Naar een klooster
zondag 28 juli 2019 om 05:33
Zo ik heb net mijn spullen ingepakt en ga voor 8 weken op retraite in een klooster, 22 september kom ik terug . Ik hou erg van stilte en rust. Het is 3 uur rijden van mijn huis. Lekker tot bezinning komen en héél veel slapen en uitrusten. Ik heb bewust geen kinderen, dus ik hoef geen oppas te regelen.
zondag 28 juli 2019 om 08:37
Dat is jouw mening, TO denkt daar kennelijk anders over.
Ga je er nog meer doen TO? Een oud ambacht leren bv?
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 28-07-2019 08:54
Reden: volgens een oplettende lezeres moest jou, jouw zijn.
Reden: volgens een oplettende lezeres moest jou, jouw zijn.
0.19% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
zondag 28 juli 2019 om 08:40
Lekker tot bezinning komen? Leg eens uit wat daarbij jou idee is en waarom je dat nodig hebt?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
zondag 28 juli 2019 om 08:45
Je hebt bewust geen kinderen. Waarvan moet je dan uitrusten? Heb je een druk bestaan?
Tot 22 september ben je dan niet op het forum. Acht weken is wel erg lang, maar het lijkt me geweldig. Maar het kloosterleven is 'niet lang uitslapen' neem ik aan. Ook niet pizza eten met een glas wijn. Geniet van de retraite.
ps.Mijn kinderen brengen mij regelmatig tot bezinning, en ik hoef ook geen oppas te regelen als ik nu zou gaan.
Tot 22 september ben je dan niet op het forum. Acht weken is wel erg lang, maar het lijkt me geweldig. Maar het kloosterleven is 'niet lang uitslapen' neem ik aan. Ook niet pizza eten met een glas wijn. Geniet van de retraite.
ps.Mijn kinderen brengen mij regelmatig tot bezinning, en ik hoef ook geen oppas te regelen als ik nu zou gaan.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zondag 28 juli 2019 om 08:48
Jouw, met een ‘w’ bedoel je.Lopervanhiernaardaar schreef: ↑28-07-2019 08:37Dat is jou mening, TO denkt daar kennelijk anders over.
Ga je er nog meer doen TO? Een oud ambacht leren bv?
zondag 28 juli 2019 om 08:51
Dat is raar die vraag van je. Alsof je niet moe bent als je geen kinderen hebt.Fleurtje_5 schreef: ↑28-07-2019 08:45Je hebt bewust geen kinderen. Waarvan moet je dan uitrusten? Heb je een druk bestaan?
zondag 28 juli 2019 om 09:11
Ik ben blij dat niet iedereen hier een topic opent met: “Zo, ik heb mijn koffers gepakt en vertrek zo naar...”
Verder lijkt het mij ook vreselijk. Een yoga retraite of zo lijkt me wel leuk, dan doe je nog iets. Je hebt ook combinaties surf en yoga. Maar in een klooster niks zitten doen, nee dank je.
Verder lijkt het mij ook vreselijk. Een yoga retraite of zo lijkt me wel leuk, dan doe je nog iets. Je hebt ook combinaties surf en yoga. Maar in een klooster niks zitten doen, nee dank je.
zondag 28 juli 2019 om 09:11
Ik heb gegoogled en kwam uit op 'een week in retraite' waar een journaliste schrijft over die week van dag tot dag.
Om 5 uur op, Niet praten, geen telefoon tablet of boek. Corvee en werkmeditatie ze moest dagelijks de keuken na het ontbijt en lunch schoonmaken en opruimen. Er zijn leefregels, geen oogcontact maken, niet met elkaar spreken, Een uur zit-meditatie. Loopmedidtatie etc. Om 21.00 naar bed.
Bij meditatie zou men al genoeg hebben aan 5 uur slaap.Deze week is heel leerzaam geweest.
Maar acht weken?? En wat ga je doen ná die acht weken?
Om 5 uur op, Niet praten, geen telefoon tablet of boek. Corvee en werkmeditatie ze moest dagelijks de keuken na het ontbijt en lunch schoonmaken en opruimen. Er zijn leefregels, geen oogcontact maken, niet met elkaar spreken, Een uur zit-meditatie. Loopmedidtatie etc. Om 21.00 naar bed.
Bij meditatie zou men al genoeg hebben aan 5 uur slaap.Deze week is heel leerzaam geweest.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 28-07-2019 09:25
0.36% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zondag 28 juli 2019 om 09:24
Niet elk klooster is hetzelfde.Fleurtje_5 schreef: ↑28-07-2019 09:11Ik heb gegoogled op kwam uit op 'een week in retraite' waar een journaliste schrijft over die week van dag tot dag.
TO, met alleen de mededeling dat je koffers gepakt zijn kan ik niet zo veel. Waarom een klooster? Wat voor soort klooster? Wat verwacht je ervan?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.