New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Precies! Dat was dus ook mijn probleem! En ik wil natuurlijk niet teveel meenemen want ik wil daar ook nog lekker shoppen!
Wij waren 2 jaar geleden begin september in NY en het was toen 30-35 graden...Heb mijn lange broek dus niet aangehad...

In de winkels was het overigens wel koud maar onder de grond bij de metro nog zeker 15 graden warmer....

Ik zou dus even een dag voor vertrek een weer bericht van daar opzoeken...
Ik heb er een paar dagen over gedaan om dit topic helemaal door te lezen. Bedankt voor al jullie tips, ik heb alle opgeslagen!

Vandaag de oppas geregeld voor onze kinderen en dan willen we met Pasen volgend jaar (ja, duurt nog heeeeel lang) met z'n tweetjes naar New York. Ik heb er nu al enorm veel zin in!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
@ Juultje, met Pasen zeker een Gospelmis, een kwartiertje toch, bezoeken in Haarlem
quote:dis schreef op 05 augustus 2012 @ 22:18:

@ Juultje, met Pasen zeker een Gospelmis, een kwartiertje toch, bezoeken in HaarlemBedankt voor de tip, dis. Op zich lijkt het me leuk om eens te zien, aan de andere kant heb ik er iets tegen om bij een kerkdienst als toerist te gaan kijken.
quote:Juultje schreef op 06 augustus 2012 @ 10:30:

[...]

Bedankt voor de tip, dis. Op zich lijkt het me leuk om eens te zien, aan de andere kant heb ik er iets tegen om bij een kerkdienst als toerist te gaan kijken.Dat vinden ze zelf leuk, al ga je er maar 5 minuutjes binnen.
Ik heb niet het hele topic nagelezen of ze tip al is gegeven. Musea in New York (behalve Guggenheim) hebben een suggested price. Dit betekent dat bijv de suggested price 20 dollar is, maar je zelf mag bepalen hoeveel je betaald. Bijv bij de MET en het national history museum. Ik kon het niet met een strak gezicht, maar mijn vriend liep naar de kassa en haalde 4 tickets voor 4 dollar.......en ze vonden het niet raar. Als je met je gezin op vakantie bent en je wilt naar zo'n museum dan betaal je ipv 80 dollar, maar 4 dollar.
Yes! Ticket naar NYC gekocht voor het einde van het jaar! Let the voorpret begin!
Leuk, Rasa! Waar vlieg je mee en welk hotel heb je?

In dit topic zie ik veel mensen die alles los boeken, maar is het niet veel goedkoper om een pakket te boeken, dus vlucht en hotel ineen bij bv D reizen of Jan Doets?
quote:Juultje schreef op 09 augustus 2012 @ 11:05:

In dit topic zie ik veel mensen die alles los boeken, maar is het niet veel goedkoper om een pakket te boeken, dus vlucht en hotel ineen bij bv D reizen of Jan Doets?

Niet altijd.

Toen wij gingen (2 jaar geleden) hadden we voor 500 euro pp een retourvlucht en hebben daar een hotel gehad wat ongeveer 900$ was voor 6 nachten.De pakket reizen toen waren ongeveer datzelfde maar dan voor maar 4 dagen.

Collega van mij gaat ook dit jaar een week en die heeft wel een pakketreis geboekt maar dan in een super chic hotel en dat was los van elkaar veel duurder.
Oke, ff goed shoppen en vergelijken dus. Ik hoorde mijn man al over een excel file met alle opties
Of van te voren bedenken wat je wilt uitgeven en daar naar gaan zoeken..

Het kost wel wat tijd soms maar het kan best veel schelen.

En varieren met de luchthavens,wij zijn daarom de laatste 2 vakanties al vanaf Brussel vertrokken.Scheelde 150 euro pp...
Daar kijken we ook altijd naar inderdaad. Wel is het zo dat we waarschijnlijk de KLM vlucht begin van de middag van Schiphol willen hebben, omdat onze dochter nog naar school moet op onze vertrekdag en ik mijn ouders (die oppassen) niet kan vragen om om 6 uur bij ons op de stoep te staan... Dat maakt het al duurder zag ik.
En we hebben tijd zat, want we gaan pas op 28 maart
wij hebben ook alles los geboekt,dit omdat wij een combireis gaan doen new york en ijsland. ticket was 485 het hotel koste 1200!
Mijn ticket was 750 euro, maar vlieg dan ook in de duurste tijd van het jaar. Wilde met oud & nieuw in NYC zijn! Overnachtingen zijn dan weer relatief goedkoop. Ik heb - samen met een vriendin - een mooie kamer bij een particulier in Brooklyn geboekt voor 100 dollar per nacht.

Heb niet eens naar pakketten gekeken, lijkt me onbegonnen werk voor de kerstvakantie...
@Juultje, we vliegen met Iceland Air trouwens, met een (korte) overstap in Reykjavik
Wat zijn je vliegtijden met Iceland Air?

Leuk zeg, oud en nieuw in New York! Ga je naar Times Square zeker? Ben je er met kerst ook al?

Wij zijn eerder in New York geweest, in oktober 2001, dus vlak na de aanslagen. Was een heel aparte sfeer toen, overal vlaggen en borden met 'United we stand.' Bij Macy's was de kerstafdeling toen al behoorlijk ingericht, was leuk om te zien.
Knoop over het hotel is zo goed als doorgehakt: Verve Hotel op Long Island.

Vliegen wordt waarschijnlijk met Aer Lingus, met een tussenstop op Dublin.

We gaan dus toch los boeken, waar ik had gedacht dat het duurder zou zijn, is het dus zo'n 600 euro goedkoper.

Nu nog heeeeel veel geduld hebben....
Long Island? Dat is toch zuid oost Brooklyn? Of zelfs al Queens?
Metro is 5 minuten van het hotel en dan zitten we in 15 minuten op Times Square.
Waarom heb je daar voor gekozen als ik vragen mag?

Toen wij in NY waren waren er 2 dames die bij ons in het vliegtuig zaten die ook daar ergens een hotel hadden en wij kwamen ze later stom toevallig in Central park tegen maar zij vonden het daar niet echt prettig qua veiligheid....
Het is vanaf daar toch niet maar 15 min naar Times Square? En idd niet heel veilig geloof ik...
Het hotel wordt goed aanbevolen op Trip Advisor en is een stuk goedkoper dan vergelijkbare hotels in Manhattan. Buurt kan beter, maar is niet heel onveilig volgens de recensies.
Ga je dan de Queensboro bridge over? Hoeveel haltes? Wij hebben daar ook ooit eens gezeten, waren tevreden en vonden het niet eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven