morgen een week naar Emmen.

19-06-2011 19:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan vanaf morgen een weekje op vakantie in de buyrt van Emmen.

Helaas zijn de weersverwachtingen niet goed. Daarom: wie weet leuke overdekte dingen te doen in de omgeving?

En daarbij de vraag :waar kun je lekker en ontspannen eten met 2 kinderen, van bijna 3 maanden en de andere 1.5 jaar?
Daar is echt helemaal niks. Alleen een dierentuin. Die best leuk is.
Idd, het dierenpark is de grootste (enige) trekkerT...

Neem veel spelletjes mee dus!
Je kunt naar ballorig gaan is een overdekt speelparadijs voor kinderen waar je natuurlijk ook iets kunt eten .De dierentuin heeft ook overdekte gedeeltes en je zou in Parc Sandur overdekt kunnen zwemmen en eten hier is altijd iets te doen voor kinderen ook overdekte speelhoeken.

Veel plezier.
Plopsa coevorden. Bumba, Kabouter Plop, Mega Mindy enz lopen daar rond. Ik denk dat jouw kinderen vor de meeste attracties nog erg klein zijn. Maar het is er wel leuk.
Zwembad Aquarena in Emmen vond ik ook altijd erg leuk! En het zwembad van Center Parcs Huttenheugte is ook wel tof.

En Balorig en Speelstad Oranje is ook wel tof voor kleine kinderen denk ik?
In emmen kun je ook zwemmen bij aquarena.Vind ik zelf leuker dan bij Parc Sandur.

De dierentuin heeft ook een grote overdekte speeltuin.
Oh ja, Plopsaland inderdaad in Coevorden, da's na mijn tijd, maar dat is natuurlijk ook een ding. (Emmen - Coevorden = 20 km).
quote:druifje82 schreef op 19 juni 2011 @ 19:59:

In emmen kun je ook zwemmen bij aquarena.Zelfde gedachte!
quote:Captain_Obvious schreef op 19 juni 2011 @ 19:59:

En Balorig en Speelstad Oranje is ook wel tof voor kleine kinderen denk ik?

Vandaag nog in Speelstad Oranje geweest (kinderen 8 en 9). Ik denk dat het voor zulke klentjes niet echt leuk is.

Balorig is denk ik wel heel leuk!
Er zit tussen Groningen en Emmen een sprookjesbos met speeltuin. Welliswaar alles buiten, dus met regen misschien niet heel handig. Ben de naam alleen even kwijt.
Dat is sprookjeshof in Zuidlaren
quote:dannas schreef op 19 juni 2011 @ 20:04:

Er zit tussen Groningen en Emmen een sprookjesbos met speeltuin. Welliswaar alles buiten, dus met regen misschien niet heel handig. Ben de naam alleen even kwijt.

Volgens mij zit die in Zuidlaren en is ook voor een deel binnen.

En dan heb je ook nog kabouterland in Exloo, dat is ook heel leuk. Binnen de kabouters en buiten de speeltuin en nog wat dieren.

En wonderwereld in Ter Apel. Vind ik erg leuk, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zag net op de site van kabouterland dat ze combikaarten verkopen kabouterland-wonderwereld.
Sprookjeshof in Zuidlaren heeft inderdaad nu ook een groot overdekt speelgedeelte. Erg leuk, nadeel is dat je ook voor volwassenen daar de volle mep betaalt. Vorige week in Kabouterland geweest, vond ik niet super. Bij droog weer is het Boomkroonpad ook leuk.
Gewoon bij Exloo hunebedden bekijken....
Het hunebedmuseum in Borger? Weet niet of het museum wel leuk is voor zulke kleintjes, maar er staat ook een heel groot hunebed bij.

Speelstad Oranje is ook prima te doen met zulke kleintjes trouwens.
O ja, zwemmen bij Centerparcs de Huttenheugte in Dalen is ook erg leuk. Ik vind het zelf leuker dan het aquarena.
Kijk, aan deze tips heb ik echt wat.

En nog wat restaurants tips? leuk eten, bijv. in het centrum van Emmen?

Ben trouwens gehandicapt, heb een gehandicaptenparkeerkaart.

Welke straat ligt dicht in / bij het winkelcentrum (liefst met gehandicapten parkeerplaats)
Parkeren in het centrum is handig bij de bikbar. Kleine parkeerplaats midden in het centrum, maar wel met gehandicapten parkeerplaatsen. De straat die je in je tomtom moet invullen is: Marktplein. Parkeren kan ook bij de Weiert. Ook dan ben je zo in het centrum. Door de week kun je daar heel makkelijk parkeren, op vrijdag en in het weekend is het een ramp.

Restauranttips: Su Sardu, Dal Baffo (beide in het centrum)

Voor overheerlijke pizzaria/ Italiaan: Trivio del Villagio (in Meppen nee niet de Duitse, maar een dorpje dichtbij Emmen)
Gewoon een nieuwsgierige vraag; hoe kom je erbij om naar Emmen te gaan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Sorry voor al mijn postings na elkaar, er schiet mij steeds weer van alles te binnen. Wat erg leuk is als het droog is:

Het Veenpark in Barger-Compascuum. Dat is een openluchtpark over hoe het leven vroeger in het veen was. Ook van alles te ontdekken voor kleintjes.
Ellert em Brammert in Schoonoord, ook een openluchtmuseum.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:calvijn1 schreef op 19 juni 2011 @ 20:43:

Gewoon een nieuwsgierige vraag; hoe kom je erbij om naar Emmen te gaan?

Drenthe is vlak, dus ideaal fietsen

verder ben ik in de rest van nederland al vaak geweest.

Er zijn meerdere vakantieparken, dus vandaar dat we in deze regio zijn gaan zoeken.

en kleine kinderen hebben niet zo veel nodig, Een zwembadje en wat speeltoestellen is al genoeg. Dus ze hebben het ook bij slecht weer, toch wel leuk,
Voor eten - ga lekker naar een pannenkoekenboerderij! Er zijn er zat in de buurt. Een goeie is 't Hoes van Hol-An in Aalden.

Verder dacht ik ook meteen aan Kabouterland in Exloo.
quote:Nerja schreef op 19 juni 2011 @ 20:46:

Sorry voor al mijn postings na elkaar, er schiet mij steeds weer van alles te binnen. Wat erg leuk is als het droog is:

Het Veenpark in Barger-Compascuum. Dat is een openluchtpark over hoe het leven vroeger in het veen was. Ook van alles te ontdekken voor kleintjes.Goh, wat leuk dat je dat even meld. Ben ik namelijk jaren geleden geweest, maar was het helemaal vergeten. Als het een beetje droog is, gaan we daar zeker naar toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven