New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
5 dagen begin mei, erg leuk!

Overigens kleine tegenvaller wel, reis was 200 euro duurder ivm stijgende brandstofkosten. maarja doe je niks aan.
Tja, je kunt met de boot gaan.
Dan doe je er vijf dagen over
Groupon heeft nu een NY aanbieding (vandaag)

Weekend NY voor 2 pers. incl vlucht met Jet Airways, 2 of 3 nachten in het NY Barclay Hotel. ¤980,-

Beetje kort, maar misschien zoekt iemand net zoiets
Weet iemand of er in Brooklyn ook gebieden zijn waar je beter niet kunt zitten (met hotel of appartement bedoel ik ) Moosey noemde al een minder prettig stukje, maar verder??
quote:Janna_ schreef op 23 maart 2011 @ 15:46:

Weet iemand of er in Brooklyn ook gebieden zijn waar je beter niet kunt zitten (met hotel of appartement bedoel ik ) Moosey noemde al een minder prettig stukje, maar verder??Ik zou helemaal niet in Brooklyn gaan zitten eerlijk gezegd. Ik vind het New York gevoel in Manhattan te leuk! En zoveel scheelt het niet qua prijs...
Ik zou ook niet in Brooklyn gaan zitten,je bent wel zo in Manhattan met de metro maar toch het kost je wel elke keer tijd.
Ik zou het liefst vlakbij Times Square zitten.
Ja daar zaten wij ook dat was ideaal.
Ja, dat is misschien wel zo. Maar ik zat op die site met appartementen te kijken en dan is Brooklyn wel echt goedkoper. En een metro kaart koop je toch... En ook in Brooklyn zou ik best veel willen zien, want ik ben wel al eerder in Manhattan geweest, maar niet verder dan 'net over de brug' in Brooklyn.
New York is geweldig!! Wij zijn er rond de kerst met huwelijksreis geweest, maar dat was al mijn 3e keer naar NY. Ik krijg er geen genoeg van :-)

Even wat tips (weet niet hoeveel er al genoemd is):

-Metro nemen naar Brooklyn Heights en dan over de Brooklyn Bridge teruglopen naar Manhattan. 's Ochtends vroeg doen, heb je echt een prachtig uitzicht op de skyline.

-Een avondje lachen bij de Comedy Strip, echt superleuk!

-Cupcakes eten bij Magnolia Bakery, zitten door heel de stad en die hebben de lekkerste cupcakes die er zijn (zit ook in Sex and the City)

-Bezoekje brengen aan de New York Public Library, echt prachtig

-Italiaans eten in Little Italy (echt van die Godfather-restaurantjes)

Er is zoveel leuks te doen en te zien! Ga niet als een gek sightsee'en maar geniet van het echte New Yorkse leven!
Wij zaten net over de brug bij de queensboro bridge, was ook goed te doen . En s' avonds een prachtige uitzicht op de skyline van NY We hebben pas een kleine, maar zodra zij bewust van dingen is, gaat ze gezellig mee!
Eh de queensboro bridge, dat is toch ongeveer op de hoogte van het begin van Central Park? Alleen dan natuurlijk verder naar het oosten/over het water?

Hadden jullie een appartement Viva? En via welke site?

't lijkt me zo leuk om een appartement te huren!!!
Ja ligt inderdaad dichtbij het Central park aan de oostkant. En via booking.com geboekt. En het was een hotel, wij hebben geen ervaring met appartementen in NY. Was wel een fijn hotel, met om de hoek tentjes waar je kon ontbijten. :-)
Even meelezen hier, want ik wil ook erg graag een keer naar NY. Lijkt me echt een fantastische stad.
Hey liesje bedenk goed welke periode je wilt gaan vanwege warmte/kou, en zodat je goed kan sparen.
Hai!

Ja, ik was er een keer in januari

En in de zomer schijnt er smog te zijn, dus 't voor- of najaar lijkt me beter...

Nu het sparen gedeelte nog...
Ik ben in hartje zomer geweest, Kerst en een aantal keer in oktober. En elke periode heeft wat, zomer omdat het warm is en je lekker luchtig gekleed kan gaan. Let wel op de airco's in de winkels. Oktober vanwege halloween optocht, en kerst ja dat is sowieso bijzonder. Alleen toen hebben we wel sneeuw gehad!
Sparen? Elke week/maand wat wegleggen, is dat een mogelijkheid?
Gewoon niet naar de stad gaan...
site met restaurants
quote:Janna_ schreef op 13 april 2011 @ 09:36:

site met restaurantsGeweldige site, al ben ik meer het type ik zie wel waar ik eet zonder veel te plannen. waar we op dat moment zijn ofzo, of waar we trek in hebben.
Ja, ik eigenlijk ook wel. Al hou ik echt niet van die toeristisches restaurants waar je de hoofdprijs betaald, dus wat dat betreft is dit wel handig. Ken je die site met die rondwandeling? Deze? Dat lijkt me ook leuk!
Hier is een site van de metro's en hier kun je kijken hoelang iets reizen is.
Een leuk filmpje! Klik! part 2 en 3 staan eronder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven