Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Zo snel nu al, leuk!!! Echt aftellen dan nu maar.... Wat jammer van het Witte Huis, gelukkig heb je nog genoeg andere leuke dingen te doen!

Ik zou altijd zorgen voor wat eigen eten. Je krijgt waarschijnlijk een uur na opstijgen wel je maaltijd en dan nog een snackje voor de landing. Maar hebben jullie daar genoeg aan? Heb je een lange stop op Londen? Dan kun je anders daar wat te eten halen? Of hoe laat landen jullie in NY? Dan zal je daar wellicht nog wel trek hebben.
Met welke maatschappij vlieg je? Ik neem aan dat je wel een warme maaltijd krijgt, en dan nog iets kleins vlak voor het landen.
Maar kijk even op je ticket, daar staat het meestal aangegeven.
Ik zou niet met broodjes etc gaan slepen.

Jammer van het Witte Huis!
Alle reacties Link kopieren
Ja, staat wel meal etc. op. Vliegen met British Airways.
Maar we vertrekken om 18.00 uur uit Londen, dus hier is dat al 19.00 uur.
Overstap is maar 1.5 uur dus zal niet veel tijd zijn om nog wat te eten. Hoop vooral dat we de overstap halen !

Misschien gooi ik toch maar een broodje in de tas. Als we in Londen nog een beetje tijd hebben en even moeten wachten bij de gate kunnen we toch alvast iets nemen, voordat het nog zeker ruim een uur duurt voordat de maaltijd wordt geserveerd.
Alle reacties Link kopieren
Al bijna, fijne reis gewenst!
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Fijne reis gewenst vast! Ik zou geen broodjes doen maar iets van muslirepen oid. Eet je het niet op kan je het bewaren. Een broodje is al snel niet lekker meer.
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat is ook een goeie, die heb ik ook nog wel liggen idd !
Goede tip ja. Pringles doen het hier ook altijd goed onderweg!
Alle reacties Link kopieren
Snickers of Mars zijn hier favoriet. Vullen ook goed. Gezond is het natuurlijk niet maar ja..
Live long and prosper
Op intercontinentaal krijg je gewoon 2 maaltijden tijdens zo'n lange vlucht hoor. En daarnaast zijn er ook altijd nog kleine snacks te halen in de galley.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
17-07-2019 18:22
Goede tip ja. Pringles doen het hier ook altijd goed onderweg!
Die heb ik ook vaak bij me ja.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de Pringles, Snickers en een zak schepsnoep liggen ook al klaar :)
(en eten we echt allemaal niet op denk ik zo!).

Oja, stel dat ik inderdaad iets van dat snoep of mueslireep overhoud, (brood gooi uit weg), moet ik dan vermelden op het formulier in het vliegtuig (of bij die kiosken) dat ik etenswaar bij me heb?
Of geldt dat alleen als je vlees, kaas etc bij je hebt?
Ik ben al een tijdje niet meer in de US geweest, maar wel in Australië.
Daar mag je geen fruit, vlees, kaas etc invoeren. Koek en snoep mag wel maar dat moet je wel aangeven op het formuliertje.
Volgens mij is het voor de US hetzelfde.
mamaonbekend schreef:
17-07-2019 20:31
Ja, de Pringles, Snickers en een zak schepsnoep liggen ook al klaar :)
(en eten we echt allemaal niet op denk ik zo!).

Oja, stel dat ik inderdaad iets van dat snoep of mueslireep overhoud, (brood gooi uit weg), moet ik dan vermelden op het formulier in het vliegtuig (of bij die kiosken) dat ik etenswaar bij me heb?
Of geldt dat alleen als je vlees, kaas etc bij je hebt?
Wat in je handbagage zit moet je opeten of weggooien.
redbulletje schreef:
17-07-2019 21:06
Wat in je handbagage zit moet je opeten of weggooien.
Nee hoor.
Linkje: https://verenigdestaten.info/meenemen-naar-amerika/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op het formuliertje toen aangegeven dat ik etenswaren bij had. Was een mars toen. Ze hebben gevraagd wat voor eten en toen was het goed. Ik durfde het risico niet te nemen door het niet aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
17-07-2019 22:11
Ik heb op het formuliertje toen aangegeven dat ik etenswaren bij had. Was een mars toen. Ze hebben gevraagd wat voor eten en toen was het goed. Ik durfde het risico niet te nemen door het niet aan te geven.
Precies dit, zelfs m'n zakje krentenbollen (ontbijt voor de volgende dag omdat we doorvlogen voordat het ontbijt in het hotel open was) mocht gewoon mee door de controle. Wel aangeven inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier, goede reis en geniet er van!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goede reis, ik zou niks meenemen door de immigratie, moet je aangeven en kan tijd kosten.
Alle reacties Link kopieren
Is allemaal goed gegaan ! Dat wel....de koffers niet.

Die zijn allemaal niet meegekomen vanwege de chaos op Heatrow.
Vandaag is niets gebracht en ik krijg net bericht dat er 1 koffer onderweg zou zijn (zul je zien, die met de boeken...).

Gelukkig had ik wel wat kleding in de handbage extra meegenomen, heel blij mee nu!!

Vandaag in een snikheet NY toch al eea gedaan:
Ontbijt bij Ellen Stardust, langs ESB op, rondleiding Madison Square Garden, Hopp on bus gedaan, gegeten en nog Madame Tussauds en Times Square.
Morgen dag 2 ! En hopelijk mét koffers!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is balen zeg! Gelukkig zit je in Ny en kun je alles vinden wat je nodig hebt en niet in een verlaten gebied.
Las in je andere topic over je oren, fijn dat dat ook goed gegaan is.
Veel plezier daar!
Alle reacties Link kopieren
Super leuk!!! Heb je ondertussen al koffers? En een beetje uit te houden in die hittegolf?
Alle reacties Link kopieren
Hey, alles goed hier ! Gisteren zijn de koffers bezorgd dus we hebben twee volle dagen zonder gezeten. Maar eigenlijk geen last van gehad want we hadden gelukkig genoeg kleding in onze handbagage zitten, blij mee !

Het is inderdaad snikheet hier, denk 37 gr zeker. Heel vermoeiend dus, zweten ons kapot en drinken liters water! Iets minder warm was fijn geweest, maar ja, dat heb je niet in de hand. Precies deze dagen dat wij er zijn is het erg warm, volgende week wordt het alweer minder warm, maar ja...

Desondanks genoten van deze stad. Zo gaaf om hier geweest te zijn !
We hebben heel veel van onze planning gedaan en zelfs af en toe uurtje naar hotel geweest om te rusten. Ligging echt strák om de hoek bij Times Square is dan ook ideaal.

Dit hebben we gedaan de afgelopen dagen:

Dag 1
* ontbijt Ellen Stardust
* Madison Square Garden tour
* langs ESB op
* Hopp on Bus nagenoeg hele ronde
* Times Square
* Madame Tussauds

Dag 2
* 9/11 Museum & Memorial
* One World Observatory
* RIB speedboot (incl. varen langs Vrijheidsbeeld)
* Brooklyn Bridge stuk opgelopen
* M&M store, Times Square

Dag 3
* St.Patricks Cathedral
* langs Trump Tower
* stuk gewandeld in Central Park
* honkbalwedstrijd The Yankees ‘s middags
* National Geograpic Encounter Museum
* Top of the Rock ‘s avonds

Ik vind dat we de drie dagen goed benut hebben en veel gezien en gedaan hebben. Blijkt ook wel gezien de blaren op mijn voeten :'(

Morgen gaan we de auto ophalen en verder reizen !
Alle reacties Link kopieren
Hey mamaonbekend, hoe bevalt het in Orlando? Lekker weer? In NY heb je in ieder geval genoeg zon gehad :sun: . Goed om te lezen dat jullie zulke leuke dagen hebben gehad, volgens mij heb je een prima indruk van de stad gehad zo, gaaf hoor! Ook nog andere leuke dingen gedaan verder? Niagara was vast ook heel gaaf!

Hier weer terug van 2 weken vakantie in NL. We hadden hier ook een enorme hittegolf, dus dat was heerlijk om weg te zijn. Zolang het mooi weer is is vakantie in NL ook echt helemaal prima!

Wanneer zijn jullie weer thuis? Geniet er nog even lekker van in Orlando!!!
Alle reacties Link kopieren
Ha!

Alles goed hier !
De walvistour was leuk, paar walvissen gezien maar helaas sprongen ze niet. Maar het was toch best leuk.

Niagara was heel mooi, die boottocht waarbij je dicht langsvaart is echt superleuk. Je wordt zeiknat en ziet eigenlijk niks, maar zo gelachen en keileuk. We zijn ook de Skylon Tower opgeweest voor het mooie uitzicht.

Washington was ook leuk maar vooral bloedheet. We hebben het Pentagon gezien van buiten, Arlington Cemetary gelopen en de volgende dag op de National Mall fietsen gehuurd en zo langs alle bezienswaardigheden op. Was goed dat we dat deden want het is écht heel ver lopen. En veel te warm.
En de volgende dag het natuurpark Great Falls gezien en de laatste uurtjes even shoppen in een outlet.

En nu in Orlando idd. Het weer is wat wisselend. Wordt toch best veel regen voorspeld maar het is lastig om een planning erop te maken. Soms valt het erg mee en is het een korte bui. Maar in Seaworld hebben we vanaf 14.00 regen gehad en is het niet meer droog geweest dus dat was jammer.
Maar we zijn al naar Celebration geweest, Adventure Island Waterpark en Seaworld dus. En vandaag gaan we naar Clearwater een dolfijnentocht doen. Zin in !
Maar het aftellen is begonnen, komend weekend zijn we weer thuis. De dagen vliegen voorbij en er is weinig tijd voor een dagje rust. Dus we skippen denk ik Kellypark zodat we een (half) dagje kunnen luieren bij de villa, dat is ook lekker.
We gaan er nog even van genieten deze dagen !
Alle reacties Link kopieren
Wauw het klinkt echt super! Nou ja het weer dan wellicht nu even niet, maar meestal is het toch wel zeker een halve dag droog? En genoten van de dolfijnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven