Naar een klooster
zondag 28 juli 2019 om 05:33
Zo ik heb net mijn spullen ingepakt en ga voor 8 weken op retraite in een klooster, 22 september kom ik terug . Ik hou erg van stilte en rust. Het is 3 uur rijden van mijn huis. Lekker tot bezinning komen en héél veel slapen en uitrusten. Ik heb bewust geen kinderen, dus ik hoef geen oppas te regelen.
zondag 28 juli 2019 om 09:25
Wauw, dat zou dus echt mijn grootste nachtmerrie zijn.Fleurtje_5 schreef: ↑28-07-2019 09:11Ik heb gegoogled op kwam uit op 'een week in retraite' waar een journaliste schrijft over die week van dag tot dag.
Om 5 uur op, Niet praten, geen telefoon tablet of boek. Corvee en werkmeditatie ze moest dagelijks de keuken na het ontbijt en lunch schoonmaken en opruimen. Er zijn leefregels, geen oogcontact maken, niet met elkaar spreken, Een uur zit-meditatie. Loopmedidtatie etc. Om 21.00 naar bed.
Bij meditatie zou men al genoeg hebben aan 5 uur slaap.Deze week is heel leerzaam geweest.
Maar acht weken?? En wat ga je doen ná die acht weken?
Ik red het nog wel een dag zonder iemand te spreken, maar daarna heb ik toch wel weer persoonlijk contact nodig. Geen oogcontact? Ik moet er niet aan denken...
Zo'n vaste dagplanning werkt me ook op mijn zenuwen. En vrijwel geen prikkels van buitenaf zorgen ervoor dat ik volledig lamlendig wordt
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
zondag 28 juli 2019 om 09:26
Nou, to be continued in 8 weeks.
Spannend hoor
.
Spannend hoor
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
zondag 28 juli 2019 om 09:52
Fleurtje_5 schreef: ↑28-07-2019 08:45Je hebt bewust geen kinderen. Waarvan moet je dan uitrusten? Heb je een druk bestaan?
Want alleen van kinderen moet je uitrusten?
Maar gelukkig krijg je daar zó veel voor terug..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 28 juli 2019 om 13:04
Jawel hoor! Dit is een klooster 2.0. Is net een paar jaar geleden vernieuwd. Wel WiFi en zeer comfortabele bedden. We hebben een eigen douche en toilet op de kamer.redbulletje schreef: ↑28-07-2019 11:03Waarschijnlijk oncomfortabele bedden en spartaanse douches.
Geen wifi, geen stopcontacten op je slaapkamer om je e-reader/tablet/telefoon op te laden.
Brrrr!
Ik rust wel uit in m'n eigen tuin met zwembad.
zondag 28 juli 2019 om 13:09
Ik draaide tot voor kort een 80-urige werkweek. Maar heb nu een jaar een sabbatical opgenomen.Fleurtje_5 schreef: ↑28-07-2019 08:45Je hebt bewust geen kinderen. Waarvan moet je dan uitrusten? Heb je een druk bestaan?
Tot 22 september ben je dan niet op het forum. Acht weken is wel erg lang, maar het lijkt me geweldig. Maar het kloosterleven is 'niet lang uitslapen' neem ik aan. Ook niet pizza eten met een glas wijn. Geniet van de retraite.
ps.Mijn kinderen brengen mij regelmatig tot bezinning, en ik hoef ook geen oppas te regelen als ik nu zou gaan.
zondag 28 juli 2019 om 13:10
...
anoniem_386176 wijzigde dit bericht op 28-07-2019 13:35
4.86% gewijzigd
zondag 28 juli 2019 om 13:43
Goede vraag. Iedereen weet namelijk dat mensen zonder kinderen niet moe kunnen zijn of behoefte kunnen hebben aan rust. Dat is fysiek onmogelijk.Fleurtje_5 schreef: ↑28-07-2019 08:45Je hebt bewust geen kinderen. Waarvan moet je dan uitrusten? Heb je een druk bestaan?
Tot 22 september ben je dan niet op het forum. Acht weken is wel erg lang, maar het lijkt me geweldig. Maar het kloosterleven is 'niet lang uitslapen' neem ik aan. Ook niet pizza eten met een glas wijn. Geniet van de retraite.
ps.Mijn kinderen brengen mij regelmatig tot bezinning, en ik hoef ook geen oppas te regelen als ik nu zou gaan.
zondag 28 juli 2019 om 15:01
Echt wel! Hoe weet jij dat trouwens? Jij lult ook maar wat in de rondte. Ik maakte tot voor kort 80 urige werkweek, dus ik ben echt wel moe ondanks dat ik geen kinderen heb.Anonievrouwtje schreef: ↑28-07-2019 13:43Goede vraag. Iedereen weet namelijk dat mensen zonder kinderen niet moe kunnen zijn of behoefte kunnen hebben aan rust. Dat is fysiek onmogelijk.