Met kinderen naar Marokko

30-09-2019 12:17 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In februari willen wij met 2 kinderen (dan 2 jaar en 6 maanden) een week naar Marokko. Reden is een bezoek aan beste vriend van mijn man die in Casablanca woont. Een bezoek aan Casablanca staat dus vast, al heb ik inmiddels begrepen dat dit niet per se een hele leuke stad is voor toeristen met kinderen.

Verder willen we 2 of 3 dagen relaxen in n hotel met zwembad en nog 2 of 3 dagen naar het atlasgebergte. We zijn met 2 kleine kids, dus willen alles rustig aan doen, niet elke dag hoeven reizen etc.

Als ik losse tickets zie is dat best te betalen (zeker omdat kids gratis mee vliegen) maar hoe dan verder te plannen? We hebben uiteraard 2 kinderbedjes nodig in de accom en bij een evtuele huurauto ook 2 kinderzitjes.

Als ik een pakketreis boek bij Tui oid is dat (bedjes, zitjes) allemaal geregeld en kunnen we voor 1000€ heen en weer en 8 dagen aan t strand zitten in n hotel met zwembad. Vanuit daar dan misschien huurauto regelen voor dag Casablanca en nog apart 2 nachten ergens in atlasgebergte iets zoeken?

Hebben jullie tips? Misschien ook qua betaalbare en kindvriendelijke accoms? Of nog andere must-see plekken? Ik zie door de bomen t bos niet helemaal meer. 😊
Alle reacties Link kopieren
booking.com voor hotel
sunnycars voor auto
skyscanner voor je tickets en klaar is kees

Verder ken ik Marokko niet maar lijkt me mooi land
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
30-09-2019 12:19
booking.com voor hotel
sunnycars voor auto
skyscanner voor je tickets en klaar is kees

Verder ken ik Marokko niet maar lijkt me mooi land
Deze 3 wilde ik net noemen ;)
Kent die vriend geen locals en kan die niets organiseren?

Zodanig dat jullie alleen het vliegticket regelen?


(Uiteraard betaal je wat hij boekt en regelt. Maar hij kent ongetwijfeld beter de weg, spreekt de taal, kent de leuke adresjes, ...)
Alleen de jongste vliegt nog gratis toch?

Marokko lijkt me gaaf!
Een kind van 2 jaar vliegt niet meer gratis.
Voor die van 6 maanden zou ik zelf de maxi cosi meenemen voor in de huurauto. Autostoel voor de 2-jarige bij de auto huren.

Ik ben normaal niet zo van de pakketreizen maar misschien is dat, als het zo goedkoop is, nu best een optie.
En dan twee dagen/een nacht Atlasgebergte doen. Willen jullie persé naar Casablanca of kan die vriend jullie opzoeken?
Je hebt het over paar dagen hotel met zwembad. Het is maar de vraag of het in februari zwemweer is natuurlijk, zeker met zulke jonge kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor het meedenken! De websites booking en sunnhcars ken ik ;) maar ben dus juist op zoek naar tips van mensen die er geweest zijn. Bijvoorbeeld een leuke badplaats nabij Casablanca. Of een leuke tip voor het atlasgebergte met kinderen.
Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.

Overigens is de oudste dan nog net geen 2, dus vliegt nog gratis mee, bij transavia in ieder geval wel.
nina210 schreef:
30-09-2019 12:33
Dank allen voor het meedenken! De websites booking en sunnhcars ken ik ;) maar ben dus juist op zoek naar tips van mensen die er geweest zijn. Bijvoorbeeld een leuke badplaats nabij Casablanca. Of een leuke tip voor het atlasgebergte met kinderen.
Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.

Overigens is de oudste dan nog net geen 2, dus vliegt nog gratis mee, bij transavia in ieder geval wel.
Dan moet hij wel op schoot, anders moet je gewoon betalen.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 18 graden in februari in Casablanca, januari is de koudste maand. Ik denk dat je niet zoveel hebt aan een zwembad en de zee in die periode.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 2 weken met onze 2,5 jarige dochter 8 dagen naar marokko, dus nog geen tips, maar over een paar weken wel!

Mijn man heeft alle riads en hotels geboekt via booking.com. we gaan met de trein van Casablanca naar Fez en vanaf Fez hebben we een tour geboekt naar Marrakech (met overnachting in de woestijn). Daar nog 2 dagen doorbrengen en dan terug vliegen. Touroperator voor de trip gewoon via TripAdvisor gevonden en in alle accommodaties gevraagd of er een babybedje beschikbaar was (en die zijn er).Als die er niet waren hadden we ons deryan tentje meegenomen en dat is dan ook meteen mijn tip. Neem zo'n deryan tentje mee. Wij hadden hem mee toen we 4 weken door Vietnam gingen reizen toen onze dochter 1,5 was en daardoor had ze op elke plek een vertrouwde slaapplek.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
30-09-2019 12:46
Gemiddeld 18 graden in februari in Casablanca, januari is de koudste maand. Ik denk dat je niet zoveel hebt aan een zwembad en de zee in die periode.
Ik denk dat to een binnenbad bedoeld.
Wat wil je in het atlas gebergte gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
30-09-2019 12:19
booking.com voor hotel
sunnycars voor auto
skyscanner voor je tickets en klaar is kees

Verder ken ik Marokko niet maar lijkt me mooi land
Ja zo doe ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
30-09-2019 12:37
Dan moet hij wel op schoot, anders moet je gewoon betalen.
Ja, maar dat lijkt me logisch toch 🤓
Alle reacties Link kopieren
HD84 schreef:
30-09-2019 12:57
Wij gaan over 2 weken met onze 2,5 jarige dochter 8 dagen naar marokko, dus nog geen tips, maar over een paar weken wel!

Mijn man heeft alle riads en hotels geboekt via booking.com. we gaan met de trein van Casablanca naar Fez en vanaf Fez hebben we een tour geboekt naar Marrakech (met overnachting in de woestijn). Daar nog 2 dagen doorbrengen en dan terug vliegen. Touroperator voor de trip gewoon via TripAdvisor gevonden en in alle accommodaties gevraagd of er een babybedje beschikbaar was (en die zijn er).Als die er niet waren hadden we ons deryan tentje meegenomen en dat is dan ook meteen mijn tip. Neem zo'n deryan tentje mee. Wij hadden hem mee toen we 4 weken door Vietnam gingen reizen toen onze dochter 1,5 was en daardoor had ze op elke plek een vertrouwde slaapplek.
Ooh dit klinkt goed zeg!! En bedankt voor de tentjes-tip. Laat je weten hoe de reis was?
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
30-09-2019 13:05
Ik denk dat to een binnenbad bedoeld.
Wat wil je in het atlas gebergte gaan doen?
Idd - vooral voor die van bijna 2, een echte waterrat. Hoewel ik er niet bij stil had gestaan dat t er zo fris zou zijn, de canarische eilanden zijn vaak ook nog 20+ maar die liggen vast op een warme golf ofzo. Dus toch wel fijn om te weten - gaan we niet actief op zoek naar n hotel aan zee.

Anyway, geen idee wat we in t atlasgebergte gaan doen (nogmaals, tips zijn welkom) maar heb gehoord dat t er prachtig is, en we maken graag wandelingen met kinderen in draagzakken, dat zal t dus wel worden. Een beetje hetzelfde als vakantiegangers in de alpen doen, maar dan dus een ander gebergte.

Misschien dat er iemand op t forum meeleest die een dergelijke mini-rondreis met kleine kinderen heeft gemaakt en echte aan- en afraders heeft.
delicious35 schreef:
30-09-2019 13:05
Ik denk dat to een binnenbad bedoeld.
Wat wil je in het atlas gebergte gaan doen?
Ik denk dat er in badplaatsen aan de kust niet veel zwembaden met binnenbad zijn.

TO, een collega van mij deed afgelopen zomer een meerdaagse trektocht met gids door het atlasgebergte. Maar dat lijkt me niet zo geschikt voor kleine kinderen.
In Marokko hebben we via een Marokkaanse kennis een auto gehuurd, die was prima. We zijn onderweg wél aangehouden door corruptie politie die geld willen. Betaal een tientje en dan kun je doorrijden. Niet betalen betekent dat ze lastig gaan doen.
Voor wat betreft hotels: niet alle hotels verkopen alcohol, als je graag een wijntje drinkt, kan dat problemen geven. Opletten bij het boeken.
Ik zou daar nooit in een tentje gaan slapen, vooral niet in de bergen. Niet veilig.
Verder is het weer in februari te koud voor strand. Je hebt de oceaankant en de Middellandse zee, daar is het warmer. Maar daar heb je islamitische badplaatsjes, voor westerse vrouwen niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
30-09-2019 13:53
In Marokko hebben we via een Marokkaanse kennis een auto gehuurd, die was prima. We zijn onderweg wél aangehouden door corruptie politie die geld willen. Betaal een tientje en dan kun je doorrijden. Niet betalen betekent dat ze lastig gaan doen.
Voor wat betreft hotels: niet alle hotels verkopen alcohol, als je graag een wijntje drinkt, kan dat problemen geven. Opletten bij het boeken.
Ik zou daar nooit in een tentje gaan slapen, vooral niet in de bergen. Niet veilig.
Verder is het weer in februari te koud voor strand. Je hebt de oceaankant en de Middellandse zee, daar is het warmer. Maar daar heb je islamitische badplaatsjes, voor westerse vrouwen niet fijn.
Nou, als ik dit zo lees krijg ik niet direct veel zin 😅
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-09-2019 13:27
Ik denk dat er in badplaatsen aan de kust niet veel zwembaden met binnenbad zijn.

TO, een collega van mij deed afgelopen zomer een meerdaagse trektocht met gids door het atlasgebergte. Maar dat lijkt me niet zo geschikt voor kleine kinderen.
Nee, mij ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Tip: zonder kinderen gaan :-D (en ja, ik heb kinderen en zoals die van mij waren op die leeftijd, no way dat ik ze dan meenam :lol:
Vergeet de inentingen niet.
nina210 schreef:
30-09-2019 14:14
Nou, als ik dit zo lees krijg ik niet direct veel zin 😅
Valt wel mee. Ik vond Casablanca trouwens geen verkeerde stad hoor, echt een zakelijke stad. Als die vriend van je man er woont, zal die je vast wel een eind op weg kunnen helpen, er zijn ook grote hotels waar alles voorhanden is. Alleen met twee van die kleine kinderen ben je beter op je plaats in een toeristische omgeving. Vooral dat baby’tje is natuurlijk kwetsbaar, de hygiëne standaarden in zo’n Robinson zijn goed, maar 8n de gewone restaurants kom je een hoop viezigheid tegen.
Alle reacties Link kopieren
el jadida is denk de beste optie dichtbij casa
essouira is een leuk plaatsje en iets verder van casablanca af, alleen het waait er vaak hard,

alleen beide denk ik toch te koud, en de kust is ook niet zoals in NL ..... dus daar zou ik even goed naar kijken

nog zuidelijker dan wordt het agadir, dat is echt torremolinos van marokko dan weer, en een flink stuk rijden, agadir is saai en zeker geen koningsstad, maar je kan wel vanuit daar wat uitstapjes maken...

Marokko is zeer kindvriendelijk dus je zult overal geholpen worden en bekeken
en aangesproken,
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
30-09-2019 15:05
Tip: zonder kinderen gaan :-D (en ja, ik heb kinderen en zoals die van mij waren op die leeftijd, no way dat ik ze dan meenam :lol:
wij hebben hele lieve kinderen en ik ben dol op ze. Moet er niet aan denken een week zonder ze op reis te gaan. Dus we nemen ze mee :) Dat is zo'n beetje t enige dat vast staat. En casablanca dan. ;-)
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
30-09-2019 15:57
Valt wel mee. Ik vond Casablanca trouwens geen verkeerde stad hoor, echt een zakelijke stad. Als die vriend van je man er woont, zal die je vast wel een eind op weg kunnen helpen, er zijn ook grote hotels waar alles voorhanden is. Alleen met twee van die kleine kinderen ben je beter op je plaats in een toeristische omgeving. Vooral dat baby’tje is natuurlijk kwetsbaar, de hygiëne standaarden in zo’n Robinson zijn goed, maar 8n de gewone restaurants kom je een hoop viezigheid tegen.
Ja precies, hoewel ik normaliter niet zo'n pakket-reis/tui-persoon ben, denk ik dat t met kleine kids wel goed is. Gewoon om zeker te zijn dat t goed geregeld is. De vriend van mijn man is er net heen verhuisd, maar kan m wel vragen voor ons eens navraag te doen bij zijn collega's daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven