Mogen deze dingen mee als handbagage?
maandag 15 oktober 2012 om 02:06
Ik zit al over de 20 kilo. Heb 6 kilo handbagage. Mag ik mijn fohn en stijltang meenemen als handbagage? Mogen kleren ook als handbagage. En ik wil twee jassen meenemen. Is het een optie om ze beiden aan te doen. Of word er wat van gezegd? Ook wil ik een laptop meenemen. Mag dat dan nog apart in een tas of moet het een tas zijn. Bedankt alvast
maandag 15 oktober 2012 om 07:47
Ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. De lowcost airlines hanteren nu hele strenge regels. Bij Transavia mag je 1stuk handbagage mee de cabine innemen. Fohn en styltang is geen probleem. Maar een laptop in een aparte laptoptas wordt ook al gezien als 1 stuk bagage... Zelfde geldt voor een handtas. Bagage is bagage, hou daar rekening mee! Handbagge mag 10 kilo wegen. Zit ook weer verschil tussen een lijndienst en chartervlucht. Bij een chartervlucht mag je meer ruim bagage meenemen en maar 5 kilo handbagage, bij een lijndienst minder ruimbagage (is anders tegen betaling) en 10 kilo handbagage.
maandag 15 oktober 2012 om 08:54
maandag 15 oktober 2012 om 08:59
Het toegestaan gewicht, de afmetingen en aantallen van (hand)bagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. Of men daar streng in is, verschilt ook per maatschappij en soms zelfs per vlucht (bij een volgeboekte vlucht is men vaak strenger dan bij een vlucht die niet helemaal vol zit).
Het best kun je je gewoon houden aan de regels van de maatschappij, want als men wel streng is, dan moet je bijbetalen en dat zijn meestal geen misselijke bedragen.
Het best kun je je gewoon houden aan de regels van de maatschappij, want als men wel streng is, dan moet je bijbetalen en dat zijn meestal geen misselijke bedragen.
maandag 15 oktober 2012 om 09:52
In plaats van te kijken naar hoe je nog meer mee kunt nemen, zou ik gaan kijken wat er eigenlijk wel thuis kan blijven.
Zelf reis ik (reizen wij) meestal met heel weinig bagage. Met twee personen naar de VS gevlogen met 18 kilo bagage voor samen. Als handbagage had Sandtman een fototas met camera maar ook met pasppoort etc en ik een klein rugzakje, formaat damestas. Heen hadden we nog wat mee voor de familie die daar woont en terug dus nog ruimte genoeg voor souveniers.
Zelf reis ik (reizen wij) meestal met heel weinig bagage. Met twee personen naar de VS gevlogen met 18 kilo bagage voor samen. Als handbagage had Sandtman een fototas met camera maar ook met pasppoort etc en ik een klein rugzakje, formaat damestas. Heen hadden we nog wat mee voor de familie die daar woont en terug dus nog ruimte genoeg voor souveniers.
maandag 15 oktober 2012 om 10:00
Bij sommige airlines mag je een apparte laptop tas mee. Dit moet dan wel een kleine tas zijn alleen voor de laptop. Dus niet dat er nog allemaal andere spullen inzitten. Maar dit mag niet overal. Check dat dus bij de maatschappij.
Houd er rekening mee dat apperatuur uit je tas moet voor de beveiliging. Je laptop sowieso. Hoe dat met stijltang/fohn zit weet ik niet, maar misschien dat je die ook uit je tas moet halen.
Houd er rekening mee dat apperatuur uit je tas moet voor de beveiliging. Je laptop sowieso. Hoe dat met stijltang/fohn zit weet ik niet, maar misschien dat je die ook uit je tas moet halen.
maandag 15 oktober 2012 om 10:08
Bij de klm mag je 1 stuks handbagage mee (let op de afmetingen), daarnaast nog een handtas (dames), een laptoptas, een overjas en leesvoer overeenkomstig de duur van de reis. Het hangt volgens mij heel erg van de maatschappij en duur van de reis af.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 15 oktober 2012 om 11:23
Nou ik heb lang haar maar neem ook geen fohn en stijltang mee op vakantie en zeker geen 2 jassen.Als ik naar een warm gebied ga neem ik niet eens een jas mee en als ik naar een koud gebied zou gaan of een stedentrip met hetzelfde klimaat als hier dan gewoon 1 jas die ik aan doe.
Snap dat geleur met die spullen echt niet.
Snap dat geleur met die spullen echt niet.