Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-05-2019 15:00
Heeft je man jou er niet op uit gestuurd toen hij ziek werd? Zou er A geen trek in hebben dat 'n reisgenoot de hele dag om me heen hangt als ik me niet lekker voel en B het zonde van de reis van diegene vinden als ze niet zelf gewoon het programma volgt wat al in de planning stond.
Ja hoor, geen zorgen. Ik ben dinsdag alleen op pad geweest met de kinderen. Maar dat is toch een stuk minder leuk dan met z'n 4en hoor als je er allemaal al zo lang naar uit kijkt. En omdat ik iemand ook niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat ziek alleen laat op een hotelkamer kun je dan ook minder doen dan gepland en ga ik dan ook niet die dingen doen waar hij ook heel graag heen wilde omdat hij hoopte daar nog genoeg voor op te knappen om ze alsnog te doen. Dat is dankzij die antibiotica gelukkig ook alsnog gelukt, alleen dan in een rustiger tempo.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik las op het aa forum ook al over je aanvraag in Washington, echt leuk, hoop dat het lukt!

Puerto Rico (nou ja alleen San Juan gezien...) was echt heel erg leuk. De oude stad is heel gezellig en het strand prachtig dus daar hebben we ons goed vermaakt. De cruise was ook heerlijk, echt heel veel leuke dingen gezien en gedaan en wij houden allemaal wel van het sfeertje aan boord. Het hoogtepunt was snorkelen met zeeschildpadden op st Thomas. Er kwam er precies een voor onze neus naar boven om adem te halen, echt zo bijzonder. We hadden dit al eens gedaan in Mexico maar hier was de zee veel rustiger en helderder dus daarom extra mooi.

Joh en NY was gewoon tof ondanks alles. Maar inderdaad ook door zoiets als bij TOTR loopt je planning dan anders. Ik dacht inderdaad in de rij en naar boven. Maar zo werkte het dus niet. Je moet je pas omzetten in een ticket en dan naar boven. Die rij voor mensen met een pas was een stuk korter dan die voor mensen met een pas, maar alsnog enorm lang. Je krijgt dan inderdaad een tijdsslot van een kwartier waarbinnen je terug moet komen en je dan naar de liften mag. Alleen nog een paar honderd mensen krijgen dat zelfde tijdsslot dus dan sta je weer in de rij voor de security (overal waar je naar binnen wil moet je door poortjes en je tas door een scanner) en daarna in de rij voor de lift. Het was inderdaad niet even snel naar boven. Maar ja bij One World waren we binnen 10 minuten boven dus zo kan het dus blijkbaar ook.

Ik moet even wat doen, typ later verder!!!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer!

De rib boat is dus een van die dingen die we hebben moeten skippen. Echt jammer, leek me echt heel tof, maar lag te ver uit de route en er was gewoon te weinig tijd, maar dan denk ik zeker dat je genoeg lady gezien hebt hoor. Vanaf one world zie je d'r ook nog van boven! Nou dan heb je echt alle facetten wel gehad :-)

Ellen Stardust stond niet op m'n lijstje, daar hebben we allemaal niet zoveel mee. We hadden ontbijt inbegrepen in het hotel en dat was prima te doen en dat niet ook buiten de deur hoeven te doen scheelde weer in de kosten. Wel op het lijstje stond Katz deli, die staan bekend om hun pastrami sandwiches. Daar hebben we op dag 1 gelijk heerlijk geluncht.

Ook jammer dat we Spyscape en Madison square garden niet meer hebben kunnen doen. En fietsen door Central Park is een kleine wandeling geworden. Maar dat was ook prima. De kinderen (inderdaad allebei nog net 11, jongenstweeling) vonden alleen de eekhoorns interessant en verder vonden ze daar sowieso weinig aan. Je kan altijd eens kijken hoe lang de rij is voor het museum daar, dan kun je dan nog beslissen.

Dat Ripley's zit naast Madame Toussaud in een zijstraat van Times Square. Het is een museum van gekkigheid. Allerlei afwijkingen worden tentoongesteld, martelwerktuigen van vroeger, illusies en rare weetjes. Beetje het niveau van 'vrouw met snor' op de kermis van vroeger. Het zit geloof ik ook in Adam, dus zou er alleen naar binnenlopen als je tijd over hebt. In mijn geval dus de middag zonder man na deel 2 van de bus tour omdat de jongens het graag wilden en man dat niet perse mee wilde maken.

Onverwacht ook nog een groot succes was de lego store. Daar zullen jouw kinderen al te groot voor zijn alleen. Ik dacht die van mij ook, maar dat vonden ze echt nog heel leuk om te zien en rond te neuzen. Net als Macy's. Daar zijn we op de laatste dag nog even lekker wezen winkelen, de pas was toch niet meer geldig toen. Een van de 2 jongens is dol op kleding van super dry en under armour en dat is daar toch een stuk goedkoper dan hier. Maar jij hebt in Orlando al winkel tijd ingepland volgens mij toch? Zou dat dan inderdaad niet in NY doen, zonde van je tijd daar!
Alle reacties Link kopieren
Ohja en naked cowboy was er niet :-( denk dat die met pensioen is gegaan van alle opbrengsten daar... Maar goed we waren maar 2 dagen tegen de avond bij Times Square, misschien toevallig net zijn vrije avonden, kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Is gaaf hè, snorkelen met zeeschildpadden. Hebben wij ook in Mexico gedaan, supergave dag toen.
En die cruise klinkt ook goed. Ga ik ooooooit ook es doen. Ook voor deze reis gekeken qua combi, maar kwam qua dagen niet uit en ook érg duur. Maar wie weet....

Jammer dat een aantal dingen niet gelukt zijn, maar hè...je hebt ook veel wél kunnen doen toch !
Ik noteer Ripley en National History nog, voor als het in het programma past.
Fietsen in Central Park heb ik ook staan, maar kan net zo goed wandelen worden. Ben thuis ook niet van het fietsen. Maar zie het daar meer om sneller erdoor in Central Park heen te kunnen en van A naar B te kunnen gaan.
De Lego winkel zullen wij wel overslaan, maar de M&M store lopen we vast wel even binnen !
Krijg er steeds meer zin in !
Alle reacties Link kopieren
Haha ik ben thuis ook niet van het fietsen, pak voor elke 5 min de auto, maar op vakantie vind ik het juist heel erg leuk altijd. Joh het is allebei prima, je kan lopend wel weer op meer plekken komen dus dat is ook wel weer leuk. En inderdaad alles wat je kan doen is al leuk en een avontuur op zich om er gewoon te zijn. Je gaat ook nog zoveel anders leuks doen!!!

Ik ga ook alweer nadenken over de volgende bestemming. In de zomer blijven we in Nederland, maar voor mei volgend jaar ben ik er nog niet helemaal uit. Ik denk dan weer eens Azie. Maar dat wordt vast wel weer vervolgd in een ander topic...

Nog heel veel plezier met de voorpret en geniet er straks lekker van! Ik lees graag weer mee hoe je het gehad hebt :sun:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, alweer plannen maken Chrissie !
Hier is helaas mijn man niet zó reislustig. Die vindt de komende 2-3 jaar weer zomervakantie (met eigen caravan) in Nederland/Europa wel weer prima. Ikke nie :-) Ik wil nog zóveel zien !
Maar ja, financieel is het ook gewoon keuzes maken en we willen in huis de badkamer ook een keer aanpakken. Dus tja...
Maar ja.... Azië is stuk goedkoper dan USA volgens mij, dat kan echt wel een paar duizend euro schelen op het totaalbedrag. Dus wat mij betreft volgend jaar met eigen caravan op pad prima, maar dan jaar erop toch weer ver.... :thumbsup:

Ik kom vast nog wel wat posten in dit topic, in aanloop naar de vakantie toe, en tuurlijk kom ik t.z.t. vertellen hoe het was !
Alle reacties Link kopieren
Chrissie, jij landde toch ook op JFK of heb ik dat mis? Of Poldervrouw?
Hoe deden jullie dat met transfer van vliegveld naar hotel?

Wij landen dus om 21.00 uur op JFK en hebben een hotel bij Times Square.
Ik dacht eigenlijk gewoon een yellow cab te nemen, leuk voor het echte NY-gevoel meteen. Maar gaat dat passen met 4 personen en 3 grote koffers + handbagage?
Of zijn er ook grotere taxi’s/yellow cabs die buiten klaar staan?
Alle reacties Link kopieren
We geraakten met 4 en bagage perfect in een gewone taxi aan JFK.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
12-06-2019 15:29
Chrissie, jij landde toch ook op JFK of heb ik dat mis? Of Poldervrouw?
Hoe deden jullie dat met transfer van vliegveld naar hotel?

Wij landen dus om 21.00 uur op JFK en hebben een hotel bij Times Square.
Ik dacht eigenlijk gewoon een yellow cab te nemen, leuk voor het echte NY-gevoel meteen. Maar gaat dat passen met 4 personen en 3 grote koffers + handbagage?
Of zijn er ook grotere taxi’s/yellow cabs die buiten klaar staan?
In een gewone taxi past dat niet. Er zijn wel groter yellow cabs hoor.

Je kan heel makkelijk met de taxi. Wijst zich vanzelf. Ze mogen je sowieso niet weigeren. Tarief is flatfee. Vaste prijs dus.
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
12-06-2019 15:53
We geraakten met 4 en bagage perfect in een gewone taxi aan JFK.
Niet met 4 personen en zoveel bagage. Er rijden ook grotere auto modellen. Soort berlingo achtig.
Even afgezien van de taxi: passen die 3 grote koffers in je huurauto?
Alle reacties Link kopieren
Ja, we hebben nu een minivan gehuurd, dus dat moet zeker groot genoeg zijn.

Poldervrouw, bedoel je zoiets:
Afbeelding

En rijden die er voldoende?
Of wordt dat een grote gok?
Alle reacties Link kopieren
6 jaar geleden naar new york geweest (daarna naar Washington en door naar Canada).
We waren met 4 volwassenen met dus ook 4 grote koffers/tassen. We hebben op het vliegveld gewoon een taxi gepakt. Hebben er niet echt op hoeven wachten rijden best veel van die grotere. Terug naar het verhuurbedrijf hebben we het hotel een taxi laten bellen.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
12-06-2019 17:35
Ja, we hebben nu een minivan gehuurd, dus dat moet zeker groot genoeg zijn.

Poldervrouw, bedoel je zoiets:
Afbeelding

En rijden die er voldoende?
Of wordt dat een grote gok?
Die rijden er meer als genoeg. Ik heb voornamelijk deze gezien vorige week.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is mooi. Genoeg van die busjes dus en een gewone taxi past misschien dus ook nog wel.
Privé transfer regelen dus niet nodig?

83Angel: wij hebben alleen voor de heenweg nodig. In New York pikken wij op onze laatste dag daar de huurauto op (vlakbij TS) en starten dan onze rondreis. En met die huurauto gaan we dan rondreizen en eindigen bij airport Washington, leveren em daar in en in Orlando pikken we een andere huurauto weer op.
mamaonbekend schreef:
12-06-2019 17:35
Ja, we hebben nu een minivan gehuurd, dus dat moet zeker groot genoeg zijn.
Mooi zo!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Privé is niet nodig.


Wij hebben een heerlijke week gehad. Prachtig weer ! O en vergis je niet. De attracties kosten veel tijd hebben wij gemerkt. Ondanks de passen. Je moet je vaak eerst melden bij kassa oid. Dan in de rij. Bij empire state was het heeel druk. Totr viel ons mee. Die werken met tijdslot en eenmaal boven de helft minder druk. The beast ; ga op tijd erheen ! Vrijheidsbeeld. Pak de gratis ferry en ga helemaal naar beneden achterop het schip. Daar staat niemand ;). Je kan prachtig foto’s maken daar.

Bryant park is super gezellig. Fietsen door central park is heel erg leuk, wij hadden de fietsen de hele dag dus hebben wij nog gefietst langs de hudson en op brooklyn bridge Highline is enorm leuk.

Wil je lekker ontbijt? the harold :). Niet goedkoop (maar wat is er wel goedkoop in NYC ?) maar de pancakes ... heeeeerlijk.

Wat ook enorm leuk en lekker was ; Oat and Meal.

Sla Carlo’s bakery op times square vooral over. Vreselijk !

9/11 memorial en museum vond ik heel bijzonder.

Ik had gerust langer kunnen blijven :). Ik ga zeker nog eens terug
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Poldervrouw ! Klinkt als een topvakantie ! !

Wij hebben niet The Beast maar RIB speedboat in onze pas zitten. Maar op tijd erheen dus. Ook zijn wij niet van plan om met de ferry naar Staten Island te gaan.
Ik kom er al met twee boottochten langs: de speedboot en we hebben een avondcruise (Hornblower) van 18.00-20.00 gepland waarbij we er ook weer langs komen (beetje in het donker dus, leuk!).

Ik hoop idd ook op stukje fietsen in Central Park, even kijken of dat lukt. Ben normaal niet van het fietsen, maar je kunt op die manier toch net even sneller en wat meer zien denk ik.

Oja, en wij hebben nu ook niet bedacht om óp het Empire te gaan. Ik heb nu in de dagplanning staan dat we One World overdag doen (i.c.m. 9/11 museum) en en ander dag TOTR ‘s avonds. Ik weet dat we dan op een donker Central park kijken, maar ja....heb maar drie volle dagen dus moet toch ergens keuzes maken hè.

Aftellen begint langzaamaan, zin in !!
Alle reacties Link kopieren
Met nog 1,5 week voor vertrek neemt de spanning en zin om te gaan toe !

Het schema nog es bekijkend, heb ik nog twee vraagjes.

In New York hebben wij in gedachten om via Hornblower de avondcruise te doen van 18.00-20.00 uur; leuk in de schemering langs het Vrijheidsbeeld op.
Is nog haalbaar om daarná eventueel nog de One World Observatory op te gaan en dus een uitzicht bij avond mee te pakken. Looptijd is zeker 15-20 minuten. Ik twijfel, want de laatste kaartjes bij One World zijn om 20.45 uur...
In principe wilden we deze toren die dag overdag doen en de TOTR een andere dag ‘s avonds. Maar omdraaien zou ook kunnen, want bij TOTR kijk je donker Central Park in, is klein nadeeltje, zoals ik al eerder noemde. Maar is het haalbaar, en wat is wijsheid?

Andere vraag:
Na New York rijden wij naar Rockport (bij Gloucester), een rit van ca. 392 km die dag. In principe die dag niets anders gepland, behalve van A naar B rijden dus.
We halen om 10.00 in Manhattan de auto op en gaan dan rijden. We komen zo goed als langs Boston. Is het haalbaar om die stad nog een middag mee te pakken, denken jullie ? Stel dat je rond een uur of drie daar dan aankomt ofzo.
En dan de Freedom Trail te lopen van ca. 3,5-4 km? Dat we pas in de loop van de avond bij het hotel aankomen, maakt niet uit, verder toch niks gepland.
Maar ook hier: haalbaar, leuk en aan te raden? Is parkeren mogelijk vlakbij die looproute?
Alle reacties Link kopieren
Boston is best druk qua verkeer en parkeren. Wij hebben de freedom trail 2 jaar geleden gelopen maar er best lang over gedaan. Boston is een mooie stad dat verdiend meer dan even een snelle blik. Ik zou het dus goed doen of niet.
Denk je niet dat jullie na de drukke dagen in New York even op adem willen komen?
Ik snap dat je zoveel mogelijk uit je reis wil halen maar je kunt nu eenmaal niet alles doen.
Ik zou Boston dus overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat al bijna, leuk!!!! Lekker aftellen. Ik heb je hele taxi stuk gemist, je topic kwam niet boven bij mij, maar goed daar zijn er dus meer dan genoeg van. Zeker op JFK. Wij hebben op Newark gewoon een Uber besteld, XL's zijn meestal gewoon minivans waar een hoop in kan.

Maar goed terug naar je vraag. Het is om 20 uur nog niet echt donker. Pas rond half 9 gaat de zon onder. Grote kans dat het dus druk is met mensen die de zonsondergang boven willen bekijken. Maar ja kan er toch altijd heen lopen (of een uber nemen :-D) en kijken of het nog haalbaar is? Als het al vol/uitverkocht is ga je alsnog op een ander moment. Anders van te voren kaartjes halen voor 20:45? Dan weet je zeker dat je het haalt...

Ik ken Boston niet maar ik zou doen wat Rosalind zegt. Even een beetje bijkomen kun je ook vast wel gebruiken. Zou dus gewoon op de dag zelf kijken of het haalbaar is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
07-07-2019 21:05
Denk je niet dat jullie na de drukke dagen in New York even op adem willen komen?
Ik snap dat je zoveel mogelijk uit je reis wil halen maar je kunt nu eenmaal niet alles doen.
Ik zou Boston dus overslaan.
Eens. Het is al een ontzettend druk en vol programma.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daarom twijfelen we ook wel hoor. New York zal vast intensief zijn. En dan een middag/avond weer in Boston is wellicht teveel.
Maar ja, anders wordt het zo'n saaie reisdag van New York uit naar Rockport en zit je 4 uur in de auto. Een leuke tussenstop, iets bekijken of doen onderweg is wel leuk, maar wat dan ? Iemand ideetje ?

Voor One World: je kunt de pas maar één keer gebruiken voor een attractie toch ?
Volgens mij kun je met de Sightseeing Pass niet vooraf online een reservering maken toch, maar moet je langs de kassa terplaatse ?
En als ik de site bekijk, dan zijn er voor vrijdag/zaterdag zelfs kaarten t/m 21.15 uur ? De andere dagen zijn tot 20.45 uur.
Dat zou al wel schelen als het net ietsje later is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven