New York
woensdag 2 februari 2011 om 23:21
In de Zinc bar zijn vaak op maandag avond leuke concerten. Charenee Wade treed daar vaak op, heeft een pracht stem. Ook Gretchen Parlato zong daar en zij is ook fantastisch. Voor mij is geen bezoek compleet zonder een bezoek aan de mingus big band. En als ik het me goed herinner is er ook een krantje specifiek voor alle jazz concerten in town. Oh ja en in Harlem zit Lennox lounge, jazz bar, en ook in Harlem zit st nicks, legendarische tent met goeie jam sessies op maandag avond.
Heerlijk!
Heerlijk!

donderdag 3 februari 2011 om 19:49
Wij sliepen in Moderne hotel in west 55th street tussen Broadway en 8th ave.Was qua locatie erg goed maar de kamer was erg donker,kamer had wel een raam maar in een steeg en zaten op de bgg.Het was qua schoonmaak ok alleen de airco was nogal vies en maakte erg veel lawaai.Maar ja we sliepen er alleen maar.
Hebben +/- 140 $ per nacht betaald,was niet het goedkoopste wat ik kon vinden maar ben op locatie afgegaan.
Heb geboekt bij Booking.com.
Daar valt vast wel wat te vinden of anders via priceline,soort vakantieveling dan kun je boeken op een hotel in een bepaalde wijk.Op het alles is amerika forum staat een uitleg hoe het werkt.
Hebben +/- 140 $ per nacht betaald,was niet het goedkoopste wat ik kon vinden maar ben op locatie afgegaan.
Heb geboekt bij Booking.com.
Daar valt vast wel wat te vinden of anders via priceline,soort vakantieveling dan kun je boeken op een hotel in een bepaalde wijk.Op het alles is amerika forum staat een uitleg hoe het werkt.
zondag 6 februari 2011 om 19:04
Op 18 februarie ga ik ook weer een week met de kids
naar new york.
We verblijven in Pensylvania voor 6 overnachtingen 774 dollar
inclusief ontbijt.
Gaan naar de musical van Lion king en verder veel shoppen...
Neem dus wel bijna lege koffers mee....Want de merken waar
ik gek op ben kosten in New York zoveel minder.
Vreemd vindt de Amerikanen op een enkeling wel heel vriendelijk en prettige mensen.
naar new york.
We verblijven in Pensylvania voor 6 overnachtingen 774 dollar
inclusief ontbijt.
Gaan naar de musical van Lion king en verder veel shoppen...
Neem dus wel bijna lege koffers mee....Want de merken waar
ik gek op ben kosten in New York zoveel minder.
Vreemd vindt de Amerikanen op een enkeling wel heel vriendelijk en prettige mensen.

donderdag 24 februari 2011 om 12:36
NY-Niagara falls is iets van 7u rijden geloof ik.
Ik had in NY best last van een jetlag, dus vond het wel fijn om de eerste twee dagen een beetje rustig aan te doen. Zou denk ik 5 dagen ofzo gaan? Ligt eraan wat je allemaal wilt gaan doen. Ik was in ieder geval doodmoe 's avonds, door het tijdverschil...
Ik had in NY best last van een jetlag, dus vond het wel fijn om de eerste twee dagen een beetje rustig aan te doen. Zou denk ik 5 dagen ofzo gaan? Ligt eraan wat je allemaal wilt gaan doen. Ik was in ieder geval doodmoe 's avonds, door het tijdverschil...
vrijdag 25 februari 2011 om 01:00
quote:dolfje schreef op 31 januari 2011 @ 18:24:
Als je op een zondag daar bent naar de kerk gaan(ook leuk als je niet gelovig bent zoals ik)en een gospeldienst bijwonen.
Ik heb die gospeldienst in Harlem gedaan, met een kleinschalig tourtje (4 man) en dat was inderdaad superleuk. Hoorde ook een wandelingetje door de wijk bij o.a. langs het befaamde Apollo theater (jazz!). Daarna lunchen in een soulfoodtent, tussen de op hun paasbest uitgedoste families die na de kerkgang ook allemaal een hapje gaan eten.
Ellis Island vond ik ook erg indrukwekkend.
En als je een dagje op sleeptouw wilt worden genomen door een New Yorker is dit een heel leuk initiatief:
http://www.bigapplegreeter.org
Ik ben ook een avond naar een honkbalwedstrijd van de Yankees gegaan, dat was ook een aparte ervaring. Het stadion was toen nog in de Bronx wat het extra spannend maakte, maar ik geloof dat dat inmiddels is verplaatst.
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar het is ook leuk om na 2 of 3 nachten van hotel en vooral van wijk te wisselen.
Oeps... zie nu opeens dat je waarschijnlijk al in NY zit dus waarschijnlijk komen mijn tips een beetje te laat voor je, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan
Als je op een zondag daar bent naar de kerk gaan(ook leuk als je niet gelovig bent zoals ik)en een gospeldienst bijwonen.
Ik heb die gospeldienst in Harlem gedaan, met een kleinschalig tourtje (4 man) en dat was inderdaad superleuk. Hoorde ook een wandelingetje door de wijk bij o.a. langs het befaamde Apollo theater (jazz!). Daarna lunchen in een soulfoodtent, tussen de op hun paasbest uitgedoste families die na de kerkgang ook allemaal een hapje gaan eten.
Ellis Island vond ik ook erg indrukwekkend.
En als je een dagje op sleeptouw wilt worden genomen door een New Yorker is dit een heel leuk initiatief:
http://www.bigapplegreeter.org
Ik ben ook een avond naar een honkbalwedstrijd van de Yankees gegaan, dat was ook een aparte ervaring. Het stadion was toen nog in de Bronx wat het extra spannend maakte, maar ik geloof dat dat inmiddels is verplaatst.
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar het is ook leuk om na 2 of 3 nachten van hotel en vooral van wijk te wisselen.
Oeps... zie nu opeens dat je waarschijnlijk al in NY zit dus waarschijnlijk komen mijn tips een beetje te laat voor je, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan

.
vrijdag 25 februari 2011 om 17:17
Tip voor een waanzinnig dakterras (hoewel het nog een beetje koud is misschien maar je kunt ook een signature badjas aandoen): 230 Fifth.
Dakterras vol palmbomen met uitzicht op het Empire State Building. Op zaterdag en zondag kan je er lunchen, wij hebben er vorig jaar eind april heerlijk in de zon gezeten.
www.230-fifth.com
Prijzen vielen mij erg mee!
Dakterras vol palmbomen met uitzicht op het Empire State Building. Op zaterdag en zondag kan je er lunchen, wij hebben er vorig jaar eind april heerlijk in de zon gezeten.
www.230-fifth.com
Prijzen vielen mij erg mee!
vrijdag 25 februari 2011 om 23:26
quote:Zamirah schreef op 25 februari 2011 @ 22:12:
Komt morgen! Even mijn jetlag verwerken....
Ah je bent echt net terug
Ben benieuwd naar je verhalen!
(eigenlijk wil ik dit jaar weer want vond het vorig jaar fantastisch maar we gaan weekje Denemarken en in het najaar weer eens op super relax vakantie in Carribean ofzo)
Komt morgen! Even mijn jetlag verwerken....
Ah je bent echt net terug
Ben benieuwd naar je verhalen!
(eigenlijk wil ik dit jaar weer want vond het vorig jaar fantastisch maar we gaan weekje Denemarken en in het najaar weer eens op super relax vakantie in Carribean ofzo)
zaterdag 26 februari 2011 om 11:25
Wat een heerlijke stad! Zou er zo een jaartje kunnen wonen. Echt super was het.
Waar zijn we geweest: Times Square, 5th Avenue, Central Park (er lag een dag sneeuw!), Guggenheim museum, Statue of Liberty, met de ferry naar Staten Island, gelopen over de Brooklyn Bridge, daarna gegeten bij Pier 17, Wall Street en de omgeving daar, een kroegentocht gehouden in Soho, daarna nog een kroegentoertje door Harlem, the Bronx, Little Italy, China Town, en dan in elke wijk een biertje drinken, teut de subway in.
We hebben veel lol gehad en ik heb me verbaasd. De sfeer geproefd en ervaren.
Een stad om naar terug te gaan.
Waar zijn we geweest: Times Square, 5th Avenue, Central Park (er lag een dag sneeuw!), Guggenheim museum, Statue of Liberty, met de ferry naar Staten Island, gelopen over de Brooklyn Bridge, daarna gegeten bij Pier 17, Wall Street en de omgeving daar, een kroegentocht gehouden in Soho, daarna nog een kroegentoertje door Harlem, the Bronx, Little Italy, China Town, en dan in elke wijk een biertje drinken, teut de subway in.
We hebben veel lol gehad en ik heb me verbaasd. De sfeer geproefd en ervaren.
Een stad om naar terug te gaan.