Opladen in VS (new york)
woensdag 3 november 2010 om 08:57
Goedemorgen Dames,
over een kleine week vertrekken we naar New York om eens lekker de stad te verkennen. Nu ben ik me aan het voorbereiden maar kom ik veel tegenstrijdige informatie tegen over opladen in de vs.
Is een wereldstekker voldoende of moet ik ook nog een adapter kopen om de stroom om ter zetten in 220 V.
Ben namelijk niet echt een held wat betreft stroomgerelateerde dingen dus hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Groet,
Gordijntje
over een kleine week vertrekken we naar New York om eens lekker de stad te verkennen. Nu ben ik me aan het voorbereiden maar kom ik veel tegenstrijdige informatie tegen over opladen in de vs.
Is een wereldstekker voldoende of moet ik ook nog een adapter kopen om de stroom om ter zetten in 220 V.
Ben namelijk niet echt een held wat betreft stroomgerelateerde dingen dus hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Groet,
Gordijntje
woensdag 3 november 2010 om 09:03
Ga even langs de Blokker voor een wereldstekker en je probleem is opgelost. De meeste apparaten kunnen zowel 220 als 110 aan. Bij je mobiele telefoon, ik neem tenminste aan dat je daar over hebt, kun je het meestal op de stekker zien staan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 3 november 2010 om 09:36
Ipc kunnen alle apparaten tegen 110V, het zal alleen wat langer duren om dingen op te laden. Er zijn ook een paar apparaten die niet werken op 110V heb ik ontdekt, maar die zul je misschien ook wle niet nodig hebben voor een korte vakantie. Bij mij deden namelijk mijn fohn en epilady het niet, omdat die echt 220V nodig hebben.
woensdag 3 november 2010 om 12:13
Ik trouwens ook niet, zover ik me herinner. Ik had een adaptertje die geplaatst moet worden tussen de Europese stekker (van het betrokken apparaat) en het Amerikaanse stopcontact.
Ik herinner me geen problemen van het opladen van mijn film-camera. Om zeker te zijn legde ik de film-camera op die wijze 's avonds, vlak voor het slapen gaan, aan het stopcontact, en de volgende dag, als ik opstond, wist ik zeker dat de film-camera geheel opgeladen was, en klaar was voor gebruik.
Het gebruik van een scheerapparaat was ook geen probleem, gewoon weer hetzelfde adaptertje. Als er een 220 V/110 V-schakelaar op het apparaat aanwezig is, zet ik die schakelaar om.
Ik herinner me geen problemen van het opladen van mijn film-camera. Om zeker te zijn legde ik de film-camera op die wijze 's avonds, vlak voor het slapen gaan, aan het stopcontact, en de volgende dag, als ik opstond, wist ik zeker dat de film-camera geheel opgeladen was, en klaar was voor gebruik.
Het gebruik van een scheerapparaat was ook geen probleem, gewoon weer hetzelfde adaptertje. Als er een 220 V/110 V-schakelaar op het apparaat aanwezig is, zet ik die schakelaar om.
World of Warcraft: Legion
woensdag 3 november 2010 om 12:56
wow, bedankt voor de reacties.
Zoals ik al lees is onze wereldstekker voldoende. Gaat alleen maar om accu van fototoestel en telefoon. Verder eigenlijk niets.
@ schorpioentje89. Leuk dat je gaat hoelang ga je en welke plannen heb je al op de lijstje staan. Ben wel benieuwd tips zijn altijd welkom. Zelf natuurlijk al druk aan het denken wat we gaan doen. Tip: koop de New york pass. Betaalbare pas die je toegang heeft tot 6 attracties die je mag kiezen uit 8 opties. Geen rijen e.d. scheelt weer. Deze gaan wij wel halen in ieder geval.
Nou goed. Hoop dat je misschien nog tips voor me hebt.
groet,
gordijntje
Zoals ik al lees is onze wereldstekker voldoende. Gaat alleen maar om accu van fototoestel en telefoon. Verder eigenlijk niets.
@ schorpioentje89. Leuk dat je gaat hoelang ga je en welke plannen heb je al op de lijstje staan. Ben wel benieuwd tips zijn altijd welkom. Zelf natuurlijk al druk aan het denken wat we gaan doen. Tip: koop de New york pass. Betaalbare pas die je toegang heeft tot 6 attracties die je mag kiezen uit 8 opties. Geen rijen e.d. scheelt weer. Deze gaan wij wel halen in ieder geval.
Nou goed. Hoop dat je misschien nog tips voor me hebt.
groet,
gordijntje
woensdag 3 november 2010 om 18:32
Ben in september geweest (ik wil teruuuuuuuuuuug!!!) en had alleen de wereldstekker mee.
Alles opladen (telefoon, camera, stijltang, mp3) duurde wat langer en mn fohn had minder kracht, maar het werkte wel.
Neem nooit meer dan wereldstekker mee en heb nog nooit problemen gehad (Cuba, Thailand, ZuidAfrika, Maleisië, Mexico, Europa).
BTW wat tips:
Koop een metrocard uit de automaat, iets van 25$ voor een week en die haal je er wel uit, je gaat vaker met de metro dan je denkt.
Behalve alle highlights (Liberty, Rock, Empire, Times Square, Central Park etc), ga ook eens buiten de gebaande paden.
Loop eens door wijken als Soho en Greenwich, fantastische wijken.
Loop van Brooklyn over de B'lyn Brug terug naar Manhattan.
Bryant Park rond lunchtijd.
Als je SATC fan bent: Perry Street, het stoepje van Carrie (was niemand toen we kwamen! Toen we weggingen werd het wel druk).
Magnolia Bakery, op de hoek van Baker Street en... (Vergeten)
Tiles for America. Zit daar in de buurt. Een hek van een blokje om vol tegeltjes in memory of 9/11.
Ehm... verder, maak een planning zodat je weet wat je gaat doen, scheelt een hoop tijd en gezoek!!!
Wij hebben in 4 volle dagen alles gedaan wat we wilden, op ons gemak, en hebben de laatste dag voor de vlucht naar Miami heerlijk in Central Park geluierd in de zon.
Geniet vooral!!!
Ps. welk hotel zit je?
Alles opladen (telefoon, camera, stijltang, mp3) duurde wat langer en mn fohn had minder kracht, maar het werkte wel.
Neem nooit meer dan wereldstekker mee en heb nog nooit problemen gehad (Cuba, Thailand, ZuidAfrika, Maleisië, Mexico, Europa).
BTW wat tips:
Koop een metrocard uit de automaat, iets van 25$ voor een week en die haal je er wel uit, je gaat vaker met de metro dan je denkt.
Behalve alle highlights (Liberty, Rock, Empire, Times Square, Central Park etc), ga ook eens buiten de gebaande paden.
Loop eens door wijken als Soho en Greenwich, fantastische wijken.
Loop van Brooklyn over de B'lyn Brug terug naar Manhattan.
Bryant Park rond lunchtijd.
Als je SATC fan bent: Perry Street, het stoepje van Carrie (was niemand toen we kwamen! Toen we weggingen werd het wel druk).
Magnolia Bakery, op de hoek van Baker Street en... (Vergeten)
Tiles for America. Zit daar in de buurt. Een hek van een blokje om vol tegeltjes in memory of 9/11.
Ehm... verder, maak een planning zodat je weet wat je gaat doen, scheelt een hoop tijd en gezoek!!!
Wij hebben in 4 volle dagen alles gedaan wat we wilden, op ons gemak, en hebben de laatste dag voor de vlucht naar Miami heerlijk in Central Park geluierd in de zon.
Geniet vooral!!!
Ps. welk hotel zit je?
woensdag 3 november 2010 om 18:38
Wat fearless zegt over het terugwillen heb ik ook! En als ik in een tv programma of film beelden van NY zie helemaal!
Op zondag morgen zijn we naar Times square church gegaan en hebben daar een dienst meegemaakt.Ik ben helemaal niet gelovig maar vond het wel erg de moeite waard om te zien en vooral de muziek te horen.
Daarna een fiets gehuurd en door central park gefietst,op zondag rijden er geen auto's door het park.
China town en Little Italy vond ik erg tegenvallen.
Meatpacking district is ook leuk.
Wij zijn met de metro naar Brooklyn gegaan en even daar rondgewandeld Brooklyn Downtown en Brooklyn Heights en daarna over de brug terug gelopen.
Ik vond het ook fantastisch!
Op zondag morgen zijn we naar Times square church gegaan en hebben daar een dienst meegemaakt.Ik ben helemaal niet gelovig maar vond het wel erg de moeite waard om te zien en vooral de muziek te horen.
Daarna een fiets gehuurd en door central park gefietst,op zondag rijden er geen auto's door het park.
China town en Little Italy vond ik erg tegenvallen.
Meatpacking district is ook leuk.
Wij zijn met de metro naar Brooklyn gegaan en even daar rondgewandeld Brooklyn Downtown en Brooklyn Heights en daarna over de brug terug gelopen.
Ik vond het ook fantastisch!
donderdag 4 november 2010 om 19:58
Oh ja, die ligt prima!
Wij zaten in Pennsylvania (het monsterhotel van NYC
) pal tegenover Penn Station (ideaaaaaaaaaaaaaaaaaal) en die zat op 7th/ 34th.
Veel plezier!!!
OH, en plattegronden kun je werkelijk overal scoren.
Vond die van in ons hotel wel heel fijn.
Maar als je kan tellen kom je al een heel eind.
Wij zaten in Pennsylvania (het monsterhotel van NYC
Veel plezier!!!
OH, en plattegronden kun je werkelijk overal scoren.
Vond die van in ons hotel wel heel fijn.
Maar als je kan tellen kom je al een heel eind.