Mogen deze dingen mee als handbagage?

15-10-2012 02:06 42 berichten
Ik zit al over de 20 kilo. Heb 6 kilo handbagage. Mag ik mijn fohn en stijltang meenemen als handbagage? Mogen kleren ook als handbagage. En ik wil twee jassen meenemen. Is het een optie om ze beiden aan te doen. Of word er wat van gezegd? Ook wil ik een laptop meenemen. Mag dat dan nog apart in een tas of moet het een tas zijn. Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Kleding, jas, laptop zijn geen probleem. Laptop moet je tijdens de security-check wel in een apart bakje leggen. Jassen uit doen en in een aparte bak.

Fohn en stijltang weet ik niet.
En let op, als je bv met easyjet vliegt mag je maar 1 stuk handbagage meenemen, daar zijn ze heel streng in. KLM doet dan weer niet moeilijk. Volgens mij meer de budgetairlines.

Heb je ook gelet op de afmetingen van je handbagage?
Je kunt als het goed is dit soort informatie allemaal vinden op de website van de vliegtuigmaatschappij waar mee je vliegt.
Waar ga je naar toe op vakantie en hoelang blijf je weg.

Twintig kilo bagage is echt een heleboel zooi. Zijn die styletang en fohn echt zo belangrijk om mee tenemen? Hebben ze die daar niet?
2 jassen mee, 26 kilo bagage... Ga je 3 maanden naar Alaska ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat je het al mee wil slepen.
Regels handbagage
Ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. De lowcost airlines hanteren nu hele strenge regels. Bij Transavia mag je 1stuk handbagage mee de cabine innemen. Fohn en styltang is geen probleem. Maar een laptop in een aparte laptoptas wordt ook al gezien als 1 stuk bagage... Zelfde geldt voor een handtas. Bagage is bagage, hou daar rekening mee! Handbagge mag 10 kilo wegen. Zit ook weer verschil tussen een lijndienst en chartervlucht. Bij een chartervlucht mag je meer ruim bagage meenemen en maar 5 kilo handbagage, bij een lijndienst minder ruimbagage (is anders tegen betaling) en 10 kilo handbagage.
Ga je emigreren? Er bestaat de mogelijkheid om (tegen betaling) extra koffers mee te nemen. Daar zou ik zeker gebruik van maken.
Fohn en stijltang kunnen gewoon mee in de handbagage.
Je mag meestal echt maar 1 tas, dus niet een trolley en een handtas. Je kan wel je handtas in je trolley proppen en die er in het vliegtuig weer uithalen. Hou er rekening mee dat je op de plaats van bestemming niet kunt gaan shoppen/souvenirs kopen want je hebt geen ruimte meer in je koffers.
Het toegestaan gewicht, de afmetingen en aantallen van (hand)bagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. Of men daar streng in is, verschilt ook per maatschappij en soms zelfs per vlucht (bij een volgeboekte vlucht is men vaak strenger dan bij een vlucht die niet helemaal vol zit).

Het best kun je je gewoon houden aan de regels van de maatschappij, want als men wel streng is, dan moet je bijbetalen en dat zijn meestal geen misselijke bedragen.
Jemig, ik had voor 3,5 VS met winterkleding en expeditie slaapzak maar 14 kilo. Wat wil je allemaal meenemen?
In plaats van te kijken naar hoe je nog meer mee kunt nemen, zou ik gaan kijken wat er eigenlijk wel thuis kan blijven.

Zelf reis ik (reizen wij) meestal met heel weinig bagage. Met twee personen naar de VS gevlogen met 18 kilo bagage voor samen. Als handbagage had Sandtman een fototas met camera maar ook met pasppoort etc en ik een klein rugzakje, formaat damestas. Heen hadden we nog wat mee voor de familie die daar woont en terug dus nog ruimte genoeg voor souveniers.
Neem gewoon wat minder mee. Kun je niet een keertje zonder föhn en stijltang? Of ben je Sylvie van der Vaart of zo?
Er bestaat ook zo'n jas met een heleboel zakken aan de binnenkant, dan kun je nog meer bagage meenemen...
Bij sommige airlines mag je een apparte laptop tas mee. Dit moet dan wel een kleine tas zijn alleen voor de laptop. Dus niet dat er nog allemaal andere spullen inzitten. Maar dit mag niet overal. Check dat dus bij de maatschappij.

Houd er rekening mee dat apperatuur uit je tas moet voor de beveiliging. Je laptop sowieso. Hoe dat met stijltang/fohn zit weet ik niet, maar misschien dat je die ook uit je tas moet halen.
quote:beter.laat schreef op 15 oktober 2012 @ 10:00:

Er bestaat ook zo'n jas met een heleboel zakken aan de binnenkant, dan kun je nog meer bagage meenemen... Je zakken moet je meestal leeg maken
Bij de klm mag je 1 stuks handbagage mee (let op de afmetingen), daarnaast nog een handtas (dames), een laptoptas, een overjas en leesvoer overeenkomstig de duur van de reis. Het hangt volgens mij heel erg van de maatschappij en duur van de reis af.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

aaquamarine, 18 minuten geledenNeem gewoon wat minder mee. Kun je niet een keertje zonder föhn en stijltang? Of ben je Sylvie van der Vaart of zo?

Je kunt ook 2 bh's, 3 shirts en 2 paar sokken tegelijk aantrekken, scheelt ook weer in je koffer...

Wat ben ik blij met kort haar, föhn en stijltang hoef ik nooit mee te nemen, heb ik niet eens.
Fohn is meestal ook wel in het hotel, als je in hotels verblijft tenminste.
Nou ik heb lang haar maar neem ook geen fohn en stijltang mee op vakantie en zeker geen 2 jassen.Als ik naar een warm gebied ga neem ik niet eens een jas mee en als ik naar een koud gebied zou gaan of een stedentrip met hetzelfde klimaat als hier dan gewoon 1 jas die ik aan doe.

Snap dat geleur met die spullen echt niet.
Waar ga je heen Mademees?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven