Op vakantie naar zuid Frankrijk met de auto met kids

04-05-2015 11:55 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om samen met mijn twee kids (onder de 4 jaar) naar Frankrijk te gaan met de vakantie.

Ik heb nog niet geboekt want wil even rustig nadenken over mogelijke zaken die ik in mijn eerste enthousiasme over het hoofd zie. Dit wordt de eerste autovakantie met de kids.



Het is lang rijden dus tips over vertrektijd vanaf huis, vermaak onderweg en evt andere handige tips en tools zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
TO, je moet sowieso om de twee uur stoppen, als je veilig wilt rijden. Zeker omdat je alleen rijdt en ook een deel in de nacht.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:MarianneDavids schreef op 07 mei 2015 @ 09:27:

Nou, als je 's middags aangereden bent heb je het supersnel gedaan, of was er geen schade?We zijn vrijdagavond 2x gestopt, om te eten en voor de nacht, en de nacht doorgereden. De kinderen hebben de hele nacht geslapen. Ook zijn we de heenweg niet door België gegaan, maar een stuk via Duitsland en Luxemburg.
Boek een campingvlucht.
Maar als we het nogmaals zouden doen, dan inderdaad een overnachting. Is een stuk rustiger. (dit hebben we op de terugreis gedaan.)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vroeger als klein kind met mijn ouders op autovakantie ging, namen we altijd allerlei lekkere koffiekoeken, saucijzenbroodjes en boterhammen met gebakken ei mee. Heerlijk in de auto smullen onderweg! Anno nu heb je natuurlijk ook nog dvd-spelers waarmee je kinderen zoet kan houden op 'n langere rit.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 07 mei 2015 @ 09:39:

Boek een campingvlucht.Als TO zonder partner reist, zou ik dat ook doen. Ter plekke kun je een auto huren om op uitstap te gaan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:mystic24 schreef op 07 mei 2015 @ 09:38:

[...]





We zijn vrijdagavond 2x gestopt, om te eten en voor de nacht, en de nacht doorgereden. De kinderen hebben de hele nacht geslapen. Ook zijn we de heenweg niet door België gegaan, maar een stuk via Duitsland en Luxemburg.Maar je schrijft dat je bent aangereden, dan heb je toch een aanrijding gehad?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zou het handig zijn om met twee peuters een campingvlucht te boeken? Je kunt niet veel meenemen (speelgoed, buggy misschien).
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 07 mei 2015 @ 09:56:

[...]





Maar je schrijft dat je bent aangereden, dan heb je toch een aanrijding gehad?Vertrokken bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 07 mei 2015 @ 09:58:

Zou het handig zijn om met twee peuters een campingvlucht te boeken? Je kunt niet veel meenemen (speelgoed, buggy misschien).Waarom zou je veel mee nemen? Ik vloog voor 't eerst toen ik 3 was. Echt niet dat er toen nog 'n buggy o.i.d. meeging. Ik kon zelf lopen of zat bij m'n vader op z'n nek bij langere wandelingen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 07 mei 2015 @ 10:01:

[...]



Waarom zou je veel mee nemen? Ik vloog voor 't eerst toen ik 3 was. Echt niet dat er toen nog 'n buggy o.i.d. meeging. Ik kon zelf lopen of zat bij m'n vader op z'n nek bij langere wandelingen.TO heeft het over twee kinderen onder de vier, als de jongste anderhalf is...
verba volant, scripta manent.
Ameland dan maar? (Sorry, niet verkeerd bedoeld)
Alle reacties Link kopieren
wij rijden elk jaar 1400 km richting Spanje met 2 kinderen(nu 10&7),roen ze jonger waren(we gaan al sinds ze ieder 1 zijn), hadden ze ook video schermen en keken ze films of sliepen ze, wel stopten wij elke 2 uur zodat ze even konden rennen en klimmen op de speel toestellen bij een weg restaurant.

tegenwoordig lezen ze een boekje, of spelen spelletjes op de Ds.

Wij rijden overigens doordeweeks overdag,en in 2 dagen, de eerste 700 km,dan overnachten we in een hotel/b&b of op een camping,

en de volgende ochtend fris uit de douche en uitgeslapen nog 7 uurtjes richting Spanje.
Vergeet niet een goede plastic zak als kotszak klaar te hebben liggen!

Ik word al argwanend als er eentje roept dat ze een raar gevoel in de buik heeft. Grote kans dat er dan 3 milliseconde later zich eentje loopt onder te spugen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 07 mei 2015 @ 15:08:

Vergeet niet een goede plastic zak als kotszak klaar te hebben liggen!

Ik word al argwanend als er eentje roept dat ze een raar gevoel in de buik heeft. Grote kans dat er dan 3 milliseconde later zich eentje loopt onder te spugen.Wij zorgen altijd voor meerdere zakken. De gebruikte zak gaat bij de eerstvolgende stop de auto uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen fan van kindertjes volproppen met medicijnen maar als wij lang in de auto zitten geef ik al een paar uur voor vertrek een primatourpil zodat ik zeker weet dat het al lang en breed in hun systeem zit. Halfuur voor vertrek is hier te kort namelijk. Pillen werken 6 uur maar 5 uur na eerste inname krijgen ze een herhaalpil indien nodig.



En ik heb onder mijn stoel een plastic tas met daar in een plastic tas, een frisdrankfles met water, een washandje en vaatdoek/theedoek en setje schone kleding.



Ik heb iets te vaak aan de kant van de weg gestaan met zure drek
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, niet alle kindertjes worden wagenziek, wij hebben het nooit meegemaakt en de koters met hun koters evenmin, ook niet in het vliegtuig of op het water dus als het niet nodig is zou ik echt niets geven, alleen niet te veel laten snoepen en zeker niet van alles door elkaar, daar worden volwassen ook misselijk van. Ik zou wel consequent zijn in het iedere twee uur even stoppen, aires zijn er genoeg, ook langs de route nationale, even de benen strekken, naar de WC (tegenwoordig bijna allemaal heel goed onderhouden in Frankrijk). Ik heb één keer meegemaakt dat mensen hun kinderen bijna de auto moesten inschoppen, dat was bij een aire met een héél leuke speelplaats, "nein, ich komm nicht mit, ik bleibe hier!", ik schatte het ene ventje niet ouder dan een jaar of vier. Paps en mams gingen demonstratief in de auto zitten, deuren dicht, motor gestart en ja, toen hadden ze geen keus meer. Tranen met tuiten bij de kleinste.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nee, tuurlijk niet maar iemand begon over kotszakjes en daar haakte ik op in.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Fijn topic, ben aan het twijfelen om ook die kant op te gaan alleen dan begin juni. Alleen: is deze trip te doen met een baby van 6 maanden? Over de oudste maak ik me geen zorgen, die vindt alles prachtig en vermaakt zich wel. Iemand ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven