New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Het is 1 halte naar Manhattan, niet zo ver dus.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 09 augustus 2012 @ 23:27:

Wat zijn je vliegtijden met Iceland Air?

Leuk zeg, oud en nieuw in New York! Ga je naar Times Square zeker? Ben je er met kerst ook al?Ik weet de vliegtijden niet precies uit mijn hoofd, maar wel vrij relaxed. De overstaptijd is ook kort. We vliegen na kerst. Times Square weet ik nog niet. Heb begrepen dat je daar dan uren van tevoren moet gaan staan blauwbekken en dat het met name heel druk is maar niet heel spectaculair.
Ik geloof niet dat dat heel leuk is op Times Square,heb idd ok wel eens gehoord/gelezen dat je er echt heel vroeg moet zijn...
vraagje trouwns wat hebben jullie ongeveer uitgeven in new york aan eten en shoppen enz?Ik vraag me af of ik niet te veel of te weinig incalculeer vind het zo moeilijk te bepalen en weet niet hoe het prijsniveau van eten is in new york!
Phoe, denk niet dat iemand je daar een zinnig antwoord op kan geven. Dat ligt er helemaal aan of je uit eten gaat en waar dan, of dat je een hotdog of een salade haalt en qua shoppen ook...

Bij Macy's en Century 21 is veel best relatief goedkoop, maar dat is dan vaak ook weer de valkuil...

Bij Macy's kun je op vertoon van je paspoort een 10% kortingskaart krijgen (dat compenseert de tax).
Hoe is New York begin maart? Is het dan nog winter en koud of valt het dan wel mee en is het prima te doen? Ik twijfel. Tussen begin maart en eind maart / april zit een onwijs prijsverschil! Liever betaal ik wat minder natuurlijk, het is al zo duur. Maar als het dan nog hartstikke koud is ga ik toch liever in april....
UP! Tijd om de voorpret een zwieperd te geven! Ik mag eind dit jaar weer. Lang niet geweest... Heel veel zin!
Ik ben net terug...Damn ik wil nog een keer! In totaal 8 dagen daar geweest, alles gezien wat op ons verlanglijstje stond. Helemaal top!
Ik ben ook net geweest!Heb net de creditcard rekening betaald oef haha maar het is het dubbel en dwars waard geweest!
Hebben jullie nog ultieme tips?
Oei, jaloers. Ik ben al een keer geweest, maar het was zo gaaf dat ik best nog een keertje zou willen.
Ultieme tips... phoe... Er staan er al heeel veel in dit topic

Maar ik vind het leuk om ook niet toeristische dingen te doen, op plekken te eten waar je niet tussen de toeristen zit enzo. Zeker als je er al vaker geweest bent wordt dat steeds makkelijker omdat je dan de toeristische dingen toch al gezien hebt.

En genieten van het moment, ik heb soms in m'n hoofd dat ik daar-en-daar heen wil, maar dan beland je soms bij een heel leuk koffie tentje (ofzo) en dat is dan ook prima, want het is vakantie
ik heb juist heel erg toeristisch gedaan haha!We zijn naar the phantom of the opera geweest echt helemaal super.We hebben een dagtrip naar washington gedaan,alle bekende gebouwen en vooral shoppen s'nachts haha.

Ohw woodburry commen zou ik zeker ook heen gaan als je wilt shoppen!
Dank, dames! Het is de 4e keer dat ik naar New York (de eerste drie keren waren in 2001, 2003 en 2005, dus het is al wel weer even geleden), dus ik zoek het ook iets meer off the beaten path.

Washington, hmm... interessant... Maar ja, dat is dan wel een dag minder New York...
Ik heb nog een leuk adresje! Een secret restaurant. Een heel leuk burgertentje wat verstopt ligt in een heeeel duur hotel! Toen wij daar waren was er een gala. Allemaal mensen in pak en gala jurken, staan wij daar als ultieme toerist met onze korte broekjes!

Als je binnenkomt hangt er een groot rood gordijn en daarachter zit het burgertentje. Echt super leuk! Lange rij maar de moeite waard om te wachten. Locals only!

119 West 56th Street
quote:Rasa schreef op 03 oktober 2012 @ 21:31:

Washington, hmm... interessant... Maar ja, dat is dan wel een dag minder New York... Ik herken dit gevoel zo erg!
Ik ben ook meerdere malen in New York geweest (laatste keer 2007). WIj hebben toen via Big Apple Greeters een local buddy gekregen die dan bijzondere plekjes van New York laat zien, met toffe verhalen erbij, die je normaal niet ziet.

't Is een organisatie die volledig op vrijwilligers draait, we mochten onze buddy met heel veel moeite trakteren op een etentje, maar meer niet. Ze hebben liever een donatie.

Ik vind het een echte aanrader
Heb je je ticket al Rasa? Soms is het namelijk niet eens duurder om via Washington te vliegen, dan neem je gewoon 2 dagen extra, ipv het vanaf NY te doen.
wij hebben trouwens een combitrip gedaan maar dan met ijsland er bij!Was ook supertof! Washington vond ik wel echt de moeite waard hebben alle belangrijke dingen gezien zoals het witte huis,capitool,smith sonian enz was echt de moeite waard!
Oh, dat lijkt me ook cool! Hoe lang was je dan?
Aankomend weekend ben ik 2 dagen in mijn eentje in New York omdat ik voor mijn werk naar de VS ga. (ja ik weet het, heel naar!)

Ik wil graag wat winkelen en rondlopen, en een museum bezoeken. In welke wijk kan ik het beste gaan shoppen? En welk museum is het leukst?
Wat voor dingen wil je kopen Annabel?
Wat leuk is om te doen is één van de vele wandel tours. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een tour van. Zo kun je een pizza walking tour doen, dan ga je langs verschillende pizzeria's met een apart verhaal. Of je kan een Wall Street tour doen met een insider van Wall Street. Een tour die je allerlei filmlocaties laat zien. Zo kun je zien hoe de filmset er in het echt uit ziet.

kortom er is echt genoeg en dit is een leuke manier (al zeg ik t zelf) om New York te ontdekken en nog is iets te leren!
Even voor Annabel: als je echt flink wil winkelen kan je het beste naar een outlet shopping gaan, maar die zit niet in de stad. Wel zijn er bussen die je ernaartoe kunnen brengen. Het zal ongeveer een uur met de bus zijn en dan kun je heerlijk shoppen voor weinig geld. De outlet shopping heet Woodbury Common Premium Outlets.

Ik heb op een New York website wel een 'tour' gevonden die hierheen gaat, maar dat houdt in dit geval in een retourtje met een bus. Als het je iets lijkt kun je op ilovenewyork.nl meer informatie vinden (het is de 4e tour op de pagina). Veel plezier in New York!
quote:xJanna schreef op 05 oktober 2012 @ 11:58:

Heb je je ticket al Rasa? Soms is het namelijk niet eens duurder om via Washington te vliegen, dan neem je gewoon 2 dagen extra, ipv het vanaf NY te doen.

Ja, ticket is binnen! Ik vlieg in de duurste tijd van het jaar (kerstvakantie), dus er was niet veel te kiezen. We hebben een ticket via IJsland (hele korte overstap). We zijn trouwens al aan het sparen voor een rondreis door de VS, ik denk dat Washington daar dan maar in moet.

En ja, ik zat ook aan een rondleiding te denken. Zag er op tripadvisor ook eentje die alleen met vrijwilligers werkt. Weet niet of dat dezelfde is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven