Reisgenoten vinden

04-02-2018 16:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke fora gebruiken jullie om reisgenoten te vinden ?
- wereldwijzer
- reisgenoten gezocht
- wegwijzer.be
- 2dehands.be (rubriek carpoolers-reisgenoten)

Zijn er nog ?

heb je wel een reisgenoten gevonden

Totaal aantal stemmen: 8

ja (50%)
nee (50%)
Very little is needed to make a happy life; it is all within yourself, in your way of thinking.
Waarom zou je een reisgenoot willen? Moet je daar weer rekening mee houden. Als je alleen reist kom je ook medereizigers tegen om ns wat te ondernemen. Maar daar kun je ook weer vanaf zodra jij andere plannen hebt.
Reisgenoten vind ik niet op fora.
De reisgenoten staan in mijn adresboek, vrienden en familie heten ze.
Waarom zou je op zoek willen naar een vreemde waarmee je wilt reizen?
Als je niet alleen op reis wil waarom ga je dan niet met een groepsreis mee?

Genoeg mensen om mee op te trekken en blijkt het toch niet zo te klikken dan ga je met anderen uit de groep op pad.

Als je met een onbekende op reis gaat zit je daar aan vast. Ook als het toch niet zo blijkt te klikken.

.
Ik zou ook eerder met een groepsreis meegaan dan 1 reisgenoot proberen te vinden.
sugarmiss schreef:
04-02-2018 19:47
Als je niet alleen op reis wil waarom ga je dan niet met een groepsreis mee?
Genoeg redenen om te bedenken. Ten eerste doen alle groepsreizen het standaard rondje. Je zit vast aan bepaalde data en reisduren, en voor mij het belangrijkste: het is in verhouding onwijs duur.

Los daarvan is een reisgenoot die je niet kent vast ook niet ideaal. Maar ik snap dat mensen ervoor kiezen.

En ik vind het een beetje flauw om te zeggen dat reisgenoten je “vrienden en familie” zijn. Net of TO sociaal niet oké is. Ik moet ook altijd mijn best doen iemand te vinden die mee wil tussen de moeders en stelletjes in! En helaas wil en kan ik zelf vaker per jaar maar kan dit niet altijd ivm gebrek aan reisgenoten.

Kan je verder niet helpen TO, want zelf nooit een website gebruikt. sorry.
wat soepbal zegt, flauw om te zeggen dat je reisgenoot vrienden/familie moet zijn, daar heeft TO niks aan en is geen antwoord op de vraag.

Ik heb 1 keer reisgenoten.nl gebruikt en ja een reisgenote gevonden en dat ging prima
Ik weet niet meer welke site het was, maar heb wel een leuke reisgenote gevonden, en hier natijd een erg goede vriendschap aan overgehouden. Niet één van de sites die je nu opnoemt (ik geloof toen op aroundtheglobe.nl) , maar die zijn uiteraard geschikt!

Reismaatjes.nl zou ook nog kunnen.
Succes en veel plezier met zoeken!

Mag ik vragen waar je naartoe wil?
Ik heb vorig jaar een groepsreis gedaan omdat niemand die ik kende mee wilde en ik het niet zag zitten om met een wildvreemde te reizen. Heb nog overwogen om alleen te gaan maar ik vond een groepsreis toch een prettiger idee voor een verre reis.

Wat bleek? Bijna iedereen in de groep was alleen en naast de reis dagen was naar eigen inzicht in te delen. Omdat ik het meestal wel gezellig vond om dingen samen te doen sloot ik me wel eens aan bij mensen die hetzelfde van plan waren maar er varen er ook die alles voornamelijk alleen deden ter plaatse.

Kortom als je echt niet alleen wil reizen en geen reismaatje kan vinden zoek dan een groepsreis met veel vrije tijd. Heb je toch de vrijheid en ben je niet helemaal alleen.
Soepbal schreef:
04-02-2018 21:51
Genoeg redenen om te bedenken. Ten eerste doen alle groepsreizen het standaard rondje.
Alsof mensen die alleen zijn niet dezelfde plaatsen bezoeken.
sugarmiss schreef:
04-02-2018 23:44
Alsof mensen die alleen zijn niet dezelfde plaatsen bezoeken.
Vaak misschien wel, maar je kan wel bijvoorbeeld ergens langer blijven of eerder weg gaan. In algemeen ben je gewoon flexibeler.
Ik kies meestal groepsreizen (en dan wel iets wat ik leuk vind uiteraard). Eigenlijk altijd leuk gehad. Daarvoor ging ik met mn ex en ga ook wel is vrienden opzoeken in t buitenland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven