Puglia, Italia!

16-09-2013 09:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit onze bestemming wordt van voorjaar 2014. Vliegen op Bari en daar een auto huren. Ik heb iets leuks gezien in Vieste maar het lijkt me ook erg leuk om helemaal naar het zuiden te rijden. Iemand tips met betrekking tot leuke accomodaties, maakt mij niet uit mag stacaravan zijn maar ook agriturismo. En verder wat zijn de leuke stadjes/bezienswaardigheden en waar zijn de mooiste stranden?
Een leuke accomedatie bij echt locals is: https://www.facebook.com/ ... O/183980385103364?fref=ts

vanuit daar kan je naar de prachtige stranden van het zuiden en dorpjes zoals martina franca, lecche, en ook zeker een aanrader is Matera dat iets verder weg zit maar goed aan te rijden is. Daar hebben ze de passion of the christ opgenomen en het hele dorp staat op de wereld erflijst.
..popcorn?
https://www.facebook.com/PugliaLowCost
..popcorn?
Thanks Nola! Die acco is niet helemaal wat ik zoek, liever wat meer in de natuur met zwembad. Heb een kleine van 3 dus die vindt buiten scharrelen heerlijk.
Ik zie dat jij ook ies zoekt, haha! Heb je nog andere tips voor mij, waar je misschien geweest bent? Wij hebben drie kleintjes, 5, 1 en 1 weken. Tgen die tijd dus een jaar ouder.
Nou niet echt, maar ik ben vorig jaar in Il borgo di Mariano in Toscane geweest, dat was ook top!
Wij hadden voor deze zomer via nice2stay.com of nl weet ik even niet meer, een Super leuk b&b gevonden.

wellicht is er ook iets tussen voor jullie!
Thanks, ziet er allemaal heel mooi uit, alleen in de verkeerde provincies!!
Leuke stadjes zijn Lecce, Ostuni (google op Piazza Azzurra), Gallipoli, Oria, Locorotondo, Alberobello (wel erg toeristisch), Matera (maar dat ligt eigenlijk in Basilicata). Ook het noorden van Puglia vond ik erg leuk (Gargano). Wel veel toeristen, maar weinig Nederlanders. Ik was er overigens wel in juni, dat kan schelen.

In Puglia zijn zeker voldoende stranden, maar ik ben geen strandganger, dus waar je precies moet zijn? Lijkt me wel te vinden op internet. In ieder geval zijn Gargano (Vieste) en Gallipoli wel echte strandbestemmingen.
Ik vond Gallipoli erg tof, en Lecc, Ostuni en Otranto ook. De zee aan de Salento kant, vlakbij Gallipoli was fijn om te zwemmen want zandstrand, terwijl het aan de Bari-zijde rotsachtiger is. Ook Santa Maria di Leuca is wel aardig, zeker de kustrit van daar naar Santa Maria il Bagno is prachtig.

In Bari is een pizzeria die echt HEMELS is, heet Enzo e Ciro. Vergeet verder niet veel wijn te drinken (Puglia maakt hele vieze Lambrusco maar ook hele goede wijnen) en kijk of je terecht kunt in een Agriturismo of een appartement, via airbnb.com is veel te huur in Puglia. Tip:huur iets in een niet al te toeristisch dorpje (dus zonder beroemde kerk ofzo) en ga vandaar op sightseeing uit. Wij deden dat en het was heerlijk om 's avonds in ons rustige maar gezellige dorp op het plein te hangen met een aperol spritz, of er te ontbijten tussen de oudjes, zonder veel andere toeristen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven