Rayan air handbagage

30-08-2019 20:48 23 berichten
Ik vind dit, Alle passagiers hebben het recht om 1 kleine tas aan boord mee te brengen die onder de stoel voor u moet passen (40cm x 20cm x 25cm). Voorbeelden zijn een handtas, laptoptas en kleine rugzak.

Mijn koffer is 42 x 21 x 26 ongeveer. Maar dan reken ik de wieltjes mee

Zouden ze daar moeilijk over doen als hij toch onder mijn stoel ligt . Mag een koffer wel omdat ze over een tas spreken en hoe zwaar mag het zijn daar vind ik niks over.

Alvast bedankt!
anoniem_6527d9e680ea4 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 21:18
2.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ik vlieg over 2 weken ook met Ryan Air en zit met dezelfde vragen.
Volgens mij max 10 kg en koffer zou ik inchecken en van te voren aangeven want anders betaal je je blauw.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, op mijn vlucht naar Kopenhagen vorige maand, moesten 3 mensen vlak voor instappen nog bijbetalen aan de gate omdat ze een rolkoffertje hadden zonder priority ticket.
sjampa schreef:
30-08-2019 20:48
Mijn koffer is 42 x 21 x 26 ongeveer. Maar dan rekwn ik de wieltjes mee

Zoudem ze daar moeilijk ocer doen als hij toch onder mijn storl lugt.
.
Ja, daar doen ze moeilijk over. Misschien heb je geluk en checken ze een keer minder grondig. Maar áls ze checken en zien dat je koffertje groter is, dan zul je moeten bijbetalen.

Regels op de website van Ryanair zijn duidelijk genoeg imho.
Een koffer is geen tas. En hij is inclusief wieltjes groter dus hij mag niet mee.
Of je moet voor priority betalen.
Ryanair doet overal moeilijk over. Dat weet je van te voren als je boekt. Goedkope tickets, minimale service.
Ze zijn heel helder over wat mag en heel helder over wat er gebeurt als je het anders wil.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 21:05
29.45% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
30-08-2019 21:04
Ryanair doet overal moeilijk over. Dat weet je van te voren als je boekt. Goedkope tickets, minimale service.
En dit.
dolfje schreef:
30-08-2019 21:02
Een koffer is geen tas. En hij is inclusief wieltjes groter dus hij mag niet mee.
Of je moet voor priority betalen.
Zoveel is dat toch ook niet, dacht een euro of 5. Ik zou dat doen. Stress besparen is ook heel veel waard. Mij tenminste.
Oke duidelijk ik hen 20 kilo bagage bijgeboekt die ik incheck maar ga op familiebezoek en moet veel kadootjes meenemen dus dacht dan kan ik nog meer meenemen.

Mag een rugzak wel? Met de toegestane afmetingen? En weet iemand dan hoe zwaar die mag zijn?
Max 10 kg handbagage...anders worden het dure cadeau's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee dit mag niet. Die koffer moet in het ruim of boven in het vak tegen bijbetaling.

De eerste 90 boekers kunnen tegen bijbetaling koffer in vak boven de stoelen leggen.Check dit even.
RyanAir vind ik echt het kutste van het kutste. Ze hebben van die boxen bij de gate. Daar moet je koffer inpassen en anders mag 'ie niet mee.
Utakar schreef:
30-08-2019 21:13
Zoveel is dat toch ook niet, dacht een euro of 5. Ik zou dat doen. Stress besparen is ook heel veel waard. Mij tenminste.
Wij hadden een vlucht vanaf Rome met RA en letterlijk 90% van de passagiers had priority. Dus dan sta je nog met je rolkoffertje in de giga-rij. :-D
Pergamon schreef:
30-08-2019 21:56
RyanAir vind ik echt het kutste van het kutste. Ze hebben van die boxen bij de gate. Daar moet je koffer inpassen en anders mag 'ie niet mee.
Dat ook, maar een rolkoffer mag toch seauouiseau nooit onder de stoel?
Murrmurr schreef:
30-08-2019 22:30
Volgens mij niet nee. Ik sleep wel altijd een flinke tas mee, verdekt onder de oksel. Die prop ik overal wel onder, dus dat zou ik doen
Murrmurr schreef:
30-08-2019 22:30

Dat staat toch ook nergens? oh wacht, in de OP. Nee, geen enkele kans. Ik heb het over die boxen met vaste afmetingen waarin je moet demonstreren dat je bagage van het juiste formaat is. 2 centimeter langer en het past niet en komt je koffer er ook niet in. Dan is het hele stoel probleem ook opgelost :D
Kan zijn dat ze strenger geworden zijn, maar 2 jaar geleden van Keulen naar Rome geen centje pijn bij Ryan air. Allemaal een koffertje als handbagage (en echt allemaal groter, want vindt maar eens een koffer in die afmetingen) en allemaal gratis in het ruim.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Een rolkoffer mag sowieso niet onder je stoel. Een tas wel. Maar Ryan air is echt streng. E
Ik vlieg altijd met RA en echt nog nooit gemiep gehad. Als je gewoon goed leest op hun website, en je gewoon aan de maten en regels houdt, is RA prima om korte vluchten mee te doen.

Tegenwoordig mag je handbagagekoffertje/tas (dat tien kilo ding) niet meer mee het vliegtuig in, maar wordt deze gratis bij de rest van de koffers in het ruim geplaatst. Hij moet echter wel door de controle als zijnde handbagage, en moet dus aan die maten voldoen en aan het gewicht, en mag ook geen vloeistoffen en zo hebben. Bij het boarden (voordat je naar het vliegtuig gaat) worden ze allemaal verzameld door de stewards.

Het enige wat je bij je mag dragen, is dat kleine tasje. Tenzij je dus priority hebt, dan mag je koffertje wel mee.

Ik zie echt altijd enorme koffers mee naar boven gaan, ik heb nooit begrepen hoe ze dat voor elkaar krijgen.... Ik schijt al in m'n broek over één cm te breed :facepalm: , maar ze kijken er niet eens naar bij mij.....
Irish_Wasser_Woman schreef:
01-09-2019 11:25
Ik vlieg altijd met RA en echt nog nooit gemiep gehad.
Echt heel relevant voor dit topic over Ryanair.
Heldens schreef:
01-09-2019 11:29
Echt heel relevant voor dit topic over Ryanair.
Huh, het gaat toch over RyanAir? Er zijn reacties over dat ze zo streng zijn en zo.... Ik zeg alleen dat ik daar nooit gedoe over heb gehad, maar ik lees me dan ook goed in van te voren.
Irish_Wasser_Woman schreef:
01-09-2019 11:25
Tegenwoordig mag je handbagagekoffertje/tas (dat tien kilo ding) niet meer mee het vliegtuig in, maar wordt deze gratis bij de rest van de koffers in het ruim geplaatst. Hij moet echter wel door de controle als zijnde handbagage, en moet dus aan die maten voldoen en aan het gewicht, en mag ook geen vloeistoffen en zo hebben. Bij het boarden (voordat je naar het vliegtuig gaat) worden ze allemaal verzameld door de stewards.

Het enige wat je bij je mag dragen, is dat kleine tasje. Tenzij je dus priority hebt, dan mag je koffertje wel mee.
Dit is alweer verouderde informatie. Ze hebben de boel weer eens gewijzigd eind vorig jaar, om het overzichtelijk te houden @(
Op de website staat de actuele situatie, je moet hoe dan ook betalen als je een 10kg bagage item mee wil nemen, ook als je die in het ruim wil hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven