New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Bellaroma, let er ook op dat je geen kaartje 'op straat' koopt van handelaren. Vaak ben je dan echt te duur uit... Ze doen natuurlijk alsof het de laatste kaartjes zijn enz... Maar voor $20,- kan je al naar een baseball game hoor, zit je wel wat bovenin het stadion, maar dat is alsnog best prima. Zelfde met musicals, 't hoeft echt geen $200,- te kosten...
Flatscreen, niagara watervallen zijn zoooo gaaf! Echt heel bijzonder, en het plaatsje is ook gezellig. Toronto ben ik ook geweest, maar kan ik mij weinig van herinneren.

Bellaroma, wil je contant geld meenemen? Ik zou anders gewoon doorsparen heb je altijd een achterdeurtje!
Thanks voor alle tips! We zijn van plan te ontbijten in ons appartamentje en tijdens het bezichtigen van de stad on-the-spot te eten.

Ik zit eraan te denken om daar te gaan pinnen, zoveel dollars meenemen in 1 keer lijkt me niet zo verstandig!

Probeer nu zoveel mogelijk te sparen, om ook te kunnen shoppen!
Zou niet weten waarom je zoveel cash mee zou moeten nemen. Ik pin steeds het maximale (vaak $700) want je betaald ook transactiekosten per keer. En veel dingen in winkels enzo reken ik met m'n creditcard af, omdat het dan automatisch verzekerd is.
Wij hebben gewoon gepind daar en kleine dingen als wat te drinken,broodjes voor de lunch etc cash betaald en uit eten en de tickets voor de attracties met de CC.
Ja, zolang je bedragen in winkels maar cash of met een creditcard betaald zit je goed. Pinnen in een winkel kost extra transactiekosten. Geld uit de muur halen ook, dus daarom moet je niet steeds even $40 dollar gaan pinnen. Met je creditcard geld uit de muur pinnen is trouwens ook duurder, dus dat kan je beter ook niet doen
Wie gaat er nou binnenkort ook alweer?!
Zit iedereen in het Central park verstopt ofzo We hebben eindelijk een paspoort voor ons kind laten maken, met als doel (lees: mijn doel) naar NY te gaan!

Is er iemand nog geweest? Of gaat er snel iemand?
Wij gaan deze week op stedentrip naar NYC, ik kan niet wachten.

Iemand nog tips of adviezen over bezienswaardigheden...
Eh... het hele topic staat er vol mee? Maar super leuk dat je gaat! Hoe lang gaan jullie?
Nu bijna een maand terug uit New York en man is alweer vluchten en hotel aanbiedingen aan het bekijken. We zijn beide helemaal weg van de stad.

BellaRoma, voor ons was 100 euro per dag wel krap, daar hebben wij het niet mee kunnen redden, en wij hebben ook geen gekke dingen gedaan.

Is er alweer iemand die binnenkort gaat?
Het kwam hier gisteren wederom weer te sprake, maar dat gaat dan pas volgend jaar zijn.

Wie is er wel eens met oud en nieuw geweest, wat vonden jullie er van?
Wij rekenen altijd 200 euro per dag. Er zijn dagen dat je echt geen 200 euro uitgeeft, maar ook dagen dat je misschien wel 300 euro uitgeeft (als je inkopen gaat doen zoals sportkleding, sneakers, parfum).
Het is geen New York, maar is iemand hier wel eens in Philadelphia geweest? Ik ga eind augustus een kleine twee weken naar het noordoosten van de VS waarbij in ieder geval New York en Washington op het programma staan, maar ik heb denk ik nog tijd over voor een bezoek aan een derde stad. Aangezien Philadelphia precies tussen die twee steden in ligt wil ik daar misschien heengaan, maar ik vraag mij af of dit de moeite waard is.
Nope, ben er nog nooit met Oud en Nieuw geweest. Maar die klok op Times Square lijkt me wel echt cool!!

Oh, ik zou m'n kleding aankopen enzo ook niet meerekenen in het budget hoor!

En vaak maak je de eerste dagen wel extra kosten, bijv. voor je metro passen, een groot bedrag dat je pint om dollars te hebben enz.

De dollarkoers maakt natuurlijk ook nog wel wat uit. Nu krijg je veel dollars voor je euro Nu is ¤200,- al zo'n $290,-

Nee, Philadelphia ben ik nog nooit geweest. Washington wel. Ben wel benieuwd hoe Philadelphia is!
Nee ook geen ervaring met Philly! Maar wel leuk 3 steden bezoeken!

Nou vergeet die klok maar op Times Square hoor janna , tenzij je in de middag al gaat. Wij waren er rond 20:00 en toen stonden we aan de rand van het Central Park. Was leuk om te ervaren, maar je zag geen drol! Dacht misschien zijn er mensen die het anders/beter/leuker hebben ervaren!
Wij hebben overigens maar 1x geld gepind in New York, verder hebben wij alles, maar dan ook alles met credit card gedaan, zelfs een koffie bij Starbucks. Het is daar ook heel normaal om alles met de credit card te doen, en het gebruik daarvan was voor ons goedkoper dan pinnen.
Huh, volgens mij is cc voor kleine bedragen relatief duur, toch? Pinnen kost wel steeds $5,- ofzo extra...
Net weer oude foto's van NY zitten kijken (uit 2006 of 2007 ofzo) en ik wil weeeeer
quote:Janna_ schreef op 22 juni 2011 @ 22:25:

Net weer oude foto's van NY zitten kijken (uit 2006 of 2007 ofzo) en ik wil weeeeer Grappig, ik heb gisteravond alle NY foto's van de afgelopen jaren weer bekeken! En over een paar maanden zit ik er weer!
Jaa die foto's blijven mooi! Hier staat er standaard eentje als achtergrond op mijn bureaublad!!

Prins Philip van Belgie was in NY, dan kijk ik toch even wat bewuster naar het nieuws..:-)
Er is een kansloos programma op maandagavond, 't heet iets van the millionaire matchmaker, maar... het is in NY

Wanneer ga je dalida?

Ik heb ook vaak een NY foto als achtergrond, af en toe even afgewisseld door een andere, maar toch
-
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 04-07-2011 09:52
Reden: weer verwijderd
% gewijzigd
Ja bedankt meiden, ik ga de foto's er ook weer eens bij pakken
Brooklyn Bridge

Schoolbus in Chinatown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven