Milieusticker Duitsland

16-08-2010 21:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal,

Ik ga donderdag met mijn vriend voor 2 nachtjes naar Duitsland in een hotel vlakbij Oberhausen (Gladbeck). Vanwege het weer net pas geboekt. We zijn van plan om het winkelcentrum Centro en Phantasialand in Bruhl te bezoeken. Nu las ik dat ik in sommige steden Duitsland een Umweltsticker nodig heb. Maar op de ANWB website staat dat het 5 dagen duurt tot de sticker thuisgestuurd is. Daar zijn we dus al te laat voor. Kan dit ook op een snellere manier?

Google vertelde mij al dat er voor Centro geen sticker nodig is, mits je er rechtstreeks heen gaat. Maar wat nu als we bijvoorbeeld Oberhausen in willen, kunnen we dan de auto aan de rand van de stad parkeren en daarna met het OV verder gaan? Of heb ik dan alsnog zo'n sticker nodig? Geldt dit ook voor Bruhl (of Keulen?) En kunnen we wel naar ons hotel zonder deze sticker?

Uiteraard heb ik al gegoogeld maar mijn duits is dermate slecht dat ik er niets van begrijp. Jullie hulp is welkom!

Danjewel!
.
.
In Duitsland zelve kun je de sticker ook krijgen bij een TüV-stelle. Ik kreeg m vorige week meteen mee.
Je kan de stickers volgens mij ook bij de Anwb winkels krijgen.
Bij de anwb duurt het idd 5 werkdagen, hier in Dld kun je hem bij iedere garage krijgen (als je je autopapieren bij je hebt waarop staat hoeveel CO2 je auto uitstoot) en krijg je hem meteen mee.

Als je in Gladbeck zit zit je wss in het vdV? Dat ligt aan de snelweg en is geen umweltzone volgens mij.

Centro ook niet, maar centrum van Oberhausen wel, net als Keulen. Zolang je op de snelweg blijft heb je geen probleem, ga je er af wel. Maar de controle is nog minimaal, dus je kunt het er op wagen....
Oke dankjulliewel voor alle reacties!

@ germanwings: Ik ga gewoon proberen in Duitsland zo'n sticker te krijgen als ik een garage tegenkom, en zo niet dan parkeer ik mijn auto aan de rand van de stad en ga ik met het OV verder!

liefs, annanas
Kijk wel even of die emissie wel op nederlandse kenteken bewijzen staat. (weet niet of dat nl. standaard is).
Umweltzone is echt alleen de centra van de (grote) steden he?

We gaan waarschijnlijk in Oostenrijk of Zwitserland op vakantie en rijden dan door Duitsland, in principe alleen snelweg. Maar mocht er bijv. door een ongeval een omleiding zijn kun je dan in gebieden komen waar zo'n sticker wel verplicht is?
Snelwegen zijn geen umweltzone, sommige steden wel, meestal is dit dan het centrum, maar dit is wel een vrij ruim gebied.
Informeer eens bij het dichtstbijzijnde ANWB-kantoor of het sneller gaat als je zelf naar het kantoor komt.

Wel alle papieren die bij de auto horen meenemen.
Ik kan je zeggen dat het niet sneller gaat dan 5 werkdagen bij de anwb, mijn ouders kregen kort voor mijn bevalling een nieuwe auto en laat mijn zh nu in een umweltzone staan.... maar ze konden hem in nl echt niet sneller krijgen dan 5 werkdagen.
Waarschijnlijk ben je al geweest, maargoed..

Voor de milieusticker kun je ook bellen met TUV Nord in Apeldoorn. Zij regelen die dingen, en dan kunnen ze je ook vertellen of je hem nodig hebt voor het gebied waar je heengaat.

Anwb duurt idd ongeveer 5 werkdagen, en ze kosten rond de 12.50. Ook zou je em kunnen aanschaffen bij de Dekra in Nederland of bij een autodealer/garage in Duitsland zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven