Pasfoto

06-04-2007 09:51 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,Weet iemand of je je eigen pasfoto mag maken voor een identiteitsbewijs? Die is namelijk binnenkort verlopen en ik ben nooit fotogeniek in een fotografenstudiootje. Als ik ze door je man of vriendin laat maken of desnoods zelf doe krijg ik toch een beter resultaat verwacht ik. Wel moet ik dan een printertje kopen maar dat was ik toch al van plan.
Niet door "je man" maar "mijn man".
Ik heb mijn pasfoto bij een fotograaf laten maken. Hij gaf garantie als het niet naar de normen van de gemeente is. Ik zou er zelf niet aan gaan beginnen. En je ziet er toch niet charmant uit met de nieuwe regels, je oren moeten zichtbaar zijn, je mag geen glimmende oorbellen in (knopjes weet ik niet), je mag niet glimlachen en je moet recht naar de camera kijken etc etc...
Glimlachen mag wel hoor, je tanden mogen alleen niet te zien zijn. Breeduit lachen is er dus niet meer bij. Je gezicht mag er niet door 'vervormen'. Ik sta dus keurig licht glimlachend (want mijn mondhoeken wijzen nu eenmaal naar boven) op de foto.

Ik geloof niet dat foto's van eigen makelij toegestaan zijn. Lijkt me ook erg lastig. De fotograaf weet precies wat de eisen zijn, en hoe hij jou zo op de foto moet krijgen. Je moet nl. precies zoveel milimeter van de zijkant en onderkant af op de foto staan, je oren in die positie, je ogen zo....

Ach, en bedenk maar dat maar weinig mensen je ID-kaart hoeven te zien
quote:

Glimlachen mag wel hoor, je tanden mogen alleen niet te zien zijn. Breeduit lachen is er dus niet meer bij. Je gezicht mag er niet door 'vervormen'. Ik sta dus keurig licht glimlachend (want mijn mondhoeken wijzen nu eenmaal naar boven) op de foto.

Ik geloof niet dat foto's van eigen makelij toegestaan zijn. Lijkt me ook erg lastig. De fotograaf weet precies wat de eisen zijn, en hoe hij jou zo op de foto moet krijgen. Je moet nl. precies zoveel milimeter van de zijkant en onderkant af op de foto staan, je oren in die positie, je ogen zo....

Ach, en bedenk maar dat maar weinig mensen je ID-kaart hoeven te zien En da's maar goed ook, want ik zie eruit alsof ik 5 jaar achter de tralies moet, alleen het bordje ontbreekt...;)
Hmmm, de politie mag er dan weer wél naar kijken he? Hopen dat ze niet denken dat je een ontsnapte gevangenisklant bent:D
Ik zou ze voor officiele documenten ook zeker WEL bij een (pasfoto)fotograaf laten maken. Ik ben ook absoluut niet fotogeniek, maar het gaat digitaal en ze maken gewoon weer een nieuwe als je niet tevreden bent.

Het is toch een stuk minder werk dan straks aan het loket te horen krijgen dat je foto geweigerd wordt.
Ze moeten ook keurig afgesneden zijn en precies de juiste formaten..... gewoon bij een fotograaf laten maken die ze digitaal maakt, meestal mag je dan nog wel uit twee foto's kiezen. Of zelfs daarna nog een keer een foto laten maken als de juiste er nog niet tussen zit.
ik zou naar de fotograaf gaan,tegenwoordig zijn ze zo streng in het checken van de foto's..
Ik zie er altijd uit alsof ik enorm geschrokken ben en dat komt omdat ik gespannen zit te wachten op de klik. Dan trek ik onwillekeurig de spiertjes rond mijn ogen aan. De foto lijkt dan een van een ontvluchte psychiatrische patient. Erg vind ik dat familie en vrienden vinden dat de foto echt op mij lijkt. :-(Wat raar overigens dat je niet breeduit mag lachen. Niks zo kenmerkend als de vorm van je gebit.
Volgens mij heeft dat er mee te maken dat je dan 1. niet meer binnen de vastgestelde kadertjes past (hoezo hokjesgeest?), en 2. je gezicht, als in de toekomst je gescande pasfoto wordt vergeleken met jouw gezicht als controle, vervormd is door het lachen, en het dus moeilijker is om jou te identificeren.
Ik werkte tot voor kort zelf bij burgerzaken, dus weet hoe de foto's moeten... op www. paspoortinformatie. nl staat hoe het moet.... Voorheen deed ik het ook zelf en ik zal het de volgende keer zeker weer doen (moet eind vh jr ook weer) Maar bij Burgerzaken hebben ze een mal waar precies op staat waar je ogen tussen moeten vallen, hoe breed je gezicht moet zijn etc. Behoorlijk precies wel. Je kan natuurlijk altijd eerst zelf een foto maken en vragen of zij die in de mal checken, mocht het niet goed zijn kan je altijd nog een fotograaf inschakelen....
Bij ons zij de pas foto's al 3X!!! afgekeurd!

En het moest nu snel goed gaan omdat we in de meivakantie weg gaan.

Maar nu was het dan toch OK

Eerst waren de foto's te flets de achtergrond te wit, ik was er van te dicht bij opgenomen. Moest ongeveer halverwege de borst. Mag niet (als je een bril hebt) licht in de glezen komen. Geen schaduw mag er te zien zijn. Ik werd helemaal gek daar.

Wij hedden de foto's laten maken bij een vriend die fotograaf is.

Het eerste wat ze bij bevolking zeiden. Dat is niet door een fototgraaf gemaakt hier uit de stad! Nee maar dat hoeft toch ook niet!
in zo'n automaat doe ik da altijd

nie super de puper maar vree goed te doen
Pasfoto's voor officiele documenten moeten altijd door een vakfotograaf gemaakt worden. Deze fotograaf is volledig op de hoogte van de pasfotovereisten ( en die zijn inderdaad erg streng). Ik werk zelf op een afdeling burgerzaken en heb veel meegemaakt wat betreft foute foto's e.d.
Bij ons in de stad zitten enkele fotografen die 'paspoortgarantie' geven. De pasfoto's gaan altijd per 6. En dan maken ze 3 verschillende (hier zit dan verschil in in grootte, dat is millimeter werk). Ook de fotograaf legt e even op een malletje voor de afmetingen. Mochten ze de fotos' toch afkeuren, maken ze gratis nieuwe.

het is tegenwoordig zo streng rondom die foto's, maar jammer dan hoor, dan maar met een dikke stomme kop in mn paspoort. Ik hoef er zelf toch niet naar te kijken?

Dus ik zou ze echt niet zelf maken, ze worden echt zeker afgekeurd! Als een gewone fotograaf er al moeite mee heeft!

Mijn pas foto (gemaakt door fotograaf) zijn maar liefst 3!!!X afgekeurd!!

Hij ois toevallig ook nog een vriend van ons, en heeft toen wel 5x een nieuwe gemaakt. Konden ze kiezen. Uiteindelijk is er toch nog 1 goed van gevonden!!!!

Maar er moest dat wel 8X een foto voor gemaakt worden :(!

geef ze daar bij de paspoortafgifte ook eens wat te doen:
Het wordt allemaal steeds serieuzer. En dan vindt de regering het gek dat er niet meer gelachen wordt op straat.
quote:sito1970 schreef op 18 september 2011 @ 12:31:

Het wordt allemaal steeds serieuzer. En dan vindt de regering het gek dat er niet meer gelachen wordt op straat.Spuit 11 Ze heeft al bijna wéér een nieuwe ID nodig...
quote:Jippertje schreef op 18 september 2011 @ 12:36:

[...]

Spuit 11 Ze heeft al bijna wéér een nieuwe ID nodig...
Tipje: sluit je ogen en vraag de fotograaf of hij tot 3 wil tellen

Op 3 open je je ogen en dan ziet het er allemaal veel natuurlijker uit dan als je al 10 seconden krampachtig op de klik zit te wachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven