Met kinderen naar Marokko
maandag 30 september 2019 om 12:17
Hoi,
In februari willen wij met 2 kinderen (dan 2 jaar en 6 maanden) een week naar Marokko. Reden is een bezoek aan beste vriend van mijn man die in Casablanca woont. Een bezoek aan Casablanca staat dus vast, al heb ik inmiddels begrepen dat dit niet per se een hele leuke stad is voor toeristen met kinderen.
Verder willen we 2 of 3 dagen relaxen in n hotel met zwembad en nog 2 of 3 dagen naar het atlasgebergte. We zijn met 2 kleine kids, dus willen alles rustig aan doen, niet elke dag hoeven reizen etc.
Als ik losse tickets zie is dat best te betalen (zeker omdat kids gratis mee vliegen) maar hoe dan verder te plannen? We hebben uiteraard 2 kinderbedjes nodig in de accom en bij een evtuele huurauto ook 2 kinderzitjes.
Als ik een pakketreis boek bij Tui oid is dat (bedjes, zitjes) allemaal geregeld en kunnen we voor 1000€ heen en weer en 8 dagen aan t strand zitten in n hotel met zwembad. Vanuit daar dan misschien huurauto regelen voor dag Casablanca en nog apart 2 nachten ergens in atlasgebergte iets zoeken?
Hebben jullie tips? Misschien ook qua betaalbare en kindvriendelijke accoms? Of nog andere must-see plekken? Ik zie door de bomen t bos niet helemaal meer.
In februari willen wij met 2 kinderen (dan 2 jaar en 6 maanden) een week naar Marokko. Reden is een bezoek aan beste vriend van mijn man die in Casablanca woont. Een bezoek aan Casablanca staat dus vast, al heb ik inmiddels begrepen dat dit niet per se een hele leuke stad is voor toeristen met kinderen.
Verder willen we 2 of 3 dagen relaxen in n hotel met zwembad en nog 2 of 3 dagen naar het atlasgebergte. We zijn met 2 kleine kids, dus willen alles rustig aan doen, niet elke dag hoeven reizen etc.
Als ik losse tickets zie is dat best te betalen (zeker omdat kids gratis mee vliegen) maar hoe dan verder te plannen? We hebben uiteraard 2 kinderbedjes nodig in de accom en bij een evtuele huurauto ook 2 kinderzitjes.
Als ik een pakketreis boek bij Tui oid is dat (bedjes, zitjes) allemaal geregeld en kunnen we voor 1000€ heen en weer en 8 dagen aan t strand zitten in n hotel met zwembad. Vanuit daar dan misschien huurauto regelen voor dag Casablanca en nog apart 2 nachten ergens in atlasgebergte iets zoeken?
Hebben jullie tips? Misschien ook qua betaalbare en kindvriendelijke accoms? Of nog andere must-see plekken? Ik zie door de bomen t bos niet helemaal meer.
maandag 30 september 2019 om 16:28
Bedankt! Hier heb ik wat aan!feniks02 schreef: ↑30-09-2019 16:01el jadida is denk de beste optie dichtbij casa
essouira is een leuk plaatsje en iets verder van casablanca af, alleen het waait er vaak hard,
alleen beide denk ik toch te koud, en de kust is ook niet zoals in NL ..... dus daar zou ik even goed naar kijken
nog zuidelijker dan wordt het agadir, dat is echt torremolinos van marokko dan weer, en een flink stuk rijden, agadir is saai en zeker geen koningsstad, maar je kan wel vanuit daar wat uitstapjes maken...
Marokko is zeer kindvriendelijk dus je zult overal geholpen worden en bekeken
en aangesproken,
Is t anders een idee om in Marrakesh iets leuks te boeken en vanuit daar uitstapjes te maken, met eventueel een dag+nacht in Casablanca? Ik zie ook goede pakketopties voor Marrakesh namelijk...
maandag 30 september 2019 om 16:35
Marrakech lijkt mij geweldig maar met kleine kinderen? Het is een hele drukke en hectische stad.
Ik zou dan toch eerder een pakketreis naar een badplaats nemen en vanuit daar eventueel wat uitstapjes maken. Maar het probleem is dat de twee bekende badplaatsen een flink eind van Casablanca liggen en dat je in die periode geen garantie op mooi weer hebt.
Ik zou dan toch eerder een pakketreis naar een badplaats nemen en vanuit daar eventueel wat uitstapjes maken. Maar het probleem is dat de twee bekende badplaatsen een flink eind van Casablanca liggen en dat je in die periode geen garantie op mooi weer hebt.
maandag 30 september 2019 om 17:18
Vanuit Marrakech kan je iig heel makkelijk met de trein naar Casablanca (dat gaan wij niet doen, maar hadden we wel uitgezocht) en ik weet dat je vanuit daar ook verschillende tripjes kan maken. Ik snap dat met 2 kinderen reizen heel anders is dan met 1, maar denk dat het aan je kinderen ligt of ze tegen de drukte van het reizen en van de steden kunnen. Toen onze dochter 6 maanden was ging ze gewoon de hele dag mee in Porto op stap in een draagzak (ook 's avonds in drukke restaurants), de dag daarna zorgde we dan weer voor een wat rustigere dag en de drukte en warmte van de steden in Vietnam een jaartje later ging ook prima. Nu is Porto natuurlijk niet te vergelijken met Marrakesh, maar Hanoi was ook behoorlijk druk. Ik ken ook kinderen met wie dat soort vakanties zeker geen succes zou zijn, maar met de mijne gaat dat tot nu toe prima. Hopelijk met die van jou ook.
Wij boeken juist geen pakketreizen, maar alles los, omdat we dan veel beter kunnen uitzoeken of het past bij onze wensen en ook een hotel of riad heeft meestal wel de optie om je op te pikken op een station of vliegveld tegen een kleine vergoeding. Als je een tripje/excursie boekt weet de organisatie vaak wel of het geschikt is voor kleine kinderen of niet en of het aangepast kan worden. Wij kiezen er meestal voor om privé tripjes te boeken, dan ben je niet zo afhankelijk van de planning, maar kan je meer maatwerk maken. Wel iets duurder, maar zorgt er wel voor dat reizen met een klein kind voor ons leuk blijft. Als onze dochter net sliep op een bepaald stoppunt (mooi uitzicht oid) dan sloegen we die soms gewoon over en vroegen we de chauffeur om door te rijden. En als ze heel leuk aan het spelen was ergens bleven we soms juist wat langer. Met een groep kan dat niet. Dat is ook de reden dat we straks in Marokko ook weer een privé tours gaan doen.
Snel googelen leert dat je niet de eerste zou zijn in Marrakech met een baby / klein kind:
https://www.maudgeniet.nl/reizen/marokk ... -een-baby/
http://irisvantricht.nl/irisvantricht.n ... -kinderen/
Wij halen vaak veel inspiratie/tips uit dit soort blogs.
maandag 30 september 2019 om 18:28
Ik vind het niet heel logisch om met een kind van bijna 2 uren op schoot te moeten zitten. Ik zou er niet aan moeten denken. Onze dochter is met 2,5 meegeweest naar Turkije en ik vond het heel fijn dat ze een eigen stoel had. En dan waren wij nog met 2 volwassenen en 1 kind. In jullie geval zit je beide de hele reis met een kind op schoot.
maandag 30 september 2019 om 19:00
Bedankt! Hier heb ik wat aan! Ik ha zo alles rustig bekijken.HD84 schreef: ↑30-09-2019 17:18Vanuit Marrakech kan je iig heel makkelijk met de trein naar Casablanca (dat gaan wij niet doen, maar hadden we wel uitgezocht) en ik weet dat je vanuit daar ook verschillende tripjes kan maken. Ik snap dat met 2 kinderen reizen heel anders is dan met 1, maar denk dat het aan je kinderen ligt of ze tegen de drukte van het reizen en van de steden kunnen. Toen onze dochter 6 maanden was ging ze gewoon de hele dag mee in Porto op stap in een draagzak (ook 's avonds in drukke restaurants), de dag daarna zorgde we dan weer voor een wat rustigere dag en de drukte en warmte van de steden in Vietnam een jaartje later ging ook prima. Nu is Porto natuurlijk niet te vergelijken met Marrakesh, maar Hanoi was ook behoorlijk druk. Ik ken ook kinderen met wie dat soort vakanties zeker geen succes zou zijn, maar met de mijne gaat dat tot nu toe prima. Hopelijk met die van jou ook.
Wij boeken juist geen pakketreizen, maar alles los, omdat we dan veel beter kunnen uitzoeken of het past bij onze wensen en ook een hotel of riad heeft meestal wel de optie om je op te pikken op een station of vliegveld tegen een kleine vergoeding. Als je een tripje/excursie boekt weet de organisatie vaak wel of het geschikt is voor kleine kinderen of niet en of het aangepast kan worden. Wij kiezen er meestal voor om privé tripjes te boeken, dan ben je niet zo afhankelijk van de planning, maar kan je meer maatwerk maken. Wel iets duurder, maar zorgt er wel voor dat reizen met een klein kind voor ons leuk blijft. Als onze dochter net sliep op een bepaald stoppunt (mooi uitzicht oid) dan sloegen we die soms gewoon over en vroegen we de chauffeur om door te rijden. En als ze heel leuk aan het spelen was ergens bleven we soms juist wat langer. Met een groep kan dat niet. Dat is ook de reden dat we straks in Marokko ook weer een privé tours gaan doen.
Snel googelen leert dat je niet de eerste zou zijn in Marrakech met een baby / klein kind:
https://www.maudgeniet.nl/reizen/marokk ... -een-baby/
http://irisvantricht.nl/irisvantricht.n ... -kinderen/
Wij halen vaak veel inspiratie/tips uit dit soort blogs.
maandag 30 september 2019 om 19:03
Dat was de discussie niet, of het een goed idee (of in jouw woorden ‘logisch’) is dat te doen met een 2-jarige. Het punt was dat meereizen tot 2 jaar gratis is, en dat het mij dan heel logisch lijkt dat dat dan wel bij pa of moe op schoot gebeurt.Whomi schreef: ↑30-09-2019 18:28Ik vind het niet heel logisch om met een kind van bijna 2 uren op schoot te moeten zitten. Ik zou er niet aan moeten denken. Onze dochter is met 2,5 meegeweest naar Turkije en ik vond het heel fijn dat ze een eigen stoel had. En dan waren wij nog met 2 volwassenen en 1 kind. In jullie geval zit je beide de hele reis met een kind op schoot.
Dat jij het met jouw kind niet deed, prima. Maar wij doen dat wel. Of dat een goed idee is, zien we dan wel weer. En anders is t ook maar Marokko. Geen Thailand.
maandag 30 september 2019 om 20:09
Ik ging een paar jaar geleden vanuit het zuiden het Atlasgebergte in, maar de weg was zo slecht en uiteindelijk lag er een rots op de weg en moest ik terug. In El Jadida uitgekomen omdat ik dus niet bij het geboekte hotel kon komen.
Twee keer aangehouden door politie maar de eerste keer wilde hij geen geld aannemen - hij waarschuwde alleen “c’est la derniere fois!” (ik haalde in over doorgetrokken streep)
Twee keer aangehouden door politie maar de eerste keer wilde hij geen geld aannemen - hij waarschuwde alleen “c’est la derniere fois!” (ik haalde in over doorgetrokken streep)
Hello, can you hear me?
maandag 30 september 2019 om 20:25
Toen ik naar Marokko ging was mijn dochter een stuk ouder (9 jaar). We hadden een hotel met geweldig waterpark en trokken er om de dag op uit. We hadden een auto met privé chauffeur en een lokale gids ingehuurd en gingen er om de dag met hun op uit. Hierdoor hebben we juist de minder toeristische dingen kunnen zien. Uiteraard hebben we ook de souks bezocht (en door onze local konden we achter de schermen kijken van veel oude ambachten), hebben we zijn nicht bezocht in een berberdorp, zijn we naar de waterval geklommen (wat echt klimmen is, over rotsen en door het water) en hebben we een Safari gedaan. Vanuit vak interesse heb ik nog met hen een bezoek gebracht aan een natuurgenezer. We wilden heel graag slapen in de woestijn maar dat was helaas te heet.
maandag 30 september 2019 om 20:39
Hoi, wij zijn een paar jaar geleden naar Casablanca gegaan en vanuit daar met de trein naar Marrakech. Ging heel makkelijk. We hebben toen we er waren ook een jeeprit gemaakt naar de bergen, daar een wandeling met de gids en vervolgens heerlijk gegeten onder een mooie boom, omgeven door prachtige natuur.
Wij hadden geen tijd kinderen bij ons, maar ik zou ze zo meenemen. Alles stond heel duidelijk in Engels of Frans aangegeven. Ik vond de mensen ook aardig al was het even '' vreemd'' dat ze de man eerst eten serveren of drinken geven. In NL wordt de vrouw eerst bediend
Wij waren er de tweede of derde week van januari, was heerlijk zonnig, niet echt heet maar wel zonder jas / luchtige kleren. (blouse met korte mouwen en rok tot iets over de knie had ik oa aan. Mijn man polo met korte broek)
In Casablanca zijn we naar de enorme moskee geweest, daar had ik wel lange kleren voor aangedaan en een sjaaltje (dat ik daar op de markt als souvenir gekocht had) om mijn hoofd geslagen.
Ik vond het een heel mooi land, met heerlijk eten. En vaak verrast door wat oudere mensen die dan ineens Nederlands spraken
Wij hadden geen tijd kinderen bij ons, maar ik zou ze zo meenemen. Alles stond heel duidelijk in Engels of Frans aangegeven. Ik vond de mensen ook aardig al was het even '' vreemd'' dat ze de man eerst eten serveren of drinken geven. In NL wordt de vrouw eerst bediend
Wij waren er de tweede of derde week van januari, was heerlijk zonnig, niet echt heet maar wel zonder jas / luchtige kleren. (blouse met korte mouwen en rok tot iets over de knie had ik oa aan. Mijn man polo met korte broek)
In Casablanca zijn we naar de enorme moskee geweest, daar had ik wel lange kleren voor aangedaan en een sjaaltje (dat ik daar op de markt als souvenir gekocht had) om mijn hoofd geslagen.
Ik vond het een heel mooi land, met heerlijk eten. En vaak verrast door wat oudere mensen die dan ineens Nederlands spraken
maandag 30 september 2019 om 21:39
Dan zit je niet aan zee dus warmer, zijn daar ook veel leuke hotels met zwembaden, of van die riads, ik had er een airbnb op een soort compound met winkeltjes en restaurantjes daar was ook een zwembad,
Kijk even wat je wilt, marokko is kindvriendelijk maar niet ingericht op kinderen, iets als een kinderbadje voor je oudste bijv. is wel iets om goed naar te zoeken, marrakech stad is leuk maar erg druk en luid, en pas laat levend, dan is het donker, het zal ook niet ideeal zijn met kinderwagens enzo,
misschien een idee om vanuit casa uitjes te doen ook om dat je een local hebt die je goed kan adviseren ....misschien is dat handiger.
maandag 30 september 2019 om 21:52
HepA mag pas vanaf 1 jaar.
woensdag 2 oktober 2019 om 01:39
Ik probeer gewoon een leuk en betaalbaar reisje te koppelen aan een bezoek aan casablanca.
woensdag 2 oktober 2019 om 01:41
Mijn adviesvraag gaat alleen over de invulling van het reisgedeelte in Marokko. Hoe we er komen, en wie waar gaat zitten enzo, kom ik wel uit en hoef ik verder gaan advies in. Toch bedankt voor het meedenken. Joe
woensdag 2 oktober 2019 om 07:56
Nee, er zijn maar 4 maskers per rij van 3 , dus per rij mag maar 1 iemand met kind op schoot. Dus als ze beiden een kind op schoot hebben, zitten ze niet direct naast elkaar.