Pasfoto
vrijdag 6 april 2007 om 09:51
Hallo,Weet iemand of je je eigen pasfoto mag maken voor een identiteitsbewijs? Die is namelijk binnenkort verlopen en ik ben nooit fotogeniek in een fotografenstudiootje. Als ik ze door je man of vriendin laat maken of desnoods zelf doe krijg ik toch een beter resultaat verwacht ik. Wel moet ik dan een printertje kopen maar dat was ik toch al van plan.
vrijdag 6 april 2007 om 10:07
Ik heb mijn pasfoto bij een fotograaf laten maken. Hij gaf garantie als het niet naar de normen van de gemeente is. Ik zou er zelf niet aan gaan beginnen. En je ziet er toch niet charmant uit met de nieuwe regels, je oren moeten zichtbaar zijn, je mag geen glimmende oorbellen in (knopjes weet ik niet), je mag niet glimlachen en je moet recht naar de camera kijken etc etc...
vrijdag 6 april 2007 om 10:32
Glimlachen mag wel hoor, je tanden mogen alleen niet te zien zijn. Breeduit lachen is er dus niet meer bij. Je gezicht mag er niet door 'vervormen'. Ik sta dus keurig licht glimlachend (want mijn mondhoeken wijzen nu eenmaal naar boven) op de foto.
Ik geloof niet dat foto's van eigen makelij toegestaan zijn. Lijkt me ook erg lastig. De fotograaf weet precies wat de eisen zijn, en hoe hij jou zo op de foto moet krijgen. Je moet nl. precies zoveel milimeter van de zijkant en onderkant af op de foto staan, je oren in die positie, je ogen zo....
Ach, en bedenk maar dat maar weinig mensen je ID-kaart hoeven te zien
Ik geloof niet dat foto's van eigen makelij toegestaan zijn. Lijkt me ook erg lastig. De fotograaf weet precies wat de eisen zijn, en hoe hij jou zo op de foto moet krijgen. Je moet nl. precies zoveel milimeter van de zijkant en onderkant af op de foto staan, je oren in die positie, je ogen zo....
Ach, en bedenk maar dat maar weinig mensen je ID-kaart hoeven te zien
vrijdag 6 april 2007 om 11:09
quote:
Glimlachen mag wel hoor, je tanden mogen alleen niet te zien zijn. Breeduit lachen is er dus niet meer bij. Je gezicht mag er niet door 'vervormen'. Ik sta dus keurig licht glimlachend (want mijn mondhoeken wijzen nu eenmaal naar boven) op de foto.
Ach, en bedenk maar dat maar weinig mensen je ID-kaart hoeven te zien En da's maar goed ook, want ik zie eruit alsof ik 5 jaar achter de tralies moet, alleen het bordje ontbreekt...
Ach, en bedenk maar dat maar weinig mensen je ID-kaart hoeven te zien En da's maar goed ook, want ik zie eruit alsof ik 5 jaar achter de tralies moet, alleen het bordje ontbreekt...
vrijdag 6 april 2007 om 15:57
Ik zou ze voor officiele documenten ook zeker WEL bij een (pasfoto)fotograaf laten maken. Ik ben ook absoluut niet fotogeniek, maar het gaat digitaal en ze maken gewoon weer een nieuwe als je niet tevreden bent.
Het is toch een stuk minder werk dan straks aan het loket te horen krijgen dat je foto geweigerd wordt.
Het is toch een stuk minder werk dan straks aan het loket te horen krijgen dat je foto geweigerd wordt.
vrijdag 6 april 2007 om 19:39
vrijdag 6 april 2007 om 23:20
Ik zie er altijd uit alsof ik enorm geschrokken ben en dat komt omdat ik gespannen zit te wachten op de klik. Dan trek ik onwillekeurig de spiertjes rond mijn ogen aan. De foto lijkt dan een van een ontvluchte psychiatrische patient. Erg vind ik dat familie en vrienden vinden dat de foto echt op mij lijkt. :-(Wat raar overigens dat je niet breeduit mag lachen. Niks zo kenmerkend als de vorm van je gebit.
vrijdag 6 april 2007 om 23:25
Volgens mij heeft dat er mee te maken dat je dan 1. niet meer binnen de vastgestelde kadertjes past (hoezo hokjesgeest?), en 2. je gezicht, als in de toekomst je gescande pasfoto wordt vergeleken met jouw gezicht als controle, vervormd is door het lachen, en het dus moeilijker is om jou te identificeren.
zaterdag 7 april 2007 om 19:51
Ik werkte tot voor kort zelf bij burgerzaken, dus weet hoe de foto's moeten... op www. paspoortinformatie. nl staat hoe het moet.... Voorheen deed ik het ook zelf en ik zal het de volgende keer zeker weer doen (moet eind vh jr ook weer) Maar bij Burgerzaken hebben ze een mal waar precies op staat waar je ogen tussen moeten vallen, hoe breed je gezicht moet zijn etc. Behoorlijk precies wel. Je kan natuurlijk altijd eerst zelf een foto maken en vragen of zij die in de mal checken, mocht het niet goed zijn kan je altijd nog een fotograaf inschakelen....
maandag 9 april 2007 om 19:48
Bij ons zij de pas foto's al 3X!!! afgekeurd!
En het moest nu snel goed gaan omdat we in de meivakantie weg gaan.
Maar nu was het dan toch OK
Eerst waren de foto's te flets de achtergrond te wit, ik was er van te dicht bij opgenomen. Moest ongeveer halverwege de borst. Mag niet (als je een bril hebt) licht in de glezen komen. Geen schaduw mag er te zien zijn. Ik werd helemaal gek daar.
Wij hedden de foto's laten maken bij een vriend die fotograaf is.
Het eerste wat ze bij bevolking zeiden. Dat is niet door een fototgraaf gemaakt hier uit de stad! Nee maar dat hoeft toch ook niet!
En het moest nu snel goed gaan omdat we in de meivakantie weg gaan.
Maar nu was het dan toch OK
Eerst waren de foto's te flets de achtergrond te wit, ik was er van te dicht bij opgenomen. Moest ongeveer halverwege de borst. Mag niet (als je een bril hebt) licht in de glezen komen. Geen schaduw mag er te zien zijn. Ik werd helemaal gek daar.
Wij hedden de foto's laten maken bij een vriend die fotograaf is.
Het eerste wat ze bij bevolking zeiden. Dat is niet door een fototgraaf gemaakt hier uit de stad! Nee maar dat hoeft toch ook niet!
dinsdag 17 april 2007 om 18:53
zondag 22 april 2007 om 10:45
Bij ons in de stad zitten enkele fotografen die 'paspoortgarantie' geven. De pasfoto's gaan altijd per 6. En dan maken ze 3 verschillende (hier zit dan verschil in in grootte, dat is millimeter werk). Ook de fotograaf legt e even op een malletje voor de afmetingen. Mochten ze de fotos' toch afkeuren, maken ze gratis nieuwe.
het is tegenwoordig zo streng rondom die foto's, maar jammer dan hoor, dan maar met een dikke stomme kop in mn paspoort. Ik hoef er zelf toch niet naar te kijken?
Dus ik zou ze echt niet zelf maken, ze worden echt zeker afgekeurd! Als een gewone fotograaf er al moeite mee heeft!
het is tegenwoordig zo streng rondom die foto's, maar jammer dan hoor, dan maar met een dikke stomme kop in mn paspoort. Ik hoef er zelf toch niet naar te kijken?
Dus ik zou ze echt niet zelf maken, ze worden echt zeker afgekeurd! Als een gewone fotograaf er al moeite mee heeft!
vrijdag 11 mei 2007 om 09:32