Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa ! Die dolfijnentocht was echt super! Al vlak na de haven zagen we ze, weliswaar niet springend. Maar wel al gezien.
En daarna duurde het lang voor we ze weer zagen maar op het einde dan toch. Een heel groepje van een stuk of 7 die om beurten met de golven speelden en na elkaar sprongen, soms met tweeën tegelijk. Echt te gek. Wij hebben nooit zo’n geluk met dat soort tochten, maar gelúkkig zagen we ze springen, en dat wilden we zo graag es zien. Het was ook prachtig weer dus daarna nog paar uurtjes naar het strand geweest, echt een topdag.

Vandaag is het niet veel. Er was ook regen voorspeld, maar soms moet je toch de gok maar nemen. Dus om 9.00 uur weggereden naar Aquatica, in de file en dus pas na 10.00 binnen, maar vanaf 13.00 uur begon het te onweren en dan sluiten ze alles. Tot ca. 14.30 gewacht maar de lucht bleef dreigend en we zagen nog steeds flitsen, dus maar teruggekeerd naar de villa. Zo zonde, 3 glijbanen gedaan en verder niks. Naar een pretpark heeft ook geen zin, want ook daar is alles dan dicht.

We hebben waarschijnlijk een dagje nog over. Weet iemand nog iets wat leuk is?
Als het goed weer is kunnen we Aquatica nog in de herhaling doen, maar dat is nog onzeker.
We hebben niet veel zin in: pretpark, shoppen (al gedaan), Disney Springs, Kelly Park(ver rijden en ook risico op sluiting), Celebration.
En niet iets dat nog veel geld kost. Maar er misschien nog wel even op uit, iets anders dan anders. Maar wat ?
Alle reacties Link kopieren
Echt geen zin in Animal Kingdom? Of airboat tour bij Wild?
Alle reacties Link kopieren
Nee, we willen geen extra pretpark meer doen. Het zijn toch dagen van veel wachten en daar hebben we geen zin meer in. Morgen gaan we nl. nog naar Busch Gardens en dan vinden we de pretparken wel mooi geweest, eigenlijk. (Los van dat het nog es heel veel geld extra is voor 1 losse dag AK of Universal bijv.).

Airboattour hebben we twee jaar geleden al in de Everglades gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Kennedy Space Center en moet het iets in Orlando zijn dan Wonderworks.
Alle reacties Link kopieren
Kennedy Space Center zijn we twee jaar geleden al geweest, maar dank voor het mededenken. Wonderworks ken ik niet, ga ik even googlen.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer van het weer joh, echt balen zeg. Gelukkig heb je de dolfijnen nog meegepakt op een mooie dag, die pakken ze je niet meer af!!!

Geen tips verder, wij zijn echte pretpark (vooral Universal) fans. Iets anders dan restaurants, Old Town in Kissimee, Celebration bij Disney en een winkelcentrum heb ik nooit van Orlando gezien :-$

Hoop dat je nog een paar hele fijne dagen hebt!!
Alle reacties Link kopieren
Ja het weer is erg bepalend.
Zijn nu in Busch Gardens. Heet maar geen zon te zien. Vies en benauwd is het. En alles lag er alweer een uur uit vanwege regen en onweer. Echt balen ja.
Nu rijdt alles weer maar voor hoelang ?
Kids hebben eerder ook al es halfuur in de rij gestaan en toen sloten ze ineens alles, zonde van je tijd dus.

Hier houden ze ook ergvan pretparken maar we zijn ook gewoon moe nu. We slapen niet denderend en het weer is ook vermoeiend.
Merk het aan de kids. Die willen nog 2-3 achtbanen doen en dan naar huis. Chillen en tv kijken en thuis zwemmen. Het is goed zo.
Morgen nog een nieuw pretpark doen, waarvoor we geen passen hebben, is nu écht zonde van het (vele) geld...
Alle reacties Link kopieren
Ja snap je helemaal hoor, zou ik ook enorm zonde vinden om daar weer geld aan uit te geven. Dan is die villa met wifi en een zwembad veel te aantrekkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Mits het daar ook niet regent of onweert want dan kunnen we ook in de villa het zwembad niet i.

Nou ja, met regen eventueel wel maar deze villa heeft geen overdekt terras dus buiten met een boekje zitten ook al regent het, gaat dus niet. Jammer want de temperatuur is altijd meer dan prima.
(Als er ooit nog een volgende keer komt dan selecteer ik op (deels) overdekt terras).
Alle reacties Link kopieren
Maar voorlopig hebben we Florida denk ik wel gezien.

Een volgende verre reis wordt -als het aan mij ligt- óf Azië (Thailand wil ik wel zien) óf weer Amerika maar dan een heel ander deel.
Californië heb ik al es gezien maar wil ik graag nog een keer (deels) doen maar dan wel gecombineerd met nieuwe dingen/andere staten.
Alle reacties Link kopieren
Ja hele dag binnen zitten word je dan ook niet blij van :-? Morgen hopelijk weer wat beter weer dan!

Wij zijn ook alweer aan het nadenken over de volgende vakanties. Blijft ook heel leuk om over na te denken allemaal. Maar ik wil zoveel en het geld kan jammer genoeg maar 1 keer worden uitgegeven en de vakantiedagen ook... Denk ook aan Azie voor de meivakantie (Vietnam, Singapore en Japan staan op het lijstje) en dan weer NL in de zomer dan doorsparen voor NW Amerika of Canada in 2021. Dat lukt nog niet volgend jaar. Maar ik wil eigenlijk ook wel heel graag naar Italie (speciale reden voor) dus we denken er nog maar even verder over na. Lekker luxe probleem :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Echt wel. Maar zo leuk om uit te zoeken allemaal. Vind ik dan. Man vindt dat vreselijk.
Maar hier krijg ik een verre reis in 2020 er echt niet doorheen hoor. Wat je zegt, vakantiedagen en weer sparen. Onze badkamer is ook aan vernieuwing toe....

Dus volgend jaar zomer weer met de caravan denk ik (maar wel Frankrijk denk ik), hopelijk in de meivakantie een vliegvakantie naar de zon (Turkije is goed bevallen!!) en dan weer verder kijken. Denk ik.
Als het echter aan mij lag, ging ik elk jaar op een verre reis....
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nu ook in de buurt van Orlando en heb de ervaring die jij beschrijft met de parken niet. Bijna elke dag flinke onweersbuien, vaak kort en hevig. Sommige attracties gaan dan dicht. Maar als het weer droog is wordt alles uit de kast gehaald om alles weer droog en schoon te krijgen en gaan de attracties weer open. Dit betreft wel allemaal Disneyparken, misschien dat daar het verschil in zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik ervaar het anders idd.
Zo ging het bij ons:

Vrijdag naar Seaworld geweest. Vanaf 14.00 uur regen en het is niet meer droog geweest. En alle attracties dicht.

Zaterdag waterpark Adventure Island in Tampa. Prachtig weer maar ook daar 1.5 uur alles dicht vanwege onweer in de omgeving (terwijl het mooi weer was en wij in de zon lagen). Maar verder een volledige dag kunnen benutten.

Maandag; ochtend mooi en middag wezen shoppen. In de regen en met onweer. Donkere wolken bleven en geen zon meer gezien.

Gisteren Aquatica en ook daar om 13.00 uur regen en onweer dat na ruim 1,5 uur nog niet over was. En de lucht bleef donker. Personeel zei ook dat het nog wel een poos kon duren, de dag ervoor waren ze ook ruim 2 uur gesloten. En alle glijbanen en zwembaden dicht. Dus maar vertrokken.

Vandaag Busch Gardens. Kort buitje in de ochtend gehad maar daarna alles weer open. Wel bewolkt en geen zon. Tot 15.30 uur bleef het droog. Toen brak de hemel open en flink onweer. Alles dicht. Wij zijn gegaan (kids waren moe) maar toen wij om 18.00 uur thuiskwamen onweerde het nog steeds.

Dus: mijn ervaring is nu dat het rond de middag begint met onweren en alle attracties dicht zijn. En de rest van de dag zien we ook geen zon meer, alleen donkere en dreigende luchten.
Dus kort en hevig en dan weer stralend weer, kan ik toch écht niet zeggen.
En ik vind ca. 2 uur wachten en dichte attracties vanwege onweer toch echt wel zonde van de dag hoor. Dan schiet de dag wel lekker op ja.

(Ik herken het wel trouwens hoor, twee jaar geleden hadden we ook korte buien tussendoor maar werd het daarna wél weer mooi weer met zon. Nu dus niet.)
Alle reacties Link kopieren
We hebben onbeperkt toegang tot alle parken. Gaan 's morgens naar een park en op het heetst van de dag terug naar het hotel. Tegen 5 of 6 uur weer naar een park, soms tot sluitingstijd. Heel relaxed en door afwisseling van overdekte en openluchtattracties geen noemenswaardige hinder van het weer ondervonden.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
08-08-2019 03:23
Ik ervaar het anders idd.
Zo ging het bij ons:

Vrijdag naar Seaworld geweest. Vanaf 14.00 uur regen en het is niet meer droog geweest. En alle attracties dicht.

Zaterdag waterpark Adventure Island in Tampa. Prachtig weer maar ook daar 1.5 uur alles dicht vanwege onweer in de omgeving (terwijl het mooi weer was en wij in de zon lagen). Maar verder een volledige dag kunnen benutten.

Maandag; ochtend mooi en middag wezen shoppen. In de regen en met onweer. Donkere wolken bleven en geen zon meer gezien.

Gisteren Aquatica en ook daar om 13.00 uur regen en onweer dat na ruim 1,5 uur nog niet over was. En de lucht bleef donker. Personeel zei ook dat het nog wel een poos kon duren, de dag ervoor waren ze ook ruim 2 uur gesloten. En alle glijbanen en zwembaden dicht. Dus maar vertrokken.

Vandaag Busch Gardens. Kort buitje in de ochtend gehad maar daarna alles weer open. Wel bewolkt en geen zon. Tot 15.30 uur bleef het droog. Toen brak de hemel open en flink onweer. Alles dicht. Wij zijn gegaan (kids waren moe) maar toen wij om 18.00 uur thuiskwamen onweerde het nog steeds.

Dus: mijn ervaring is nu dat het rond de middag begint met onweren en alle attracties dicht zijn. En de rest van de dag zien we ook geen zon meer, alleen donkere en dreigende luchten.
Dus kort en hevig en dan weer stralend weer, kan ik toch écht niet zeggen.
En ik vind ca. 2 uur wachten en dichte attracties vanwege onweer toch echt wel zonde van de dag hoor. Dan schiet de dag wel lekker op ja.

(Ik herken het wel trouwens hoor, twee jaar geleden hadden we ook korte buien tussendoor maar werd het daarna wél weer mooi weer met zon. Nu dus niet.)
Ligt natuurlijk ook aan de parken waar je naar toe gaat. Als het veel buitenspul is sluit het idd. Maat je hebt ook zat parken met genoeg binnenshows en attracties waar iedereen dan in gaat. Die sluiten niet met onweer
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn de vorige keer ook niet naar Disney geweest toch? Volgens mij ben je van te voren gewaarschuwd dat je florida moe zou worden. Ik zou lekker volgend jaar een mooie rondreis door de USA maken als ik jullie was.
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
08-08-2019 00:33
Wij zitten nu ook in de buurt van Orlando en heb de ervaring die jij beschrijft met de parken niet. Bijna elke dag flinke onweersbuien, vaak kort en hevig. Sommige attracties gaan dan dicht. Maar als het weer droog is wordt alles uit de kast gehaald om alles weer droog en schoon te krijgen en gaan de attracties weer open. Dit betreft wel allemaal Disneyparken, misschien dat daar het verschil in zit?
Ik denk dat hier verschil in zit. Wij zijn 1 dag naar seaworld geweest omdat het voor ons ergens bij in zag. Wat een verschil met Disney. Echt nooit weer. Qua alles.
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
08-08-2019 05:09
We hebben onbeperkt toegang tot alle parken. Gaan 's morgens naar een park en op het heetst van de dag terug naar het hotel. Tegen 5 of 6 uur weer naar een park, soms tot sluitingstijd. Heel relaxed en door afwisseling van overdekte en openluchtattracties geen noemenswaardige hinder van het weer ondervonden.
Onbeperkt toegang hebben wij ook hoor (tot de Seaworld groep). Maar het is al zeker een half uur rijden (maar er staat altijd file op de I-4 en dus doe je er minstens 45-60 min over) vanaf onze villa. En om dan 2x p.d. in die file te gaan staan hebben we ook niet zoveel zin in.
Daarnaast vinden de kids het ook fijn om nog even in de villa te kunnen relaxen, tv kijken vanuit bed (kan thuis niet dus vinden ze genieten!), zwemmen of poolen in de gamesroom. Zij hebben er geen behoefte meer aan om nog ‘s avonds terug te gaan naar een park, hebben we meerdere keren voorgesteld maar ze wilden liever in de villa zijn.

En onze kids gaan echt voor de achtbanen, en die zijn uiteraard buiten. Een keer een show in Seaworld vinden ze ook nog wel leuk, maar voor de rest zit er in Seaworld/Busch Gardens weinig binnen. En waterparken sluiten ook bij onweer en dan kan je gewoon niks anders dan wachten. Zelfs het golfslagbad en de stroomversnelling is dicht.
Dus ja, dat vind ik dan wel balen als zoiets ruim 2 uur duurt op een dag.

Onze kinderen mochten kiezen welke pretparken ze wilden en zij kozen voor opnieuw deze pretparken/waterparken.
Universal zit ook in Californië hè, dus kan ook altijd nog als we die kant es opgaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze hadden dus wel Disney mogen kiezen? Hoe oud zijn ze? Kinderen die geen Disney kiezen komen niet veel voor. Helemaal als je het vergelijkt met seaworld. Ja meer achtbanen maar voor de rest niet te vergelijken. Zonde.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn 12 en 15. Zij mochten kiezen ja.
Disney hadden we waarschijnlijk toch niet gekozen want we zijn vorig jaar nog in Disney Parijs geweest. Uiteraard heeft Disney meerdere parken, maar die trok ze niet zo (geen idee waarom).
Dus we hebben getwijfeld tussen de Universal parken/Volcano Bay en deze pas.

Maar we hebben onderweg ook al Hershey Park gedaan (ook veel achtbanen), dus ik denk dat ze in algemene zin nu een beetje “pretpark-moe” zijn. En met mooi weer zijn de wachtrijen ook nog es lang.

Florida an sich ben ik nog niet moe hoor. Fijn sfeertje hier, heerlijke villa’s, mooie stranden, er is nog best wat te doen hier. Maar de omgeving Orlando heb ik wel even gezien denk ik. En continue die file op de I-4 is ook niet fijn. Bij alles wat je wil doen, of het nu pretpark, waterpark of naar een outlet is, je staat bijna altijd vast. Het is gewoon altijd druk daar.

Ik zou nu zelf eerder teruggaan naar de omgeving van Ft Myers/Cape Coral en daar in een mooie villa zitten met eigen boot erbij. Daar hebben we toen ook zó van genoten.
Maar een volgende verre reis wordt toch geen Florida, er is nog zoveel meer moois op de wereld!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het ze niet trok want er is zo veel meer dan enkel achtbanen in universal en de andere disney parken.

Er staan daarnaast best een paar gave achtbanen zoals the Mummy waarbij het hele plafond in de brand vliegt bijvoorbeeld (en een binnenbaan met veel sfx is) . Maar als ze die al bij Herschey allemaal hebben gehad zijn juist de andere attracties die de eerder genoemde parken hebben een aanrader. Deze vind je niet in Europa (te duur misschien?) met geweldige technieken die zeker niet onderdoen voor achtbanen. Flight of the Banshee. Wowwowowow.

Misschien iets voor als je ooit eens terug gaat.

Weet je nu al wat jullie gaan doen met die extra dag?
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in een hotel met gratis shuttleservice. Bussen rijden af en aan en geen files. Testtrack, Avatar zijn machtig mooi. Lange wachttijden maar hebben fastpasses dus ook daar geen last van. We zijn meerdere keren in Parijs geweest maar Disney is hier toch wel een heel andere beleving. En de 2 waterparken van Disney zitten ook in het pakket.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet dat er nog veel meer is. In die parken zijn ook wat meer familie-attracties, van die simpele dingen die ik ook durf hahaha :-D
Maar goed, dat was een keuze. Ze zijn gewoon verwend hier !
Fastpasses hebben wij niet. Weet niet of dat gratis is? Maar zit je dan niet erg op de klok te kijken dat je zo laat alweer ergens moet zijn?
Busch Gardens was trouwens niet druk, overal korte rijen dus dat was heel fijn. Sommige attracties dubbel gedaan.

En: die Disney passen vinden we ook wel érg duur hoor. We vinden een paar pretparken leuk om te doen, maar we hoeven echt niet 14 dagen lang elke dag naar een pretpark, daar moet ik niet aan denken eerlijk gezegd. Maar anderen vinden dat wel leuk, maar dat zou voor mij teveel zijn.

Maar we genieten volop hoor !
We kunnen zeker terugkijken op een geweldige reis waarin we veel gezien en gedaan hebben. En ook veel verschillende dingen, echt top.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor, hier ook 2 kinderen die niet zo van Disney houden. Vinden ze allemaal een beetje te 'soft'. Je vind dat Disney sfeertje leuk of niet denk ik. Ik vind dat leuk, zij niet. Toen ze 7 waren ging het nog net maar daarna was dat echt wel klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven