New York
vrijdag 3 augustus 2012 om 20:58
zondag 5 augustus 2012 om 21:32
Ik heb er een paar dagen over gedaan om dit topic helemaal door te lezen. Bedankt voor al jullie tips, ik heb alle opgeslagen!
Vandaag de oppas geregeld voor onze kinderen en dan willen we met Pasen volgend jaar (ja, duurt nog heeeeel lang) met z'n tweetjes naar New York. Ik heb er nu al enorm veel zin in!
Vandaag de oppas geregeld voor onze kinderen en dan willen we met Pasen volgend jaar (ja, duurt nog heeeeel lang) met z'n tweetjes naar New York. Ik heb er nu al enorm veel zin in!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 6 augustus 2012 om 10:30
quote:dis schreef op 05 augustus 2012 @ 22:18:
@ Juultje, met Pasen zeker een Gospelmis, een kwartiertje toch, bezoeken in HaarlemBedankt voor de tip, dis. Op zich lijkt het me leuk om eens te zien, aan de andere kant heb ik er iets tegen om bij een kerkdienst als toerist te gaan kijken.
@ Juultje, met Pasen zeker een Gospelmis, een kwartiertje toch, bezoeken in HaarlemBedankt voor de tip, dis. Op zich lijkt het me leuk om eens te zien, aan de andere kant heb ik er iets tegen om bij een kerkdienst als toerist te gaan kijken.
maandag 6 augustus 2012 om 14:38
maandag 6 augustus 2012 om 14:45
Ik heb niet het hele topic nagelezen of ze tip al is gegeven. Musea in New York (behalve Guggenheim) hebben een suggested price. Dit betekent dat bijv de suggested price 20 dollar is, maar je zelf mag bepalen hoeveel je betaald. Bijv bij de MET en het national history museum. Ik kon het niet met een strak gezicht, maar mijn vriend liep naar de kassa en haalde 4 tickets voor 4 dollar.......en ze vonden het niet raar. Als je met je gezin op vakantie bent en je wilt naar zo'n museum dan betaal je ipv 80 dollar, maar 4 dollar.

donderdag 9 augustus 2012 om 11:05
donderdag 9 augustus 2012 om 12:22
quote:Juultje schreef op 09 augustus 2012 @ 11:05:
In dit topic zie ik veel mensen die alles los boeken, maar is het niet veel goedkoper om een pakket te boeken, dus vlucht en hotel ineen bij bv D reizen of Jan Doets?
Niet altijd.
Toen wij gingen (2 jaar geleden) hadden we voor 500 euro pp een retourvlucht en hebben daar een hotel gehad wat ongeveer 900$ was voor 6 nachten.De pakket reizen toen waren ongeveer datzelfde maar dan voor maar 4 dagen.
Collega van mij gaat ook dit jaar een week en die heeft wel een pakketreis geboekt maar dan in een super chic hotel en dat was los van elkaar veel duurder.
In dit topic zie ik veel mensen die alles los boeken, maar is het niet veel goedkoper om een pakket te boeken, dus vlucht en hotel ineen bij bv D reizen of Jan Doets?
Niet altijd.
Toen wij gingen (2 jaar geleden) hadden we voor 500 euro pp een retourvlucht en hebben daar een hotel gehad wat ongeveer 900$ was voor 6 nachten.De pakket reizen toen waren ongeveer datzelfde maar dan voor maar 4 dagen.
Collega van mij gaat ook dit jaar een week en die heeft wel een pakketreis geboekt maar dan in een super chic hotel en dat was los van elkaar veel duurder.
donderdag 9 augustus 2012 om 13:41
donderdag 9 augustus 2012 om 14:34
Daar kijken we ook altijd naar inderdaad. Wel is het zo dat we waarschijnlijk de KLM vlucht begin van de middag van Schiphol willen hebben, omdat onze dochter nog naar school moet op onze vertrekdag en ik mijn ouders (die oppassen) niet kan vragen om om 6 uur bij ons op de stoep te staan... Dat maakt het al duurder zag ik.

donderdag 9 augustus 2012 om 22:23
Mijn ticket was 750 euro, maar vlieg dan ook in de duurste tijd van het jaar. Wilde met oud & nieuw in NYC zijn! Overnachtingen zijn dan weer relatief goedkoop. Ik heb - samen met een vriendin - een mooie kamer bij een particulier in Brooklyn geboekt voor 100 dollar per nacht.
Heb niet eens naar pakketten gekeken, lijkt me onbegonnen werk voor de kerstvakantie...
Heb niet eens naar pakketten gekeken, lijkt me onbegonnen werk voor de kerstvakantie...

donderdag 9 augustus 2012 om 23:27
Wat zijn je vliegtijden met Iceland Air?
Leuk zeg, oud en nieuw in New York! Ga je naar Times Square zeker? Ben je er met kerst ook al?
Wij zijn eerder in New York geweest, in oktober 2001, dus vlak na de aanslagen. Was een heel aparte sfeer toen, overal vlaggen en borden met 'United we stand.' Bij Macy's was de kerstafdeling toen al behoorlijk ingericht, was leuk om te zien.
Leuk zeg, oud en nieuw in New York! Ga je naar Times Square zeker? Ben je er met kerst ook al?
Wij zijn eerder in New York geweest, in oktober 2001, dus vlak na de aanslagen. Was een heel aparte sfeer toen, overal vlaggen en borden met 'United we stand.' Bij Macy's was de kerstafdeling toen al behoorlijk ingericht, was leuk om te zien.
maandag 13 augustus 2012 om 16:18
Knoop over het hotel is zo goed als doorgehakt: Verve Hotel op Long Island.
Vliegen wordt waarschijnlijk met Aer Lingus, met een tussenstop op Dublin.
We gaan dus toch los boeken, waar ik had gedacht dat het duurder zou zijn, is het dus zo'n 600 euro goedkoper.
Nu nog heeeeel veel geduld hebben....
Vliegen wordt waarschijnlijk met Aer Lingus, met een tussenstop op Dublin.
We gaan dus toch los boeken, waar ik had gedacht dat het duurder zou zijn, is het dus zo'n 600 euro goedkoper.
Nu nog heeeeel veel geduld hebben....
maandag 13 augustus 2012 om 17:54