Naar een klooster
zondag 28 juli 2019 om 05:33
Zo ik heb net mijn spullen ingepakt en ga voor 8 weken op retraite in een klooster, 22 september kom ik terug . Ik hou erg van stilte en rust. Het is 3 uur rijden van mijn huis. Lekker tot bezinning komen en héél veel slapen en uitrusten. Ik heb bewust geen kinderen, dus ik hoef geen oppas te regelen.
zondag 28 juli 2019 om 15:26
zondag 28 juli 2019 om 15:34
Dat was sarcastisch. Natuurlijk kunnen mensen zonder kinderen moe zijn.
Waarom reageer je zo fel, TO?
Life is short. Eat dessert first.
zondag 28 juli 2019 om 15:48
Overspannen misschien na weken van 80 uur werken, waarom iemand dat überhaupt doet is mij een raadsel.doornroosje9 schreef: ↑28-07-2019 15:34Dat was sarcastisch. Natuurlijk kunnen mensen zonder kinderen moe zijn.
zondag 28 juli 2019 om 17:43
Nja.... 8 weken in een klooster als start van een sabbatical na 80 uren per week werken. Het lijkt me een indicatiedoornroosje9 schreef: ↑28-07-2019 15:34Dat was sarcastisch. Natuurlijk kunnen mensen zonder kinderen moe zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 28 juli 2019 om 17:44
Ohw... ik ben weer eens lekker vlot enzo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 29 juli 2019 om 05:04
Blondie456 schreef: ↑28-07-2019 15:51TO heeft een ban. Ik had nog wat vragen maar dat heeft geen zin meer.
Over een paar uren is ze weer terug...o nee...na de ban is ze 8 weken met retraite.
Ze heeft maar 60 berichten achter deze nick staan en toch al een 48 uur's ban gekregen, dat betekend dat ze hard toe is aan een retraite.
Na de acht weken kan ze vast meer vragen uitgebreid beantwoorden.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
woensdag 31 juli 2019 om 04:34
Mijn excuses dat ik een paar van jullie heb uitgescholden. Ik liet me wel erg gaan, maar dat kwam omdat ik de opmerking al te serieus nam, dat wanneer je geen kinderen hebt je ook geen druk leven zou hebben.
Klooster 2.0 houdt in dat je wel je tablet en telefoon mag meenemen. Je moet wel aan leefregels houden, maar ik hoef geen corvee uit te voeren. Iedere dag wordt er voor ons gekookt. We hebben geen vast programma, maar iedereen is tot aan het avondeten vrij om te doen en laten wat hij of zij wil. Het eten is dagelijks om 17:00 uur en van 18:30 tot 19:00 is gebed.
We hoeven niet op een bepaald tijdstip op te staan ; alles naar eigen inzicht.
Er mogen maximaal 4 gasten komen. We mogen wel met elkaar spreken.
Het is 500 euro per week al inclusive.
Klooster 2.0 houdt in dat je wel je tablet en telefoon mag meenemen. Je moet wel aan leefregels houden, maar ik hoef geen corvee uit te voeren. Iedere dag wordt er voor ons gekookt. We hebben geen vast programma, maar iedereen is tot aan het avondeten vrij om te doen en laten wat hij of zij wil. Het eten is dagelijks om 17:00 uur en van 18:30 tot 19:00 is gebed.
We hoeven niet op een bepaald tijdstip op te staan ; alles naar eigen inzicht.
Er mogen maximaal 4 gasten komen. We mogen wel met elkaar spreken.
Het is 500 euro per week al inclusive.
woensdag 31 juli 2019 om 11:25
Je bent al een aantal keer gequote met deze uitspraak, maar je reageert er niet op. Waarom niet? Je beseft zelf ook dat het nergens op slaat om te impliceren dat je alleen moe kan zijn als je kinderen hebt?Fleurtje_5 schreef: ↑28-07-2019 08:45Je hebt bewust geen kinderen. Waarvan moet je dan uitrusten? Heb je een druk bestaan?
Tot 22 september ben je dan niet op het forum. Acht weken is wel erg lang, maar het lijkt me geweldig. Maar het kloosterleven is 'niet lang uitslapen' neem ik aan. Ook niet pizza eten met een glas wijn. Geniet van de retraite.
ps.Mijn kinderen brengen mij regelmatig tot bezinning, en ik hoef ook geen oppas te regelen als ik nu zou gaan.
zaterdag 3 augustus 2019 om 13:23
Ik ga de quoten nu nalezen.
zaterdag 3 augustus 2019 om 13:30
Nee maar als het niet van het een komt, dan komt het van het ander, toch? Als TO bewust geen kinderen wil, dan komt de stress of het drukke bestaan in ieder geval niet door kinderen of van kopzorgen om kinderen. Waarvan komt het dan wel? Heeft ze een druk bestaan? Heeft ze een drukke baan? Een eigen bedrijf? Dát heb ik niet kunnen opmerken.
zaterdag 3 augustus 2019 om 13:40
Ik zie nu pas het antwoord van TO aan mij. Een 80-urige werkweek,
Acht weken rust en stilte is dan nu vast wennen voor je.
zaterdag 3 augustus 2019 om 13:45
zaterdag 3 augustus 2019 om 13:50
Anonievrouwtje schreef: ↑28-07-2019 13:43Goede vraag. Iedereen weet namelijk dat mensen zonder kinderen niet moe kunnen zijn of behoefte kunnen hebben aan rust. Dat is fysiek onmogelijk.
Nee hoor, dat is heel goed mogelijk, die hebben het zo druk als ze zelf willen of nog drukker, maar wel anders druk. Zij missen misschien de regelmaat van op tijd gaan slapen en op tijd weer op, de regelmaat die kinderen nodig hebben.
ps.Maar mensen mét kinderen kunnen ook toe zijn aan een retraite van acht weken. En dat is met kleine kinderen wel bijna onmogelijk.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 14:00
4.21% gewijzigd
zaterdag 3 augustus 2019 om 13:53
zaterdag 3 augustus 2019 om 13:58
zaterdag 3 augustus 2019 om 14:04
Mediteren, 'wie ben ik, waar ga ik naartoe, wat zijn mijn taken, en wat wil ik met mijn leven'. Zoiets neem ik aan.
TO heeft lang als een wervelwind geleefd en niet bij zich zelf stilgestaan. Alleen maar met werk bezig zijn lijkt me niet echt gezond. Ze loopt zich dan zelf voorbij.
zaterdag 3 augustus 2019 om 14:39
Dat kan ook thuis op de bank. Of langs de dijk achter je huis. Waarom zou je daarvoor naar een klooster gaan? En daar nog geld voor betalen ook.Fleurtje_5 schreef: ↑03-08-2019 14:04Mediteren, 'wie ben ik, waar ga ik naartoe, wat zijn mijn taken, en wat wil ik met mijn leven'. Zoiets neem ik aan.
TO heeft lang als een wervelwind geleefd en niet bij zich zelf stilgestaan. Alleen maar met werk bezig zijn lijkt me niet echt gezond. Ze loopt zich dan zelf voorbij.
.
zondag 4 augustus 2019 om 08:33
En voor 500,- per week kun je ook prima eten laten komen, dan hoef je ook niet te koken
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 4 augustus 2019 om 08:46