Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
EHR schreef:
19-08-2019 16:05
Nee joh, dan hebben we straks in navolging van Viola-gate van een aantal jaar geleden Irma-gate.
Dat is nog van voor mijn tijd hier, vermoed ik. Hoe was dat? (ik ben een beetje in de ramptoerisme-stemming, geloof ik)
Volgens mij hebben we allemaal in hetzelfde zwembad gelest :high5:
quattro-stagioni schreef:
19-08-2019 16:10
Ik krijg een flashback van mijn eigen zwemlessen... De haak, bulderende zwemjuffen en -meesters...
Mijn schoolzwemervaringen zijn geschikt als dramafilm. Compleet met een badmeester die meende dat ik gewoon het diepe in moest, dat deed hij zelf wel even, en vervolgens laaiend was omdat hij zelf het water in moest om me te redden.
Alle reacties Link kopieren
19-08-2019 16:11
Volgens mij hebben we allemaal in hetzelfde zwembad gelest :high5:
Mijn jongste dochter kan ook nog vertellen over 1 badjuf die doodeng was
Ik denk dat er weinig normale badmeesters/juffen bestaan
Ik weet niet of er ook bannen worden uitgedeeld voor stoken... Ik geloof dat ik nu maar even een rondje met de hond ga voor die op de camping vloer plast...
19-08-2019 16:11
Dat is nog van voor mijn tijd hier, vermoed ik. Hoe was dat? (ik ben een beetje in de ramptoerisme-stemming, geloof ik)
entertainment/viola-holt-is-boos-op-vio ... ges/191233

Maar dat is niet het juiste topic
enn wijzigde dit bericht op 19-08-2019 16:14
5.65% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Update van het gezellige restaurant met geheim menu: bericht terug dat het vorige bericht nog niet klaar was en dat hij zich kan voorstellen dat het bericht vreemd overkwam. Het menu kan ik vinden op de fbpagina, dat is het.
Toch ga ik ergens anders eten.
Enn schreef:
19-08-2019 16:13

Dat het alweer zo lang geleden is zeg!
REDHOTHEAD schreef:
Update van het gezellige restaurant met geheim menu: bericht terug dat het vorige bericht nog niet klaar was en dat hij zich kan voorstellen dat het bericht vreemd overkwam. Het menu kan ik vinden op de fbpagina, dat is het.
Ah toch aardig dat ze nog even terug gemaild hebben maar het blijft raar.
REDHOTHEAD schreef:
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Ik vond zwemles overigens fantastisch. Ik wil alsnog niet naar die camping, natuurlijk.
REDHOTHEAD schreef:
ze lezen hier mee, kan niet anders
Eigenlijk vind ik het jammer dat ik zo geen kampeerder ben. Je zou toch gewoon voor de ervaring eens een nachtje moeten boeken met je vouwwagen.
Enn schreef:

Ohhh, ik ben te laat lid geworden hier! :cry:
REDHOTHEAD schreef:
Zo is het. Ook voor restaurants geldt: je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.
MinkeDeWit schreef:
19-08-2019 16:17
Eigenlijk vind ik het jammer dat ik zo geen kampeerder ben. Je zou toch gewoon voor de ervaring eens een nachtje moeten boeken met je vouwwagen.
Ik heb nog wel een extra tentje liggen.
Betty_Slocombe schreef:
19-08-2019 16:15
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Ik vond zwemles overigens fantastisch. Ik wil alsnog niet naar die camping, natuurlijk.
Jawel, jij gaat ook mee. Jij bent dit topic begonnen, dan zul je ook de consequenties dragen! :whip:
REDHOTHEAD schreef:
19-08-2019 16:04
Ik denk dat Irma ook heel groot fan is van de haak, die badmeesters in onze jeugd gebruikten bij de zwemles.
Echt, zie het zo voor mijn geestesoog. 😁
Oh nee, niet die haak! :-o Ik vond onder water zwemmen altijd veeeel leuker dan boven water.... Kwamen ze weer met die haak aandraven om me boven water te dwingen.... :cry:
Ik check ook meestal reviews (van accommodaties voornamelijk). En man is momenteel helemaal fan van het schrijven van reviews.

Maar ik ben wel van mening dat als iets schadelijk zou kunnen zijn voor een bedrijf, of je opbouwende kritiek wil geven, je het beste gewoon even persoonlijk contact kan zoeken ipv op een openbaar medium je kritiek te uiten.

Tijdens een vakantie in Tunesië trouwens ook gehad dat een vrouw tijdens het welkom-praatje van de lokale rep vroeg waar ze leuke Turkse marktjes kon vinden. En vervolgens nog wat nu typische Turkse kruiden waren.
Die rep zat echt stomverbaasd terug te kijken...
Biebeltje schreef:
19-08-2019 16:32
Maar ik ben wel van mening dat als iets schadelijk zou kunnen zijn voor een bedrijf, of je opbouwende kritiek wil geven, je het beste gewoon even persoonlijk contact kan zoeken ipv op een openbaar medium je kritiek te uiten.

Als het gaat om slecht eten of niet schone kamers dan ben ik het wel .met je eens.

Schofterige behandeling op z’n Irma’s dan boeit het me niet of het schadelijk is of niet
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja :P
Enn schreef:
19-08-2019 16:04
En de behoefte om mensen constant op te voeden. Sommige badmeesters die ik ken blinken uit in disciplinair optreden waarin pedagogisch denken hen volkomen vreemd is.
Dankzij zo’n mevrouw (soort DDR kogelstootster meets Ma Flodder) heeft zoon na 4 jaar jaar zwemles eindelijk een diploma gehaald (na 3 jaar en 11 maanden overgestapt naar privéles bij de badjuf waar hij naar eigen zeggen geen klik mee had). Binnen 7 weken A en B diploma.
Geen dialoog, geen stapje voor stapje, geen tig voorbeelden en geen oeverloze discussies over het waarom.

Gewoon bij de lurven grijpen en in het diepe gooien en gillen ‘blijven zwemmen!’. De eerste les lag hij vijf minuten doodstil in dat water te dobberen, riep na vier minuten naar mij ‘Ga je nog iets doen?’ waarop ik riep: “Zwemmen”. Zelfs man was er bang voor nadat hij ook bij zijn lurven was gegrepen (letterlijk) en kreeg toegesnauwd “Als je wil dat je zoon bij het eerste buitenbad waar hij in gaat zwemmen verzuipt moet je zo doorgaan. Wil je nou een diploma of niet? Want zo ga ik niet werken met jullie!”
Wauw Lemoos, ze klinkt als mijn badjuf Bertha. En die heette echt zo. Zowel jouw juf als mijn juf hadden wel de oprechte intentie kinderen goed te leren zwemmen, maar ze waren zich gewoon ernstig doordrongen van het Gevaar van Water. Mijn dochter kreeg later een soort evile versie van dit type, die alleen maar gilde waarop kind uiteindelijk het bad uitklom omdat ze geen zin meer had naar het gegil te luisteren. Naar een ander zwembad waar ze een ouderwetse badjuf kreeg: streng, maar eerlijk en zonder gillen. Dat was een verademing.

Ik las een negatieve recensie van een hotel in Zuid-Duitsland met foto's. Ik vind dat altijd leuk, maar ik snapte de foto's niet. 1 Ster geven vanwege slecht onderhoud, ik kan me er iets bij voorstellen. Maar dat je bewijs een grenen deur met een kras erop, een klein stukje los kit in een verder schone badkamer en een superschone wastafel met een flinter roest behelst, ja, dan kan ik je gejengel echt niet serieus nemen. In een tijd voor het internet in onze huizen was, logeerde ik eens in een hotel dat later bij de 10 slechtste van Londen bleek te horen. Daar woonde een familie kakkerlakken in de gedeelde badkamer. Dat was pas vies. Maar mijn ouder liet ons onze haren wassen in de wastafel in de hotelkamer en trakteerde ons op fantastische toetjes uit de supermarkt. Dus leuk was het alsnog.
Whatsinaname1988 schreef:
19-08-2019 15:46
Dank je wel. Leeftijden van de kinderen zijn 4,3,2. Geen van allen kunnen nog zwemmen dus de glijbaan en de wildwaterbaan blijven we bij weg.

Ons plan was 2 keer op het park te eten, 2 keer er buiten en verder gewoon in het huisje.

Lilalinda: we gaan omdat mijn stiefvader er zo graag heen wou. Die is begin jaren 80 voor het laatst geweest haha. Toen was de inrichting nog nieuw.
Ik ben een woord vergeten: ons huisje was NIET erg schoon....
19-08-2019 16:10
Ik krijg een flashback van mijn eigen zwemlessen... De haak, bulderende zwemjuffen en -meesters...
Hihi.
Wij hadden vroeger in het buitenbad en badjuf, in de winter werkte ze in de bieb. Stem op hetzelfde volume en haar gebaren even groots. Iedereen was bang van haar.

Ik dacht dat ze inmiddels wel dood zou zijn want ik vond haar toen al bijna bejaard. Onlangs zat ik gelijk met haar in de wachtkamer van de huisarts. Kreeg het opnieuw benauwd.
lemoos2 schreef:
19-08-2019 17:10
Dankzij zo’n mevrouw (soort DDR kogelstootster meets Ma Flodder) heeft zoon na 4 jaar jaar zwemles eindelijk een diploma gehaald (na 3 jaar en 11 maanden overgestapt naar privéles bij de badjuf waar hij naar eigen zeggen geen klik mee had). Binnen 7 weken A en B diploma.
Geen dialoog, geen stapje voor stapje, geen tig voorbeelden en geen oeverloze discussies over het waarom.

Gewoon bij de lurven grijpen en in het diepe gooien en gillen ‘blijven zwemmen!’. De eerste les lag hij vijf minuten doodstil in dat water te dobberen, riep na vier minuten naar mij ‘Ga je nog iets doen?’ waarop ik riep: “Zwemmen”. Zelfs man was er bang voor nadat hij ook bij zijn lurven was gegrepen (letterlijk) en kreeg toegesnauwd “Als je wil dat je zoon bij het eerste buitenbad waar hij in gaat zwemmen verzuipt moet je zo doorgaan. Wil je nou een diploma of niet? Want zo ga ik niet werken met jullie!”
Ja die!

Helemaal goed voor hen die het nodig hebben om te leren zwemmen (jouw zoon en ook zeker jouw man). Ik bedoel; dit imho liever dan met ‘de vis op broek’ alsnog verzuipen omdat het ozo fijn pedadagóóóógisch werd aangepakt tijdens de zwemlessen. Maar ja, men kan wel vragen gaan stellen als er op deze wijze een camping gedraaid wordt. Dan wordt de DDR kogelstoter een pain is tha ass.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven