Naar een klooster
zondag 28 juli 2019 om 05:33
Zo ik heb net mijn spullen ingepakt en ga voor 8 weken op retraite in een klooster, 22 september kom ik terug . Ik hou erg van stilte en rust. Het is 3 uur rijden van mijn huis. Lekker tot bezinning komen en héél veel slapen en uitrusten. Ik heb bewust geen kinderen, dus ik hoef geen oppas te regelen.
zondag 4 augustus 2019 om 08:49
Hm, dat is wel apart.
maandag 5 augustus 2019 om 22:47
Ik zou toch liever naar een klooster gaan om helemaal af te schakelen. Thuis op de bank lonkt de zak chips.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
maandag 5 augustus 2019 om 22:49
Dat kan, maar in het klooster voel je vast geborgenheid, structuur én discipline. Over straat slenteren en elke dag bekijken waar ik kan overnachten en douchen is niet rustgevend. Kan lichamelijk vermoeiend zijn. Als je elke week 80 uur hebt gewerkt, toe bent aan rust en stilte zit je niet te springen om een soort Santiago de Compostella te lopen.
maandag 5 augustus 2019 om 22:53
Meervoudige persoonlijkheid?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
dinsdag 6 augustus 2019 om 07:08
Ieder z'n ding gelukkig. Voor mij werkt het rustgevend, zeker met 2000 euro budget.Fleurtje_5 schreef: ↑05-08-2019 22:49Dat kan, maar in het klooster voel je vast geborgenheid, structuur én discipline. Over straat slenteren en elke dag bekijken waar ik kan overnachten en douchen is niet rustgevend. Kan lichamelijk vermoeiend zijn. Als je elke week 80 uur hebt gewerkt, toe bent aan rust en stilte zit je niet te springen om een soort Santiago de Compostella te lopen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 13:19
Geloof dat jij een iets ander idee hebt over met de rugzak op pad dan ik. Geloof niet dat ik ergens zeg dat ik 8 weken ga wandelen, alleen dat ik 8 weken op pad zou gaan, dat kan met allerlei vervoer en hoeft zeker niet iedere dag.
Ik heb trouwens wel ooit 6 weken gewandeld, door de Franse Alpen. Kan ik je aanraden, zo zen word je daarvan!
Ik heb trouwens wel ooit 6 weken gewandeld, door de Franse Alpen. Kan ik je aanraden, zo zen word je daarvan!
dinsdag 6 augustus 2019 om 13:36
mayou schreef: ↑06-08-2019 13:19Geloof dat jij een iets ander idee hebt over met de rugzak op pad dan ik. Geloof niet dat ik ergens zeg dat ik 8 weken ga wandelen, alleen dat ik 8 weken op pad zou gaan, dat kan met allerlei vervoer en hoeft zeker niet iedere dag.
Lijkt me heerlijk als de knieën, voeten en de rest van het lichaam dat ook kunnen volhouden.
Toch niet in je eentje?