Naar de zon in november

30-09-2021 21:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wegens een teveel aan vakantiedagen wil ik graag dit jaar nog even naar de zon, dit wordt waarschijnlijk begin november. Een dag of 8/10, ik ga alleen. Ik wil liever geen 10-12 uur vliegen (á la Aruba o.i.d.), maar weet niet of bijv. Gambia in mijn eentje een goed plan is. Van de overige bestemmingen die ik via Google vind (Canarische Eilanden o.a.) vraag ik me af of het hier in deze periode wel warm is. Ik ben echt groot zonliefhebber en wil het liefst 30+ graden. In principe heb ik geen specifiek budget, maar het hoeft qua kosten niet exorbitant te worden.

Iemand hier een goede tip? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Dubai?
Dahab?
Canarische eilanden was in 2017 nog 23-25 graden in de laatste week van november. Echt heerlijk (vond ik).

Aruba is in november stormachtig. Veel grijze dagen en kans op orkanen. Wel 30 graden zoals altijd.

Azië is in november an het begin van het droge seizoen. Alles is prachtig groen na de moesson. Dat zou absoluut mijn voorkeur hebben, zeker als je rond november of in december/januari gaat.
leslieknope wijzigde dit bericht op 30-09-2021 23:02
63.31% gewijzigd
ABC eilanden zijn iets minder dan 10 uur, zo'n 9.55 minuten :lol:

Ik ben op Tenerife geweest in februari en het was echt heerlijk op het zonnige balkon, maar zwemmen vond ik persoonlijk te koud. Volgens mij is de kans op neerslag in het zuiden in november ook vrij klein en volgens Google liggen de temperaturen rond de 25 graden
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik heb ook wel eens 18-20 graden gehad in de winter op de Canarische eilanden. Gemiddeld is Tenerife 22,4° in november: https://www.holiday-weather.com/tenerif ... /november/. Dat is heel fijn weer om dingen te ondernemen maar niet echt strandweer...

Als je naar een eiland wil: Kaapverdië misschien?
Ik ken ook wat mensen die 'even' naar Dubai oid zijn geweest, misschien is dat iets?
LeslieKnope schreef:
30-09-2021 22:55
Canarische eilanden was in 2017 nog 23-25 graden in de laatste week van november. Echt heerlijk (vond ik).

Aruba is in november stormachtig. Veel grijze dagen en kans op orkanen. Wel 30 graden zoals altijd.

Azië heeft in november een mooi seizoen, dan is het natte seizoen vaak voorbij. Dat zou absoluut mijn voorkeur hebben.
En welke landen/delen zijn dan aan te raden? Volgens mij kan dat qua weer namelijk veel verschillen maar ik zat daar eerst ook aan te denken voor november
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Kihei schreef:
30-09-2021 23:02
En welke landen/delen zijn dan aan te raden? Volgens mij kan dat qua weer namelijk veel verschillen maar ik zat daar eerst ook aan te denken voor november
Ik weet niet hoeveel reiservaring je hebt, maar Nepal en Thailand zijn erg goed bereisbaar als beginneling, en de mensen zijn heel erg behulpzaam en vriendelijk. Ik heb nog steeds contact met de hoteleigenaren van beide landen (13 en 5 jr geleden) . Nepal is al mooi vanaf oktober. In januari wordt het 's nachts koud in de bergen.
Ik zou lekker naar Bonaire gaan.
LeslieKnope schreef:
30-09-2021 23:07
Ik weet niet hoeveel reiservaring je hebt, maar Nepal en Thailand zijn erg goed bereisbaar als beginneling, en de mensen zijn heel erg behulpzaam en vriendelijk. Ik heb nog steeds contact met de hoteleigenaren van beide landen (13 en 5 jr geleden) . Nepal is al mooi vanaf oktober. In januari wordt het 's nachts koud in de bergen.

Dit is allemaal heel leuk. Maar kijk eerst even of je ergens binnenkomt. Momenteel kom je Thailand als toerist nog echt niet binnen. Net als veel Aziatische landen.

Het lijkt misschien alsof Corona verdwenen is, maar voor buitenlandse reizen is dat nog absoluut niet zo. En ik zou echt een geel land kiezen, ivm de reisverzekering en stel dat je toch ineens ziek wordt voor vertrek ( of nog erger: ter plekke) en dergelijke.

Dus, TO, ik zou eerst even kijken waar je überhaupt binnen komt / zonder quarantaine bij aankomst of thuiskomst naartoe kunt / wat de gele landen zijn. Als ik jou was, zou ik m'n eisen bijstellen (van de 30+ graden) en toch naar de Canarische Eilanden of Zuid-Portugal gaan of zo. Of toch een ABC eiland maar dan dus wel even checken of het geen orkaanseizoen is.
Zuid-Spanje? Ik ben er twee jaar terug in december geweest toen mijn man voor een opleiding een halfjaar in Sevilla zat. We zijn toen naar de kust gereden en hebben er heerlijk gegeten op een terras aan het strand. Het was tussen 20 en 25 graden, heerlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Senegal, Gambia en Kaapverdië zijn allemaal goed af te reizen en warm in die periode maar wel oranje, niet geheel onbelangrijk. Senegal kom je op zich wel binnen maar de reisverzekering kan moeilijk doen.
Live long and prosper
LeslieKnope schreef:
30-09-2021 22:55

Azië is in november an het begin van het droge seizoen. Alles is prachtig groen na de moesson. Dat zou absoluut mijn voorkeur hebben, zeker als je rond november of in december/januari gaat.
Ik weet niet hoe je aan je info komt maar orkanen op Aruba (en Curaçao/Bonaire) zijn zeer zeldzaam en komt maar eens in de 100 jaar voor ofzo. Nu merk je soms wel als er 1 in de buurt is, maar dan is het hooguit af en toe met een buitje.

In november heb je dus wel iets meer regen in het gebied, maar dat zijn enkele losse buien. Even schuilen en vervolgens is het weer zon/normaal bewolkt met 27 graden.

Ik herken dus totaal niet wat je zegt (heb overigens zelf jaren op Curaçao gewoond)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven