Peugeot 208 ervaring

08-10-2020 17:46 17 berichten
Iemand ervaring met een Peugeot 208? Wij hebben dit als huurauto maar krijgen het niet voor elkaar om het grote licht aan te zetten (1 sec lukt wel als sein). Iemand nog ideeën? Via Google vind ik het ook niet..
Alle reacties Link kopieren
https://asacannes.com/nl/comment-mettre ... ugeot-208/

Daarom is het noodzakelijk als u beter zicht wilt en alleen onderweg bent, om de volledige koplampen van uw Peugeot 208 te starten:

Schakel eerst de positielichten in door de hendel vlak naast het stuur te draaien. Het kan worden onderscheiden met behulp van de verkeerslichtpictogrammen opgelegd door de wegcode.
Dus als u eenmaal de hendel hebt gedraaid, herhaalt u de handeling om het dimlicht te activeren.
Ten slotte kunt u de volledige koplampen activeren door de hendel naar u toe te trekken of op bepaalde modellen moet u de hendel indrukken.
Zodra het grootlicht op uw Peugeot 208 is geactiveerd, kunt u de activering ook regelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Oh en deze is duidelijker:

– Duw de linker hendel aan je stuur van je af om het groot licht aan te zetten. Groot licht is bij alle auto`s op dezelfde manier aan en uit te zetten.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Dat lukt dus niet helaas. Van je af doet ie niet
Iets verder naar je toetrekken?
Instructieboekje?
Mikla schreef:
08-10-2020 18:27
Dat lukt dus niet helaas. Van je af doet ie niet

Je kunt hier de instructieboekjes vinden: https://www.peugeot.nl/instructieboek/

Als ik het goed begrijp moet in de nieuwste 208 het dimlicht aan staan om het grootlicht in te kunnen schakelen. Trek dan de schakelaar naar je toe. Trek de schakelaar nog een keer naar je toe om het grootlicht weer uit te schakelen en weer terug te gaan naar dimlicht.
Verhuurder bellen? Of ligt het instructieboekje in het kastje?

(Ik hoop dat je het grote licht niet aan zet vanwege de flinke regenbuien maar omdat het mistig is. ;) ).
In mijn wat ouder peug trek je de hendel juist naar je toe. Maar: zo vaak gebruik je groot licht toch niet?
Je moet de hendel wat verder naar je toetrekken, dan blijft hij aan.
huisduif schreef:
08-10-2020 18:47
Verhuurder bellen? Of ligt het instructieboekje in het kastje?

(Ik hoop dat je het grote licht niet aan zet vanwege de flinke regenbuien maar omdat het mistig is. ;) ).
Heb je weleens zeer dichte mist gecombineerd met groot licht? Ik zou je adviseren dat niet te dien. Mistlicht voor bij zeer dichte mist kan wel enigszins helpen.
Wat betreft het weer en de wegen ik zit in het buitenland en heb het hier echt veel nodig vandaar de vraag.

Ik zal het dimlicht zoeken en dat uitproberen.
Naar je toe trekken werkt enkel voor het grote licht sein heel kort. Verder lukt helaas niet, ik ga het zometeen nog eens proberen
Mikla schreef:
08-10-2020 19:48
Wat betreft het weer en de wegen ik zit in het buitenland en heb het hier echt veel nodig vandaar de vraag.

Ik zal het dimlicht zoeken en dat uitproberen.
Naar je toe trekken werkt enkel voor het grote licht sein heel kort. Verder lukt helaas niet, ik ga het zometeen nog eens proberen
Ik herinner me trouwens ook 2x trekken. Dus naar je toe. En dan niet bij de eerste stand stoppen maar bij de tweede.
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 08-10-2020 20:01
3.02% gewijzigd
Om het dimlicht aan te zetten moet je bij veel Franse auto’s een ring op de linker stengel draaien. Pas als dimlicht aan staat kun je groot licht inschakelen.
When in doubt, the auditor is always right!
Greendale schreef:
08-10-2020 18:31
Iets verder naar je toetrekken?
Dit! Zoals bij seinen maar dan verder doortrekken. En om hem weer uit te doen hetzelfde.

Ik heb hem inmiddels een paar jaar, maar zat er eerst ook een tijdje mee te klooien :)
Auditor schreef:
08-10-2020 19:53
Om het dimlicht aan te zetten moet je bij veel Franse auto’s een ring op de linker stengel draaien. Pas als dimlicht aan staat kun je groot licht inschakelen.
Dit was het bedankt! Dus eerste die stand en daarna naar je toe trekken dan blijft ie staan
Graag gedaan.
When in doubt, the auditor is always right!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven