Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Mocht het Thailand (of iets anders in Azië) worden, dan is het eten ook iets waar ik me erg op kan verheugen. Ik hou wel van (milde) curry’s en rijstprutjes.

Al heb ik in Amerika ook heel lekker gegeten hoor. En echt niet alleen maar friet, al zijn zelfs die seasoned fries lekkerder dan de vette friet hier, vind ik.
In de foodcourts bij die Chinezen heb je heerlijke en goedkope gerechten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond uit eten gaan in Amerika niet zo duur als in Nederland. En al helemaal niet als je naar de toch wel zeer ruime porties kijkt die je daar krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt !
Zeker bij een van de ketens hoeft het niet zo duur te zijn. Wij hebben bijv. weleens bij Denny’s voor $ 50,= met zijn vieren gegeten. En goed.
Maar ook wel eens voor boven de $ 100,= bij bijvoorbeeld de Cheesecake Factory.
Het verschilt nogal waar je gaat eten.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
13-08-2019 11:02
Mocht het Thailand (of iets anders in Azië) worden, dan is het eten ook iets waar ik me erg op kan verheugen. Ik hou wel van (milde) curry’s en rijstprutjes.

Al heb ik in Amerika ook heel lekker gegeten hoor. En echt niet alleen maar friet, al zijn zelfs die seasoned fries lekkerder dan de vette friet hier, vind ik.
In de foodcourts bij die Chinezen heb je heerlijke en goedkope gerechten.
In foodcourts kun je inderdaad lekker eten!
Wij houden niet van de Amerikaanse keuken met bijv vierkante meters vet glanzende spareribs, maar in de VS kun je overal prima Chinees en Japans eten.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
13-08-2019 12:39
In foodcourts kun je inderdaad lekker eten!
Wij houden niet van de Amerikaanse keuken met bijv vierkante meters vet glanzende spareribs, maar in de VS kun je overal prima Chinees en Japans eten.
En Thais! Dat hebben wij de laatste keer op Hawaii vrij vaak gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik up dit topic even, want volgens mij zitten hier aardig wat Amerika kenners.

Volgend jaar september willen wij 16-17 dagen naar Amerika, maar ik kom er maar niet uit waar we heen willen. Er zijn zoveel gave plekken! En 17 dagen is niet super lang, dus keuzes keuzes. Om een route uit te gaan stippelen, moet ik wel eerst bepalen welk gebied we willen zien, en daar kan ik maar geen keuze in maken.
Dus wat zouden jullie in september in 17 dagen gaan zien? Tips meer dan welkom.

Als leidraad: California + Las Vegas zijn we al geweest. Hele grote steden zoals New York hebben we geen zin in (teveel te zien en te druk). Meer kleine steden/dorpen met kneuterigheid. We houden van natuur, maar niet van strand. Geen pretparken. En Florida trekt ons ook niet om de een of andere reden.
Alle reacties Link kopieren
Seattle met Olympic National Park, Mt Baker NP en Mt Rainier NP.
Met een rondleiding door de Boeing fabriek in Everett.
Eventueel uit te breiden met Vancouver en omgeving.
Of heen vliegen naar Seattle en terug vanaf een plaats bij Yellowstone NP.
Alle reacties Link kopieren
Rondje Denver? Badlands, Rocky Mountains, Mount Rushmore, Yellowstone?
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven al geopperd voldoet een rondje noordwesten zich uitstekend voor je wensen, veel mooie natuur en mooie dorpjes in Washington (staat) en Oregon. Strand is er wel maar de zee is zo wild dat ik niemand aanraadt er in te gaan liggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven