Rayan air handbagage
vrijdag 30 augustus 2019 om 20:48
Ik vind dit, Alle passagiers hebben het recht om 1 kleine tas aan boord mee te brengen die onder de stoel voor u moet passen (40cm x 20cm x 25cm). Voorbeelden zijn een handtas, laptoptas en kleine rugzak.
Mijn koffer is 42 x 21 x 26 ongeveer. Maar dan reken ik de wieltjes mee
Zouden ze daar moeilijk over doen als hij toch onder mijn stoel ligt . Mag een koffer wel omdat ze over een tas spreken en hoe zwaar mag het zijn daar vind ik niks over.
Alvast bedankt!
Mijn koffer is 42 x 21 x 26 ongeveer. Maar dan reken ik de wieltjes mee
Zouden ze daar moeilijk over doen als hij toch onder mijn stoel ligt . Mag een koffer wel omdat ze over een tas spreken en hoe zwaar mag het zijn daar vind ik niks over.
Alvast bedankt!
anoniem_6527d9e680ea4 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 21:18
2.72% gewijzigd
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:02
.
Ja, daar doen ze moeilijk over. Misschien heb je geluk en checken ze een keer minder grondig. Maar áls ze checken en zien dat je koffertje groter is, dan zul je moeten bijbetalen.
Regels op de website van Ryanair zijn duidelijk genoeg imho.
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:04
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:04
En dit.Betty_Slocombe schreef: ↑30-08-2019 21:04Ryanair doet overal moeilijk over. Dat weet je van te voren als je boekt. Goedkope tickets, minimale service.
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:13
vrijdag 30 augustus 2019 om 21:58
Wij hadden een vlucht vanaf Rome met RA en letterlijk 90% van de passagiers had priority. Dus dan sta je nog met je rolkoffertje in de giga-rij.
vrijdag 30 augustus 2019 om 22:33
vrijdag 30 augustus 2019 om 23:37
Dat staat toch ook nergens? oh wacht, in de OP. Nee, geen enkele kans. Ik heb het over die boxen met vaste afmetingen waarin je moet demonstreren dat je bagage van het juiste formaat is. 2 centimeter langer en het past niet en komt je koffer er ook niet in. Dan is het hele stoel probleem ook opgelost
zaterdag 31 augustus 2019 om 00:12
Kan zijn dat ze strenger geworden zijn, maar 2 jaar geleden van Keulen naar Rome geen centje pijn bij Ryan air. Allemaal een koffertje als handbagage (en echt allemaal groter, want vindt maar eens een koffer in die afmetingen) en allemaal gratis in het ruim.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zondag 1 september 2019 om 11:25
Ik vlieg altijd met RA en echt nog nooit gemiep gehad. Als je gewoon goed leest op hun website, en je gewoon aan de maten en regels houdt, is RA prima om korte vluchten mee te doen.
Tegenwoordig mag je handbagagekoffertje/tas (dat tien kilo ding) niet meer mee het vliegtuig in, maar wordt deze gratis bij de rest van de koffers in het ruim geplaatst. Hij moet echter wel door de controle als zijnde handbagage, en moet dus aan die maten voldoen en aan het gewicht, en mag ook geen vloeistoffen en zo hebben. Bij het boarden (voordat je naar het vliegtuig gaat) worden ze allemaal verzameld door de stewards.
Het enige wat je bij je mag dragen, is dat kleine tasje. Tenzij je dus priority hebt, dan mag je koffertje wel mee.
Ik zie echt altijd enorme koffers mee naar boven gaan, ik heb nooit begrepen hoe ze dat voor elkaar krijgen.... Ik schijt al in m'n broek over één cm te breed
, maar ze kijken er niet eens naar bij mij.....
Tegenwoordig mag je handbagagekoffertje/tas (dat tien kilo ding) niet meer mee het vliegtuig in, maar wordt deze gratis bij de rest van de koffers in het ruim geplaatst. Hij moet echter wel door de controle als zijnde handbagage, en moet dus aan die maten voldoen en aan het gewicht, en mag ook geen vloeistoffen en zo hebben. Bij het boarden (voordat je naar het vliegtuig gaat) worden ze allemaal verzameld door de stewards.
Het enige wat je bij je mag dragen, is dat kleine tasje. Tenzij je dus priority hebt, dan mag je koffertje wel mee.
Ik zie echt altijd enorme koffers mee naar boven gaan, ik heb nooit begrepen hoe ze dat voor elkaar krijgen.... Ik schijt al in m'n broek over één cm te breed
zondag 1 september 2019 om 11:29
Echt heel relevant voor dit topic over Ryanair.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑01-09-2019 11:25Ik vlieg altijd met RA en echt nog nooit gemiep gehad.
zondag 1 september 2019 om 11:38
zondag 1 september 2019 om 14:48
Dit is alweer verouderde informatie. Ze hebben de boel weer eens gewijzigd eind vorig jaar, om het overzichtelijk te houdenIrish_Wasser_Woman schreef: ↑01-09-2019 11:25Tegenwoordig mag je handbagagekoffertje/tas (dat tien kilo ding) niet meer mee het vliegtuig in, maar wordt deze gratis bij de rest van de koffers in het ruim geplaatst. Hij moet echter wel door de controle als zijnde handbagage, en moet dus aan die maten voldoen en aan het gewicht, en mag ook geen vloeistoffen en zo hebben. Bij het boarden (voordat je naar het vliegtuig gaat) worden ze allemaal verzameld door de stewards.
Op de website staat de actuele situatie, je moet hoe dan ook betalen als je een 10kg bagage item mee wil nemen, ook als je die in het ruim wil hebben.