citytrips naar Londen:
http://www.kras.nl/vakant ... iptype=s&period=P_2013_05
http://www.kras.nl/vakant ... iptype=s&period=P_2013_05
vrijdag 12 april 2013 om 16:54
Check Londonmusicals.nl of boxoffice.co.uk.
Ook hier scheelt het per dag van de week en zitplaats.
Wisseling van de wacht bij de "Horseguards". (gratis)
Rijden in een dubbeldekker:
Kinderen onder de 11 kunnen altijd gratis reizen op de bus of tram. Buiten de piek kan dit ook op de ondergrondse en de Docklands Light Railway (DLR) (ma t/m vr na 9.30 u en in het weekend en op feestdagen de hele dag), wanneer zij worden vergezeld door een volwassene met een geldig kaartje. Er kunnen maximaal 4 kinderen gratis mee met 1 volwassene.
Bron: visitlondon.com/nl/budget
Ook hier scheelt het per dag van de week en zitplaats.
Wisseling van de wacht bij de "Horseguards". (gratis)
Rijden in een dubbeldekker:
Kinderen onder de 11 kunnen altijd gratis reizen op de bus of tram. Buiten de piek kan dit ook op de ondergrondse en de Docklands Light Railway (DLR) (ma t/m vr na 9.30 u en in het weekend en op feestdagen de hele dag), wanneer zij worden vergezeld door een volwassene met een geldig kaartje. Er kunnen maximaal 4 kinderen gratis mee met 1 volwassene.
Bron: visitlondon.com/nl/budget
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
vrijdag 12 april 2013 om 16:58
goedkopere overnachtingen
http://www.budgetplaces.c ... t-bed_and_breakfast-list/
overtoch met boot
www.poferries.com
sceince museum
http://www.sciencemuseum.org.uk/
http://www.budgetplaces.c ... t-bed_and_breakfast-list/
overtoch met boot
www.poferries.com
sceince museum
http://www.sciencemuseum.org.uk/
vrijdag 12 april 2013 om 17:01
quote:Nelladella1 schreef op 12 april 2013 @ 16:43:
Oei Eurolines is wel erg lang. Trein is vijf uur ben ik inmiddels achter. Het wordt nog best prijzig ben ik bang. Maar ik wil zo graag! Nog tips voor aanbiedingen?Trein is sowieso een stuk duurder dan vliegen. Overtocht duurt ook lang. Vliegen echt niet overwegen waard?
Oei Eurolines is wel erg lang. Trein is vijf uur ben ik inmiddels achter. Het wordt nog best prijzig ben ik bang. Maar ik wil zo graag! Nog tips voor aanbiedingen?Trein is sowieso een stuk duurder dan vliegen. Overtocht duurt ook lang. Vliegen echt niet overwegen waard?
vrijdag 12 april 2013 om 17:10
Op verschillende plaatsen kan je lastminutes boeken voor musicals, die zijn vaak erg goedkoop. Als het je niet perse naad de lion king ofzo wilt, kan je daarneen en dan kijken of er iets goedkoop is.
Er is in londen echt zoveel te doen, voor elke leeftijdscategorie, veel is al genoemd. Natural history museum is heel leuk. Omdat alle musea gratis zijn, kan je ook kort gaan. Bijvoorbeeld british museum: staat vol oude dingen (griekse beelden enzo), misschien houd hij wel van een egyptische farao ofzo. Of ga naar de national gallery (schilderijen) en vraag hem hoeveel paarden hij kan vinden. Ondertussen kijk je self even snel rond.
Londen is wel heel duur. Misshien kan je iets vinden waar je zelf kan koken en picknick inpakken? Dat scheelt veel geld, en ik ken zelf niet zoveel 8 jarigen die graag uit eten gaan.
Er is in londen echt zoveel te doen, voor elke leeftijdscategorie, veel is al genoemd. Natural history museum is heel leuk. Omdat alle musea gratis zijn, kan je ook kort gaan. Bijvoorbeeld british museum: staat vol oude dingen (griekse beelden enzo), misschien houd hij wel van een egyptische farao ofzo. Of ga naar de national gallery (schilderijen) en vraag hem hoeveel paarden hij kan vinden. Ondertussen kijk je self even snel rond.
Londen is wel heel duur. Misshien kan je iets vinden waar je zelf kan koken en picknick inpakken? Dat scheelt veel geld, en ik ken zelf niet zoveel 8 jarigen die graag uit eten gaan.
vrijdag 12 april 2013 om 17:24
London is ook leuk voor kinderen.
M&M world op Leicester Square is zeker een aanrader. 4 Verdiepingen met M&M's, maar ja, dan is er wel de verleiding om iets te kopen, en het is best prijzig daar binnen.
Musea zijn inderdaad gratis.
En je kunt er goed wandelen. Veel dingen in centrum liggen redelijk dicht bij elkaar.
Openbaar vervoer is goed te doen. Kinderen tot en met 10 jaar reizen gratis!
Voor jezelf heb je een Oyster of Travel card nodig.
Klik
Vliegtuig is het snelst, en met geluk/leuke aanbieding ook het goedkoopst. Je bent er in een uurtje!
Bus is een optie, maar duurt erg lang.
Trein ook goed te doen, wel weer wat duurder.
Boot kan ook vanaf Hoek van Holland, is alleen nog een nachtboot geloof ik en je bent verplicht om een hut te huren.
Je komt aan in Harwich, vanaf waar je met de trein door gaat naar London Liverpoolstreet Station.
Mogelijkheden te over!
M&M world op Leicester Square is zeker een aanrader. 4 Verdiepingen met M&M's, maar ja, dan is er wel de verleiding om iets te kopen, en het is best prijzig daar binnen.
Musea zijn inderdaad gratis.
En je kunt er goed wandelen. Veel dingen in centrum liggen redelijk dicht bij elkaar.
Openbaar vervoer is goed te doen. Kinderen tot en met 10 jaar reizen gratis!
Voor jezelf heb je een Oyster of Travel card nodig.
Klik
Vliegtuig is het snelst, en met geluk/leuke aanbieding ook het goedkoopst. Je bent er in een uurtje!
Bus is een optie, maar duurt erg lang.
Trein ook goed te doen, wel weer wat duurder.
Boot kan ook vanaf Hoek van Holland, is alleen nog een nachtboot geloof ik en je bent verplicht om een hut te huren.
Je komt aan in Harwich, vanaf waar je met de trein door gaat naar London Liverpoolstreet Station.
Mogelijkheden te over!
vrijdag 12 april 2013 om 17:24
Man en ik zijn vorig jaar met de trein geweest. Lange reis, want we wonen in het noorden, maar we vonden het goed te doen. Toen reed alleen de internationale trein naar Brussel nog. Daar kwam de Fyra voor in de plaats en nu daar zoveel problemen mee zijn: weet iemand of Eurostar nog te doen is op het moment? Destijds sloten de aankomst- en vertrektijden goed aan. Is dat nog zo?
vrijdag 12 april 2013 om 17:25
quote:AnAppleADay schreef op 12 april 2013 @ 17:21:
Toen ik een jaar of 8 was ben ik met mijn ouders naar Londen geweest en het enige dat ik me nog goed herinner is een gigantisch grote (althans, zo leek het voor mij) Disney store.Zitten er meerdere, zo uit mijn hoofd weet ik er een op Oxford Street en zit ook in Westfield.
Toen ik een jaar of 8 was ben ik met mijn ouders naar Londen geweest en het enige dat ik me nog goed herinner is een gigantisch grote (althans, zo leek het voor mij) Disney store.Zitten er meerdere, zo uit mijn hoofd weet ik er een op Oxford Street en zit ook in Westfield.
vrijdag 12 april 2013 om 17:36
Leuk idee!
Voor een 8jarige is Londen hartstikke leuk hoor!
Ik zat ook aan London eye, M&Mstore, London tower ('t kasteel, inclusief leuke tours!), London dungeon te denken voor je zoon. Die vind je zelf ongetwijfeld ook leuk Een dagje met de tourbus mee is ook tof! Krijg je korting mee op andere attracties. En 's middags picknicken in 't park bij Buckinham Palace
In mijn eentje was ik zo'n 250 euro kwijt voor twee dagen Londen.. Ik zat zelf in het relatief goedkope Beaver Hotel. Goed te bereiken via de metro. Maar je deelt de douche wel met de andere hotelgangers..
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een hostel. Dat is meestal goedkoper én gezelliger. Kun je ook met z'n tweeën een kamer krijgen als je in een rustige periode gaat.
Ik raad je ten zeerste af om met de bus te gaan! Mocht je daar überhaupt aan hebben gedacht
Veel plezier alvast
Voor een 8jarige is Londen hartstikke leuk hoor!
Ik zat ook aan London eye, M&Mstore, London tower ('t kasteel, inclusief leuke tours!), London dungeon te denken voor je zoon. Die vind je zelf ongetwijfeld ook leuk Een dagje met de tourbus mee is ook tof! Krijg je korting mee op andere attracties. En 's middags picknicken in 't park bij Buckinham Palace
In mijn eentje was ik zo'n 250 euro kwijt voor twee dagen Londen.. Ik zat zelf in het relatief goedkope Beaver Hotel. Goed te bereiken via de metro. Maar je deelt de douche wel met de andere hotelgangers..
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een hostel. Dat is meestal goedkoper én gezelliger. Kun je ook met z'n tweeën een kamer krijgen als je in een rustige periode gaat.
Ik raad je ten zeerste af om met de bus te gaan! Mocht je daar überhaupt aan hebben gedacht
Veel plezier alvast
vrijdag 12 april 2013 om 18:02
quote:kleinevos schreef op 12 april 2013 @ 17:36:
Ik vraag me af of 'voorjaar in London' wel een rustige periode is
Maar je kunt sowieso op www.hostelworld.com of www.hostels.com of http://www.yha.org.uk/ kijken wat een 2 persoons kamer kost.
Ik vraag me af of 'voorjaar in London' wel een rustige periode is
Maar je kunt sowieso op www.hostelworld.com of www.hostels.com of http://www.yha.org.uk/ kijken wat een 2 persoons kamer kost.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 12 april 2013 om 18:25
Zoals gezegd, musea zijn gratis. En daar wordt ook veel voor kinderen georganiseerd. Maar houd voor de entree van overige bezienswaardigheden en dergelijke, rekening met 20 pond entree voor een volwassene. Het is een enorm dure stad. Maar goed, je hoeft natuurlijk ook niet overal in, het is al leuk om langs veel van de bekende gebouwen te wandelen.
Als je vooraf plant wat je wilt gaan doen, kun je vaak wel al thuis via internet entreekaarten kopen en dat kan veel schelen met de prijzen aan de kassa.
Hier zie je veel tips voor activiteiten met kinderen: http://www.timeout.com/london/kids
Als je vooraf plant wat je wilt gaan doen, kun je vaak wel al thuis via internet entreekaarten kopen en dat kan veel schelen met de prijzen aan de kassa.
Hier zie je veel tips voor activiteiten met kinderen: http://www.timeout.com/london/kids
vrijdag 12 april 2013 om 19:09
vrijdag 12 april 2013 om 20:55
quote:Magdalan schreef op 12 april 2013 @ 18:30:
London Dungeon! En het Sherlock Holmes museum op zijn voor je zoon misschien wel leuk, de meeste musea zijn gratis en met de boot is het maar iets van 2 uur (heb alleen geen idee hoeveel dat kost en hoe je goedkoop naar de haven/naar londen kan komen)2 uur? Met de boot? Zitten daar dan straaljagermotoren in?
London Dungeon! En het Sherlock Holmes museum op zijn voor je zoon misschien wel leuk, de meeste musea zijn gratis en met de boot is het maar iets van 2 uur (heb alleen geen idee hoeveel dat kost en hoe je goedkoop naar de haven/naar londen kan komen)2 uur? Met de boot? Zitten daar dan straaljagermotoren in?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 12 april 2013 om 20:57
vrijdag 12 april 2013 om 21:22
Ik weet niet of jullie een beetje van harry potter houden, maar op kings cross station staat een karretje wat half door de muur gaat. Erg leuk om daar even mee op de foto te gaan.
Verder heb je nog de warner bros studio tour even buiten Londen, super leuk om heen te gaan als je een beetje bekend bent met de films.
En natuurlijk zijn Hamley's, M&M storen en Londen eye ook een aanrader.
Verder heb je nog de warner bros studio tour even buiten Londen, super leuk om heen te gaan als je een beetje bekend bent met de films.
En natuurlijk zijn Hamley's, M&M storen en Londen eye ook een aanrader.
vrijdag 12 april 2013 om 21:37
Een hostel zei iemand, dat is inderdaad een goed idee. Vaak kan je een tweepersoonskamer boeken en het is aan te raden er eentje te nemen met eigen badkamer. Vaak ben je dan nog steeds een stuk minder kwijt dan in een hotel. Vaak kan je ook zelf koken, scheelt toch een stuk. Alleen wel even checken of het niet te vol zit met luidruchtige backpackers en feesttypes.