New Delhi vliegveld, ervaringen?

03-03-2025 11:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga naar India, en moet een tussenstop maken op New Delhi en ik lees veel negatieve reviews over dit vliegveld.
Lange wachtrijen, controles die uitgevoerd worden om niks, aansluitingen gemist, bagage die je zelf moet regelen ipv dat deze naar het volgende vliegtuig worden gebracht, etc.

Ik heb maar 2,5 uur een tussenstop om dan door te vliegen naar Thiruvananthapuram.

Volgens mij zit ik dan ook niet in terminal 3, de nieuwe en wat meer georganiseerde terminal. Deze is voor internationale vluchten.
Ik verwacht dus bij de binnenlandse vluchten terecht te komen.

Tickets zijn nog niet geboekt, ben nog aan het oriënteren. Maar met elke vlucht die ik zoek kom ik niet om New Delhi heen. Ofwel de heen of terugvlucht valt sowieso op dit vliegveld.

Wie heeft er ervaring met dit vliegveld en zijn er wellicht tips?
Dank!
Qiya schreef:
03-03-2025 19:09
Lief gezocht! Dank je wel. Ik vind 1 overstap al best stressen, laat staan 2.

Vertragingen op een lange vlucht is bijna niet te voorkomen. Dus 1 overstap is echt de max voor mij.
Ik heb er nog 1 toegevoegd met 1 overstap in abu dhabi.
Irregular_Choice!! Je bent echt mijn heldin! Deze vlucht kwam er bij mij niet voor en ik zoek al dagen.
Ik ga die laatste waarschijnlijk boeken!
Qiya schreef:
03-03-2025 19:13
Irregular_Choice!! Je bent echt mijn heldin! Deze vlucht kwam er bij mij niet voor en ik zoek al dagen.
Graag gedaan :mrgreen: ik zou zelf ook niet zo gerust zijn op die tussenstop in new Delhi hoor. Ik ken het daar niet, maar vind zo’n vrij korte overstap altijd spannend. Ooit eens op Heathrow een overstap van 1 uur en 20 minuten gehad. Vond ik ook niet heel prettig. Gelukkig werd onze vlucht vervroegd en hadden we ineens zeeën van tijd daar haha!
Irregular_Choice schreef:
03-03-2025 19:33
Graag gedaan :mrgreen: ik zou zelf ook niet zo gerust zijn op die tussenstop in new Delhi hoor. Ik ken het daar niet, maar vind zo’n vrij korte overstap altijd spannend. Ooit eens op Heathrow een overstap van 1 uur en 20 minuten gehad. Vond ik ook niet heel prettig. Gelukkig werd onze vlucht vervroegd en hadden we ineens zeeën van tijd daar haha!
Ik wilde perse met Air India naar Delhi en dan moest ik eerst vanaf Schiphol naar Londen en moest daar meer dan 6 uur wachten op aansluiting. Dat is wel lang en die luchthaven vond ik erg druk en lawaaierig. Volgens mij vliegt KLM wel rechtstreeks naar Delhi. Maar dat is\was niet de prijsgunstigste- als je dat wilt moet je meestal veel meer overstappen voor lief nemen en minder gerenommeerde airlines. Er is heel veel mogelijk, ik lees dat To al wat heeft gevonden. Overigens, het is echt niet de bedoeling dat luchthavenpersoneel zomaar geld uit je portemonnee gaat pakken. Dat is stelen en daar kun je een klacht over indienen.
Qiya schreef:
03-03-2025 19:13
Dat is de vlucht die ik vanmiddag noemde. Ik begrijp echt niet dat je die niet kon vinden.
Skyscanner werkt uitstekend om te zoeken (zo vond ik m ook), en daarna boek ik altijd bij de maatschappij zelf.
Zoals ik eerder ook zei dus.
Maar fijn dat dit een oplossing is!
Fijn hoor Nova, dat jij hem wel kon vinden!

Mijn vlucht is inmiddels geboekt. Top. Geeft een gerust gevoel en fijnere voorpret :heart:
Qiya schreef:
03-03-2025 21:21
Fijn hoor Nova, dat jij hem wel kon vinden!

Mijn vlucht is inmiddels geboekt. Top. Geeft een gerust gevoel en fijnere voorpret :heart:
:wtf: Ik legde je vanmiddag precies uit hoe. Maar goed.
Wilde je nog vertellen dat je ook een langere stopover met (gratis) overnachting in Abu Dhabi kan krijgen als je op de site van Etihad Airways boekt (zou je dat fijn vinden) maar dat is niet meer nodig zie ik.
Nova schreef:
03-03-2025 21:33
:wtf: Ik legde je vanmiddag precies uit hoe. Maar goed.
Maar jij zette er geen link bij dus kwam de boodschap niet aan...
Ik herken je frustratie!
Nova schreef:
03-03-2025 21:17
Dat is de vlucht die ik vanmiddag noemde. Ik begrijp echt niet dat je die niet kon vinden.
Skyscanner werkt uitstekend om te zoeken (zo vond ik m ook), en daarna boek ik altijd bij de maatschappij zelf.
Skyscanner is echt heel irritant met cookies. Ik had een paar jaar terug een goede vlucht gevonden naar las Vegas. Paar keer zitten kijken en wilde ‘s avonds boeken, nergens meer te vinden. Niet op mijn telefoon, niet op de iPad. Uiteindelijk cookies verwijderd en op de gewone laptop gekeken en ja hoor, daar was hij weer. Misschien had To ook zoiets, dat ze hem daardoor niet meer terug kon vinden.
Ok info is niet meer nodig dan :-).
Maar dat is: 2.5 uur is te kort als je zelf je bagage moet regelen. Afstanden tussen de verschillende terminals zijn groot.
Als je je visum nog moet regelen (stempelen?) kan dat alleen al wel meer dan een uur duren.
Als je met 1 maatschappij vliegt en dus niets hoeft te doen met ruimbagage dan zou het kunnen in 2.5 uur.
Familielid vloog nu van Schiphol maar soms ook van Frankfurt. Daar kan je heel makkelijk met de trein heen, ruim van te voren boeken is vanuit het midden van het land maar een paar uur en 60-70 euro of zo.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Kluitje, wat lief dat je er aan gedacht hebt! Dank je wel nog voor de info :heart:
Irregular_Choice schreef:
03-03-2025 22:47
Skyscanner is echt heel irritant met cookies. Ik had een paar jaar terug een goede vlucht gevonden naar las Vegas. Paar keer zitten kijken en wilde ‘s avonds boeken, nergens meer te vinden. Niet op mijn telefoon, niet op de iPad. Uiteindelijk cookies verwijderd en op de gewone laptop gekeken en ja hoor, daar was hij weer. Misschien had To ook zoiets, dat ze hem daardoor niet meer terug kon vinden.
Maar ze had Skyscanner helemaal niet meer nodig? De vlucht was gewoon te vinden op de site van Etihad Airways.
Ik mag sowieso hopen dat ze rechtstreeks bij de maatschappij geboekt heeft.
Verder niet mijn probleem hoor, maar ik vond het gewoon niet echt een vriendelijke opmerking.
Nova wat vond je geen vriendelijke opmerking?
Ik mis echt wat geloof ik en jij voelt je blijkbaar niet gezien ofzo.
En ik heb via booking geboekt, veel goedkoper dan rechtstreeks via hun site. En het hotel kan alleen bij vluchten van 25+ uur. En als ik deze er los bij boek ben ik in totaal nog goedkoper uit, dus prima zo.
Nova schreef:
04-03-2025 09:09

Ik mag sowieso hopen dat ze rechtstreeks bij de maatschappij geboekt heeft.
Hoezo?
Merel90 schreef:
04-03-2025 11:39
Hoezo?
Omdat bij problemen (vertraging, annulering etc) de service bij de maatschappij zelf altijd beter is dan bij een bemiddelaar.
Qiya schreef:
04-03-2025 10:30
En ik heb via booking geboekt, veel goedkoper dan rechtstreeks via hun site. En het hotel kan alleen bij vluchten van 25+ uur. En als ik deze er los bij boek ben ik in totaal nog goedkoper uit, dus prima zo.
Ik las je "Fijn dat jij de vluchten wel vond" als sarcasme en dat vond ik niet zo aardig.

Bij Etihad kun je je stopover langer maken. Dus ipv 8 uur, een dag (of 2) plus 8 uur. Je krijgt dan een gratis hotelovernachting.
Het idee is natuurlijk dat je dan ter plekke geld gaat uitgeven.
Maar je hebt al geboekt, dus niet meer van toepassing.
Qiya schreef:
04-03-2025 10:30

Ik had pas ook bijna een vlucht via booking gekocht, maar ik nam toen toch nog even de recensies etc online door. Die waren niet mals. Je kunt voor gedoe etc veel beter bij de maatschappij direct boeken.

Ook zou ik als je nerveus bent over een overstap op New Delhi, op dat vliegveld een hotel nemen en een hele ruime overstap.
Nova schreef:
03-03-2025 21:17
Dit was ook allesbehalve vriendelijk. Mijn Skyscanner heeft deze vlucht niet naar voren gehaald in de afgelopen dagen.
Dus daardoor mijn reactie. Licht sarcastisch maar ook fijn dat je hem gevonden hebt, daardoor vond Irregular_Choice hem misschien ook en heb ik nu een fijne vlucht.

Dus ik ben blij. Dank je wel!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven