Op de camping!

22-06-2012 12:30 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende maand, voor het eerst sinds jaren, weer eens kamperen. Bijna alles is voor elkaar, campings geregeld, overnachting tijdens de reis en belangrijke aankopen. Het geregel is zo’n beetje voor elkaar, nu tijd voor echte voorpret!

Deel hier je kampeerervaringen en vragen, wat moet je vooral niet vergeten mee te nemen, hilarische blunders (van de buren natuurlijk), onvergetelijke outfits, kookkunsten, mooie bestemmingen, tentopzetongemakken en vooral je eigen kampeervoorpret!
Laat ik starten:

Vriendlief wil graag eens de Tour de France bekijken op een berg. Nou, dan gaan we toch lekker daar in de buurt kamperen! Wij zitten dus in de Pyreneën en hebben 2 campings gevonden die goed op de route liggen. Tot zover moet alles goedkomen. Ware het niet dat mijn vriend voor een vrouw heeft gekozen die niet rustig slaapt totdat álles, maar dan ook echt álles voor elkaar is (oh, dat ben ik..). Ik ga zelfs ‘snachts mn bed uit, omdat ik heb bedacht dat het ook erg handig is om postelastieken mee te nemen en het toch rustiger slaap als ik die postelastieken heb opgezocht en op de juiste plek heb gelegd, zodat we ze niet vergeten. Maar dan kan er nog niet geslapen worden, want de laptop moet opgestart, want die elastieken moeten ook op het lijstje, want incomplete lijstjes, daarvan kan ik helemaal niet slapen!

En ja, ik vind het écht leuk, ik heb alleen wel álles bij me. De one-liner 'Alles wat je vergeet kan je kopen', gaat voor mij niet op. Ik wil het gewoon bij me hebben!
Camping de Kooi, tijdens Oerol 2010.

We werden 's ochtends om 06:00 wakker gemaakt door gillende meeuwen. Buren hadden pakje boter bij de tent laten staan...

Camping de Kooi, tijdens Oerol 2011.

Meisje was vreselijk gevallen met de fiets en ze had een blauwe neus en wat wonden op haar gezicht. Gebeurde op weg naar de camping.
Haha, wij zijn ooit met een gloednieuwe tent wezen kamperen. Tja, misschien hadden we toch een keertje thuis moeten proefdraaien, want we kregen die %^&$#tent mooi niet in elkaar (we zijn allebei koepeltentjes gewend, maar dit was een superdeluxe-mega-Koepeltent). En een storm naderde vrolijk & snel...

Gelukkig aardige buurmannen die ons op het laatste nippertje hebben geholpen (gniffelend, dat dan weer wel...) voor de storm losbarstte. De haringen die erbij zaten, waren echte flutdingen, gewoon gebogen stukjes ijzerdraad. Gelukkig konden we de volgende ochtend bij de campingbaas 'echte' (storm) haringen kopen

Ow, en vergeet je spray niet om 'm waterafstotend te maken; die moet ook intrekken. Ik sprayde die bewuste dag al met de bui in zicht en mooi dat de regen door het dak heen nevelde...bah!
quote:_origami_ schreef op 22 juni 2012 @ 12:33:

Laat ik starten:

Vriendlief wil graag eens de Tour de France bekijken op een berg. Nou, dan gaan we toch lekker daar in de buurt kamperen! Wij zitten dus in de Pyreneën en hebben 2 campings gevonden die goed op de route liggen. Tot zover moet alles goedkomen. Ware het niet dat mijn vriend voor een vrouw heeft gekozen die niet rustig slaapt totdat álles, maar dan ook echt álles voor elkaar is (oh, dat ben ik..). Ik ga zelfs ‘snachts mn bed uit, omdat ik heb bedacht dat het ook erg handig is om postelastieken mee te nemen en het toch rustiger slaap als ik die postelastieken heb opgezocht en op de juiste plek heb gelegd, zodat we ze niet vergeten. Maar dan kan er nog niet geslapen worden, want de laptop moet opgestart, want die elastieken moeten ook op het lijstje, want incomplete lijstjes, daarvan kan ik helemaal niet slapen!

En ja, ik vind het écht leuk, ik heb alleen wel álles bij me. De one-liner 'Alles wat je vergeet kan je kopen', gaat voor mij niet op. Ik wil het gewoon bij me hebben!

ik kampeer en reis altijd 'light'. Dus ik heb echt alleen maar het hoognodige bij me. 2 jaar geleden geloof ik had ik het hierover met de nieuwe campingbuurvrouw die mijn minimalistische campinguitrusting zag en mij semi-grappend maar toch toesneerde: oh, jij bent dus zo'n typ die niks meeneemt, maar dan wel alles van de buren wil lenen. Daar kan ik zó niet tegen!"

Toen ze nadat hun tent was opgezet aan een glaasje wijn wilden beginnen, mijn zakmes met kurkentrekker wilde lenen, kreeg ik toch wat smalende gedachten.
Misschien kun je beter een notitieboekje naast je bed leggen ipv midden in de nacht je bed uit gaan.
De meest onvergetelijke blunder die wij hadden begaan was als volgt. Wij (vriend en ik) gingen naar een 3-daags festival. We zouden daar ook kamperen. Toen we de 1e dag aankwamen en onze tent op wilden zetten op het veldje, bleek dat we de tentstokken vergeten waren .. oeps ! (de vorige keer hadden we ze naast de zak ipv erin gedaan omdat we de tent wat haastig en verfrommeld hadden opgevouwen en de stokken er niet meer bijpasten...)

Gelukkig konden we bij vrienden blijven slapen die daar in de buurt woonden.

Nu controleren we idd altijd de tent en de stokken en haringen ;)
Heel veel kampeerplezier trouwens ! Wij hebben vaak gekampeerd (en meestal hadden we niks belangrijks vergeten haha) en het is altijd erg tof !

Tip : in Frankrijk kan je in de zomer bij elke willekeurige hypermarché kampeerspullen kopen, dus mocht je wat vergeten zijn, is er nog geen man overboord
quote:Mevrouw75 schreef op 22 juni 2012 @ 12:53:

[...]

Toen ze nadat hun tent was opgezet aan een glaasje wijn wilden beginnen, mijn zakmes met kurkentrekker wilde lenen, kreeg ik toch wat smalende gedachten.Die heb je wel ingekopt toch??!
quote:nettel schreef op 22 juni 2012 @ 13:04:

[...]

Die heb je wel ingekopt toch??! nee 'tuurlijk niet. Hij was al heel duidelijk van zichzelf, toch?
Wat wil je horen? Van die keer dat we na een wandelingetje van 45 km (met complete kampeeruitrusting in de rugzak) uitgebreid Deutsche Bieren gingen drinken, om daarna tot de ontdekking te komen dat een tent opzetten niet zo lekker gaat in het aardedonker, de stromende regen en de vliegende storm en bovendien met veel te veel Deutsch Bier op?

Of van die keer dat we de haringen vergeten waren en ons minuscule kruiptentje even later bijkans verdween achter de enorme exemplaren die we van de campingbaas hadden geleend (van die dingen waar je zo'n reuzentipi mee opzet)?

Of van die keer dat mijn tentje bijna weg waaide in het frisse zeewindje,wat mij deed besluiten het ding op te zetten in een duinpannetje, waarna het begon te stortregenen zodat we bijna verdronken in ons tentje?

Of van die keer dat mijn man mij (hoogzwanger) vroeg de caravan even handmatig weg te trekken maar helaas vergat het kreng van de rem te halen?

Of van die keer dat wij met wat andere campinggasten luid applaudisserend om het tentje van de buren heen stonden toen de vrouwelijke bewoner daarvan zeer luidruchtig klaarkwam?

Kamperen is leuk X-D!
quote:nevyn81 schreef op 22 juni 2012 @ 12:50:

Haha, wij zijn ooit met een gloednieuwe tent wezen kamperen. Tja, misschien hadden we toch een keertje thuis moeten proefdraaien, want we kregen die %^&$#tent mooi niet in elkaar (we zijn allebei koepeltentjes gewend, maar dit was een superdeluxe-mega-Koepeltent). En een storm naderde vrolijk & snel...

Gelukkig aardige buurmannen die ons op het laatste nippertje hebben geholpen (gniffelend, dat dan weer wel...) voor de storm losbarstte. De haringen die erbij zaten, waren echte flutdingen, gewoon gebogen stukjes ijzerdraad. Gelukkig konden we de volgende ochtend bij de campingbaas 'echte' (storm) haringen kopen

Ow, en vergeet je spray niet om 'm waterafstotend te maken; die moet ook intrekken. Ik sprayde die bewuste dag al met de bui in zicht en mooi dat de regen door het dak heen nevelde...bah!Een nieuwe tent is als het goed is waterdicht bij aankoop. Wat alleen wel vaak gebeurt is dat het katoen even moet 'zetten'. Dat zorgt vaak voor 'door-nevelen' als het in één keer heel hard gaat regenen.
- Proefdraaien met de tent. Check! Hebben we gedaan, zonder ruzie zelfs.

- Goede haringen. Check! Heb ik ook bijgehaald. Bij onze (budget) tent zitten ook van die satéprikkers.

- Waterafstotende spray. Hmmm, ik ga er vanuit dat als ik een tent nieuw koop, hij waterdicht is. Er staat daarover ook niets in de gebruiksaanwijzing. Ik gooi er even een poll in: Moet de spray mee of niet?!

- Notitieboekje naast het bed. Check! Heb al een interventie van vriend achter de rug. Er ligt nu een pen en boekje.

- Tentstokken. Check! We hebben bij het proefopzetten van de tent ook geoefend hoe we de hele tent (dus incl stokken) weer in de tas kregen. Gelukt!

Mevrouw75: Diep respect voor het feit dat je light kan en wil kamperen. Ik kan en wil het niet. Ik neem graag hetgeen waarvan ik denk het nodig te hebben mee. Ben echter wel van plan hetgeen ik wel meegesleept, maar niet gebruikt heb de volgende keer niet mee te nemen. Kurkentrekker en zakmes staan ook op de lijst.
quote:groentsoep2 schreef op 22 juni 2012 @ 13:14:

Wat wil je horen? Nou, dat wat je allemaal beschreef
quote:_origami_ schreef op 22 juni 2012 @ 13:18:

- Proefdraaien met de tent. Check! Hebben we gedaan, zonder ruzie zelfs.

- Goede haringen. Check! Heb ik ook bijgehaald. Bij onze (budget) tent zitten ook van die satéprikkers.

- Waterafstotende spray. Hmmm, ik ga er vanuit dat als ik een tent nieuw koop, hij waterdicht is. Er staat daarover ook niets in de gebruiksaanwijzing. Ik gooi er even een poll in: Moet de spray mee of niet?!

- Notitieboekje naast het bed. Check! Heb al een interventie van vriend achter de rug. Er ligt nu een pen en boekje.

- Tentstokken. Check! We hebben bij het proefopzetten van de tent ook geoefend hoe we de hele tent (dus incl stokken) weer in de tas kregen. Gelukt!

Mevrouw75: Diep respect voor het feit dat je light kan en wil kamperen. Ik kan en wil het niet. Ik neem graag hetgeen waarvan ik denk het nodig te hebben mee. Ben echter wel van plan hetgeen ik wel meegesleept, maar niet gebruikt heb de volgende keer niet mee te nemen. Kurkentrekker en zakmes staan ook op de lijst.

van mij mag je alles meenemen wat je wilt. Als je je buren, waar je later misschien tóch wat van moet lenen, maar lief behandelt;)

en zo'n spray heb ik, vanzelfsprekend, nog nooit meegenomen. of zelfs maar gebruikt voor de tent.
Heerlijk die kampeerverhalen. Hier ook een echte kampeerfan, de spullen zijn alweer bijna ingepakt!

Een van de leukste verhalen is toch wel die van de kangoeroe die in gevecht raakte met mijn vriend in de voortent omdat hij een zak chips wilde pakken. De kangoeroe won en is vervolgens heel luidruchtig midden in de nacht met de zak chips over de camping gerend met een hele lading andere kangoeroes er achteraan. Heel komisch om te zien.

In Peru ooit een backpacker met zijn (heel simpele) koepeltentje zien worstelen. Hij was al een half uur met rood hoofd bezig en kreeg het niet voor elkaar. Ik bood aan hem te helpen maar dat was natuurlijk niet nodig. Nog een kwartiertje later heb ik hem de stokken uit hand gepakt en de tent binnen 5 minuten voor hem opgezet. "Heb je net zo'n tent", vroeg hij. "Nee hoor, maar dit is wel een heel makkelijk exemplaar", kon ik niet nalaten te vermelden.
Lief zijn voor de buren. Staat inmiddels op mn lijstje
Oei, hier teveel blunders om op te noemen (en het zou me wel erg herkenbaar maken vrees ik) maar ik presteer het ook elk jaar weer om over scheerlijnen te struikelen. Niet een keer maar gewoon elke dag over dezelfde...

Ik ben eens na een avondje flink wat wijntjes wegtikken de verkeerde tent ingegaan nadat ik terug kwam van het toilet.
Nu wil ik dus ook weer kamperen. Heerlijk!
Leuk zeg!! Ik kan ook niet wachten!! Nog twee weken en dan mogen wij ook. Wij kamperen dit jaar voor het eerst uitermate luxe met onze nieuwe vouwwagen. Had ik al gezegd dat ik er

SUPERMEGAVEEL ZIN IN HEB?
Jaren geleden hadden we een luifel gekocht bij de tent, een soort universele, we moesten er alleen zelf even een paar zeilogen in zetten. Ik wilde niet wachten tot op de camping. Met drie kleine kinderen deed ik dit liever thuis. Maar om precies te kunnen bepalen waar ze moesten komen vond Sandtman dat we tent wel eerst even op moesten zetten. Uitgesteld zoals altijd, tot een week voor vertrek.

Kids naar oma, wij naar de dagcamping hier in de buurt. Tent was te groot voor de achtertuin en op het trapveldje ligt meestal te veel hondepoep. Op de dagcamping haringen van grondzeil in de grond geslagen, doek eraan geritst en dan de stokken omhoog. Sandtman in de tent en ik 'stuur' van buiten de stokken richting het gat. We spreken af eerst de achter stok te doen, alleen deed hij de voorstok en stond ik achter klaar. Sandtman stak zo een gat in het doek met de scherpe punt van de stok. Na heel veel Googlen en heel veel telefoontjes gelukkig iemand gevonden die de tent nog voor ons vertrek kon maken.
Leuk dat iedereen er al weer zin in heeft!

De verkeerde tent in, hoe krijg je het voor elkaar?! hahaha

Ruzie met een kangeroe.. Moet ik daar rekening mee houden in Zuid Frankrijk? Dan voldoet een citronellakaars niet denk ik..
quote:Een van de leukste verhalen is toch wel die van de kangoeroe die in gevecht raakte met mijn vriend in de voortent omdat hij een zak chips wilde pakken. De kangoeroe won en is vervolgens heel luidruchtig midden in de nacht met de zak chips over de camping gerend met een hele lading andere kangoeroes er achteraan.

Mijn close encounter met het plaatselijk dierenleven was iets minder spectaculair, maar ook wel grappig. Op een nacht werden we wakker van gerommel in onze bagage (die in de luifel stond). Vriend was een Echte Metroman, dus sommeerde mij de Inbrekers even weg te jagen. Met grof geweld trok ik de rits open, een tentharing in de aanslag om het tuig de hersens in te slaan... en stond oog in oog met twee hevig geschrokken konijntjes.
Over die scheerlijnen: Ik ben ook zo'n hopeloos geval. Je enkel eraan openhalen op de heenweg en op de terugweg zo weer.

Bestaan er glow in the dark scheerlijnen? Of heb ik nu iets geniaals bedacht?
Ja die bestaan!! Alleen verwacht ik niet dat iedere buur op de camping ze al heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven